نام و نام خانوادگی : محمد حسین آشتیانی عراقی
رتبه سال 1402: رتبه منطقه 640 رتبه کشوری 1794
رشته و دانشگاه قبولی : دندانپزشکی دانشگاه آزاد
نام شهر و استان: تهران
میانگین تراز: 6456
از چه سالی عضو کانون بوده و چند آزمون شرکت کرده اید؟ از سال هشتم
شغل و تحصیلات مادر : کارمند بانک -دکتری
شغل و تحصیلات پدر : کارمند بانک_ فوق لیسانس
درصدهای کنکور 1402 : زیست 63/ فیزیک48/ شیمی 45 / ریاضی 30
تراز کنکور 10233
تراز سوابق تحصیلی 9915
مصاحبهگر : محمدرضا خسروی
شما چگونه با کانون آشنا شدید؟ فرد خاصی توصیه کرد؟
از کلاس هشتم در آزمون های کانون شرکت کردم تا بتوانم علاوه بر جامعه آماری مدرسه با جامعه آماری کامل تری رقابت کنم.
نمرههای امتحان نهایی و تراز سوابق تحصیلیتان چند شد؟
ریاضی20 / فیزیک20/زیست18/ شیمی19.5/ دینی 20 /فارسی 18.5 / عربی 19.75 / سلامت 16 / هویت 16.25 /
و تراز سوابق تحصیلی ام 9915 بود.
دستاورد شما از شرکت در آزمونهای کانون چه بود؟
رقابت در جامعه آماری بزرگتر باعث انگیزه ی بیشتر من شد و باعث شد بتوانم بهتر و طبق بودجه بندی برنامه ریزی کنم تا بتوانم در آزمون ها موفق شوم.
آیا در آزمونهای کانون غیبت داشتید؟ دلیل شما برای عدم غیبت در آزمونها چه بود؟
در آزمون ها غیبت نداشتم و دلیل اصلی اش این بود که اگر غیبت می کردم از برنامه ی راهبردی عقب می افتادم و برای جبرانش باید انرژی بیشتری صرف می کردم.
پیوستگی در آزمونها چگونه توانست باعث پیشرفت شما شود؟
پیوستگی در آزمون ها باعث افزایش خودشناسی می شد و با افزایش خودشناسی نحوه ی آزمون زدن را برای خودم اختصاصی کردم.
آیا در آزمونهای مشابه پارسال شرکت میکردید؟
اگر پاسختان مثبت است، الف) انگیزهتان چه بود؟ ب) فایده آزمونهای هدفگذاری برای شما چه بود؟
بله و هدفم آشنایی با شرایط آزمونی بود و اینکه بتوانم برای خودم تخمین رتبه ی مناسبی داشته باشم.
از کدام یک از کارنامههای جعبه ابزار کارنامه استفاده میکردید؟ دلیل استفاده از هر کارنامه را ذکر کنید.
از کارنامه ی اصلی برای دیدن تراز و مقایسه با هم تراز ها و از کارنامه ی اشتباهات برای شناخت نقاط ضعف استفاده می کردم.
مطابق برنامهی راهبردی درس میخواندید؟ چگونه شخصی سازی میکردید، توضیح دهید که روشتان چگونه بود؟
بعد از آزمون تا آزمون بعد برای 13 روز باقی مانده برنامه داشتم و سعی می کردم بر اساس نقاط قوت و ضعفم در هفته های جاری برنامه ریزی کنم .
روشتان برای تحلیل آزمونها چگونه بود؟ آیا همهی سؤالات را تحلیل میکردید یا فقط سؤالات غلط یا بدون پاسخ را بررسی میکردید؟
همه سوالات را تحلیل می کردم تا به حدی آماده شوم که اگر مجددا آزمون را پاسخ دهم مشکلی نداشته باشم و همه را صد بزنم.
آیا در طول سال تحصیلی دچار افت تراز شدید؟ چگونه با این مسئله مواجه شدید؟ چه تصمیمی گرفتید؟ خانواده چه کمکی به شما کرد؟
افت در سال کنکور برای هر دانش آموزی با هر سطحی طبیعی است .در آن دوران سعی کردم با حفظ اعتماد به نفسم از افت بیشتر جلوگیری کنم و با قدرت بیش از پیش ادامه دهم.
کدام درسها نقطه قوت شماست؟ روش مطالعه این درسها چگونه است؟ در مدرسه یا آزمونها چه نمرهای برای این درسها کسب میکنید؟
درس زیست نقطه ی قوت من در درس ها بود . در این درس ابتدا کتاب و درسنامه را به دقت مطالعه می کردم سپس سراغ تست زنی منظم می رفتم و بعد از اینکه تست های آموزشی زدم وارد مرحله ی تست زماندار می شدم و بعد از آن هم تست های منتخب را به صورت آزمونی می زدم . آزمون زدن متداوم مهم ترین رکن برنامه ام بود .
