گفت‌وگو با رضا خدادادبیگی؛ قهرمان پیوستگی منحصرا زبان

یک برنامه کتبی نوشتم و طبق امتحانات از آن پیروی می‌کردم . مثلا در روزهایی که امتحان ساده‌تری داشتم ، زمان بیشتری برای مطالعه زبان انگلیسی می‌گذاشتم. امتحان ساده‌تر باعث می‌شد تا وقت بیشتری برای مطالع

گفت‌وگو با رضا خدادادبیگی؛ قهرمان پیوستگی منحصرا زبان


نام و نام خانوادگی دانش آموز : رضا خدادادبیگی

دانش آموز گروه منحصرا زبان

میانگین تراز: 5600

سال‌های حضور در کانون: یک سال

تعداد آزمون‌های حاضر: 14

مصاحبه گر : محمد حسین مصباحی

 

برنامه شما برای امتحانات نیم سال اول چگونه بود؟ برنامه خود را از نظر کارآمدی چگونه ارزیابی می‌کنید؟

یک برنامه مطلوب و موفقیت آمیز بود و برنامه نسبتا خوبی برای به دست آوردن نمرات قابل قبول بود ؛ البته چند تا اشکال ریز داشت که برای برنامه آینده قابل حل است. امیدوارم بتوانم تلاش بیشتر را نیز چاشنی کار کنم تا برنامه‌ام بهتر شود.

 

تصمیمات شما برای نیم سال دوم چیست؟

تقریبا همان تصمیمی‌است که برای نیم سال اول گرفتم اما با کمی‌تغییر ، مثل اضافه کردن زمان مطالعه و تلف نکردن.

 

در دوره امتحانات چگونه بین برنامه راهبردی آزمون‌ها و امتحانات تعادل ایجاد می‌کردید؟

 یک برنامه کتبی نوشتم و طبق امتحانات از آن پیروی می‌کردم . مثلا در روزهایی که امتحان ساده‌تری داشتم ، زمان بیشتری برای مطالعه زبان انگلیسی می‌گذاشتم. امتحان ساده‌تر باعث می‌شد تا وقت بیشتری برای مطالعه زبان داشته باشم.

 

برنامه ریزی روی کاغذ و هفتگی یا روزانه به صورت کتبی دارید؟ اگر بله درباره روش برنامه ریزی خود توضیح دهید.

بله ، به صورت روزانه ؛ برای انجام دادن کارهای روز بعد باید برنامه ریزی کنم و طبق همان عمل کنم . در روزهایی که امتحان سخت‌تری داشتم ، کمتر زبان می‌خواندم . تقریبا روزی ۴۵ دقیقه مطالعه زبان داشتم .

 

چه روش هایی را برای مطالعه  دروسی که نقطه قوت شماست به کار می‌بندید؟

از روش سرعت در خواندن حفظ آن‌ها استفاده می‌کنم و همچنین توجه بیشتر به نکات کلیدی و تلف نکردن زمان برای نکات بی ارزش می‌کنم.

 

در برنامه ریزی شخصی بیشتر به گذشته توجه دارید یا آینده ؟

 بیشتر به آینده اما از تجربه‌ها و اتفاقات گذشته استفاده می‌کنم تا اشتباهات را دوباره انجام ندهم . بیشتر به آینده فکر می‌کنم و برای آینده برنامه ریزی می‌کنم . برنامه ریزی من را خیلی جلو می‌اندازد و کارهایم را نظم و سامان می‌دهد.

 

در برنامه شخصی تان چه حجمی‌از زمان را برای استراحت و سرگرمی‌اختصاص می‌دهید؟

از ۲۴ ساعت ، ۴ ساعت را به استراحت و سرگرمی ‌و فضای مجازی اختصاص می‌دهم؛ البته به جز خواب . استراحت و سرگرمی‌نیز برای تجدید قوا و روحیه و بهتر و باصلابت‌تر بودن در هنگام درس خواندن نیاز است.

 

فکر می‌کنید چگونه در دروس خود می‌توانید پیشرفت داشته باشید؟

با زمان بیشتر گذاشتن برای آن‌ها و تمرین‌های بیشتر . هر چه بتوانم بیشتر با خودم رقابت کنم و رکورد خودم را بزنم، موفق‌تر هستم.

 

از تکنیک بازیابی و دوباره خوانی در چه دروسی استفاده می‌کنید؟

برای درس‌هایی که در آن‌ها نسبت به بقیه دروس مسلط‌تر هستم ؛ اما در دروسی که ضعف دارم سعی می‌کنم آن‌ها را در لحظه یاد بگیرم و در بازیابی آن‌ها ضعف دارم .

 

جو رقابتی در مدرسه شما چگونه است؟

جو رقابتی زیادی وجود ندارد و درصد خیلی کمی‌برای موفقیت در دروس شان تلاش می‌کنند و همچنین در رشته تجربی رقابت چندانی نیست ؛ برای مثال از ۳۰ نفر ، ۷ الی ۸ نفر در حال رقابت هستند .

 

 برای کنترل و مدیریت زمان در استفاده از تلفن همراه چه کارهایی انجام می‌دهید؟

سعی می‌کنم کمتر به سراغ گوشی بروم. هر چه زمان‌های استفاده از گوشی کمتر باشد، زمان بیشتری برای درس خواندن خواهم داشت و تمرکزم نیز بیشتر می‌شود. روی مطالب و مباجث درسی بیشتر می‌توانم توجه داشته باشم.در زمان استفاده از آن‌ها ، در زمان کم بیشترین استفاده را می‌کنم و زیاد زمان را هدر نمی‌دهم. 

Menu