گفت و گو با ساجده نورشرق؛قهرمان پیوستگی پایه نهم

ا از طریق کارنامه اشتباهات خود را یاداشت نموده و سپس از طریق پاسخ نامه، جواب سوالات را چک می‌کنم و درصورت نیاز از فیلم‌های کانون در زمینه تحلیل آزمون استفاده می‌کنم.

گفت و گو با ساجده نورشرق؛قهرمان پیوستگی پایه نهم

نام و نام خانوادگی : ساجده نورشرق 

مقطع : نهم

نام شهر و استان : دهاقان ،  اصفهان

میانگین تراز : ۶087

سال‌های حضور در کانون : ۱ سال ( از تابستان ۱۴۰۲ )

چند آزمون شرکت کرده اید؟ ۱۴ آزمون

شغل و تحصیلات مادر : خانه دار ، دیپلم

شغل و تحصیلات پدر : زنبور دار ، سیکل


مصاحبه‌گر :  مریم حسینی


برنامه شما برای امتحانات نیم سال اول چیست؟ 

من برای امتحانات نوبت اول با دقت مطالعه می‌کنم و مطالب نیم سال اول را جمع بندی می‌کنم و علاوه بر حل نمونه سوال های تشریحی نوبت اول در سایت کانون، سوالات تستی کار می‌کنم تا علاوه بر آمادگی در آزمون، توجه خود را به نکات ریز کتاب جمع کنم.


در دوران امتحانات از کدام کتاب‌های کانون استفاده خواهید کرد؟

از کتاب اشتباهات متداول برای حل سوالاتی که تقریباً دشوار هستند و ممکن است وقتی با نمونه های آن‌ها در امتحاناتم روبه‌رو می‌شوم دچار تردید در روش حل آن ها شوم  و همچنین از مجموعه کتاب های پرتکرار کانون برای حل نمونه سوالات تشریحی استفاده می‌کنم.


آیا از نمونه سوالات موجود در سایت کانون استفاده می‌کنید؟

بله، منابع اصلی من برای محک خود پس از خواندن متن کتاب، استفاده از نمونه سوالات موجود در سایت کانون می باشد و تنوع زیاد آن‌ها نیز موجب آشنایی هرچه بیشتر من با سوالات مهم کتاب می‌شود.


تصمیمات شما برای نیم سال دوم چیست؟

قطعاً با دیدن نتایج نمراتم در کارنامه نوبت اول، می توانم به نقاط قوت و ضعف خود پی ببرم. هرگز خود را به خاطر ضعف هایم سرزنش نمی‌کنم و بلکه به جای سرزنش، به فکر راه حلی برای رفع آنها خواهم گشت تا کارنامه درخشان‌تری را در نوبت دوم داشته باشم.


روش شما برای جمع بندی دروس نیم سال اول چیست؟

هنگام مطالعه از مطالب نکته برداری می‌کنم تا در نیم سال دوم یادآوری آن مطالب برایم سریع‌تر و راحت‌تر باشد.


در دوره امتحانات چگونه بین برنامه راهبردی آزمون‌ها و امتحانات تعادل ایجاد می‌کنید؟

در طول روز برنامه ی خود را به گونه‌ای تنظیم می‌کنم تا علاوه بر رسیدن به برنامه امتحانی خود، هرروز فرصتی دریابم تا به برنامه راهبردی آزمون‌ها اختصاص دهم و حتی به گونه‌ای برنامه ریزی می‌کنم که به تفریحات و کلاس‌های فوق برنامه‌ام نیز برسم.


آیا در آزمون‌های کانون غیبت داشتید؟ دلیل شما برای عدم غیبت در آزمون‌ها چه بود؟

خیر، هرگز غیبت نکردم زیرا افزایش تراز من موجب ایجاد انگیزه در من می‌شد و کاهش تراز من نیز باعث می‌شد در آزمون بعدی حضور یابم و برای جبران آن تلاش کنم.


پیوستگی در آزمون‌ها چگونه توانست باعث پیشرفت شما شود؟

باعث افزایش تراز و همچین ریزبینی من در مطالعه نکات درس و درنتیجه کاهش بی دقتی ها در امتحاناتم شد.


آیا در آزمون‌های هدفگذاری شرکت می‌کنید؟ اگر پاسخ‌تان مثبت است،الف) انگیزه‌تان چه بود؟ ب) فایده آزمون‌های هدفگذاری برای شما چه بود؟

در واقع باید بگویم قبلا از آن استفاده نمی‌کردم اما در این مدتی که از آن استفاده می‌کنم متوجه تاثیرش شده‌ام و آن را در برنامه‌ام قرار می‌دهم تا متوجه اشکالاتم و نقاط ضعفم شوم و برای حل آنها چاره جویی کنم.


