گفتوگو با مهشاد ورمزیار دانش آموز برتر دوازدهم تجربی

نام و نام خانوادگی: مهشاد ورمزیار مقطع و رشته : دوازدهم تجربی نام شهر :همدان میانگین تراز:6408 شغل و تحصیلات پدر: دیپلم نظامی شغل و تحصیلات مادر:دیپلم خانه دار

گفتوگو با مهشاد ورمزیار دانش آموز برتر دوازدهم تجربی

نام و نام خانوادگی: مهشاد ورمزیار

مقطع و رشته : دوازدهم تجربی 

نام شهر :همدان

میانگین تراز:6408

 شغل و تحصیلات پدر: دیپلم نظامی

شغل و تحصیلات مادر:دیپلم خانه دار




مصاحبه گر :شیما نبی پور جوان

 

 


چه مدت در کانون بوده اید ؟ دلیل ثبت نام شما چه بوده است؟

من به مدت 2 سال هست که عضو کانون هستم پایه ی یازدهم و دوازدهم .دلیل حضور من برای سنجیدن خودم می‌باشد که چه وضعیتی دارم و نقاط ضعف و قوت خودم رو پیدا بکنم و روی نقاط ضعف خودم بیشتر کار بکنم و تمرکز بیشتری روی این نقاط بذارم تا بتونم آن ضعف ها رو رفع بکنم وبه نقاط قوتم تبدیل بکنم و همچنین نقاط قوتم رو بتونم پایدار نگه دارم .

  

ازبرنامه های مکمل آزمون چه استفاده ای دارید؟

من از آزمون های مشابه پارسال استفاده می‌کنم و به نظرم خیلی توی آزمون ها می‌تواند به من کمک بکند چون من نکات را قبل آزمون یک دور دیگر مطالعه می‌کنم و همه آن ها را در ذهنم طبقه بندی می‌کنم و سر جلسه ی آزمون به راحتی می‌توانم به آن ها پاسخ دهم .

 

سیستم مطالعه ی شما چگونه است؟و چه برنامه ای دارید؟

سیستم مطالعه ی من به صورت منظم هست و من یک برنامه ریزی منظمی برای مطالعه درس هایم دارم و و به نظرم نظم پایه ی موفقیت است و اگر ما نظم و استمرار داشته باشیم در هر مسیری صد در صد می‌توانیم به موفقیت در آن مسیر برسیم.برنامه ی من برنامه ای شخصی سازی شده می‌باشد یعنی نکات رتبه برتر ها و کانونی ها و از کسانی که مصاحبه هاشون داخل سایت هست استفاده می‌کنم و در ذهنم این مطالب را طبقه بندی می‌کنم و برای خودم اجرا می‌کنم.

 

در کدام درس ها قوی تر هستید؟چرا؟

من در درس های زیست شناسی بیشترین درصد ها رو دارم بعد آن فیزیک هست . در درس زیست قوی هستم زیرا من علاقه ی شدیدی به زیست شناسی دارم و اینکه خیلی مفهومی این درس را مطالعه می‌کنم . من از روی اشکال زیست شناسی را برای خودم توضیح می‌دهم تا بتوانم تمام نکاتش را بررسی کنم برای خودم دلیل می‌آورم و از خودم سوال می‌پرسم که چرا در این قسمت این اتفاق افتاد و این ها را در ذهن خودم نگه می‌دارم.

 

روشی دارید که ضعف خودتون در بعضی درس ها از بین ببرید؟

بله به طور مثال درسی مثل فیزیک که وقتی شروع کردم خیلی ایراد داشتم و من این درس رو منفی می‌زدم و بخاطر عدم علاقه به این درس من زیاد آن را مطالعه نمی‌کردم . من خودم را قانع کردم که من در این مسیر قرار گرفتم و برای رسیدن به هدفم باید فیزیک هم بخونم پس سعی کردم دوستانه با این درس برخورد کنم و سعی کردم آزمایش های درس را ببینم تا بتوانم نکاتش را بهتر درک بکنم .

 

توصیه ی ما شرکت در آزمون هاست نظر شما چیست؟

بله موافق هستم چون شرکت در تمام آزمون ها برای هر دانش آموزی لازم هست . بخاطر اینکه ما وقتی در شرایط کنکور قرار می‌گیریم نیاز هست که قبلا این شرایط تمرین کرده باشیم و چون بارها این مسئله رو تجربه کردیم کمتر دچار استرس و نگرانی می‌شویم.

 

بعد آزمون روز جمعه چه برنامه ای دارید؟

بعد آزمون روز جمعه من ابتدا سراغ سوالاتی که شک داشتم میروم و علت اینکه چرا نتوانستم بزنم را نگاه می‌کنم .

 

چگونه می‌توانی با خودت و بقیه رقابت کنی ؟

به نظر من همیشه باید یک رقابت دوستانه با بقیه داشته باشیم و این رقابت باعث می‌شد من پیشرفت داشته باشم قبل رقابت با بقیه من با خودم رقابت می‌کنم . به طور مثال من با رتبه برتر های کانون رقابت می‌کنم و دقت می‌کنم آن ها چه کاری را انجام داده اند تا من نیز انجام دهم .

 

از کدام کتاب کانون استفاده می‌کنید؟

من از کتاب های سه سطحی کانون استفاده می‌کنم و با این کتاب می‌توانم سطح خودم را بالا ببرم و باعث میشه سوالات کنکور برایم راحت تر باشد.

 

دفتر برنامه ریزی چه کمکی به شما می‌کند؟

ه نظر من هر فرد نیاز مبرم به دفتر برنامه ریزی دارد دفتر برنامه ریزی برای همه ی اشخاص مفید می‌باشد حال چه کنکوری چه شاغل.

 

پدر و مادر شما در مسیر تحصیلی شما چگونه به شما کمک می‌کنند؟

پدر و مادر من در مسیر تحصیلی من کمک بزرگی به من کردند حتی اگر من در این مسیر اشتباه رفتم خانواده ی من سعی می‌کنند بهترین راهکار را به من بدهند تا موفق شوم.

 

تاثیر راهنمایی های پشتیبان در مسیر مطالعاتی شما چه بوده است؟

پشتیبان من فردی است که با افرادی مشابه ی من برخورد دارد کسانی که در مسیر من با من هم مسیر اند و هدف مشابه ای با من دارند و پشتیبان من با مشکلات آن ها آشنا هست و او می‌تواند ما را برای این مشکلات آماده کند  و به ما راهکار بدهند.


چه تفریح و سرگرمی دارید؟

در سال کنکور تفریح و سرگرمی به حداقل خودش می‌رسد من همیشه ورزش را دارم و نظر من این است که ورزش تاثیر زیادی در یادگیری مطالب دارد. 

 

از کدامیک از معلم های خودتان می‌خواهید تشکر کنید ؟

معلم هایی زیادی هستند و هر معلم با روش و شیوه ی خاص خودش من را راهنمایی می‌کند . بیشتر از همه از مشاور مدرسه ام می‌خواهم تشکر کنم خانم صمدی عزیز مانند یک مادر دلسوز به من راهنمایی می‌دهد و همچنین خانم مرتضوی عزیز که کمک زیادی به من می‌کند.

 

کدام بخش مجله مجله آزمون برای شما جالب است؟

صد در صد مصاحبه با دانش آموز برتر کنکور که من نیز بتوانم آن ها را لحاظ کنم برای خودم و من نیز بتوانم بهترین روش را برای خودم انتخاب کنم و من نیز موفق شوم .

Menu