نام و نام خانوادگی :ژونا شبرندی
مقطع و رشته : پایهی هفتم
نام استان و شهر: کردستان ، مریوان
میانگین تراز : ۵۹۴۰
شغل و تحصیلات مادر : لیسانس، معلم
شغل و تحصیلات: پدر لیسانس ، مهندس کشاورزی
مصاحبهگر : نیان وطنی
شما چگونه با کانون آشنا شدید؟ فرد خاصی توصیه کرد؟ آیا فردی در خانواده شما عضو کانون بوده یا هست؟ چه نتیجهای کسب کردند؟
من خواهر و برادرم قبلاً عضو کانون بودن و از این طریق با کانون آشنا شدم .
چند سال و چه سالهایی دانشآموز کانون بودهاید؟ در چند آزمون اصلی و چند آزمون هدیه شرکت کردهاید؟
از تیرماه ۱۴۰۲ و حدودا یک سال در کانون حضور داشته ام . با شرکت در آزمون های کانون و استفاده از آنها و به کمک (خدای تعالی ) نتیجه ی خوبی کسب کردم . من در ۸ آزمون اصلی و تقریباً در ۷ آزمون هدیه شرکت کردم.
دستاورد شما از شرکت در آزمونهای کانون چه بود؟
من توانستم با شرکت در آزمون های کانون تمرین و تلاش بیشتری در مطالعه داشته باشم و همچنین با انواع تیپ سوالات آشنا بشوم.
آیا در آزمونهای کانون غیبت داشتید؟
نه ، نداشتم.
پیوستگی در آزمونها چگونه توانست باعث پیشرفت شما شود؟
من با حل انواع سوالات کانون برای موفقیت در آزمون ها تلاش زیادی میکردم.
آیا در آزمونهای هدفگذاری شرکت میکنید؟ اگر پاسختان مثبت است،الف) انگیزهتان چه بود؟ ب) فایده آزمونهای هدفگذاری برای شما چه بود؟
بله ،من در آزمون های هدف گذاری شرکت میکنم ، تنها هدف و انگیزه من از شرکت در این آزمون ها افزایش سرعت ، دقت و تمرکز در حل سوالات است. آزمون های هدف گذاری به من کمک میکند که سرعت و دقت بیشتری در حل سوالات داشته باشم.
آیا در آزمونهای مشابه پارسال شرکت میکنید؟ اگر پاسختان مثبت است، الف) انگیزهتان چه بود؟ ب) فایده آزمونهای هدفگذاری برای شما چه بود؟
بله شرکت میکنم . با انجام این آزمون من تست ها ی بیشتری حل میکنم و تمرین بیشتری هم دارم.
از کدام یک از کارنامههای جعبه ابزار کارنامه استفاده میکنید؟ دلیل استفاده از هر کارنامه را ذکر کنید.
من از کارنامه آزمون ها و بعضی مواقع از کارنامه اشتباهات نیز استفاده میکنم. دلیل استفاده من از این کارنامه ها جبران اشتباهات و اینکه مشخص بشود در کدام درس نیاز به تمرین بیشتر دارم.
مطابق برنامهی راهبردی درس میخوانید؟ چگونه شخصی سازی میکنید، توضیح دهید که روشتان چگونه بود؟
بله ،من مطابق برنامه ی راهبردی درس میخوانم ، من در هفته ی اول بیشتر به دروس اختصاصی اهمیت میدهم و در هفته ی دوم هم دروس اختصاصی را مرور میکنم وهم دروس عمومی را میخوانم.
روش مطالعهی شما چگونه است؟ آیا با روش بازیابی درس میخوانید یا دوبارهخوانی میکنید؟
من با روش بازیابی درس میخوانم. بیشتر در درس های اختصاصی از این روش استفاده میکنم.
در کدام درسها بیشتر از روش بازیابی استفاده می کنید؟ و تأثیر این روش برای شما چه بود؟
بیشتر در درس های اختصاصی از این روش استفاده میکنم و این روش موجب میشود که من بهتر مفهوم درس را بفهمم.
روشتان برای تحلیل آزمونها چگونه است؟ آیا همهی سؤالات را تحلیل میکنید یا فقط سؤالات غلط یا بدون پاسخ را بررسی میکنید؟
آزمون ها را در طول یک هفته خودم تحلیل میکنم و سوالاتی رو که اشتباه پاسخ دادم دوباره حل میکنم.
کدام درسها نقطه قوت شماست؟ روش مطالعه این درسها چگونه است؟ در مدرسه یا آزمونها چه نمرهای برای این درسها کسب میکنید؟
درس هایی مانند (قرآن) ، فارسی، علوم ، ریاضی ترازم از بقیه ی درس ها بیشتر است و در مدرسه هم نمره ی خوبی برای این درس ها کسب میکنم.
در طول این سالها درسی بوده که ضعیف باشید اما با تغییر روش، آن را به نقطه قوت تبدیل کرده باشید؟ کدام درس؟ چه کاری کردید؟
بله در درس علوم با تست زنی بیشتر در ان پیشرفت کردم.
نقش مدرسه در موفقیت شما چگونه بوده است؟
مدرسه نقش خیلی موثری در یادگیری برای من به اندازه کانون نداشت.
کدام یک از کتابهای کانون را استفاده میکنید؟ این کتابها چه ویژگیهایی دارند؟
من از کتاب های آبی، سه سطحی و پر تکرار استفاده میکنم . این کتاب ها درسنامه و انواع تیپ سوالات را شامل میشوند که من برای کسب نتیجه بهتر از آنها استفاده میکنم.
شما خود را در کانون چه نوع قهرمانی میدانید؟
قهرمان پیشرفت
کدامیک از روشهای مدیریت زمان را استفاده کردید: روش دو خودکار، روش ضربدر و منها، روش زمانهای نقصانی و روش استراتژی بازگشت؟ در چه زمانی از سال از کدام روش استفاده کردید؟
روش دو خودکار در زمان امتحانات
آیا برای درس خواندن با دوستان صمیمی خود در ارتباط هستید؟ در مورد چه چیزی با هم گفت و گو میکنید؟ وضعیت درسی دوستان شما چگونه است؟
با دوستانم در مورد درس خواندن صحبتی نمیکنم. وضعیت درس خواندن آنها مانند من و بعضی از آنها هم ازمن بهتر هستند.