آیا در آزمون‌های مشابه پارسال شرکت می‌کنید؟ اگر پاسخ‌تان مثبت است،الف) انگیزه‌تان چه بود؟ ب) فایده آزمون‌های مشابه پارسال برای شما چه بود؟

بله،شرکت در آزمون های مشابه پارسال واقعا یکی از نقاط موثر در موفقیت آزمون هایم است زیرا ذهن من را برای آزمون آماده می‌سازد  و می توانم با حل آنها به نقاط ضعف خود پی ببرم.


شرکت در این آزمون‌ها چه تاثیری بر وضعیت درسی شما در مدرسه داشته داشت؟

شرکت در آزمون‌ها موجب ریزبینی من در مطالعه نکات درس و درنتیجه کاهش بی دقتی ها در امتحاناتم شد.


مطابق برنامه‌ی راهبردی حرکت می‌کنید؟ چگونه برای دو هفته برنامه ریزی می‌کنید؟ برنامه‌ی مدرسه و آزمون‌ها هماهنگ بود؟

من معمولاً با برنامه مدرسه پیش می روم زیرا برنامه مدرسه با برنامه راهبردی هماهنگ و گاهی حتی نیز برنامه مدرسه جلوتر از برنامه راهبردی است و این اتفاق موجب خشنودی من می‌شود زیرا در این حالت من تسلط بیشتری بر درس ها خواهم داشت.


نقاط قوت شما کدام درس ها بودند؟ روش مطالعه آن ها را توضیح می دهید؟

درس هایی چون عربی و زبان انگلیسی از نقاط قوت من می‌باشند. قطعا قوی بودن خود را در درس عربی، مدیون معلم عربی خود (سرکار خانم فریبا کاظمی) می‌دانم. زیرا تدریس ایشان آنقدر زیبا و دلنشین و کامل است که موجب دلنشین بودن و آسان‌تر شدن این درس برای من شده است و من در عصر آن روز که درس تدریس شده است، با تست زدن نکات را در ذهن خود تثبیت و تحکیم می‌کنم و قوی بودن خود در درس زبان انگلیسی را مدیون خانواده‌ام هستم که من را در کلاس زبان انگلیسی ثبت نام کرده‌اند. 


دفتر برنامه ریزی دارید؟ تکمیل دفتر چه کمکی به شما می‌کند؟

بله، من در ابتدای هفته اول برای آزمون برنامه ریزی می‌کنم و بعد از پایان هر روز ساعات مطالعه خود را در آن یادداشت می‌کنم. افزایش تعداد ساعات مطالعه انگیزه‌ام را بالا می‌برد و در پایان هر دوهفته، با دیدن نتایج آزمون هایم سعی می‌کنم کیفیت و کمیت مطالعه‌ام را نسبت به مواردی که در دفتر برنامه ریزی‌ام داشتم، افزایش دهم و مدت زمانی که از این دفتر استفاده کرده‌ام، باعث شده است تا به تمام درس هایم رسیدگی کنم و وقت کم نیاورم.


تکنیک‌ها و روش‌های مدیریت زمان را، تمرین و استفاده می‌کنید؟

بله، من در آزمون ها برای هر درس به همان میزان زمان پیشنهاد شده برای پاسخگویی زمان می گذارم و در مواجه با سوالات پیچیده وقت خود را تلف نمی‌کنم و به سراغ سوالات بعدی می‌روم و برای حل سوالات از کوتاه‌ترین راه ها استفاده می‌کنم.


در چه درس‌هایی با تغییر روش تغییر رادیکال داشتید؟ روش مطالعه این درس‌ها را توضیح می‌دهید؟

تقریبا می‌ توانم بگویم که تمام درس هایم در آزمون ها درصد هایی یکسان داشته است و برخی از درس هایم همچون علوم و ریاضی نوسانی است. من اوایل در درس ریاضی ضعیف بودم اما با استفاده از تست های درجه بندی شده، گذاشتن وقت زیاد و همچنین با استفاده از تحلیل آزمون ها تلاش می کنم ضعفم را از بین ببرم.


تحلیل آزمون را چگونه انجام می‌دهید؟

معمولا سعی می‌کنم در همان روز تحلیل آزمون را انجام دهم و ابتدا از طریق کارنامه اشتباهات خود را یاداشت نموده و سپس از طریق پاسخ نامه، جواب سوالات را چک می‌کنم و درصورت نیاز از فیلم های کانون در زمینه تحلیل آزمون استفاده می‌کنم.


شما از کدام کارنامه جعبه ابزار کانون در صفحه شخصی‌تان استفاده می‌کنید؟ این کارنامه چه ویژگی‌هایی دارند؟

ابتدا از کارنامه اصلی ( رتبه و تراز) و سپس از کارنامه بازیابی که واقعا منحصر به فرد است و مانند یک معلم در درس خواندن به من کمک می‌کند تا راهی درست برای مطالعه ی هر درس پیدا کنم،


نقش آموزشی خانواده، بالاخص پدر و مادر در این سال‌ها چگونه بود؟

آنها همیشه مانند یک کوه پشت من هستند و تمام امکانات لازم را برای من فراهم می‌کنند و من را برای درس خواندن تشویق می‌کنند.


Menu