گفت وگو با محمدمهدی محمدی مهر؛رتبه 632کنکور انسانی 1402

حضور در آزمون‌ها باعث ارزیابی خودم می‌شد. جو آزمون نیز تجربه‌ی فضای کنکور را برای من تداعی می‌کرد.

گفت وگو با محمدمهدی محمدی مهر؛رتبه 632کنکور انسانی 1402

نام و نام خانوادگی:محمدمهدی محمدی مهر                                                              

رتبه سال 632:1402

رشته و دانشگاه قبولی:آموزش ادبیات،پردیس فرهنگیان ساری

نام شهر و استان:سیمرغ،مازندران

میانگین تراز:6122

سال های حضور در کانون:یک سال

چند آزمون شرکت کرده اید؟ 25

میزان تحصیلات و شغل مادر:لیسانس، خانه دار

میزان تحصیلات و شغل پدر:لیسانس، فرهنگی


مصاحبه گر:زهرا ولی پور      

                                               

 

به نظرتان مهمترین ویژگی مثبت شما چه بود؟

مدیریت جلسه ی آزمون  مهمترین ویژگی من بود.قرار بود درس ریاضی نقطه قوت من باشدولی بعد اینکه وقت برگه ی اول تمام شد ،عملکردم در ریاضی بد بود. در این زمان توانستم خودم را کنترل کنم و به بقیه ی آزمون ادامه دهم.


روزی چند ساعت درس می خواندید ؟

در درس خواندن حرفه ای نبودم و نتوانستم خودم را ملزم به برنامه ای کنم.به همین علت ساعت مطالعه ام پرنوسان بود.البته در ماه های آخر با به کار بردن تکنیک ها توانستم ساعت مطالعه را منظم کرده و افزایش دهم.


دلیل پیوستگی شما با آزمون های کانون و عدم غیبت در آزمون ها چه بود؟

حضور در آزمون ها باعث ارزیابی خودم می‌شد. جو آزمون نیز تجربه ی فضای کنکور را برای من تداعی می‌کرد.


آیا مطابق برنامه ی راهبردی آزمون ها درس می‌‌خواندید؟چگونه برنامه ریزی می‍‌ کردید؟

بله در فاصله ی دو هفته ای بین آزمون ها سعی می‌کردم حداقل یک بار فصل های منبع آزمون را تمام کنم.


وقتی در طول سال خسته  یا بی انگیزه می شدید،برای بازیابی انگیزه تان چه می کردید؟

 برای برنامه ریزی  نیز روزهای باقیمانده به آزمون را حساب می‌کردم و به خود می‌گفتم اگر این چند روز تلاش نکنی مجبوری یک سال دیگر از اول برای کنکور بخوانی.


از کلاس چندم در آزمون های کانون شرکت کردید؟

دوازدهم


پشتیبان تحصیلی شما در منزل چه کسی بود؟چه کمکی به شما می‌کردند؟

کل خانواده پشتیباتم بودند. در تصمیم هایی که برای مطالعه می گرفتم راهنمایی می کرند و مهم تر از همه اعتماد آنها به من قوت قلب می‌داد.


آیا در آزمون های هدف گذاری و مشابه پارسال شرکت می کردید؟دلیل آن چه بود؟

بله دراین  آزمون های شرکت می‌کردم.سوال هایی که اشتباه زدم را دوباره حل می کردم و اینگونه در آزمون اصلی تعداد اشتباهاتم کم می‌‌شد.


تحلیل آزمون ها را در چه روزی انجام می‌دادید؟روش شما برای تحلیل آزمون چگونه بود؟

روز آزمون تحلیل را انجام می دادم.دفترچه ی پاسخ و کارنامه ی اشتباهات را از سایت کانون دریافت می‌ کردم و دوباره اشتباهات و نزده ها را حل می‌کردم.


برنامه ی شما برای دوران امتحانات چه بود؟

همه ی برنامه ام گرفتن نمره ی خوب در امتحانات بود.تقریبا خوب پیش رفتم به جز آزمون جغرافیا که هم قبلش مریض شدم وهم سوال ها سخت بودو تمرکزم را به هم زد.همین آزمون بد جغرافیا تجربه ای شدکه سرجلسه ی کنکورسوال های سخت ریاضی تمرکزم را برای ادامه ی آزمون به هم نزند.


از نقش اولیای خود بگویید؟

همانطور که گفتم اعتمادشان به من و اجبار نکردن روش مدنظر خودشان به من، از مهمترین کمک هایی بود که به من کردند.


روش مطالعه ی درس هایی که نقطه قوت شما بودند،چگونه بود؟

نقطه قوت ام درس علم فنون بود که سال یازدهم در جریان المپیاد در آن پیشرفت کردم.جو المپیاد ادبی فوق العاده است.به همه پیشنهاد می‌کنم برای اینکه با ادبیات واقعی آشنا شوند،سری به المپیاد بزنند.


آیا در دوران طلایی نوروز با برنامه ی راهبردی کانون همراه بودید؟

در این دوران روی نقاط ضعفم یا مباحثی که عقب بودم تمرکز کردم.


در ماه آخر کنکور برای درس هایی که نقطه ضعف شما بودند،چه کردید؟

درسی که نقطع ضعفم بود روان شناسی بود.چون تک کتاب بود ، در ماه آخر دو سه بار آن را مرور کردم و آن قدر در آن اعتماد به نفس پیدا کردم که سر جلسه ی کنکور بعد از علوم فنون دومین درسی بود که سراغش رفتم.از لحاظ درصد هم بعد از جامعه شناسی دومبن درصد بالای من یعنی85درصد بود.


جلسه ی کنکور در مقایسه با روز آزمون جامع کانون چگونه بود؟

فقط تعداد شرکت کننده بیشتر بود.در کنکور مانند آزمون های جامع مسلط بودم و استرس نداشتم.در آخرین آزمون جامع رتبه ام350 و در کنکور632شد.


به عملکرد و تلاش خود در طی رسیدن به نقطه موفقیت و استفاده از ابزارهای آموزشی کانون چه نمره ای می‌دهید؟

متوسط و قابل قبول . هدفم قبولی در رشته ی آموزش ادبیات بود و در همان حد هم تلاش کردم.به کارنامه های کانون نمره ی خوب می دهم.


Menu