نام و نام خانوادگی دانش آموز : امیررضا بزرگی
مقطع: دوازدهم تجربی
میانگین تراز:6700
نام شهر و استان : لنگرود ، گیلان
نام مدرسه : استعدادهای درخشان ( شهید بهشتی)
سالهای حضور در کانون: 9 سال
تعداد آزمونهای حاضر: بیش از 150 آزمون
تحصیلات مادر: دیپلم
تحصیلات پدر: دیپلم
نام و نام خانوادگی مصاحبه کننده: اکرم امیری
چگونه با کانون آشنا شدید؟آیا فردی در خانواده شما عضو کانون بوده یا هست؟( چه نتیجه ای کسب کردند؟)
از طریق پسر عموهایم با آزمونهای کانون آشنا شدم ( هر دو دانشجوی پزشکی دانشگاه گیلان هستند ) برادرم هم به مدت 2سال از مقطع چهارم دبستان در آزمونهای کانون شرکت میکند.
از چه مقطعی به کانون آمدید؟
از مقطع چهارم دبستان و به مدت 9 سال در آزمونهای کانون شرکت کردم.
چه دستاوردی در سال اول حضورتان داشتید که باعث شد مجددا ادامه دهید؟
آمادگی جهت آزمونهای تستی یافتم هم از لحاظ عدم خستگی و نوع برخورد با دفتر چه سوال و همچنین آشنا شدن با فضای آزمونهای که باعث موفقیتم در آزمون تیزهوشان در پایه ششم شد.
در بین خدمات کانون (آزمونها- منابع- برنامه راهبردی- ابزار مدیریتی "دفتر برنامه ریزی، کتاب خودآموز و..." سایت کانون ) کدامیک برایتان بیشترین تاثیر را داشته ؟چگونه؟
آزمونها . چون تاثیر خوبی بر نگرش کلی من نسبت به تست زنی و فضای امتحان ایجاد کرد.
درس خواندن با برنامه راهبردی چگونه و چه میزان به نظم مطالعاتی شما کمک کرده است؟چگونه برای دو هفته برنامه ریزی میکنید؟
برنامه راهبردی باعث رعایت تعادل مطالعاتی بین مبحثهای مختلف میشود و در آخر اجازه نمیدهد که یک قسمت از کتاب بصورت کلی تا آخر نخونده باقی بماند یا اهمیت زیادی بهش داده نشود. من بصورت کلی تمرکزم روی رعایت این برنامه است . هفته اول آموزشی و هفتهی دوم روی آزمون دادن وقت میگذارم.
در آزمونهای کانون غیبت هم داشتید؟ چند غیبت؟ چرا؟
بله ، معمولا غیبتها برای بازیابی روانی یا جمع بندی مباحثی بوده که در آن احساس ضعف داشتم و به بیشتر از دو هفته زمان نیاز داشتم.
حضور در آزمونهای کانون چگونه به پیشرفت درسی شما در مدرسه کمک کرد؟
پرورش شخصیت رهروی مستمر از طریق آزمونهای کانون مهمترین حسن کانون است چون وقتی فرد برای آزمون مطالعه میکند طبیعتا آزمونهای زیادی را هم برای آمادگی بیشتر تست میزند که از جمعبندیهای شب امتحانی با ساعت مطالعه بالا در یک درس خیلی بهتر و در حافظه ماندگارتر است. در دفترچههای تک درس مثل زیست و ریاضی از نظر من روش درست برای افزایش درصد در این درسها تمرین تست است.
میزان دقتتان به کارنامه آزمونهای کانون چقدر و چگونه است ؟ کدام یک از اعضا خانواده کارنامه شما را میبیند؟ برخوردشان چگونه است؟
اوایل در صورت افت کارنامه حساسیت بالایی داشتند که باعث ایجاد نارضایتی در من میشد ولی به مرور زمان یاد گرفتم بجای اینکه عامل بازدارنده خودم باشم خودم را کنترل و تقویت کنم. معمولا با آزادی عملی که خانواده به من دادهاند با توجه به شرایط ، گزارش کارنامه را به خانوادهام منتقل میکنم.
ارتباطتان با پشتیبان چگونه است؟ نقش پشتیبان و تاثیر آن را چگونه ارزیابی میکنید؟
پشتیبان من سعی در ایجاد ارتباط زیاد و دوستانهای دارد . با توجه به اختلاف سنی موجود قادر به احساس راحتی و در میان گذاشتن بسیاری از مشکلات متنوع خود هستم ، به طور کلی از این ارتباط رضایت دارم.
مهمترین ویژگی مثبت آموزشی شما چیست؟
شجاعت و جسارت در تغییر رویه و بلند شدن بعد از زمین خوردنها از ویژگیهای خوب و مهمیاست که خانوادهام در وجودم پرورش دادهاند و من را تشویق به استفاده از این ویژگیها میکنند ،تعیین هدفهای ارزشمندی که اجازه نمیدهند تسلیم شوم (این عملکرد مثبتم را مدیون خانوادهام هستم).
آیا از نمونه سوالات امتحانی سایت کانون در ایام امتحانات مدرسه استفاده میکنید؟ چه زمانی؟ چگونه؟
در ایام امتحانات مدرسه بعد از مطالعه دروس برای بازیابی دقیق نسبت به مطالب خوانده شده از نمونه سوالات استفاده میکنم.
چه تصمیماتی برای بهتر شدن در نیمسال دوم گرفتید؟
بیشتر تصمیمات جنبه روانی و آرامشی دارد،مانند دوست بودن با خودم بجای مقابل خود قرار گرفتن
آیا با دوستانتان در مورد مسایل آموزشی گفتگو دارید؟ چگونه؟
بله، با دوستانم در مدرسه مدام در حال تبادل نظر هستیم . این گفتوگوها در راستای کمک به یکدیگر و هدایت در مسیر پیشرفت انجام میشود.