گفتگو با مانی احمدی ؛ قهرمان پیوستگی یازدهم تجربی

پیوستگی در آزمون‌ها چگونه توانست باعث پیشرفت شما شود؟ باعث شده است که همیشه با کتاب‌ها پیوند خوبی داشته باشم و این پیوند از بین نرود.

گفتگو با مانی احمدی ؛ قهرمان پیوستگی یازدهم تجربی

نام و نام خانوادگی :مانی احمدی 

پایه : یازدهم تجربی 

نام شهر و استان: کهنوج ، کرمان 

میانگین تراز : 6500

سال های حضور در آزمون:1سال

تعداد شرکت در آزمون : 12 آزمون 

شغل و تحصیلات مادر : آزاد ، دیپلم 

شغل و تحصیلات پدر: کارمند ، فوق لیسانس 

 

مصاحبه‌گر : نعمت الله سالاری

 

شما چگونه با کانون آشنا شدید؟ فرد خاصی توصیه کرد؟ آیا فردی در خانواده شما عضو کانون بوده یا هست؟ چه نتیجه‌ای کسب کردند؟

از طریق دوستان و تبلیغات با کانون آشنا شدم و دبیرانم و دوستانم به من پیشنهاد می کردند عضو کانون شوم.


دستاورد شما از شرکت در آزمون‌های کانون چه بود؟ 

شرکت در آزمون باعث آشنایی بیشتر با تیپ تست‌های کاربردی و تحلیل هر آزمون کمک خوبی به پیش‌برد مطالعه‌ام می‌کند .

 

 شما تا چه حد خود را یک دانش‌آموز کانونی می‌دانید؟

معیارها این موارد است: 

- من یک دانش‌آموز بی‌غیبت یا کم‌غیبت در آزمون‌های اصلی بودم. 

-من در آزمون‌های هدفگذاری و مشابه پارسال شرکت می‌کردم. 

-من با برنامه راهبردی آزمون‌های کانون هماهنگ بودم یا برنامه راهبردی را برای خودم شخصی سازی می‌کنم. 

- منابع من کانونی بود. 

تقریبا کانونی فعالی محسوب می‌شوم من یک دانش‌آموز بی‌غیبت یا کم‌غیبت در آزمون‌های اصلی بودم.


چرا این تعداد آزمون شرکت کردید؟ خسته نشدید؟ 

در مجموع یک انسجامی در برنامه‌ی کانون است که تقریبا با برنامه مطالعاتی خودم هم انطباق دارد و می‌شود گفت کسی که مطالعه برایش کار خستگی ناپذیری باشد به این راحتی ها خسته نمی‌شود. .

 

آیا در آزمون‌های کانون غیبت داشتید؟ دلیل شما برای عدم غیبت در آزمون‌ها چه بود؟

من در همه ی آزمون ها حاضر بودم، زیرا به بخشی از برنامه ریزی مطالعاتی ام تبدیل شده است و لزومی نمی بینم برای غیبت کردن در آزمون ها.


پیوستگی در آزمون‌ها چگونه توانست باعث پیشرفت شما شود؟

باعث شده است که همیشه با کتاب ها پیوند خوبی داشته باشم و این پیوند از بین نرود.


 آیا در آزمون‌های هدفگذاری شرکت می‌کنید؟ 

اگر پاسخ‌تان مثبت است،الف) انگیزه‌تان چه بود؟ ب) فایده آزمون‌های هدفگذاری برای شما چه بود؟

 بله، شرکت کردم ، به  نظرم آزمون هدفگذاری می تواند نمونه سؤال خوبی برای آزمون‌های اصلی باشد.

 

آیا در آزمون‌های مشابه پارسال شرکت می‌کنید؟ 

اگر پاسخ‌تان مثبت است، الف) انگیزه‌تان چه بود؟ ب) فایده آزمون‌های هدفگذاری برای شما چه بود؟ 

بله ، جهت آمادگی بیشتر برای آزمون اصلی در آزمون مشابه پارسال شرکت می کنم.

 

از کدام یک از کارنامه‌های جعبه ابزار کارنامه استفاده می‌کنید؟ دلیل استفاده از هر کارنامه را ذکر کنید. 

از کارنامه‌ی‌ اصلی :برای رصد وضعیت مطالعاتی طی دو هفته قبل از آزمون؛ کارنامه پنج نوع درس و کارنامه پروژه ای : برای بررسی نوسانات و یا ثبات درسی ام طی‌هفته های گوناگون استفاده می کنم.

