گفت وگو با دانیال متین پور؛دانش آموز استثنایی پایه نهم

بله ، قطعا" برای مطالعه ، نیاز به برنامه ریزی دارم و من نیز با کمک دفتر برنامه ریزی که ساعات مطالعه و انجام تکالیف را در آن ثبت می‌کنم و این دفتر پس از هر آزمون توسط پشتیبان محترم رؤیت و کنترل می‌شود

گفت وگو با دانیال متین پور؛دانش آموز استثنایی پایه نهم

نام ونام خانوادگی:دانیال متین پور

نام شهر واستان:قم

مقطع: کلاس نهم

چند سال عضو کانون هستید؟3سال

شغل و تحصیلات پدر:کارشناس شرکت بیمه پارسیان،لیسانس

شغل و تحصیلات مادر:خانه دار، دیپلم

مصاحبه گر: سمانه میرزاخانی


لطفا خودتان را معرفی کنید.

دانیال متین پور هستم از شهر قم ، کم بینا هستم و در مدرسه پویندگان دانش  در پایه نهم درس می خوانم. 


از چه سالی به کانون آمدید و چگونه با آن آشنا شدید؟

از کلاس هفتم و سال تحصیلی 1400-1401 با ورود به مدرسه پویندگان دانش ، با کانون آشنا شدم و در آزمون ها بورسیه شدم.


با توجه به اینکه کم بینا هستید، این ویژگی چه چالش هایی در مسیر مطالعه برای شما ایجاد کرده است؟ چگونه آنها را رفع کرده اید؟

کمبود کتاب های تست به خط بریل و وجود شکل هایی که در برخی از دروس مانند علوم و ریاضیات وجود دارند ، و اغلب منشی نمی تواند آنها را کامل توضیح دهد باعث بروز مشکلات بسیاری شده است که تا حدودی با کمک مادرم و دبیران مربوطه سعی در برطرف نمودن آنها داشته ام و البته تا حدودی رفع شده اند ولی کماکان برخی مشکلات پا بر جاست.


آیا برای مطالعه برنامه ریزی دارید؟ چگونه آن را تنظیم می کنید؟

بله ، قطعا" برای مطالعه ، نیاز به برنامه ریزی دارم و من نیز با کمک دفتر برنامه ریزی که ساعات مطالعه و انجام تکالیف را در آن ثبت می کنم و این دفتر پس از هر آزمون توسط پشتیبان محترم رؤیت و کنترل می شود به مطالعه می پردازم.



آیا نقطه قوت پر رنگی در درسی دارید؟ چگونه آن درس به نقطه قوت شما تبدیل شده است؟

بله ، در درس هایی چون فارسی ، عربی ، زبان و مطالعات ، قوی تر هستم و این امر به سبب داشتن دبیرانی با تجربه و شیوه تدریس خیلی خوب آنها بوده است به این نحو که هم تدریس ایشان کیفیت بالایی دارد و هم من به آن درس ها بیشتر علاقه پیدا می کنم و مطالعه ی بهتری دارم.


تاثیر پیوستگی در آزمون ها را چگونه ارزیابی می کنید؟

حضور مداوم و پیوستگی من در آزمون ها موجب می شود که تراز هایم بیشتر رشد کند و همچنین آمادگی من برای امتحانات مدرسه و دیگر آزمون های کانون بیشتر می شود.


اگر در آزمونی نتیجه دلخواه نگیرید چگونه جبران می کنید؟

مسلما هرگز خودم را سرزنش نمی کنم. چرا که این آزمون تمام شده و راه بازگشتی برای آن نیست بلکه تلاش می کنم تا از آن آزمون درس های لازم را بگیرم و همچنین می کوشم برای آزمون های آینده ، عملکرد بهتری داشته باشم.


 چه کسانی را در موفقیت خود دخیل می دانید؟  لطفا نقششان را تشریح نمایید.

اول از همه لطف خداوند را شامل حال خود می دانم و پس از آن تلاش بی وقفه خود و زحمات مادرم و همچنین حمایت دبیران دلسوز و گرامی و نیز پیگیری های پیوسته توسط پشتیبان گرامی و کادر محترم مدرسه را عواملی می دانم که دست به دست هم داده اند تا من در مسیر موفقیتی که آرزوی آن را دارم قرار گیرم.


Menu