گفت و گو با محمد سبحان محمد نژاد؛ دانش آموز برتر دوازدهم تجربی

نام و نام خانوادگی : نام شهر و استان : تالش - گیلان نام مدرسه : خاتم الانبیاء پایه : دوازدهم تجربی میانگین تراز دهم و یازدهم : 7097 میانگین تراز دوازدهم : 6272 بدون غیبت در آزمون

گفت و گو با محمد سبحان محمد نژاد؛ دانش آموز برتر دوازدهم تجربی

نام و نام خانوادگی : محمد سبحان محمد نژاد

نام شهر و استان : تالش - گیلان

نام مدرسه : خاتم الانبیاء

پایه : دوازدهم تجربی

میانگین تراز دهم و یازدهم : 7097

میانگین تراز دوازدهم : 6272

بدون غیبت در آزمون تابستان

مصاحبه کننده : فاطمه چاوشیان


 شما چگونه با کانون آشنا شدید؟

وقتی وارد دهم شدم می دانستم که باید کنکوری خواندن را از یک جایی شروع کنم و قلمچی  بخاطر جامعیت و تعداد دانش آموز بالایی که دارد به نظرم مناسب بود.

 

شما چند سال است که عضو خانواده کانون هستید؟

2 سال است که عضو این خانواده هستم (از دهم)

 

دستاورد شما از شرکت در آزمون های کانون چه بوده است؟

یاد گرفتن نحوه مطالعه دروس و خواندن با برنامه ریزی به صورت مستمر از مزیت های آزمون های آزمایشی مثل قلمچی هست. اینکه هر دو هفته یکبار هدف مشخصی دارید و برای رسیدن به آن هدف تلاش می کنید مهم ترین دستاورد به حساب می آید.

 

هماهنگی بین آزمون های کانون و مدرسه را چگونه برقرار می کنید؟

آزمون های کانون همیشه برای من در اولویت بوده. با هماهنگی مسئولین مدرسه اکثرا در خانه آماده آزمون می شدم و بیشتر برای امتحانات به مدرسه می رفتم.

 

آیا در آزمون های کانون غیبت داشته اید؟

من تا الان همه آزمون ها را شرکت کردم و غیبتی نداشتم. حتی آزمون هایی که به بودجه بندی نمی رسیدم. چون من به دید سنجیدن خودم به آزمون نگاه می کنم و تا هر مبحثی که بتوانم بخوانم. پاسخگویی ام به همآن مطالب را در آزمون  می سنجم . برای مثال اگر در بودجه بندی سه گفتار زیست در آزمون باشد و من یکی از گفتار ها را نرسم بخوانم خودم را در دو گفتاری که خواندم می سنجم.

 

آیا در آزمون های مشابه پارسال شرکت می کنید؟

بله. حتی می توانم از آن به عنوان مهم ترین عامل موفقیتم نام ببرم.

 

چگونه آزمون ها را تحلیل می کنید؟

معمولا بعد از ظهر آزمون یا شنبه آزمون را تحلیل می کنم. برای مثال در درس زیست سعی می کنم قبل از خواندن پاسخنامه آزمون ,موردی که باعث نزده گذاشتن یا غلط زدن هر تست می شود را از کتاب پیدا کرده تا دید عمیق تری به کتاب داشته باشم و برای آزمون های بعدی مطالعه درست تری  داشته باشم.

 

نقطه ی قوت شما کدام درس است؟روش مطالعه ی شما در این درس ها چگونه است؟

نقطه قوت من  درس های زیست و فیزیک است. در خواندن زیست مهم ترین عوامل خوانش مکرر کتاب درسی و تعداد تست زیاد است. علاوه بر این  با اشتباه زدن یک تست زیست نباید سریع به پاسخنامه مراجعه کرد باید ابتدا نکته ای که باعث جواب اشتباه آن تست شده را از کتاب درسی پیدا و  دلیل اینکه آن نکته را بلد  نبودیم  یا فراموش کرده ایم را متوجه و رفع کنیم. در فیزیک با دیدن تیپ تست های مختلف از منابع مختلف و یادگیری نکات از پاسخنامه منابع مشکلی برای حل سوالات مشابه در آزمون ها نخواهیم داشت.

 

لطفا درباره ی مهم ترین دلایلی که باعث پیشرفت چشمگیر شما شد صحبت کنید.

مهم ترین عامل پیشرفت من در آزمون بررسی آزمون های مشابه پارسال در آزمون های قلمچی هست.

Menu