گفت وگو با میترا کریمیان قهرمان پیشرفت دوازدهم تجربی

پیوستگی درآزمون‌ها خیلی مهم است.اگرچه ممکن است گاهی به بودجه بندی نرسیم ولی همین که فاصله ای بین درس‌ها نیفتد و مرور پیوسته داشته باشیم و تست زنی را ادامه بدهیم باعث موفقیت می‌شود.

گفت وگو با میترا کریمیان قهرمان پیشرفت دوازدهم تجربی

نام و نام خانوادگی : میترا کریمیان

مقطع و رشته: دوازدهم  تجربی

نام شهر و استان: شهرکرد / چهارمحال و بختیاری

میانگین تراز: 6300

سال‌های حضور در کانون: از آبان 1402

چند آزمون شرکت کرده است: 7  آزمون 

شغل و تحصیلات مادر: خانه دار، لیسانس

شغل و تحصیلات پدر: کارمند جهاد کشاورزی، فوق لیسانس

مصاحبه‌گر : فاطمه مطلبیان

  1. تصمیمات شما برای نیم سال دوم چیست؟

قصد دارم به طور پیوسته روی درس ها بویژه پایه دوازدهم تمرکز کنم و آن ها را به ایستگاه های جبرانی موکول نکنم و اگر قسمت هایی را در نیمسال اول به خوبی نخوانده ام جبران کرده و این نیمسال را به اتمام برسانم تا از پس سوالات امتحان نهایی و آزمون های قلم چی و در نهایت کنکور به خوبی برآیم.به نظر من موقعیت خوبی پیش روی همه دانش آموزان است و نباید آن را از دست بدهند. تلاش من بر این است تا به خوبی مطالعه کنم و تست زیادی بزنم تا نقطه قوت خوبی برایم شود.

 

  1. آیا در آزمون‌های کانون غیبت داشتید؟ دلیل شما برای عدم غیبت در آزمون‌ها چه بود؟

 خیر.از آنجایی‌ که می خواستم تا میزان بازدهی خود را از مطالعه ای که داشتم دریابم و نقاط ضعف و قوتم را بیشتر بشناسم و درصدد رفع اشتباهاتم برآیم در آزمون ها شرکت می کنم تا خودم را بسنجم. چه به بودجه بندی به طور کامل رسیده باشم چه نه. از طرفی انتظاری که خانواده ام از من دارد من را تشویق به عدم غیبت کردن می کند و اگر روزی در یکی از آزمون ها نتوانم حضوری شرکت کنم حتماً آنلاین شرکت خواهم کرد. 

 

  1. پیوستگی در آزمون‌ها چگونه توانست باعث پیشرفت شما شود؟

پیوستگی درآزمون ها خیلی مهم است.اگرچه ممکن است گاهی به بودجه بندی نرسیم ولی همین که فاصله ای بین درس ها نیفتد و مرور پیوسته داشته باشیم و تست زنی را ادامه بدهیم باعث موفقیت می شود.سعی کنیم آزمون ها را به صورت مستمرتحلیل کنیم و بودجه بندی های ایستگاه های جبرانی را کامل مطالعه کنیم تا جمع بندی کلیه مطالب حاصل شود و قسمت های جدید و آن هایی که از قبل مانده اند ، دوباره مرور شوند.

 

  1. مطابق برنامه‌ی راهبردی حرکت می‌کنید؟ چگونه برای دو هفته برنامه ریزی می‌کنید؟ برنامه‌ی مدرسه و آزمون‌ها هماهنگ بود؟

من طبق برنامه راهبردی قلم چی مطالعه می کنم.به این صورت که ابتدا یکسری اهداف را در نظر می گیرم اینکه هر درس تا چه حد در این آزمون پیشروی دارد، تعداد تست ها چقدر است ، میزان ساعت مطالعه و فیلم آموزشی چند ساعت است و بعد به صورت دو برنامه جداگانه برای هفته اول و دوم برنامه ریزی می نمایم. با این روش بنابر وقتی که دارم برنامه مناسبی برای آزمون می نویسم.

 

  1. نقاط قوت شما کدام درس ها بودند؟ روش مطالعه آن ها را توضیح می دهید؟

سعی کرده ام که همه درس ها را به نقطه قوت خودم تبدیل کنم.در هر درس روی یکسری مطالب تسلط بیشتری دارم  و روی یکسری دیگر تسلط کمتر و سعی من بر این هست تا نقاط ضعفم را در آن درس به نقاط قوت تبدیل کنم و به آن مطالب هم تسلط کاملی پیدا کنم.


