گفت و گو با امیرحسین ثعلبی؛قهرمان پیوستگی از تابستان

گفت و گو با امیرحسین ثعلبی؛قهرمان پیوستگی-------------------------

گفت و گو با امیرحسین ثعلبی؛قهرمان پیوستگی از تابستان

نام و نام خانوادگی: امیرحسین ثعلبی

نام شهر و استان: اهواز-خوزستان

سال‌های حضور در کانون: 3 سال

شغل و تحصیلات مادر: معلم-لیسانس

شغل و تحصیلات پدر: کارمند-لیسانس

مصاحبه‌گر: علیرضا عطوفی

 

آیا در آزمون هدف‌گذاری و مشابه پارسال هم شرکت می‌کردید؟ دلیل آن چیست؟ 

بله، دلیل هم این بود که سوال های هدفگذاری و مشابه پارسال مثل آزمون اصلی از استاندارد لازم برخودار هستند و تمام مطالب آزمون را پوشش می دهند و من با سوالات طراحی شده بیشتری آشنا می شدم.

 

از کدام یک از کارنامه‌های جعبه ابزار کارنامه استفاده می‌کردید؟ چرا؟ 

کارنامه اشتباهات چون به راحتی می شود سوالات غلط را بصورت یکجا تحلیل کرد و به دو صورت آزمون محور و درس محور در اختیارمان قرار می گیرد که به راحتی می توانیم مورد تحلیل قرار دهیم.

 

روش مطالعه درس‌هایی که نقطه قوت شما بودند، چگونه بود؟ 

حل تست بیشتر، چون با حل تست هم موجب دوره می شود و هم نکات بیشتری را از سوال می شود استخراج کرد.

 

روزی چند ساعت درس می‌خواندید؟ چند درصد زمان خودتان را به تست زدن اختصاص می‌دادید؟

۱۱ الی ۱۲-بیشتر زمان را هم صرف حل تست می کردم. چون وقت زیاد گذاشتن برای کتاب های درسی خیلی ثمربخش نیست اما حل تست خیلی بهتر کمک می کند تا مطالب تثبیت شود و باعث می شود به مرور زمان سرعت حل سوالات هم بالاتر برود. 

 

آیا در برنامه ریزی زمانی را به استراحت و تفریح اختصاص می دادید؟ چه کارهایی می‌کردید؟ 

بله-برنامه لزوماً باید انعطاف داشته باشد؛ یعنی علاوه بر درس خواندن باید تفریح و استراحت را هم در نظر گرفت و باعث می شود که ساعات مطالعه مفید هم بیشتر بشود.

 

تحلیل آزمون را در چه روزی انجام می‌دادید؟ روش شما برای تحلیل آزمون چگونه بود؟ 

در همان روز آزمون، کارنامه را تحلیل می کنم.به عقیده من نباید زمان زیادی از آزمون بگذرد و بعد تحلیل صورت بگیرد چون بخشی از مطالب دیگر از یاد می رود و تحلیل نمی تواند مفید باشه.در تحلیل کارنامه اولویتم با سوالات غلط و بعد حل نشده است،همچنین سوالات درست حل شده را باید تحلیل کرد چون ممکن است نکته ای یا راه حلی باشد که شما ندانید و آن راه حل برای سوال بهتر باشد .

 

تکنیک ها و روش‌های مدیریت زمان را، تمرین و استفاده می‌کنید؟ 

مدیریت زمان مخصوصا در آزمون خیلی اهمیت داره و الویت با سوالات دارای ضریب بالا هست چون با حل این سوالات تراز بیشتری می شود کسب کرد تا حل سوالات دارای ضریب پایین.


توصیه‌ای برای دانش آموزان دارید؟ 

حل تست-همیشه سعی کنید منابع و کتاب های مختلفی را حل کنید چون سوالات هر کتاب با ایده ای متفاوت از بقیه کتاب ها طرح می شوند، بطور مثال کتاب های سه سطحی کانون بسیار حائز اهمیت هستند.

 

نقاط قوت برنامه راهبردی از نظر شما چیست؟ 

اینکه در هر آزمون مطالب آزمون قبل دوره می شود و این باعث می شود مطالب به راحتی از یاد نروند، همچنین انعطاف پذیر بودن برنامه راهبردی که به دانش آموزان حق انتخاب می دهد و آزادی عمل به وضوح در آن قابل مشاهده است.

 

مطابق برنامه‌ی راهبردی درس می خواندید؟ چگونه برنامه‌ریزی می کردید؟ 

برنامه راهبردی ملاک خودم بود ولی سعی می کردم که این برنامه را طوری بچینم که با کنکور هم خوانی داشته باشد و فقط برای آزمون تمرکز نکنم.


دلیل این که در آزمون‌های تابستان شرکت کرده اید چه بود؟ 

این آزمون ها باعث می شدند که مطالب دهم و یازدهم بطور کامل یادآوری و خوب یاد گرفته بشود و برای سال دوازدهم بهتر آماده شوم و در تابستان روی مباحثی که یادگیری ناقص دارم، کار کنم و آن ها را به یادگیری کامل تبدیل کنم.

Menu