گفت و گو با حسین نهاردانی؛ قهرمان پیوستگی در تابستان

نام و نام خانوادگی : نام شهر: جغتای - خراسان رضوی سال‌های حضور در کانون : 2 سال پایه: دوازدهم انسانی تحصیلات و شغل پدر: سیکل -

گفت و گو با حسین نهاردانی؛ قهرمان پیوستگی در تابستان

نام و نام خانوادگی : حسین نهاردانی 

نام شهر و استان : جغتای - خراسان رضوی

سال های حضور در کانون : 2 سال

پایه: دوازدهم انسانی                                                              

تحصیلات و شغل پدر: سیکل  - آزاد کابینت سازی 

تحصیلات و شغل مادر: دیپلم  - خانه دار

مصاحبه کننده: زهره جغتایی 


به چه دلایلی تصمیم گرفتید که از تابستان در آزمون ها شرکت کنید؟ نتیجه این تصمیم چه تاثیری بر وضعیت تحصیلی شما در طول سال داشت؟ 

مهم ترین عاملی که باعث شد در آزمون های کانون، مخصوصا آزمون های تابستان شرکت کنم پیوستگی و استمرار آزمون ها بود،زیرا همانطور که که میدانید بیشتر بچه ها در تابستان بدلیل بی برنامگی یا تفریحات بیش از حد،درس را کنار می گذارند اما آزمون های قلم چی با برنامه ریزی دقیق باعث شد من هم به تفریحاتم برسم و هم اصول درس خواندن را بیاموزم و مهم تر از همه در درس ها پیشرفت کنم،ضعف هایم را بشناسم و آن ها را برطرف کنم. و اینکه نقاط قوت خودم را بالاتر ببرم و از نقاط ضعف خود درس بگیرم.

 

میانگین چند ساعت مطالعه روزانه در تابستان داشتید؟ به استراحت و تفریح هم در برنامه تابستان توجه کرده بودید؟

مطالعه روزانه من 7یا 8 ساعت بود و من سعی کردم هرهفته این ساعات را افزایش دهم، برای مثال هر هفته 10دقیقه به ساعت مطالعه اضافه می کردم. در مورد استراحت و تفریح، من در روزهای جمعه بعد از آزمون و تحلیل آن استراحت مختصری برای خودم در نظر می گرفتم.

 

در تابستان بیشتر برای حفظ نقاط قوت سال قبل برنامه ریزی کرده بودید یا تبدیل نقاط ضعف به قوت؟ آیا پیش خوانی هم می کردید؟

من سعی کردم در تابستان نقاط ضعف سال قبل را شناسایی کنم و برای آن ها برنامه ریزی دقیق انجام دهم که بطور مستمر به آن بپردازم،در این را کتاب های آبی و سه سطحی خیلی موثر بودند.در مورد نقاط قوت سعی کردم همچنان به تست زنی و مرور نکات بپردازم. متاسفانه پیش خوانی از سال بعد نداشتم.

 

برای پیش خوانی و یادگیری دروس سال بعد، در تابستان کلاس می رفتید یا خودخوان بودید؟

در تابستان تمرکزم بر روی درس های پایه بود و در این فکر بودم آن ها را جمع بندی کنم و همین باعث شد پیش خوانی از سال بعد نداشته باشم، اما به بچه ها توصیه می کنم حتما پیش خوانی داشته باشند. و بعد از آن حتما روخوانی را داشته باشیم.

 

در کدام دروس در تابستان پیشرفت قابل ملاحظه داشتید؟ برای آن ها چه کار کردید که به نقطه قوت شما تبدیل شدند؟

در درس ریاضی و فنون پیشرفت خوبی داشتم. برای این دروس از کتاب های آبی و سه سطحی استفاده کردم که در پیشرفت من بسیار کمک کننده بودند. من سعی کردم تست زنی خود را بطور مداوم مخصوصا در این دروس ارتقا دهم.

 

تراز اولین آزمون شما در تابستان چند بود؟ در پایان تابستان به چند رسید؟

تراز اولین آزمون تابستان 5500 بود که توانستم تا آخر تابستان به 6000 برسانم.

 

در تابستان از کدام یک از منابع کانون استفاده بیشتری کردید؟ این منابع چه ویژگی هایی داشتند؟

از کتاب های آبی و سه سطحی استفاده کردم و تاثیر آن را در پیشرفتم مشاهده کردم.به شما بچه ها توصیه می کنم از آن ها استفاده کنید مخصوصا عربی و ریاضی آبی.

 

دفتر برنامه ریزی را در تابستان تکمیل می کردید؟

بله. دفتر برنامه ریزی را بطور دقیق پر می کردم و به آن پایبند بودم، مهم ترین عامل در برنامه ریزی پایبند بودن است که تاثیر زیادی در پیشرفت من داشت.

