گفت و گو با دنیز کریمیان قهرمان پیوستگی پایه نهم

تا جایی که بتوانم سعی میکنم در آزمون‌ها غیبت نکنم و استمرارم را حفظ کنم تا نتیجه بگیرم .

گفت و گو با دنیز کریمیان قهرمان پیوستگی پایه نهم

به نام خدا

گفت و گو با دنیز کریمیان قهرمان پیوستگی پایه نهم

 

نام و نام خانوادگی : دنیز کریمیان 

مقطع و رشته : نهم 

نام شهر و استان: تهران 

سال‌های حضور در کانون : ۲ سال 

تعداد آزمون ها : ۵۰ آزمون

شغل و تحصیلات مادر : فوق لیسانس مامایی، خانه دار 

شغل و تحصیلات پدر: دکتری حقوق ، قاضی 

مصاحبه‌گر : شبنم حاجی عباس زاده

 

برنامه شما برای امتحانات نیم سال اول چیست؟ 
برنامه ی من برای امتحانات ترم اول این است که کتاب های درسی را به ویژه ریاضی و علوم؛ دقیق مرور کنم و بعد از حل تمرین های خود کتاب و کسب آمادگی کافی در آن درس به سراغ نمونه سوالات کانون بروم و از آن ها برای سنجش خودم استفاده کنم. همچنبن برای مرور مطالبی که قبلا خواندم از روش بازیابی استفاده کنم و تست هم بزنم تا برای آزمون بعدی نیز همزمان آماده شم. 


در دوران امتحانات از کدام کتاب‌های کانون استفاده خواهید کرد؟
برای دوره ی امتحانات تصمیم دارم از کتاب های سه سطحی استفاده کنم ، زیرا سوالات متنوع و با درجه سختی متفاوتی دارد که می توانم بر اساس میزان مطالعه و یادگیری هردرس مرحله به مرحله سوال حل کنم و مطالب را به صورت عمقی یادگرفته و تمرین کنم. 

 

آیا از نمونه سوالات موجود در سایت کانون استفاده می‌کنید؟ 
بله؛ بعضی اوقات بعد از مطالعه و تمرین درس ها از سایت کانون نمونه سوال های امتحانی ترم اول را دانلود میکنم و با حل کردن و تحلیل و بررسی آن ها اشکالاتی که در هربخش دارم را متوجه می‌شوم و یا با شبیه سازی جلسه امتحان میزان آمادگی خودم را می‌سنجم. 

 

تصمیمات شما برای نیم سال دوم چیست؟
تصمیم دارم برای ترم دوم و بعد از امتحانات در آزمون ها همچنان به صورت مرتب شرکت کنم و با رعایت بودجه بندی و زمان بندی مناسب تعداد تست ها و نمونه سوالاتم را بیشتر کنم تا در درس هایی که ضعیف هستم تقویت شوم و از همان ابتدای تدریس مشکلاتم را برطرف کنم. 
همچنین برنامه ی خودم را به جای مدرسه با برنامه راهبردی  قلمچی پیش خواهم برد .

 

روش شما برای جمع بندی دروس نیم سال اول چیست؟
بعد از مطالعه ی کافی از تست های علامت دار،  و یا سوالاتی را که در آزمون های قبلی به درستی پاسخ ندادم استفاده کرده و آن ها را مرور میکنم تا اشکالاتم را به خاطر بسپرم و تکرار نکنم.
همچنین از کتاب هاي سه سطحی بعد از مطالعه کتاب درسی جهت مرور و تمرین بیشتر استفاده میکنم . 

 

در دوره امتحانات چگونه بین برنامه راهبردی آزمون‌ها و امتحانات تعادل ایجاد می‌کنید؟ 
به علت هم پوشانی بخش بیشتر بودجه بندی امتحانات مدرسه با برنامه راهبردی سعی میکنم در کنار مرور و مطالعه برای امتحانات ، با توجه به برنامه راهبردی هر روز تعدادی تست از کتاب های سه سطحی وآبی بزنم تا هردرس را از لحاظ تستی و تشریحی تقویت کنم. 

 

آیا در آزمون‌های کانون غیبت داشتید؟ دلیل شما برای عدم غیبت در آزمون‌ها چه بود؟ 
تا جایی که بتوانم سعی میکنم در آزمون ها غیبت نکنم و استمرارم را حفظ کنم تا نتیجه بگیرم و تنها در یک آزمون تا حالا غیبت داشتم.

 

پیوستگی در آزمون‌ها چگونه توانست باعث پیشرفت شما شود؟
داشتن برنامه برای مطالعه ی به موقع دروس و تمرین و مرور آن ها سبب تقویت نقاط ضعف و تثبیت نقاط قوتم می شود و همچنین با پیشرفت کردن در هر آزمون انگیزه ی من برای مطالعه بیشتر می شود.

 

آیا در آزمون‌های مشابه پارسال شرکت می‌کنید؟ اگر پاسخ‌تان مثبت است، 
الف) انگیزه‌تان چه بود؟ ب) فایده آزمون‌های هدفگذاری برای شما چه بود؟
 بله گاهی اوقات، پنجشنبه قبل از آزمون در آزمون های مشابه پارسال شرکت میکنم تا خودم را برای آزمون فردای آن محک بزنم و اصولا بعد از اتمام مطالعه بودجه بندی و مرور آن ها این کار را انجام میدهم تا سنجش دقیقی از خودم داشته باشم.

