گفتگو با فاطمه قورقچی؛ قهرمان پیوستگی دوازدهم تجربی

نام و نام خانوادگی: فاطمه قورقچی مقطع و رشته: دوازدهم تجربی نام شهر و استان: آذربایجان غربی- نقده میانگین تراز: 6400 سال‌های حضور در کانون: 2 سال

گفتگو با فاطمه قورقچی؛ قهرمان پیوستگی دوازدهم تجربی

نام و نام خانوادگی: فاطمه قورقچی

مقطع و رشته: دوازدهم تجربی

نام شهر و استان: آذربایجان غربی- نقده

میانگین تراز: 6400

سال‌های حضور در کانون: 2 سال

شغل و تحصیلات مادر:   دیپلم  - خانه دار

شغل و تحصیلات پدر  :دیپلم  - کشاورز

 

مصاحبه‌گر: عیسی حلاج 

 

  1. برنامه شما برای امتحانات نیم سال اول چیست؟

برای امتحانات نیم سال اول من قصد دارم که کل نیم سال اول دوازدهم را هم به صورت تشریحی و هم به صورت تستی برای آمادگی کنکور جمع بندی کنم و همینطور پایه دهم را به همراه آن جمع بندی می کنم.


  1. در دوران امتحانات از کدام کتاب‌های کانون استفاده خواهید کرد؟

از کتاب‌های جمع بندی و پرتکرار استفاده می‌کنم.


  1. آیا از نمونه سوالات موجود در سایت کانون استفاده می‌کنید؟

بله، همیشه بعد از هر درسی که می خوانم همیشه نمونه سوال ها را چک می کنم و حل می کنم تا با مدل سوال ها و دیدگاه طراح ها آشنا شوم.


  1. تصمیمات شما برای نیم سال دوم چیست؟

در نیم سال دوم تا عید قصد دارم که کل نیم سال دوم دوازدهم را تمام کنم و در کنار آن پایه دوازدهم را بخوانم و جمع بندی کنم و در عید کل سه سال را جمع بندی کنم و برای کنکور اردیبهشت آماده شوم.


  1. روش شما برای جمع بندی دروس نیم سال اول چیست؟

اولین روش من مرور مطالب خوانده شده است با خواندن مختصر درسنامه ها و یا خلاصه نویسی هایی که خودم در طول سال انجام دادم مطالب را مرور می کنم سپس از هر مطلبی که خواندم تست هایی می زنم و تحلیل می کنم که کجا اشکال دارم و سپس آن بخش را رفع اشکال می کنم و برای آن بخش بیشتر تست کار می کنم.

 

  1. آیا در آزمون‌های کانون غیبت داشتید؟ دلیل شما برای عدم غیبت در آزمون‌ها چه بود؟

من در طول دو سالی که کانون ثبت نام کردم حتی یک بار هم غیبت نداشته ام چون آزمون دادن دانش آموز را موظف و مجبور به درس خواندن می کند حتی اگر هفته ای به بودجه بندی هم نمی رسیدم بازهم در آزمون شرکت می کنم تا تنبلی و کوتاهی یقه ام را نگیرد.


  1. پیوستگی در آزمون‌ها چگونه توانست باعث پیشرفت شما شود؟

با هر بار شرکت در آزمون تمام نقاط ضعف و قوت درسهایم برایم آشکار می شود و باتوجه به آن برای آزمون های بعدی برنامه ریزی می کنم و براساس آن ساعت مطالعه و تعداد تست ها راتقسیم بندی می کنم.


  1. آیا در آزمون‌های هدفگذاری شرکت می‌کنید؟ 
  2. بله، باشرکت درآزمون هدفگذاری شرایط خودم در هفته اول آزمون را بررسی می‌کنم که تا الان چطور خواندم و قرار است چه چیزهایی را برای هفته آینده بخوانم و بیشتر وقتم را روی چه درس هایی بگذارم و با توجه به آن برنامه ریزی می کنم. 

 

  1. آیا در آزمون‌های مشابه پارسال شرکت می‌کنید؟ 

بله شرکت می کنم، همیشه آزمون های مشابه پارسال را روزهای پنج شنبه قبل آزمون شرکت می کنم و از ایده های جدید سوالات و طراحان استفاده می کنم و در آزمون روز جمعه همه‌ی آنها کمکم می کند و چندین سوال اضافه تر می توانم حل کنم.


  1. شرکت در این آزمون‌ها چه تاثیری بر وضعیت درسی شما در مدرسه داشته داشت؟

در اکثر مواقع بودجه بندی آزمون نسبت به مدارس جلو می افتد و همیشه وقتی که برای آزمون درس می خوانم. در درس های مدرسه جلو می افتم و این باعث پیشرفت من در مدرسه می شود.


