گفتگو با نازنین زهرا فلاحی؛قهرمان پیشرفت مقطع هفتم

چه روش خاصی در درس خواندن دارید که باعث پیشرفت شما شده است؟من همیشه درس‌های همان روز را در همان روز می‌خواندم و اگر معلمم درس جدیدی را می‌داد ازدرسنامه‌ی کتاب پیمانه ای استفاده می‌کردم

گفتگو با نازنین زهرا فلاحی؛قهرمان پیشرفت مقطع هفتم

نام و نام خانوادگی: نازنین زهرا فلاحی

پایه: هفتم

 نام شهر و استان: قلعه گنج،کرمان

میانگین تراز: 6537

سال های حضور در کانون:2سال(ششم،هفتم)

تعداد شرکت در آزمون:25آزمون

 شغل و تحصیلات مادر: لیسانس ،معلم

 شغل و تحصیلات پدر:  نظامی ،فوق لیسانس


  مصاحبه گر:ملیحه نوری


  آیا در آزمون‌های کانون غیبت داشتید؟ دلیل شما برای عدم غیبت در آزمون‌ها چه بود؟

من در همه ی آزمون ها حاضر بودم ، زیرا برای اینکه به نتیجه‌ی خوب و دلخواه خود برسم و برای رسیدن به اهدافم باید پیوستگی در آزمون‌ها را حفظ کنم. 


آیا در آزمون‌های هدفگذاری شرکت می‌کنید؟ الف) انگیزه‌تان چه بود؟ ب) فایده آزمون‌های هدفگذاری برای شما چه بود؟

هدف من از شرکت کردن در آزمون هدفگذاری قبولی در مدرسه‌ی تیزهوشان و رسیدن به موفقیت های بالاتر و در نتیجه رسیدن به اهداف بالای آموزشی وآمادگی برای آزمون‌های کانون و توانایی سنجیدن خودم در دروس و آشنایی با نقاط قوت و ضعفم و حفظ ثباتم در نقاط قوت و رفع موانع موجود در نقاط ضعف است.  


 شرکت در این تعداد آزمون چه دستاوردی برای شما داشت ؟

شرکت در آزمون باعث آشنایی با نحوه ی درست درس خواندن، نحوه ی صحیح تست زنی ،موفقیت در آزمون‌های مدرسه ،نکته برداری ومدیریت زمان ومنطبق کردن برنامه آزمون‌ها بامدرسه ام شده است.


 نقاط قوت شما کدام درس ها بودند؟  روش مطالعه آن ها را توضیح می دهید؟

عربی ،هدیه ،مطالعات ،زبان ،علوم نقاط قوت من هستند، ازهمه ی کتاب های کانون استفاده می کردم و برای تثبیت یادگیری از روش های  تست زنی،نکته برداری ، خواندن خط به خط کتاب درسی استفاده می کردم .  


تحلیل آزمون را چگونه انجام می‌دهید؟

 سؤال هایی را که اشتباه جواب داده ام را از کتاب پیدا می‌کردم و دور آن ها خط می‌کشیدم که به آنها توجه بیشتری داشته‌باشم و چند بار آنها را می‌خواندم تا یادگیری ام تثبیت شود و نتیجه بهتری را کسب کنم. 

  

نقش آموزشی خانواده، بالاخص پدر و مادر در این سال‌ها چگونه می باشد؟ 

مادر و پدرم همیشه به من انرژی می دادند و باعت قوت قلب من می شدند و اگر در درسی مشکل داشتم تمام وقتشان را برای رفع مشکل درسی من می گذاشتند  و همیشه پشتیبان من در تمام مراحل تحصیلی‌ام بوده اند . 


  روزانه چندساعت سؤالات تستی و تشریحی حل می کنید؟

 بعد از خواندن درس‌نامه ی مخصوص آن بخش تست های آن را می زدم و حدود دو ساعت را مخصوص تست زدن می‌گذاشتم و گاهی اوقات امکان داشت که به دلیل حجم درس های آن روز تعداد تست های کمتری را کار کنم اما باز هم در آن روز بخشی از زمانم را برای تست زدن آزاد می گذاشتم .


 از کدام کتاب های کانون استفاده می کنید و دلیل استفاده از آن چیست؟ 

از کتاب پیمانه ای کانون و سه سطحیاستفاده می کنم ،کتاب پیمانه ای کانون درس‌نامه ی مفید و مفهومی داشت و سرشار از سؤال های پر تکراری بود که در آزمون های هر استان آمده بود و همچنین کتاب سه سطحی کانون که تست های خیلی مفیدی داشته و حتی چند بار این سؤالات در آزمون های مدرسه ام آمده بود و قبل از امتحان از تست های جمع‌بندی آن فصل استفاده می‌کردم.  

دلیل شما از شرکت در آزمون های کانون چیست؟

به دلیل اینکه در آزمون ورودی تیزهوشان نمره ی قبولی کسب کنم  و به هدفم برسم وهمچنین در زمینه‌ی درسی در مدرسه پیشرفت خوبی داشته باشم.   


چه روش خاصی در درس خواندن دارید که باعث پیشرفت شما شده است؟

من همیشه درس های همان روز را در همان روز می‌خواندم و اگر معلمم درس جدیدی را می داد ازدرسنامه ی  کتاب پیمانه ای استفاده می کردم و بعد تست های مربوط به آن بخش را می زدم و این یکی از راه های مطالعه‌ی من بود .

  

جمعه های آزمون را چگونه سپری می‌کنید؟ (قبل و بعد از آزمون)

 قبل از آزمون یک مرور کوتاه می‌کنم و بعد از آزمون سؤال‌هایی را که اشتباه پاسخ داده یا پاسخ نداده ام با کمک مادرم تحلیل می کردیم. 


 آیا از دفتر برنامه ریزی استفاده میکنید ؟  تکمیل دفتر چه کمکی به شما می‌کرد؟ 

بله،تاثیر خیلی زیادی  در پیشرفت تراز کانون وامتحان های مدرسه ام داشته و به من کمک کرد تا با برنامه ریزی درس بخوانم و نتیجه بهتری بگیرم.  


در طول این مدت درسی بوده که ضعیف باشید اما با تغییر روش، آن را به نقطه قوت تبدیل کرده باشید؟

بله ،برای مثال درس ریاضی که با تمرین و کار کردن سوالات پرتکرار توانستم نقاط ضعف و یادگیری ناقصم را تبدیل به نقطه ی قوت و یادگیری کامل کنم.  

 توصیه شما برای دانش آموزان با تراز کم چیست؟

تحلیل آزمون با روش صحیح و من همیشه سعی می‌کردم که هفته ی اول تست‌ها را تمام کنم و هفته‌ی قبل از امتحان آن ها را مرور کنم و این هم خیلی تاثیر بر تراز دارد و برنامهریزی خیلی مهم است و پیشنهاد می‌کنم از دفتر برنامه ریزی کانون استفاده کنید خیلی مفید است .  

 حرف و سخن آخر:

دانش آموزان در  هر مقطعی که هستندباید برای سنجش و محک زدن خودشان از یک آزمون عالی استفاده کنند آزمون‌های کانون برای این کار عالی هستند و اینکه در هیچ کاری ناامید نشوند، چرا که ممکن است بعضی وقت‌ها شکست بخورید اما باید بلند شوید و قدرتمند تر ادامه بدهید.

Menu