 

شرکت در این آزمون‌ها چه تاثیری بر وضعیت درسی شما در مدرسه داشته داشت؟ 
با پیش خوانی بعضی دروس در مدرسه آمادگی بیشتری هنگام تدریس داشتم و هم بهتر متوجه شدم و هم نکات بیشتری متوجه شدم و همچنین به علت آزمون دادن مستمر و تمرین و تکرار مطالب به پیشرفت نسبی نیز رسیدم.

 

مطابق برنامه‌ی راهبردی حرکت می‌کنید؟ چگونه برای دو هفته برنامه ریزی می‌کنید؟ برنامه‌ی مدرسه و آزمون‌ها هماهنگ بود؟
بله برنامه ی مدرسه و بودجه بندی آزمون ها با هم هماهنگ بودند، و من جمعه ها بعد از آزمون،  برای آزمون بعدی با توجه به‌ برنامه ی راهبردی که پشتیبانم در گروه قرار می دهند برنامه ریزی میکنم و برنامه ی مدرسه از جمله امتحانات و.. را در برنامه لحاظ میکنم تا برای مطالعه و تست همه مباحث فرصت کافی وجود داشته باشد.  

 

نقاط قوت شما کدام درس ها بودند؟ روش مطالعه آن ها را توضیح می دهید؟
دروسی که نقطه قوت من هستند زیست و شیمی می‌باشند. 
برای زیست  ابتدا کتاب درسی را با دقت مطالعه میکنم و جزوه ی معلم را برای یادگیری نکات ریزتر نیز مرور میکنم و اگر موردی نیاز به خلاصه نویسی داشته باشد برای آن نمودار میکشم، بعد ازآن مبحث تست میزنم تا به مشکلاتم مسلط شوم و آن هارا برطرف کنم، و سپس با پاسخنامه چک میکنم و نکات مهم را در کتاب یادداشت میکنم.
 برای شیمی نیز بعد از یک مطالعه ‌ی کلی سراغ تست زدن می روم و سعی می‌کنم هر روزبرای مرور ۵  الی ۱۰  تست حل کنم .

 

  1. دفتر برنامه ریزی دارید؟ تکمیل دفتر چه کمکی به شما می‌کند؟

 بله دارم و آن را به طور مرتب تکمیل میکنم تا روز آزمون برای پشتیبانم ببرم و تصحیح کنند و نکات مورد نیازم را به من بگویند، برنامه ریزی باعث می شود از زمانم برای مطالعه دقیق تر استفاده کنم و آن را از دست ندهم و همچنین برای هر آزمون در مدرسه و کانون با آمادگی بیشتر حاضر شوم و بر ساعت مطالعه و میزان تستم نیز آگاه باشم و تغییرات آن هارا با نتایج به دست آمده بررسی کنم.

 

تکنیک‌ها و روش‌های مدیریت زمان را، تمرین و استفاده می‌کنید؟
بله برای تست زدن  از روش های ضربدر و منها،  استراتژی بازگشت ، تیپ شناسی استقاده می‌کنم ؛تا هم کیفیت کارم را بالا ببرم و هم با روش های دقیق و درست به نتایج بهتری برسم.

 

تحلیل آزمون را چگونه انجام می‌دهید؟
از سوالاتی که غلط پاسخ دادم شروع میکنم،  نکات هر سوال را یادداشت میکنم و علت پاسخ غلط را پیدا میکنم تا بتوانم روی آن تمرکز کرده و حلش کنم تا در آزمون بعدی تکرار نشود.
بعد به سراغ سوالاتی می‌روم که آنها را جواب ندادم و مجدد ریشه یابی می‌کنم، و مباحثی را که باید دوباره و با دقت بیشتر مطالعه کنم را یادداشت می‌کنم تا آن هارا در برنامه ی خودم قرار دهم و در نهایت برای مرور به سراغ سوالاتی که درست پاسخ دادم می‌روم و اگر گزینه های دیگر یا صورت سوال نکته ی اضافه تری برای یادگیری داشتند یادداشت میکنم. 

 

شما از کدام کارنامه جعبه ابزار کانون در صفحه شخصی‌تان استفاده می‌کنید؟ این کارنامه چه ویژگی‌هایی دارند؟
کارنامه اشتباهت باعث می‌شود در مباحثی که نیاز به مطالعه بهتر و دقیق تر دارم را مشخص میکنم و با استفاده از کارنامه هدف گذاری در درس هایی که نسبت به هم ترازهای خودم ضعیف هستم را پیدا می‌کنم و با توجه به آنها در این درس ها برنامه ریزی دقیق تری انجام می‌دهم.  

 

نقش آموزشی خانواده، بالاخص پدر و مادر در این سال‌ها چگونه بود؟
هر دونفر آنها مشوق من برای پیشرفت کردن در آزمون ها و امتحانات مدرسه هستند و اگر در آزمونی افت پیدا کنم به من انگیزه می‌دهند و همچنین نکاتی را به من آموزش می دهند تا جبران کنم و بتوانم برای سری بعدی بهتر عمل کنم.

 

از سایت کانون و مجله آزمون استفاده می‌کنید؟ کدام بخش‌ها برای شما جالب‌تر بود؟
بله ، علاوه بر صفحه شخصی و کارنامه ها ؛ بخش های مصاحبه با دانش آموزان برتر برایم بسیار جالب است و سعی میکنم از تجربیات آنها کنم تا بتوانم همان نتایج مثبت را داشته باش و مهارت های جدید در مطالعه کردن یاد بگیرم.


پایان.

Menu