گفت و گو با هانا عرب زاده قهرمان پیشرفت

بنده چه در دوران عادی چه در دوران امتحانات از مجموعه طبقه بندی شده دروس قلم چی استفاده می‌کنم اما در دوران امتحانات مرور نیز بر تست‌های زده شده دارم.

گفت و گو با هانا عرب زاده قهرمان پیشرفت

نام و نام خانوادگی:هانا عرب زاده

میانگین تراز:6600

جند سال کانونب بودید؟2 سال


مصاحبگر:یاسمن سلطانی




برنامه شما برای امتحانات نیم سال اول چیست؟ 

 برنامه من  مرور بر کل کتاب، جزوات دست نویس، جزوات مدرسه، حل تمرین بسیار، دادن آزمون های مختلف و حل تست و حل کتاب برای آمادگی آزمون ها است.


در دوران امتحانات از کدام کتاب‌های کانون استفاده خواهید کرد؟

بنده چه در دوران عادی چه در دوران امتحانات از مجموعه طبقه بندی شده دروس قلم چی استفاده می کنم اما در دوران امتحانات مرور نیز بر تست های زده شده دارم.


آیا از نمونه سوالات موجود در سایت کانون استفاده می‌کنید؟ 

بله برای امتحانات واقعا چیز عالی است. هر درس بالای ۵۰۰ نمونه سوال دارد که این واقعا عالیه برای امتحانات


تصمیمات شما برای نیم سال دوم چیست؟

 برای نیم سال دوم سعی دارم که سرعت خود را در انجام تکالیف ونمونه سوال و تست بیشتر  بالا ببرم.


روش شما برای جمع بندی دروس نیم سال اول چیست؟ 

بنده هر درس که تدریس شده بود خلاصه نویسی از آن میکردم و نگه میداشتم و آزمون های همان درس رو در مجموعه طبقه بندی شده دروس مختلف قلم چی میزدم.

درس جدید که تدریس می‌شد مرور بر جزوات نوشته شده داشتم و جزوه جدید می‌نوشتم. بنابراین الان فقط نیاز به دوره جزوات خود و کتاب دارم.


در دوره امتحانات چگونه بین برنامه راهبردی آزمون‌ها و امتحانات تعادل ایجاد می‌کنید؟

خب آزمون ها یک هفته درمیون هستند و وقت زیادی از ما نمیگیرند برای امتحانات مدرسه برایم اصلا سخت نیست زیرا هر درس را مطمئن هستم که کامل وارد هستم بخاطر اینکه در همان روز تدریس یاد گیری خود را تکمیل میکنم و فقط دوره و نمونه سوال و تست میزنم چون سوالات آزمون کانون دقیقا سوالاتی هستند که از کتاب نوشته میشوند این کار مرا ساده تر می کند.



آیا در آزمون‌های کانون غیبت داشتید؟ بله ۲ بار ولی در دوران تیر ماه ۱۴۰۲دلیل شما برای عدم غیبت در آزمون‌ها چه بود؟چگونه به مدرسه میرویم؟

یک روز که نرویم از درس ها عقب میوفتیم جلسه بعدی که میریم درس ها جلوتر هستند دقیقا همین اتفاق برای آزمون ها هم هستند وقتی به طور پیوسته شرکت نکنیم از برنامه ریزی آزمون (درس به درس پیش میرود) و... عقب میوفتیم ولی وقتی پیوسته شرکت میکنیم خیالمان راحت است که تمام آزمون ها رو دادیم از هر درس مقداری تست زدیم و با برنامه کانون حرکت می کنیم.


پیوستگی در آزمون‌ها چگونه توانست باعث پیشرفت شما شود؟

 وقتی پیوسته آزمون یک کانون رو شرکت میکنیم متوجه چند نکته میشویم نوع سوال دادن استادان محترم، نوع آزمون دادن، یادگیری مدیریت زمان، مقدار نیاز مطالعه و... این عمر بعد از مدتی باعث پیشرفت و بالا رفتن تراز می شود.

 

شرکت در این آزمون‌ها چه تاثیری بر وضعیت درسی شما در مدرسه داشته داشت؟

  چه بهتر که یک آزمون بدیم که در مورد درس های ما باشه اینکار باعث میشود متوجه شویم که چه مقدار از درس ها را متوجه شدیم.. قسمت های که متوجه نشده ایم دوباره بخوانیم.. و اینکار یادگیری ما را کامل می کند.



مطابق برنامه‌ی راهبردی حرکت می‌کنید؟ بله چگونه برای دو هفته برنامه ریزی می‌کنید؟  

مدلی باید برنامه ریزی کنیم که به ما فشار زیادی وارد نشود ولی کار های خود را انجام بدهیم . برنامه‌ی مدرسه و آزمون‌ها هماهنگ بود؟ بله هماهنگ با مدرسه بنده بود و این واقعا خیلی عالی بود


نقاط قوت شما کدام درس ها بودند؟ 

دینی و مطالعات و عربی


 روش مطالعه آن ها را توضیح می دهید؟

 بیشتر خواندن درس ها باعث پیشرفت در آن ها میشود من این را شعار زندگی خود قرار دادم


در چه درس‌هایی با تغییر روش تغییر رادیکال داشتید؟ 

خیر همیشه روش من یکی بود و هست برای درس ها ولی مقدار خواندن و یادگیری هرچه بیشتر باشد نتیجه خیلی بهتر دارد میتوان درس را ۴ بار خواند و نمره ۱۶ گرفت. میتوان ۱۲ بار خواند و نمره ۲۰ را گرفت.



تحلیل آزمون را چگونه انجام می‌دهید؟

 سوالات درست را اصلا چک نمی کنم ،سوالات نزده را از روی  پاسخ نامه حل می کنم و جواب درست را می زنم

سوالات غلط را دوباره حل می کنم اگر باز هم اشتباه بود از روی پاسخ نامه جواب می دهم.



شما از کدام کارنامه جعبه ابزار کانون در صفحه شخصی‌تان استفاده می‌کنید؟ بله

این کارنامه چه ویژگی‌هایی دارند؟

 باعث میشوند بیشتر تلاش کنیم که نقاط ضعف رو بر طرف کنیم .... با دیدن نقاط قوت شاد بشیم .. با دیگران مقایسه بشیم و حد را بهتر کنیم و این خیلی خوب است.


نقش آموزشی خانواده، بالاخص پدر و مادر در این سال‌ها چگونه بود؟

 همراه من بودند کمک بنده می‌کردند حواسشان به برنامه ریزی و  میزان خواندن درس ها تمرین حل کردن ها بودند. برای من کتاب می‌خریدند و خیلی نقش موثری در وضعیت تحصیل بنده دارند.


Menu