گفتگو با آیدا شکور ؛ قهرمان پیوستگی از جاجرم

خیر من در هیچ آزمونی غیبت نداشتم، دلیل آن هم این بود که با شرکت در هر آزمون بتوانم خود را بهتر بسنجم و با نقاط مثبت و منفی مباحث مطالعه شده آشنا شوم.

گفتگو با آیدا شکور ؛ قهرمان پیوستگی از جاجرم

نام و نام خانوادگی : آیدا شکور

مقطع ، رشته : دوازدهم ، علوم انسانی

نام شهر ، استان : جاجرم ، خراسان شمالی

میانگین تراز : 6507

سال های حضور در کانون : ۳ سال 

شغل ، تحصیلات مادر : خانه دار ، دیپلم

شغل ، تحصیلات پدر: معلم ، لیسانس

مصاحبه‌ گر : مهلا اسدی



آیا در آزمون‌های کانون غیبت داشتید؟ دلیل شما برای عدم غیبت در آزمون‌ها چه بود؟

خیر من در هیچ آزمونی غیبت نداشتم، دلیل آن هم این بود که با شرکت در هر آزمون بتوانم خود را بهتر بسنجم و با نقاط مثبت و منفی مباحث مطالعه شده آشنا شوم.


پیوستگی در آزمون‌ها چگونه توانست باعث پیشرفت شما شود؟

پیوستگی باعث جدی‌ تر گرفتن آزمون‌ها و تست زنی هرچه بیشتر باعت یادگیری بهتر و تکنیک‌های زیادی می‌شود که این باعث پیشرفت من است.


آیا در آزمون‌های هدفگذاری شرکت می‌کنید؟ اگر پاسخ‌تان مثبت است:

 انگیزه‌تان چیست؟ 

 فایده آزمون‌های هدفگذاری برای شما چیست؟ 

بله شرکت می کنم، تا با سوالات بیشتری آشنا شوم و نوع تست ها و نکات دستم بیاید و برای آزمون اصلی نگرانی آنچنانی نداشته باشم و همین طور برنامه‌ریزی بهتری برای مطالعه و مرور دروس در هفته‌ دوم داشته باشم و باعث می شود که خودم را بسنجم و اشکالاتم را برطرف کنم تا برای آزمون اصلی کمترین اشتباهات را داشته باشم.


آیا در آزمون‌های مشابه پارسال شرکت می‌کنید؟ اگر پاسخ‌تان مثبت است:

انگیزه‌تان چیست؟

فایده آزمون‌های مشابه پارسال برای شما چیست؟ 

بله شرکت می کنم چون هرچقدر تست بیشتر و از منابع گوناگون بزنید سطح تست زنی و اطلاعات شما بالاتر می‌رود ، من نیز سعی می‌کنم که تا جای ممکن در این آزمون شرکت کنم و خود را قبل از آزمون اصلی آماده کنم‌ ، آزمون‌های مشابه چون آزمون‌های اصلی سال قبل بوده یک جور شبیه سازی آزمون اصلی روز بعد می‌شود، شما وقتی آزمون مشابه را شرکت می‌کنید با نقاط ضعف خود آشنا می‌شوید و سعی می‌کنید تست‌های غلط کمتری برای آزمون اصلی داشته باشید.


مطابق برنامه‌ی راهبردی حرکت می‌کنید؟ چگونه برای دو هفته برنامه ریزی می‌کنید؟ برنامه‌ی مدرسه و آزمون‌ها هماهنگ است؟

بله مطابق برنامه راهبردی هر آزمون و برنامه‌ریزی مشاور پیش می‌روم و سعی می‌کنم در هفته اول بودجه‌بندی را کامل مطالعه کرده و هفته دوم را صرف مرور و زدن تست‌های بیشتر کنم.


نقاط قوت شما کدام درس ها هستند؟ روش مطالعه آن ها را توضیح می دهید؟

بیشتر دروس تخصصی نقات قوت من هستند و برای ریاضی و عربی با مشکلاتی رو به رو می‌شوم سعی می‌کنم با تست و مشاهده‌ فیلم‌های آموزشی و نکته‌برداری آن‌ها را به نقطه قوتم برسانم.


دفتر برنامه ریزی دارید؟ تکمیل دفتر چه کمکی به شما می‌کند؟

بله، تکمیل دفتر برنامه‌ ریزی به من نشان می‌ دهد که هر هفته و هر روز چه مقدار مطالعه و تست‌ زنی داشته‌ ام و همین موضوع با توجه به نگاه به گذشته تلاشم را بیشتر  کنم تا در آزون به پیشرفت برسم.


مهم‌ترین چیزی که در این سال‌ ها از کانون و آزمون ‌ها یاد گرفته اید چیست؟

تجربه شخصی بنده از شرکت در آزمون‌های بسیار این است که  تا می‌توانید خودتان را متکی به یک آزمون (تعداد کم) و یک منبع نکنید سعی کنید از منابع و تست‌های گوناگون استفاده کنید تا با تست‌ و نکات بیشتری آشنا شوید.