 

مطابق برنامه‌ی راهبردی درس می‌خوانید؟ چگونه شخصی سازی می‌کنید، توضیح دهید که روش‌ شما چگونه بود؟

بله سعی خودم را می‌کنم. از همان هفته اول شروع به مطالعه از روی بودجه بندی می کنم که تا اواسط هفته دوم به اتمام برسد و روز های آخر را به مرور می پردازم.


آیا روش بازیابی (تست زدن قبل از مطالعهRETRIEVE) را می‌شناسید، اگر این روش را می‌شناسید، آن را چگونه یاد گرفتید؟

بله؛ از طریق مشاوران و دبیران مربوطه با این روش آشنا شدم .


روش مطالعه‌ی شما چگونه است؟ آیا با روش بازیابی درس می‌خوانید یا دوباره‌خوانی می‌کنید؟ 

معمولا  از طریق روش بازیابی درس می خوانم.

 

در کدام درس‌ها بیشتر از روش بازیابی استفاده کنید؟ و تأثیر این روش برای شما چه بود؟

در درس زیست شناسی و شیمی از روش بازیابی استفاده می کنم. تاثیر مثبت داشت منجربه پیشرفت درسی ام شده است.


روش‌شما برای تحلیل آزمون‌ها چگونه است؟ آیا همه‌ی سؤالات را تحلیل می‌کنید یا فقط سؤالات غلط یا بدون پاسخ را بررسی می‌کنید؟

برای تحلیل هر آزمون معمولا طی دو سه روز پس از آزمون سعی می کنم تمام سؤلات که بلد بودم و سؤلاتی که بلد نبودم یا ناقص بلد بودم را مجددا بررسی و تحلیل می‌کنم.


آیا در طول سال تحصیلی دچار افت تراز شدید؟ چگونه با این مسئله مواجه شدید؟ چه تصمیمی گرفتید؟ خانواده چه کمکی به شما کرد؟

بله، افت تراز هم گاهی پیش میاد که دلایل خاصی می تواند داشته باشد اما خوشبختانه اجازه نمی‌دهم این افت دائمی باشد و با افزایش روند تلاش و مطالعه‌ی اصولی سعی در جبران افت و پیشرفت ترازم دارم‌. خانواده نیز من را در این مسیر به خوبی یاری و با من همکاری می کنند.


پشتیبان تحصیلی شما در منزل چه کسی است؟ پدر و مادر یا خواهر و برادر؟ چه کمکی به شما می‌کنند؟ 

والدینم مشوق و راهنمای بنده در طول سال های تحصیلی بوده اند و هستند. مجموعا فضای مطالعاتی خوبی در خانه ما حاکم است. 

 

کدام درس‌ها نقطه قوت شماست؟ روش مطالعه این درس‌ها چگونه است؟ در مدرسه یا آزمون‌ها چه نمره‌ای برای این درس‌ها کسب می‌کنید؟ 

سعی کرده ام همه دروس را چه تخصصی و چه عمومی به نقطه قوت خودم تبدیل کنم و در هیچ کدامشان ضعفی نداشته باشم و تقریبا در این مسیر موفق بوده ام.

 

در طول این سال‌ها درسی بوده که ضعیف باشید اما با تغییر روش،آن را به نقطه قوت تبدیل کرده باشید؟ کدام درس؟ چه کاری کردید؟

 بله من در درس ریاضی کلاس نهم و دهم کمی نسبت به سایر دروس ضعف داشتم اما با کار کردن تست زیاد و آموزش درست مجددا آن را به نقطه ثوت خود تبدیل کردم.

 

 به طور میانگین و در بازه‌های مختلف چند ساعت تست می‌زدید یا مسأله حل می‌کنید و چند ساعت صرف مطالعه و روخوانی می‌کنید، در طول سال و در ماه‌های مختلف این نسبت چه تغییری می‌کند؟

 به طور میانگین روزانه 2 تا 3 ساعت تست می زنم و 1 تا 2 ساعت هم صرف خواندن متن کتاب و درس‌نامه و تماشای فیلم آموزشی می کنم. معمولا در طول همه ماه های سال هم دوران تعطیلات و هم دوران سال تحصیلی این عدد ثابت است.