  1. مطابق برنامه‌ی راهبردی حرکت می‌کنید؟ چگونه برای دو هفته برنامه ریزی می‌کنید؟ برنامه‌ی مدرسه و آزمون‌ها هماهنگ بود؟

من هیچ وقت از برنامه کانون جدا نشدم و این همیشه باعث می شود که سرعت در درس خواندن را حفظ کنم. همیشه سعی کردم تا در هفته اول آزمون کامل به بودجه بندی برسم و هفته دوم رابه مرور، رفع اشکال و تست های بیشتر و زماندار وقت بگذرانم و مدرسه معمولا از بودجه بندی آزمون عقب می ماند اما من اجازه نمی دادم تا این تداخل به وجود بیاید و با بودجه بندی آزمون جلو می روم و در مدرسه هم دوباره درس ها برایم مرور می شود.


  1. نقاط قوت شما کدام درس ها بودند؟ روش مطالعه آن ها را توضیح می دهید؟

من در درس شیمی همیشه درصد و تراز بالایی می آورم و این به این دلیل است که اول کامل به بودجه بندی می رسم و همین طور هم به مسائل و هم به مفاهیم توجه می کنم و چندین بار می خوانم و تست هم زیاد کار می کنم و سعی می کنم هر شب سه تا تست محاسباتی حل کنم.


  1. دفتر برنامه ریزی دارید؟ تکمیل دفتر چه کمکی به شما می‌کند؟

بله، من از سال یازدهم دفتر برنامه ریزی دارم و باتکمیل آن هرشب و یا در آخر هفته ها شرایط جلوی چشمم بود که ساعت مطالعه ام چقدر است وچقدر تست زدم و همین طور برای چه درس هایی بیشتر وقت گذاشته ام.


  1. تکنیک‌ها و روش‌های مدیریت زمان را، تمرین و استفاده می‌کنید؟

بله، من قبل از آزمون روز جمعه چندین بار آزمون شبیه سازی را درخانه تمرین می کنم و با استفاده از کرنومتر سعی می کنم تکنیک دستم را تندتر کنم تا به مشکل کمبود وقت دچار نشوم.


  1. در چه درس‌هایی با تغییر روش تغییر رادیکال داشتید؟ روش مطالعه این درس‌ها را توضیح می‌دهید؟

در درس ریاضی تعداد و تنوع تستی را افزایش دادم و هر تست را یکی یکی بررسی می کنم و اگر از فرمول خاصی استفاده می کنم حتما آن را خلاصه نویسی می کنم و این باعث پیشرفتم شد.


  1. تحلیل آزمون را چگونه انجام می‌دهید؟

بعد از اینکه پاسخنامه منتشر شد، ابتدا سوالات درست و غلط را بررسی می کنم. سپس می روم سراغ سوالاتی که غلط زدم و به دنبال این می روم که دلیل غلط زدن این سوال چیست و سعی می کنم آن را برطرف کنم و آن را در دفترچه تحلیل آزمونم یادداشت می کنم تا در آزمون بعدی دوباره این اشتباه را تکرار نکنم.


  1. نقش آموزشی خانواده، بالاخص پدر و مادر در این سال‌ها چگونه بود؟

پدر و مادرم بسیار ازمن حمایت می کنند. آن ها همیشه سعی می کنند در خانه سروصدا نباشد تا من تمرکزم بهم نریزد و یا مادرم همیشه از لحاظ تغذیه و روحیه دادن مرا یاری می کند.


  1. آیا پدر یا مادر نتایج آزمون را می‌بینند؟ در صورت افت خودتان یا خانواده چه عکس العملی دارند؟

بله همیشه خانواده ام از وضعیت درسیم اطلاع دارند و پیگیری می کنند و در زمان های افت هم سعی می کنند به من دلداری دهند و تلاشم را بیشتر کنم و یاسعی می کنند مشکلی اگر هست را حل کنند.


  1. از سایت کانون و مجله آزمون استفاده می‌کنید؟ کدام بخش‌ها برای شما جالب‌تر بود؟

همیشه از مجله های کانون از روش درس خواندن دانش آموزان ایده می گیرم و دربرنامه ام اجرا می کنم از سایت کانون از بحث نفرات برتر شهر و استان خودمان بسیار استفاده می کنم.

 

گفتگو با فاطمه قورقچی؛ قهرمان پیوستگی دوازدهم تجربی


Menu