تکنیک‌ها و روش‌های مدیریت زمان را تمرین و استفاده می‌کنید؟

بله، من هم در آزمون‌ها و هم در خانه تکنیک‌ مدیریت زمان را استفاده می‌کنم و برای من نتایج مثبتی دارد و همین طور این تکنیک باعث کم شدن تعداد اشتباهات نیز می‌شود.


در چه درس‌هایی با تغییر روش تغییر رادیکال داشتید؟ روش مطالعه این درس‌ها را توضیح می‌دهید؟

در درس هایی مثل فنون توانستم با سماعی تمرین کردن در تست های تقطیع وقت بیشتری برای خودم بگیرم و همچنین برای درک و مطلب عربی یکی از تکنیک‌هایی که یاد گرفتم این هست که از سال‌های قبل شروع کنم به تست زدن تا سال ۱۴۰۲ و این که تمامی آن‌ها را تحلیل کنم.


تحلیل آزمون را چگونه انجام می‌دهید؟

اگر برای روز بعد از آزمون، برای مدرسه امتحان نداشته باشم بعد از ظهر روز جمعه‌ی آزمون تحلیل را انجام می‌دهم به این صورت که اول سراغ سوالات اشتباه می‌روم ولی اگر روز بعد امتحان داشته باشم سعی می‌کنم در طول هفته هر شب دو یا سه درس را تحلیل کنم تا اشکالاتم را برطرف کنم.


شما از چه منابع کانون استفاده می‌کنید؟ این منابع چه ویژگی‌هایی دارند؟

از کتاب‌های آبی کانون نیز استفاده می‌کنم، ویژگی‌ این کتاب‌ ها خلاصه نکات و تعداد تست‌های زیاد می‌باشد ، کتاب‌های آبی کانون کمک بسیار زیادی به من می کند به این صورت که بعد از مطالعه کامل دروس در هفته‌ی اول، با استفاده از آن‌ ها در هفته‌ی دوم به مرور سطحی و تست بیشتر می‌پردازم.


در طول این همه سال خسته نشدید؟ چه چالش‌هایی امسال داشتید؟ چه کاری برای رفع خستگی انجام می‌دهید؟

خب مسلما بله خستگی وجود دارد، گاهی اوقات اعتماد به نفس و امیدم را از دست دادم و فکر های متنوعی به ذهنم می‌رسید که بیشتر منفی بود اما با توکل به خدا و ادامه‌ تلاش بر آن ها غلبه می‌کردم و چالش من این بود که بعضی اوقات بعد از آزمون و با دیدن نتیجه آن چه که می خواستم نبود و خب خیلی نا امید می شدم اما سعی و تلاشم را می‌کردم که بتوانم‌ برای آزمون بعدی نتیجه‌ی بهتری کسب کنم، برای رفع خستگی گاهی اوقات پیاده‌روی می‌رفتم و بین درس‌خواندن استراحت با کیفیت داشتم و بعضی اوقات را به تفریح نیز اختصاص می دادم و روزهای جمعه بعد از آزمون هم استراحت بیشتری داشتم.


چرا کانون را در این سال‌ها انتخاب کردید؟ چگونه با کانون آشنا شدید؟ کسی از خانواده یا بستگان عضو کانون بود؟ 

دلیل انتخاب من جامعه آماری بالای کانون و سطح سوالات بالاتر و بهتر نسبت به موسسات دیگر است ، بنده از طریق پدرم و دوستان بزرگترم که عضو کانون بودند و نتایجی که کسب کردند آشنا شدم و ثبت‌ نام کردم.


نقش آموزشی خانواده بالاخص پدر و مادر در این سال‌ها چگونه بود؟

مطالعه درسی من توسط پدر و مادرم کنترل می‌شود و بیشترین کمک نیز از طرف مشاور و پشتیبانم است که از زحماتشان بسیار ممنونم.


آیا پدر یا مادر نتایج آزمون را می‌ بینند؟ در صورت افت خودتان یا خانواده چه عکس العملی دارند؟

بله ، وقتی افت می‌کنم خودم خیلی ناراحت می‌شوم چون دوست دارم نتیجه دلخواهم را بگیرم اما خانواده در کنارم هستند و امید می‌ دهند و من را تشویق به تلاش و کوشش بیشتر می‌کنند و به این نکته توجه دارند که حتما تحلیل آزمون را انجام دهم و از اشتباهاتم درس بگیرم تا در آزمون‌های بعدی مرتکب آن‌ها نشوم.


از سایت کانون و مجله آزمون استفاده می‌کنید؟ کدام بخش‌ها برای شما جالب‌ تر است؟

پشتیبان بنده مطالب مهم و همین طور مصاحبه با رتبه‌های برتر را در گروه قرار می‌دهند و من آن‌ها را مطالعه می‌کنم.


به نظرتان مهم ترین ویژگی شما چیست که باعث شد به اینجا برسید؟

سعی ، تلاش ، پشتکار و استمرار.

Menu