گفت و گو با مازیار مرادی؛ قهرمان پیشرفت دوم دبستان از آشخانه

گفت و گو با مازیار مرادی؛ قهرمان پیشرفت دوم دبستان ا---ز آشخانه

گفت و گو با مازیار مرادی؛ قهرمان پیشرفت دوم دبستان از آشخانه

نام و نام خانوادگی: مازیار مرادی

مقطع: دوم ابتدایی

نام شهر و استان: آشخانه-خراسان شمالی

سال های عضویت در کانون: 1 سال

شغل و تحصیلات مادر:  فرهنگی-کارشناسی ارشد تربیت بدنی

شغل و تحصیلات پدر: رئیس دانشگاه علمی کاربردی-کارشناسی ارشد مدیریت دولتی

مصاحبه گر: مظاهر حسنی

 

از کی در آزمون های کانون شرکت کرده اید؟

از آبان امسال و تا الان در 5 آزمون شرکت کرده ام.

 

به چه دلیلی در آزمون های کانون فرهنگی آموزش قلم چی  ثبت نام کرده اید؟

پدربزرگ من مسئول نمایندگی شهر آشخانه است و من آخر هر هفته از بجنورد به آشخانه میایم و تعطیلات آخر هفته را کنار مادربزرگ و پدربزرگم هستم، یک بار همراه پدربزرگم به حوزه ی آزمون پسران رفتم و همیشه دوست داشتم که من هم مثل آن ها در آزمون شرکت کنم. امسال پدربزرگم پیشنهاد کرد اگه دوست دارم در پایه دوم امکان ثبت نام در آزمون هست و من گفتم که دوست دارم و ثبت نام کردم.


در اولین آزمون چه احساسی داشتید و ترازتان چند شد؟

چند روز قبل آزمون، پشتیبانم خانم نگار گلذاری با من تماس گرفت تا آماده شرکت در آزمون باشم ولی من یکم گیج شده بودم و نمی دانستم قرار است چه اتفاقی بیفتد، وقتی که صبح جمعه مادرم بیدارم کرد که با هم بریم حوزه آزمون، استرس گرفتم و ترسیدم. مامان و پدربزرگم با من صحبت کردند و قرار شد تا پایان آزمون کنارم بمانند و هر وقت خسته شدم برگردیم خونه. آن ها گفتند اگه خوشت نیومد بر می گردیم. من تنها دانش آموز پایه دوم ابتدایی نمایندگی آشخانه هستم، به همین دلیل در اتاق آزمون همراه مامان و پدربزرگ تنها بودیم، از سوالات ریاضی شروع کردم با اینکه همه می گویند در ریاضی بی دقتم ولی ریاضی را دوست دارم ،هر جا نمی توانستم سوالی را بخوانم، مامانم برایم می خواند، هر سوالی که بهش پاسخ می دادم کلی کیف می کردم و می رفتم سوال بعدی. کلی خوش گذشت به همه ی سوالا جواب دادم.

بعد آزمون کارنامه ام را با تبلتم گرفتیم و با مامان سوال ها را بررسی کردیم و دیدم که بعضی سوالات را اشتباه جواب دادم. پشتیبانم تلفنی کارنامه ام را بررسی کرد.

تراز اولین آزمون 19 آبان ماه: 5816 با کمک مامانم

تراز دومین آزمون  3 آذر ماه: 4664 بدون کمک مامانم

تراز آخرین آزمون 22 دی ماه: 6151  بدون کمک مامانم رتبه 1 شهر، رتبه 1 استان و رتبه 54 کشور.


استفاده از دی وی دی تاثیری هم روی درس های مدرسه  شما داشته؟

بله، من از وقتی دی وی دی ها را می بینم تدریس خانم معلم را بهتر می فهمم و تا الان چند بار معلم کوچولو درس ریاضی شدم، هفته قبل درس اندازه گیری را به جای خانم معلم من درس دادم و از این موضوع خیلی خوشحالم.الان کلاس و مدرسه رو بیشتر دوست دارم. من توی اتاقم یه تخته سیاه دارم و وقتی دی وی دی ها را می بینم فکر می کنم حالا معلم هستم و روی تخته به بقیه بچه ها همان درس را می دهم.


به نظرتان حضورت در آزمون چه تاثیری روی درس و مدرسه اتان داشته؟

قبلا از امتحان می ترسیدم و روزهایی که امتحان داشتم دلم می خواست غیبت کنم و حتی گاهی دل درد می گرفتم ولی الان مدرسه و درس را بیشتر دوست دارم.


فکر می کنید دلیل بیشتر شدن علاقه اتان به درس و مدرسه چیست؟

شاید دلیلش این باشه که سوالای بیشتری را حل می کنم و دیگر کمتر از اشتباه کردن می ترسم. 

Menu