گفت و گو با شیما باقری ؛ قهرمان پیوستگی پایه یازدهم تجربی

نام و نام خانوادگی: مقطع و رشته : یازدهم تجربی نام شهر و استان: اصفهان،مبارکه میانگین تراز : 6149 سال‌های حضور در کانون : 2 چند آزمون شرکت کرده است: 31 شغل و تحصیلات مادر : لیس

گفت و گو با شیما باقری ؛ قهرمان پیوستگی پایه یازدهم تجربی

نام و نام خانوادگی: شیما باقری خولنجانی

مقطع و رشته : یازدهم تجربی

نام شهر و استان:اصفهان،مبارکه

میانگین تراز : 6149

سال‌های حضور در کانون : 2

چند آزمون شرکت کرده است:  31

شغل و تحصیلات مادر :  لیسانس برق، خانه دار

شغل و تحصیلات پدر:   لیسانس حسابداری، کارمند بانک

مصاحبه‌کننده : کبری ترکی

 

برنامه شما برای امتحانات نیم سال اول چیست؟

برای دروس تخصصی به دلیل مطالعه در طول سال تحصیلی در زمان امتحانات تست حل می کنم و مرور انجام می دهم و برای دروس عمومی نمونه سوال حل می کنم و سعی می کنم جمع بندی نیم سال اول همراه با خواندن امتحانات انجام می دهم.

 

آیا از نمونه سوالات موجود در سایت کانون استفاده می‌کنید؟

بله، اول نمونه سوالات را حل می کنم تا مباحثی که مشکل دارم پیدا کنم و آن­ها را رفع کنم و برای مرور نیز نمونه سوالات را حل می­کنم. 

 

تصمیمات شما برای نیم سال دوم چیست؟

ساعت مطالعه ­ام را بیشتر کنم و در برنامه درسی زمان اختصاص برای تست را افزایش دهم و تعداد تست را افزایش دهم و نیز برای دروس عمومی زمان بیشتری اختصاص دهم.

 

روش شما برای جمع بندی دروس نیم سال اول چیست؟

آزمون حل می کنم و بعد از تحلیل آزمون انحام می­دهم تا دلیل سوالات غلط و نزده متوجه می ­شوم و آن مباحث دوباره می­ خوانم و تست های بیشتری می­ زنم و بعد رفع اشکالات دوباره یک آزمون حل می­ کنم تا از مرور دروس و رفع نقاط ضعفم اطمینان پیدا کنم. 

 

در دوره امتحانات چگونه بین برنامه راهبردی آزمون‌ها و امتحانات تعادل ایجاد می‌کنید؟

به دلیل مطالعه در طول سال در زمان امتحانی هر درس با حل نمونه سوالات اشکالات را رفع و در زمان باقی مانده تست می زنم و چون برنامه مدرسه با برنامه راهبردی تفاوت چندانی ندارد همه­ی مباحث را مطالعه کردم و در این زمان بیشتر به مرور و حل تست­­ های نشان دار می پردازم.

 

پیوستگی در آزمون‌ها چگونه توانست باعث پیشرفت شما شود؟ 

باعث می­ شود در هر آزمون با نمونه سوالات متنوع و جدیدی رو­به ­رو شوم و نکات جدیدی را بیاموزم و بعد از دیدن نتایج تلاشم را بیشتر کنم  و اگر برنامه یا منابع و یا روش مطالعاتی اما مشکلی دارد بعد هر آزمون متوجه شوم و آن مشکل را برطرف کنم.

 

تکنیک‌ها و روش‌های مدیریت زمان را، تمرین و استفاده می‌کنید؟

از تکنیک ضربدر-منها استفاده می­ کنم در این روش سوالات ساده و سخت را تشخیص می دهم و اول سوالات ساده حل کنم و بعد به سراغ سوالات سخت بروم که این امر علاوه بر مدیریت زمان باعت بهتر شدن تراز هر درس شده است. 

 

تحلیل آزمون را چگونه انجام می‌دهید؟

تحلیل آزمون را همان جمعه بعد از آزمون انجام می­ دهم، اول سوالات اشتباه و سوالات نزده را دوباره خودم حل می­ کنم و حل و تمرین این سوالات با کمک تحلیل ویدیو­یی کانون انجام می دهم ، بعد نکات سوالات صحیح را می ­نویسم. در پایان نیز درستی یا اشتباه بودن روش مطالعاتی ام را پیدا می کنم و اگر نقصی دارد روش مطالعاتی ام را تغییر می­ دهم.

 

نقش آموزشی خانواده، بالاخص پدر و مادر در این سال‌ها چگونه بود؟

خانواده با ایجاد مکانی آرام برای مطالعه و فراهم کردن امکانات لازم برای بهتر درس خواندن در این راه به من کمک می­ کنند. 

 

از سایت کانون و مجله آزمون استفاده می‌کنید؟ کدام بخش‌ها برای شما جالب‌تر بود؟

بله سعی می­ کنم با خواندن متن مصاحبات با نفرات برتر و قبول شدگان روش درس خواندن آن­ها استفاده کنم تا بهترین را برگزینم. در سایت نمونه سوالات کانون را استفاده می کنم و باعث پیشرفت من در آزمون های مدرسه شده است.

Menu