گفت وگو با مهدیه شریعتی نیا؛قهرمان پیوستگی دوازدهم انسانی

از کارنامه اشتباهات بیشتر استفاده می‌کنم تا بر روی اشتباهات تسلط پیدا کنم.

گفت وگو با مهدیه شریعتی نیا؛قهرمان پیوستگی دوازدهم انسانی

 نام و نام خانوادگي:مهديه شريعتي نيا

 مقطع و رشته:دوازدهم ادبيات و علوم انساني

 نام استان و شهر:اصفهان_بويين مياندشت

 ميانگين تراز:٦٩٦٩

 سال هاي حضور در كانون:٢ سال

 تعداد آزمون ها:٤٥آزمون

 شغل و تحصيلات پدر:كارمند شهرداري_فوق ليسانس

 شغل و تحصيلات مادر:خانه دار_ديپلم

 مصاحبه گر:ژیلا احمدی


در دوران امتحانات از كدام كتاب هاي كانون استفاده خواهيد كرد؟

كتاب آبي پيمانه اي رياضي

 

 آيا از نمونه سوالات موجود در سايت كانون استفاده مي كنيد؟

بله قطعا چون باعث تسلط بر روي متن درس و آمادگي براي آزمون مي شود.

 

تصميمات شما براي نيمسال دوم چيست؟ 

همچون نيمسال اول و انءشاﷲ بهتر كار خواهم كرد،دهم و   يازدهم را تستي و دوازدهم را هم تستي و هم تشريحي مي خوانم.

 

روش شما براي جمع بندي دروس نيمسال اول چه بود؟

جمع بندي تستي_تشريحي ولي بيشتر تمركزم   بر جمع بندي تشريحي خواهد بود.

 

 در دوران امتحانات چگونه بين برنامه راهبردي آزمون ها و امتحانات تعادل ايجاد مي كنيد؟

در طي اين دوران هم در امتحانات و هم در كانون دروس دوازدهم را پيش رو داريم كه به نظرم برقراري تعادل سخت  نخواهد بود، زيرا دروسي را كه براي امتحان مي خوانم تستي هم كار مي كنم و به نظرم مشكلي ايجاد نمی شود.

 

آيا در آزمون هاي كانون غيبت داشتيد؟دليل شما براي عدم غيبت در آزمون ها چيست؟

خير غيبت نداشتم؛بنظرم پيوستگي در آزمون ها مهمترين امر است و سبب نظم در تحصيل اين دوران مي شود.

 

پيوستگي در آزمون ها چگونه توانست باعث پيشرفت شما شود؟

برنامه ام با پيوستگي آزمون ها نظم مي گرفت و به درس خواندن مستمر عادت كردم.

 

شركت در آزمون ها چه تاثيري بر وضعيت درسي شما در مدرسه داشت؟

مي توانم بگويم خيلي كمك كننده بود و من پيشرفت خود را در دروس حس مي كردم و نقاط ضعفم را با آزمون ها تقویت مي كردم و اين  موضوع به نظرم بسيار خوب بود.

 

مطابق برنامه راهبردي حركت مي كنيد؟چگونه دو هفته برنامه ريزي مي كنيد؟برنامه مورسه و آزمون ها هماهنگ بود؟

بله من با برنامه راهبردي پيش مي روم و برنامه اي كه دارم تمام مطالب را در دو هفته جمع مي شود و مشكلي از اين بابت ندارم. اما در مورد هماهنگي بين آزمون و مدرسه بايد بگويم در برخي دروس به خصوص دروس حفظي برنامه آزمون جلوتر بود و من مجبور بودم جلوتر از مدرسه حركت كنم و از طرفي پرسش ها و آزمون هاي كلاسي كار را دشوار مي كرد اما به نظرم با برنامه اي صحيح قابل كنترل بود و باعث مي شد از كلاس جلوتر باشم.


نقاط قوت شما كدام درس ها بودند؟روش مطالعه را توضيح دهيد؟

 عربي و فنون و اقتصاد

 بنظرم مطالعه مستمر عربي و فنون در اين موضوع بسيار نقش داشت، اما براي اقتصاد بايد بگويم كه هم مسئله كار مي كردم و روي مسئله ها تمرين زيادي داشتم و هم متن درس را پيش مي بردم.

 

دفتر برنامه ريزي داريد؟تكميل آن چه كمكي به شما مي كند؟

بله، به كارهايم نظم مي بخشيد و انگيزه ام را  بيشتر مي كرد.

 

تكنيك ها و روش هاي مديريت زمان را تمرين و استفاده مي كنيد؟

بله و در نيمسال دوم بيشتر استفاده مي كنم تا براي كنكور آماده باشم.

 

در چه درس هايي تغيير ردش داشتيد؟روش مطالعه را توضيح دهيد.

در اوايل درصدم در درس رياضي كم بود ولي بعد با فيلم هاي آموزشي و تكنيك هايي كه ياد گرفتم و به خصوص تحليل سوالات آزمون درصدم را بالاتر بردم.


تحليل آزمون را چگونه انجام مي دهيد؟

بيشتر روي نقاط ضعفم و تست هايي را كه غلط مي زدم و يا نمي زدم كار مي كرديم تا با روش حل آن ها آشنا شوم و بعد سراغ سوالاتي مي رفتم که درست زده بودم.


شما از كدام كارنامه جعبه ابزار كانون در صفحه شخصي تان استفاده مي كنيد؟اين كارنامه چه ويژگي هايي دارند؟

از كارنامه اشتباهات بيشتر استفاده مي كنم تا بر روي اشتباهات تسلط پيدا كنم.

 

نقش آموزشي خانواده بالاخص پدر و مادر در اين سال ها چگونه بود؟

بسيار عالي بود.آن ها خيلي در اين مسير به كمك كردند.

 

آيا پدر يا مادر نتايج آزمون را مي بينند؟در صورت افت خودتان يا خانواده چه عكس العملي دارند؟

بله 

كارنامه آزمون هاي من را پيوسته دنبال مي كردند، در صورتي كه ترازم افت مي كرد خودم بسيار ناراحت مي شدم  ولي آن ها هميشه به من اميد دادند و انگيزه ام را بيشتر مي كردند كه در آزمون بعدي حتما ترازم بهتر مي شود.

 

آيا از سايت كانون و مجله آزمون استفاده مي كنيد؟كدام بخش ها براي شما جالب تر بود؟

بله استفاده  مي كنم؛بخش مصاحبه با رتبه برتر ها و قهرمانان پيوستگي براي من جالب است.


Menu