 

کدام بازه‌ی زمانی در موفقیت تحصیلی شما نقش پررنگ‌تری داشته است: تابستان، پاییز، دی‌ماه، نیم‌سال دوم، دوران طلایی نوروز، خردادماه و امتحانات نهایی ؟ دلیل این موضوع چیست؟

دروس آینده دارم. به نظرم پاییز. زیرا در ابتدای سال تحصیلی است و خیلی از دانش آموزان اهمیتی به دروس نمی دهند و همچنین زیرا اکثر دروس را در تابستان تا حدودی پیش رفته ام وقت آزاد بیشتری برای تست زدن و پیش خوانی دارم.

 

کدام نقش آزمون‌های کانون برای شما پررنگ‌تر بود: نقش برنامه‌ای، آموزشی یا سنجشی؟ دلیل‌تان برای این انتخاب را بگویید.

نقش سنجشی. زیرا به نظرم از لحاظ سطح سؤالات به سؤالات کنکور شباهت زیادی دارد. 

  

سال گذشته کانون روی کشف دو سؤال ساده در هر آزمون تمرکز داشت، آیا شما می‌توانستید سؤال‌های ساده آزمون را تشخیص دهید؟آیا این مهارت و توانایی در طول سال بهبود پیدا کرد؟ 

تشخیص سؤالات ساده در برخی دروس مثل زیست شناسی و شیمی ساده تر از ریاضی و فیزیک است.

 برای من تفاوت زیادی بین سؤالات ساده و متوسط و حتی برخی سؤالات سخت وجود ندارد اما سؤالات ساده را می توانم به راحتی تشخیص دهم.

 

 به طور میانگین در هر آزمون تعداد اشتباه‌های شما چند تا بوده است؟ 

بین ۱۵ تا ۲۰ اشتباه دارم. شاید این نقطه ضعف من باشد اما معمولا در هر آزمون تنها دو یا سه سؤال را بدون پاسخ باقی می‌گذارم.

 

 هنگام بررسی آزمون‌ها به کدام‌یک اولویت بیشتری می‌دهید؟ 

الف) بررسی اشتباهات 

ب) بررسی سؤال‌های ساده 

قطعا بررسی اشتباهات برای من اولویت بیشتری دارد.


 نقش مدرسه در موفقیت شما چگونه بوده است؟ 

کادر مدرسه  با من همکاری خوبی داشته اند.


در کارنامه ابتدا به سراغ دیدن نمره کدام درس‌ها می‌روید؟ ایرادات هر درس را چگونه برطرف می‌کنید؟ 

در کارنامه سراغ دروس تخصصی مخصوصا زیست شناسی و ریاضی می روم. بازدن تست بیشتر، اگر به ابهامی برخورد کنم  بابررسی چند منبع و جست‌وجو در اینترنت مشکلم را برطرف می کنم .

 

آیا اعضای خانواده کارنامه‌ی شما را می‌بینند؟ اگر افت داشته باشید برخورد آن‌ها با این افت چگونه است؟

بله. در این شرایط به من امید و انگیزه می دهند که در آزمون بعدی حتما جبران کنم.


دفتر برنامه ریزی دارید؟ تکمیل این دفتر چه کمکی به شما از لحاظ درسی و غیردرسی کرده است؟

بله ، تکمیل دفتربرنامه ریزی باعث نظم و آرامش و همچنین جلوگیری از آشفتگی می‌شود.

 

 شما خود را در کانون چه نوع قهرمانی می‌دانید؟ 

1) قهرمان پیوستگی 

2) قهرمان پیشرفت 

قهرمان پیوستگی 


کدام‌یک از روش‌های مدیریت زمان را استفاده کردید: روش دو خودکار، روش ضربدر و منها، روش زمان‌های نقصانی و روش استراتژی بازگشت؟در چه زمانی از سال از کدام روش استفاده کردید؟  

از دو روش ضرب در و منها و استراتژی بازگشت در زمان آزمون استفاده می کنم.

 

فکر می‌کنید مهم‌ترین ویژگی که شما دارید و باعث می‌شود خوب درس بخوانید، چیست؟ 

علاقه به رشته ام و تلاش زیاد باعث خوب درس خواندن من می شود

 

آیا معلم خاصی هست که بخواهید از ایشان تشکر کنید؟ در چه درسی؟ دلیل این قدردانی چیست؟ 

بله. به طور کلی همه معلم هایم واقعا زحمت‌کش هستند و از همینجا از تک تک آنها کمال تشکر را دادم.

Menu