خالد شکوری
دبیر عربی دبیرستان های نمونه دولتی و شاهد
شهر: جوانرود
رتبه کنکور 226 –کارشناسی ارشد عربی
سابقه کار آموزشی و دستاوردهای آموزشی:25 سال تدریس عربی
معرفی کتابهای جامع عربی کنکور انسانی –کتاب سوالات پر تکرار برای امتحانات نهایی-20مجموعه سوال امتحانی
نام مصاحبهگر : ژیلا مرادی
آیا تمایل به همکاری با کانون فرهنگی آموزش را دارید؟
بله
در چه زمینهای تمایل به همکاری دارید؟
طراحی سؤال، تألیف کتاب، ویراستاری، تولید محتوا برای فضای مجازی و ...) تا لیف کتاب
آیا از کتابهای کانون استفاده می کنید؟
بله
چرا این کتابها را به دانش آموزان خود معرفی کردهاید؟
به خاطر تست های آن –خصوصا اینکه تست هابراساس بودجه بندی می باشد که خود کتاب معرفی کرده است -2 مورد اخیر سوالات امتحانات نهایی را دسته بندی کرده اند و دانش آموز در امتحانات نهایی با سوالات آشناست .
به نظر شما این کتاب چه ویژگیهایی دارد؟
هر موضوعی را جداگانه بررسی کرده و تست های خیلی خوبی از کنکور و طراحان را انتخاب کرده است .
آیا در تدریس این کتاب روش خاصی برای خود دارید؟
بله ،ابتدا قواعد و فن ترجمه را تدریس می کنم سپس تست های آن را با دانش آموزان بررسی می کنم .
آیا دانش آموزانتان در کلاس نقش فعال دارند؟ چگونه؟
بله ، هنگام آموزش و بررسی سوالات از دانش آموزان دلایل درستی یا نادرستی سوال را می خواهم و دانش آموزان هنگام تبادل بحث از همدیگر یاد می گیرند و به هم کمک می کنند.
چه معیاری در معرفی منابع به دانش آموزان خود دارید؟
کتابی را معرفی می کنم که در چهار چوب کنکور سراسری و امتحانات نهایی باشد .
تجربههای موفق آموزشی خودتان را در مورد استفاده از این کتاب بیان کنید.
مطالعه وبررسی کتاب باعث شده دانش آموزان با فن ترجمه و سوالات کنکورآشنا شوند .
آیا دانش آموز ضعیفی داشتید که با استفاده از این کتاب پیشرفت کرده باشد؟
بله بخصوص با دانش آموزان ضعیف ابتدا سوالات ساده را بررسی می کنم و دانش آموز اعتماد به نفس پیدا می کند و بیشتر تشویق می شود که سوالات را حل کند .
آیا فرزند شما در آزمونهای کانون شرکت میکند یا از کتابهای کانون استفاده میکند؟
بله از کتابهای آبی کانون و سه سطحی استفاده می کند .
آیا از خدمات سایت کانون استفاده میکنید کدام خدمات؟
بله از نظرات مشاوره ای آن و سوالات امتحانات نهایی و سوالات آزمون ها
در مورد تغییر مثبت در نمره، تراز یا درصد این درس برای دانش آموزانتان توضیح دهید.
اگر سطح توانایی دانش آموزان را بشناسیم و به هر دانش آموزی براساس توانایی اش سوال بدهیم و بخصوص خطاهایش را بررسی کنیم و سپس از همان نوع به او سوال بدهیم روحیه اش بهتر می شود و به همین جهت انگیزه اش بالا می رود .
آیا خاطره آموزشی خاصی از این کتاب دارید؟
بله هنگام بررسی سوالی از نوع خطا برای چند لحظه با دانش آموز می گفتیم که این سوال اشتباه طراحی شده و 3 گزینه درست است که ناگهان یکی از دانش آموزان فریاد زد که سوال گزینه نادرست می خواهد .