گفتگو با کاریا کرمی؛ دانش آموز برتر یازدهم تجربی

پیوستگی در آزمون‌ها با پیوستگی در درس خواندن رابطه مستقیمی دارند و پیوستگی در آزمون‌ها باعث پیوستگی در درس خواندن و ایجاد تلاش و انگیزه می‌شود که همین تلاش و انگیزه ما را به موفقیت می‌رساند.

گفتگو با کاریا کرمی؛ دانش آموز برتر یازدهم تجربی

نام و نام خانوادگی: کاریا کرمی

مقطع و رشته: پایه یازدهم، رشته تجربی

نام شهر و استان: استان کرمانشاه، شهرستان روانسر

میانگین تراز: 6045 در تابستان

از چه سالی عضو کانون بوده و چند آزمون شرکت کرده است: از اول مهر پایه دهم عضو کانون بوده و تا الان حدود 44 آزمون شرکت کرده است.

شغل و تحصیلات مادر: خانه دار دیپلم 


مصاحبه‌گر: غفار ولدبیگی


شما چگونه با کانون آشنا شدید؟ فرد خاصی توصیه کرد؟ آیا فردی در خانواده شما عضو کانون بوده یا هست؟ چه نتیجه‌ای کسب کردند؟

از طریق دوستانم  و یکی از پسر عموهایم که چهارسال در آزمون های کانون شرکت می کرد و توانست در کنکور امسال رتبه 726 منطقه سه را کسب کند.


دستاورد شما از شرکت در آزمون‌های کانون چه بود؟

شناخت نقطه ضعف هایم و برطرف کردن آنها و شاخت نقطه قوت هایم و پایدار کردن آنها و داشتن پیوستگی و برنامه در درس خواندن.


چرا این تعداد آزمون شرکت کردید؟ خسته نشدید؟

برای اینکه هر هفته یک بار خودم را بسنجم و نقطه ضعف هایم را پیدا کنم و آن هارا برطرف کنم و از نکات و ایده های جدید سوالات کانون بهره ببرم. 


آیا در آزمون‌های کانون غیبت داشتید؟ دلیل شما برای عدم غیبت در آزمون‌ها چه بود؟

خیر، غیبت نداشتم چون در هر آزمون یک سری نکات و ایده های جدید وجود دارد که تحلیل آن باعث می شود ایده های جدیدی برای حل سوالات دیگر داشته باشیم.


پیوستگی در آزمون‌ها چگونه توانست باعث پیشرفت شما شود؟

پیوستگی در آزمون ها با پیوستگی در درس خواندن رابطه مستقیمی دارند و پیوستگی در آزمون ها باعث پیوستگی در درس خواندن و ایجاد تلاش و انگیزه می شود که همین تلاش و انگیزه ما را به موفقیت می رساند. 


آیا در آزمون‌های هدفگذاری شرکت می‌کنید؟ 

بله شرکت می کنم، وقتی آزمون هدف گذاری شرکت می کنم می دانم که برای هفته دوم باید برای چه دروسی تلاش بیشتر داشته باشم و انگیزه من برای شرکت در آزمون هدف گذاری این است که می خواهم آزمون اصلی را به بهترین شکل خودم شرکت کنم. 


روش مطالعه‌ی شما چگونه است؟ آیا با روش بازیابی درس می‌خوانید یا دوباره‌خوانی می‌کنید؟

برای هر درس اولویت من با کتاب درسی و مسلط شدن به آن است پس اول سعی می کنم کتاب را خوب یاد بگیرم و تمرین های آن را حل کنم بعد درسنامه کتاب های کمک آموزشی را مطالعه می کنم و تست های تالیفی آن را حل می کنم و در طول هفته برای مرور مطالب از روش بازیابی استفاده می کنم.


روش‌تان برای تحلیل آزمون‌ها چگونه است؟ آیا همه‌ی سؤالات را تحلیل می‌کنید یا فقط سؤالات غلط یا بدون پاسخ را بررسی می‌کنید؟

من قبل تحلیل آزمون دوباره آزمون را کار می کنم که اغلب می توانم سوالات نزده ام را حل کنم. برای تحلیل آزمون همه سوالات را تحلیل می کنم چون ممکن است روش حل من از روش پاسخنامه طولانی تر باشد که می توانم از روش پاسخنامه برای حل سوالات دیگر یاد بگیرم. 


کدام درس‌ها نقاط قوت شما هستند؟ روش مطالعه این درس‌ها چگونه است؟ در مدرسه یا آزمون‌ها چه نمره‌ای برای این درس‌ها کسب می‌کنید؟

درس های فیزیک و زیست نقاط قوت من هستند و در مدرسه در هر دو درس بیست را کسب می کنم، اولویت من برای هر درس خود کتاب درسی و حل تمرین هایش است؛ اول سعی می کنم کتاب را مسلط باشم و تمرین های آن را حل کنم بعد به مطالعه کتاب های کمک درسی و تست های تالیفی می پردازم برای درس زیست و فیزیک به طور میانگین درصد هایم در آزمون ها 65 تا 80 هستند. 


کدام نقش آزمون‌های کانون برای شما پررنگ‌تر است؟ دلیل‌تان برای این انتخاب را بگویید.

نقش سنجشی آزمون های کانون، چون جامع آماری بالایی دارد و بهتر می توانم سطح خود را در آزمون بررسی کنم و سوالات آن ایده ها و نکات جدید دارد.


نقش مدرسه در موفقیت شما چگونه بوده است؟ 

به نظر من نقش مدرسه خیلی مهم است، زیرا در مدرسه آموزش داده می شود که همین آموزش پایه و اساس مسیر رسیدن به موفقیت در کنکور است.


دفتر برنامه ریزی دارید؟ تکمیل این دفتر چه کمکی به شما از لحاظ درسی و غیردرسی کرده است؟

بله، باعث پیوستگی و نظم در درس خواندن و علاوه بر این باعث نظم در بقیه کار های روزمره می شود.


کدام یک از کتاب‌های کانون را استفاده می‌کنید؟ این کتاب‌ها چه ویژگی‌هایی دارند؟ 

از کتاب های سه سطحی آبی کانون، چون دارای سطح بندی عالی و کنار هر تست درصد مراجعه و درصد پاسخگویی مشخص است، می توان با توجه به آن سطح خود را مشخص کرد.


دلیل این که در آزمون‌های تابستان شرکت کرده‌اید چه بود؟

می دانستم شرط رسیدن به موفقیت استمرار است و تابستان بهترین فرصت برای بررسی و برطرف کردن نقاط ضعف است، با شرکت کردن در آزمون های تابستان توانستم ایرادات خود را برطرف کنم. 

Menu