گفت وگو با آقای سعید اردم ، دبیر شیمی ، ریاضی و فیزیک کنکور

ایشان از گروه دبیرانی هستند که هرسال در پروژه‌ی کلید زنی سوالات کنکور مشارکت داشته است.

گفت وگو با آقای سعید اردم ، دبیر شیمی ، ریاضی و فیزیک کنکور

 نام ونام خانوادگی : سعید اردم

 رتبه ی کنکور : رتبه ی ۲۱ کنکور کارشناسی ارشد رشته مهندسی مواد دانشگاه علم و صنعت ایران و رتبه ۱۸ کنکور دکتری تخصصی مواد 

مصاحبه گر : فرنوش تقوی کنی 


ازچه زمانی درکانون بوده اید ؟

از سال ۸۲ پشتیبان و مشاور تحصیلی کانون فرهنگی آموزش اصفهان و از سال ۸۴ مدرس هندسه تحلیلی و گسسته و حسابان کنکور در آموزشگاه‌های اصفهان از سال ۸۶ مدرس فیزیک و شیمی کنکور برای دانش آموزان تراز بالای آزمونهای کانون‌ فرهنگی آموزش اصفهان بصورت گروهی و خصوصی و سپس تدریس و مشاوره به صورت مستقل  و در ۳ سال اخیر  مدرس ریاضی، فیزیک و شیمی کنکور به صورت کلاسهای آنلاین گروهی و خصوصی و مشاوره ی تحصیلی کنکور کارشناسی و کارشناسی ارشد و دکتری هستم  .

از سال ۹۶ به طور مستمر ، طراح تست فیزیک و ریاضی آزمونهای کانون‌ فرهنگی آموزش در مقاطع نهم ،دهم ، یازدهم و دوازدهم رشته ریاضی و تجربی هستم و از همان سالها پاسخگوی(کلید زنی، تشریحی) کنکور سراسری دروس‌ ریاضی و فیزیک کنکور رشته های تجربی و ریاضی در روز کنکور در سایت کانون هستم . 

 

نام کتابی که معرفی کردید، چرا این کتاب را به دانش آموزان خود معرفی کرده‌اید؟ 

درس کتاب آبی شیمی جامع کنکور

درسنامه های جامع و کافی و قابل فهم و ساده ، تست های کنکور و تالیفی ( برگرفته از آزمونهای کانون‌ بر مبنای میزان پاسخگویی و بی دقتی دانش آموزان و یا نکته ی آموزشی ) می باشد.

 گفت وگو با آقای سعید اردم ، دبیر شیمی ، ریاضی و فیزیک کنکور

به نظر شما این کتاب چه ویژگی‌هایی دارد؟ 

درسنامه جامع و تست های لازم و کافی (مدیریت زمان در برنامه ریزی تحصیلی )  را دارا می باشد.

 

آیا در تدریس این کتاب روش خاصی برای خود دارید؟ 

تدریس بر مبنای درسنامه و  نکات حفظی، سپس حل اولیه تست توسط دانش آموز ( هدف آشنایی با سوال و آشنایی با الگوی سوال) و در آخر حل تست ها و ارائه روش های دیگر حل تست توسط خودم را مدنظر قرار دادم.

 

آیا دانش آموزان‌ شما در کلاس نقش فعال دارند؟ 

قطعاً، کلاسی رقابتی بین معلم و دانش آموز را برگزار می کنم. 

 

چه معیاری در معرفی منابع به دانش آموزان خود دارید؟

 یادگیری مفهوی ، مفهومی ،مفهومی  

 

تجربه‌های موفق آموزشی خودتان را در مورد استفاده از این کتاب بیان کنید ؟

درصد های بالای دانش آموزان کنکوری سال‌های اخیر اينجانب در این درس گواه این موفقیت است . 

 

آیا دانش آموز ضعیفی داشتید که با استفاده از این کتاب پیشرفت کرده باشد؟ 

بله ،بسیار‌ دقت کنید ، از درسنامه ساده و روان و جامع  این کتاب استفاده کرده اند. 

 

 به نظر شما خود ویژگی های این کتاب چیست؟ 

درسنامه ی جامع و تعداد تست های کافی برای هر مبحث از ویژگی های بارز این کتاب می باشد. 

 

در مورد تغییر مثبت در نمره، تراز یا درصد این درس برای دانش آموزان‌تان توضیح دهید؟ 

با توجه به اینکه هر تست شیمی خود شامل چندین تست است (مثال:  چه تعداد از موارد زیر صحیح است؟) و هر عبارت بسیار وقت گیر است ، تسلط بر نکات حفظی باعث افزایش سرعت تست زنی و گاهاً شما را از حل مسئله های وقت گیر نجات می‌دهد ، پس با یادگیری و فهم کامل درسنامه ، می توان نتیجه ی بهتری گرفت و با استفاده از روش های حل مسئله در تست و امتحانات نتیجه بهتری حاصل می‌شود. 

  

آیا خاطره ی آموزشی خاصی از این کتاب دارید؟ 

در حال حاضر اولین خاطره ای که به ذهنم رسید ، طول زنجیره هیدرو کربنی صابون (شیمی دوازدهم فصل اسید وباز ) و محاسبه تعداد کربن و هیدروژن این زنجیره ، در زمان کوتاه که در درسنامه این کتاب گفته شد و در سال‌های اخیر این مبحث جز نکات پر تست کنکور بوده است و دانش آموزان من با یادگیری این نکته سرعت عمل بیشتری داشته اند. 

 

چه راهکاری برای بالابردن بازدهی در کنکور ، برای درس مورد تدریس خود دارید ؟ 

تسلط بر نکات حفظی با مطالعه درسنامه و خلاصه نویسی و رسم نمودار درختی و طبقه بندی حل مسائل با حل پیمانه ای هر مبحث این کتاب منجر به افزایش بازدهی می باشد.   

 

توصیه ی شما در ایام امتحانات برای دانش آموزان چیست ؟ چه راهکارهایی را توصیه می کنید ؟ 

مطالعه کتاب درسی ، جزوه و درسنامه کتاب آبی و سپس حل نمونه سوال امتحانی   

 

آیاشما نسبت به روش بازیابی ( اینکه دانش آموزان ابتدا ازخود امتحان بگیرند سپس به مرور ویادگیری بپردازند ) چیست ؟ 

آموزش و یادگیری نیاز به انگیزه و اشتباه دارد .امتحان گرفتن سبب ایجاد انگیزه در دانش آموز موقع مطالعه و سبب حساسیت بیشتر بر نکات و جملات حین مطالعه می‌شود و ضمناً دانش آموز حین مطالعه شناخت بهتری نسبت به نقاط قوت و ضعف (اشتباهات) پیدا می کند .مسئله ی مهم نهادینه کردن این تفکر درذهن دانش آموز و اولیای اوست.   

 

درکتاب درسی دانش آموزان به چه قسمت هایی باید بیشتر بپردازند ؟  

گر دانش آموز به روش بازیابی عمل کند، حین مطالعه متوجه خواد شد که به چه قسمت هایی بیشتر بپردازد . 

 

به عنوان یک دبیر توصیه ی شما به اولیا در راستای آموزش فرزندانشان چیست ؟ باتوجه به اینکه سوابق تحصیلی از اهیت زیادی برخوردار هست ؟   

توصیه ی  من به والدین :اهمیت به اصل یادگیری مفهومی ، ایجاد انگیزه و تقویت روحیه فرزند خود است.

Menu