گفت و گو با آویسا زمانی قهرمان یازدهم تجربی

پیوستگی در آزمون‌ها باعث می‌شود که شما به بودجه بندی درستی دست پیدا کنید و همچنین اشکالات و نقاط ضعف خود را در هر مبحثی پیدا کنید.

گفت و گو با آویسا زمانی قهرمان یازدهم تجربی

نام و نام خانوادگی: آویسا زمانی

مقطع و رشته: یازدهم تجربی

نام شهر و استان: تهران

شغل و تحصیلات پدر: فوق دکتری بیوشیمی، دکتر بیوشیمی آزمایشگاه

شغل و تحصیلات مادر: لیسانس اقتصاد، خانه دار

مصاحبه گر:‌ فاطمه عزیزی


شما چگونه با کانون آشنا شدید؟ فرد خاصی توصیه کرد؟ آیا فردی در خانواده شما عضو کانون بوده یا هست؟ چه نتیجه ای کسب کردند؟

من با کانون از طریق دوستانم که بسیار موفق شده بودند و پیشرفت چشمگیری در درس ها داشته اند آشنا شدم و تصمیم گرفتم عضو کانون شوم و به صورت مستمر آزمون ها را شرکت کنم و باعث شد که من ساعت مطالعه ام افزایش پیدا کند و مطابق برنامه راهبردی پیش بروم که کیفیت مطالعه را افزایش می دهد. دادن آزمون ها در هر دو هفته باعث می شود که هدف کوتاه مدت بگذارم که برای هر آزمون بهترین خودم را بگذارم.

دستاورد شما از شرکت در آزمون های کانون چه بود؟

شکست در آزمون های کانون باعث شده است که ساعت مطالعه ام افزایش می یابد و در کنار افزایش مطالعه، کیفیت مطالعه ام نیز افزایش یابد و شرکت در آزمون های کانون باعث می شود که اشکالات و ایراد هایم را در هر مبحث متوجه بشوم و باعث شوم که آن ها را تقویت کنم و همچنین باعث شده است که برنامه و نظمی در مطالعه ام پیدا کنم که این خود دلیلی بر پیشرفت است.

پیوستگی در آزمون ها چگونه توانست باعث پیشرفت شما شود؟

پیوستگی در آزمون ها باعث می شود که شما به بودجه بندی درستی دست پیدا کنید و همچنین اشکالات و نقاط ضعف خود را در هر مبحثی پیدا کنید و باعث پیشرفت در آن درس شوید و همچنین باعث انگیزه برای درس خواندن و بیشتر درس خواندن می شود.

مطابق برنامه راهبردی درس می خوانید؟

من همیشه سعی کردم با برنامه راهبردی کانون پیش بروم چون از نظر من برنامه ای استاندارد با بودجه بندی درست و صحیح است که نظم و انظباطی به نحوه خواندن در طول دو هفته به شما ارائه می دهد که خود این موضوع دلیلی بر استمرار خواندن و استاندارد خواندن است که باعث پیشرفت و کیفیت مطالعه می شود و وادار کردن خود به رسیدن برنامه دلیلی بر پیشرفت نیز می باشد.

روش تان برای تحلیل آزمون ها چگونه است؟ آیا همه سوالات را تحلیل می کنید یا فقط سوالات غلط یا بدون پاسخ را بررسی می کنید؟

من سعی می کنم همیشه تمامی سوالات را تحلیل کنم و ابتدا از سوالاتی که غلط زدم شروع کنم و سپس به سراغ سوالات بدون پاسخ و بعد به سراغ سوالات درست می روم که اگر راه حلی نوین و جدیدی برای حل سوال باشد، آن را یاد گرفته باشم و من سعی می کنم در دوره یا مبحثی را که می خوانم به سوالات کانون برگردم و دوباره آن را تحلیل و بررسی کنم که این خود دلیلی بر پیشرفت است.

در طول این سال ها درسی بوده که ضعیف باشید اما با تغییر روش، آن را به نقطه قوت تبدیل کرده باشید؟ کدام درس؟ چه کاری کردید؟

بله، من در درس زیست شناسی به شدت ضعیف بودم و به عنوان دانش آموز تجربی این برای من سخت بود که در درس اختصاصی ام مشکل اساسی داشته باشم. من از طریق تست های فراوان و درسنامه های کتاب های کانون و همچنین کتاب زیست شناسی تصویری برای تحلیل شکل ها استفاده کردم و هر روز به صورت مستمر زمانی را برای مطالعه درس زیست شناسی می گذاشتم که این دلیلی بر پیشرفت است.

دفتر برنامه ریزی دارید؟ تکمیل این دفتر چه کمکی به شما از لحاظ درسی و غیر درسی کرده است؟

بله، این دفتر برنامه ریزی باعث می شود که برنامه برای درس ها و کار هایم دارم و میزان مطالعه را در دست دارم که باعث می شود ساعت مطالعه ام را افزایش بدهم و میزان کار هایم را تنظیم کنم و به درد پیشرفت ام می خورد.

Menu