گفت‌وگو با فاطمه باقری؛ قهرمان پیوستگی دوازدهم تجربی از سنگر

گفت‌وگو با فاطمه باقری؛ قهرمان پیوستگی دوازدهم تجربی از سنگر-

گفت‌وگو با فاطمه باقری؛ قهرمان پیوستگی دوازدهم تجربی از سنگر


نام و نام خانوادگی : فاطمه باقری

مقطع و رشته : دوازدهم تجربی

نام و نوع مدرسه : مدرسه دولتی اصلانی

نام شهر و استان : استان گیلان- شهر سنگر

میانگین تراز : 6437

سال های حضور در کانون : 4 سال

شغل و تحصیلات مادر : خانه دار ، دیپلم

شغل و تحصیلات پدر : کارمند شرکت ، دیپلم


مصاحبه‌گر : سمیه مجردی



  1. تصمیمات شما برای نیم سال دوم چیست؟

زمانم را مدیریت کنم و زمان‌های بیشتری برای خواندن کتاب و همینطور تست زدن بگذارم و برنامه ی درسی ام را فشرده تر بگذارم و دقتم را بالاتر ببرم. 


با توجه به کارنامه نیم سال اول؛ چه برنامه ای برای دوران طلایی نوروز دارید؟

از آنجایی که تعطیلات نوروز می تواند زمان تقریبا خوبی برای جمع بندی و دوره کردن درس ها باشد ترجیح می دهم که در این ایام دروس پایه را دوره کنم و تا حد امکان به جمع بندی دروس دوازدهم بپردازم تا برای امتحانات خرداد آماده باشم. 


  1. سال گذشته برنامه موفق شما برای دوران طلایی نوروز چه بود و چه نتیجه ای داشت؟

من بیشترین تلاشم را از تابستان شروع کردم و سال گذشته در ایام نوروز سعی من براین بود که مطالعه ی روزانه را کنار نگذارم و حتما روزی چند تست بزنم اما زمان زیادی برای آن اختصاص ندادم .


آیا سال گذشته از کتاب نوروز و تابلو نوروز استفاده کردید؟ 

 از کتاب نوروز استفاده کردم و از آن به عنوان یک سری آزمون و یا تست جدید پرتکرار استفاده کردم و تا حدود زیادی سعی کردم که به نکاتی که در آن وجود داشت مسلط شوم و آنها را به خاطر بسپارم.


  1. شما تصمیم گرفته اید برای کنکور اردیبهشت یا کنکور تیر تمرکز کنید؟
    سعی می کنم برای هر دو کنکور تلاش زیادی داشته باشم اما فکر می کنم تمرکز اصلی روی کنکور تیرماه باشد چون بعد از امتحانات خرداد ماه است و تسلط روی دروس دوازدهم بیشتر می شود .

 

  1. بهمن و اسفند ماه برای کنکور امسال بسیار مهم است. آیا در برنامه راهبردی با پیش روی عادی برنامه ریزی می کنید یا با پیش روی سریع حرکت می کنید؟

سعی می کنم طبق برنامه ی عادی عمل کنم تا تسلط کافی روی مباحث داشته باشم . 

  1.  

 آیا در آزمون‌های کانون غیبت داشتید؟

 فقط در یکی از آزمون ها غیبت داشتم علت عدم غیبت من این بود که این آزمون ها برای من مثل کنکور جدی هستند و نمی خواستم که این فرصت آزمودن خودم را از دست بدهم .


  1. پیوستگی در آزمون‌ها چگونه توانست باعث پیشرفت شما شود؟

شرکت مکرر در آزمون ها باعث تکرار مطالب درسی و نکات تستی برای من بوده و تحلیل بعد از هر آزمون باعث پی بردن به اشتباهات و تمرین و تکرار آن مباحث می شد و بدین وسیله نقاط و ضعف من اصلاح می شود . 


آیا در آزمون‌های مشابه پارسال شرکت می‌کنید؟ 

آزمون هایی که سال های گذشته پشت سر گذاشتم را به عنوان آزمون های مشابه استفاده می کنم تا باعث تسلط کافی شود .


مطابق برنامه‌ی راهبردی حرکت می‌کنید؟ 

 سعی می کنم تعادل نسبی بین‌شان برقرار کنم . گاها ممکن است نتوانم هر دو را به حد عالی برسانم چون دروس مدرسه برای من اهمیت ویژه ای دارد اما معمولا برنامه ی مدرسه و آزمون ها باهم تفاوت دارند .

 

  1. نقاط قوت شما کدام درس‌ها هستند؟

سعی می کنم تمامی دروس را به نقطعه ی قوت برای خودم تبدیل کنم ولی فکر می کنم زمین شناسی و زیست شناسی را خیلی خوب می توانم بزنم.

تسلط کامل روی متن کتاب کمک بسیار زیادی به من می کند و من معمولا زمان زیادی را صرف خواندن کتاب درسی می کنم و سپس تست می زنم .

 

  1. دفتر برنامه ریزی دارید؟

 بله، تکمیل آن باعث می شود به نکات مهم و نقطعه ضعف خود پی ببرم و در صدر جبران و تکرار نکردن آنها پیش بروم . تا حدودی سعی می کنم برنامه ی درسی ام را در زمان های مناسب و درستی انجام دهم و به بازه ی زمانی دقت کنم .

 

  1. تحلیل آزمون را چگونه انجام می‌دهید؟

 تک تک گزینه ها را حتی آنهایی را که درست انتخاب کردم را تحلیل می کنم از داخل پاسخ نامه به همه ی نکات و توضیحات توجه می کنم.


 نقش آموزشی خانواده، بالاخص پدر و مادر در این سال‌ها چگونه بود؟

 در حد توان همیشه در فهم و یادگیری مسائل به من کمک می کردند اما مهم تر از آن اینکه همیشه مشوق من بودند و هرگز از من ناامید نشوند و همیشه به من امید دادند.


  1. از آنجایی که تمام امتحانات نوبت دوم نهایی است و تاثیر مستقیم در کنکور دارد، چه شیوه‌ای را برای مطالعه و آمادگی امتحانات نهایی در نظر دارید؟

تصمیم دارم که زمان زیادی را برای مطالعه ی کتاب درسی داشته باشم تا روی مباحث تسلط کافی را داشته باشم و از اهمیت بالای این مسئله غافل نشوم .


 

Menu