  1. دفتر برنامه ریزی دارید؟ تکمیل دفتر چه کمکی به شما می‌کند؟

بله. دفتر برنامه ریزی کمک می کند تا بفهمیم در طی یک هفته چه روندی داشته ایم و وضعیت به چه صورت است و با هفته قبل و هفته بعد مقایسه کنیم. و این بهترین مقایسه است چون با خود فرد صورت می گیرد.همچنین به ما یادآوری می کند که در طی روز چند ساعت مطالعه داشته ایم و چه مقدار از برنامه را جلو برده ایم.از طرفی با ستون های جدول، نمودار ها، تعداد تست ها و نکاتی که در دستاوردها و چالش ها نوشته می شود هفته آینده اشتباهات را می توان جبران کرد و کار درست تری را انجام داد.


  1. تکنیک‌ها و روش‌های مدیریت زمان را، تمرین و استفاده می‌کنید؟

بله. سوالاتی که برایم دشوار است و نمی توانم پاسخ دهم را علامت ضربدر می زنم.سوالاتی را که با تفکر بیشتر می توانم پاسخ دهم علامت منها می زنم تا در برگشت آن ها را حل کنم و سوالات آسان را همان موقع جواب می دهم.سپس از وقتی که اضافه مانده است،  به سوالات به ترتیب علامت گذاری جواب می دهم.


  1. در چه درس‌هایی با تغییر روش تغییر رادیکال داشتید؟ روش مطالعه این درس‌ها را توضیح می‌دهید؟

ویدیو های آموزشی را به دقت می بینم و مثل دیدن یک فیلم به آن ها نگاه نمی کنم بلکه چیزهایی که می خواهد را انجام می دهم تا مطالب در ذهنم تثبیت شوند.سپس با تست های ویدیو خودم را می سنجم.بعد از آن سراغ کتاب تست می روم تا مطالب را مسلط شوم و بعد سراغ تست هایی که نزدم یا غلط زدم می روم و همچنین تست های مهمی را که نکته دارند مرور می کنم. در انتها به سراغ تست های جدید می روم.


  1. تحلیل آزمون را چگونه انجام می‌دهید؟

با استفاده از جعبه ابزار کارنامه تست های نزده و غلط زده را بررسی و آنها را دوباره مرور و حل می کنم و جوابشان را به طور خلاصه می نویسم. سوالاتی را که به درستی جواب داده ام و مهم هستند را نیز به صورت خلاصه نکته برداری می کنم تا برای مرور از آنها استفاده کنم.


  1. شما از کدام کارنامه جعبه ابزار کانون در صفحه شخصی‌تان استفاده می‌کنید؟ این کارنامه چه ویژگی‌هایی دارند؟

کلاسور ارزیابی بسیار خوب است،چون سوالات آسان، سخت و دام های آموزشی را مشخص می کند و باعث می شود مهارت شناسایی این سوالات را بدست آوریم و علل را تشخیص دهیم تا در آزمون بعدی آن ها را رفع نماییم.همچنین کارنامه اشتباهات خیلی مفید است چون فایل همه اشتباهات را برای تحلیل و رفع آن ها در اختیارمان می گذارد.


  1. نقش آموزشی خانواده، بالاخص پدر و مادر در این سال‌ها چگونه بود؟

گاهی حتی بیشتر از خود دانش آموز نتیجه برایشان حائز اهمیت است.والدینم مشوق اصلی من هستند.زمانی که خسته و ناامید می شوم به من انگیزه می دهند. همچنین دلسوزانه هزینه های آزمون و کتاب ها  و ... را به دوش می کشند .


  1. آیا پدر یا مادر نتایج آزمون را می‌بینند؟ در صورت افت خودتان یا خانواده چه عکس العملی دارند؟

بله.اگر افت کنم هم خودم و هم خانواده ام می سنجیم تا علت را شناسایی کنیم .این که مطالعه کم بوده یا تست زنی؟یا علت چه می تواند باشد؟ البته گاهی بدلیل تغییر در بودجه بندی ها که ممکن است نقطه قوت یا ضعف دانش آموز باشد روی تراز تاثیر می گذارد.در موارد افت با راهکار های ثابتی که باعث موفقیت می شود می توان نتیجه را بهبود بخشید.


  1. از سایت کانون و مجله آزمون استفاده می‌کنید؟ کدام بخش‌ها برای شما جالب‌تر بود؟

تا جایی که وقت کنم از سایت استفاده می کنم.و بیشترین بخشی که برایم جذاب است روش ها و راهکارهای اول مجلات برای مدیریت زمان، پیشرفت تراز ، پیشرفت در نیمسال دوم و ... است.

 

Menu