 

چه توصیه ای برای دانش آموزانی که از تابستان در آزمون ها شرکت می کنند دارید؟

توصیه ای که می توانم بکنم این است که کاری نکنند که بعدا پشیمانی سراغشان بیاید که خیلی دیرشده است. همیشه سعی کنید به برنامه ای که برای خودتان تنظیم می کنید پایبند باشید و با بهانه ها آن ها را عقب نیندازید و استمرار قوی هم داشته باشید.

 

چرا از تابستان در آزمون های کانون شرکت کردید؟

به خاطر با برنامه بودن آزمون قلم چی آن را انتخاب کردم چون میدانستم هیچ چیز جز برنامه درست و اجرای آن نمی تواند باعث پیشرفت بشود. نتیجه خوب، حاصل برنامه ریزی درست و اجرای آن است.

 

منابع مطالعاتی شما در تابستان کدام ها بودند؟

همانطور که عرض کردم از کتاب های آبی و سه سطحی استفاده می کردم و در کنار آن از کتاب تابستان هم استفاده می کردم. کتاب تابستان با آزمون های خود می تواند کتاب خوبی برای ارزیابی باشد.

 

در تابستان تمرکز شما روی قسمت نگاه به گذشته بود یا نگاه به آینده؟چرا؟

نگاه به گذشته، زیرا با خودم قراری داشتم که مباحث سال پایه را جمع بندی کنم و توانستم کتاب های پایه را با تست و مرور جمع بندی کنم.

 

از آموخته‌های تابستان برای طول سال چه بهره ای بردید؟

وقتی تابستان تمام شد سعی کردم حدالامکان در طول سال تحصیلی جدید با تست سال پایه را مرور کنم اما نمی گذاشتم مرور سال پایه باعث عقب افتادگی در سال جدید شود. 

 

در تابستان چقدر پیشرفت داشتید؟ راهکار موفق خود را بیان کنید.

به نظر من کسی که می خواهد در آزمون های کانون و مخصوصا کنکور موفق باشد باید استمرار، پیوستگی و مهمتر از آن صبر را یاد بگیرد. بسیاری از بچه ها دوست دارند با یکبار خواندن و یک هفته تست زنی به تسلط بالا برسند که غیرممکن است. من در تابستان پیشرفت خوبی داشتم و عواملی که در بالا گفتم در پیشرفت من بسیار تاثیرگذار بود.

 

مهم ترين انگيزه شما از اينكه از تابستان در آزمون ها شركت كرديد چه بود؟

موفقیت در کنکور، چون شنیده بودم آزمون های کانون از سوالات کنکور سخت تر است و تسلط در آزمون های کانون می تواند تو را با شرایط کنکور وفق دهد. 

 

چه عاملي باعث شد كه   به صورت مستمر در آزمون‌ها شركت كنيد و غيبت نداشته باشيد؟

فکر کردن به هدف مهم ترین عامل استمرار من در آزمون ها بود،زیرا معتقدم اگر آدم ذره ای برای هدفش ارزش قائل باشد هیچ چیز نمی تواند مانع رسیدن به آن باشد. حتی اگر مطالب را نرسیدید برای آزمون بخوانید، نگران نباشید و در آزمون ها شرکت کنید.

 

مهم ترين دستاورد و ثمره پيوستگي خود را چه مي دانيد؟

قوی شدن اراده. زیرا اراده میتواند حتی کوه را هم جا به جا کند. همیشه تلاشم را کرده ام و خواهم کرد که اراده ام را قوی نگه دارم و نگذارم بهانه ها و سستی ها اراده ام را ضعیف کند.

 

پيشرفت خود را مرهون چه عواملي مي دانيد؟

در استمرار، پیوستگی، نظم و پایبند بودن در برنامه ریزی و درست خواندن.

 

در تابستان پيش رو برنامه شما به چه صورت است؟

من سعیم را می کنم در یک سال باقی مانده تا کنکور همه تلاشم را بکنم و با یک برنامه درست مباحث سال های پایه را به خوبی جمع بندی کنم که در سال جدید مشکلی بوجود نیاید.

 

آيا در اين مدت نااميد شده ايد؟ براي برون رفت از آن چه اقداماتي انجام داده ايد؟

ناامید شدن بخشی از زندگی است،نمیتوان آن را حذف کرد اما می توان آن را از خد دور کرد.بله،در این مدت ناامید شدم اما نگذاشتم ناامیدی مانع رسیدن به هدفم شود.سعی کردم هرروز به خودم یادآوری کنم که برای چه درس می خوانم، برای چه برنامه ریزی میکنم و به این سوالات پاسخی محکم بدهم تا تردیدی بوجود نیاید.

 

از نقش اولیای خود بگویید.

پدر و مادرم نقش موثری در پیشرفت من داشتند، آن ها همیشه به من انگیزه میدهند و با راهنمایی درستشان به استمرار من کمک می کنند، از آن ها بسیار سپاس گزارم و همیشه مدیون زحمت های آنها هستم .

Menu