به طور میانگین و در بازههای مختلف چند ساعت تست میزدید یا مسأله حل میکردید و چند ساعت صرف مطالعه و روخوانی میکردید، در طول سال و در ماههای مختلف این نسبت چه تغییری کرد؟
در روزهای هفته بین 4تا 6 ساعت مطالعه داشتم و در روز های تعطیل میانگین بین 8تا10 ساعت
که در ابتدا که دروس تدریس می شد وقتم برای مطالعه جزوه ی معلم صرف می شد ولی پس از آن تست زنی ام را به مرور افزایش دادم.
کدام نقش آزمونهای کانون برای شما پررنگتر بود: نقش برنامهای، آموزشی یا سنجشی؟ دلیلتان برای این انتخاب را بگویید.
در طول سال بیشتر به نقش آموزشی آزمون توجه داشتم چرا که تحلیل برخی سوالات نکات جدیدی به من آموزش می داد و در آخر سال چون جنبه ی رقابتی داشت . جنبه ی سنجشی آزمون برایم خیلی مهم بود که بتوانم خودم را در جامعه آماری به خوبی بسنجم.
هنگام بررسی آزمونها به کدامیک اولویت بیشتری میدادید؟
الف) بررسی اشتباهات
ب) بررسی سؤالهای ساده
بررسی اشتباهات و بعد از آزمون اشتباهاتم را در دفترچه ی اشتباهاتم می نوشتم تا چشمم به غلط ها با مرور زیادشان حساس شود.
در کارنامه ابتدا به سراغ دیدن نمره کدام درسها میروید؟ ایرادات هر درس را چگونه برطرف میکنید؟
در ابتدا به تراز و درصد زیست توجه می کردم ولی وقتی ایراداتم را تنها با مطالعه پاسخنامه متوجه نمی شدم با سوال کردن از معلمان و دوستان به پاسخ دست پیدا می کردم.
آیا اعضای خانواده کارنامهی شما را میبینند؟ اگر افت داشته باشید برخورد آنها با این افت چگونه است؟
بله آن ها پیگیر شرایط درسی ام بودند و هرگاه افت تراز داشتم خیلی به من انرژی مثبت و انگیزه می دادند تا دوباره به بهترین شرایط خودم برسم .
دفتر برنامه ریزی دارید؟ تکمیل این دفتر چه کمکی به شما از لحاظ درسی و غیردرسی کرده است؟
برنامه ریزی ام طبق مدرسه و کانون بود و هر روز سعی می کردم دروس مختلفی بخوانم.
کدام یک از کتابهای کانون را استفاده میکنید؟ این کتابها چه ویژگیهایی دارند؟
از کتاب های سه سطحی بخاطر چالشی بودن سوالاتش استفاده می کردم.
بهترین درس شما در کنکور کدام است؟ روشهای مطالعه خود را در این درس به صورت آیتموار بنویسید.
زیست
1. آموزش سر کلاس
2. تست آموزشی
3. تست زماندار
4. تست آزمونی
5. تحلیل آزمون
اگر در آزمون تیرماه نسبت به آزمون دی ماه پیشرفت قابل ملاحظهای داشتید، توضیح دهید که در طی ماههای بین این دو آزمون چه برنامهای اجرا کردید؟
من بعد از دی برای کنکور تلاش بیشتری کردم چون کنکور دی برای من تلنگر بزرگی بود در عین حال که به من نشان داد با تست زیاد می توان عملکرد عالی در کنکور داشت.
در طول سال چقدر به رتبه فکر میکردید؟ خانواده شما چه انتظاری از شما داشتند؟ استرس و نگرانی ناشی از فکر کردن به رتبه را چگونه مدیریت میکردید؟
سعی می کردم از اتفاقات مسیر درس بگیرم و خیلی غرق رویا پردازی نشوم و خانواده هم خیلی به طور مشخص انتظاری از من را بیان نمی کردند.
اگر دوباره به گذشته برگردید چه کارهایی را انجام نمیدهید؟ چرا؟
تست آزمونی بیشتری می زنم تا با شرایط آزمون بیشتر آشنا شوم.
فکر میکردید چنین رتبهای کسب کنید؟ خاطره لحظه اعلام نتایج را برای ما تعریف میکنید؟
بله از خواب بیدار شدم و نتایج را دیدم و بسیار خوشحال شدم از اینکه به هدفم رسیدم و جواب زحماتم را گرفتم.
دلیل انتخاب رشتهتان چه بوده است؟
دندانپزشکی چون از بچگی به آن علاقه مند بودم و شرایط شغلی و درآمدی آن بسیار بالا و خوب است و دارای جایگاه اجتماعی بالایی است.