گفت‌و گو با دانش آموز استثنایی پایه دوازدهم؛ مهلا حسینی

نام و نام خانوادگی: مهلا حسینی مقطع و رشته: تجربی-دوازدهم نام شهر و استان: رفسنجان، کرمان میانگین تراز: 6322 از چه سالی عضو کانون بوده اید؟ از سال نهم به مدت 4 سال

گفت‌و گو با دانش آموز استثنایی پایه دوازدهم؛ مهلا حسینی

گفت‌و گو با مهلا حسینی؛ دانش آموز استثنایی پایه دوازدهم- کم بینا


نام و نام خانوادگی: مهلا حسینی

مقطع و رشته: تجربی-دوازدهم

نام شهر و استان: رفسنجان، کرمان

میانگین تراز: 6322

از چه سالی عضو کانون بوده اید؟ از سال نهم به مدت 4 سال


مصاحبه گر: فاطمه سهرابی


 

لطفا خودتان را معرفی کنید و درباره آسیب بینایی‌تان توضیح دهید.

مهلا حسینی هستم دانش آموز پایه دوازدهم تجربی مدرسه دولتی فرهنگ، استان کرمان، شهرستان رفسنجان. من در شش سالگی در حین انجام بینایی سنجی متوجه شدم که دچار التهاب چشمی شدیدی هستم و به گفته پزشک ها علت ایجاد این عارضه نامشخص بود، تا دوازده سالگی پنج عمل جراحی روی چشم هایم انجام شد و در حال حاضر با مصرف دارو و استفاده از عینک برای خواندن کتاب و نوشتن مشکلی ندارم اما در فاصله بیشتر از سی سانتی متر دچار مشکل می شوم.

 

آسیب بینایی در مسیر تحصیل چه چالش هایی را برای شما به وجود آورده است؟

من در کلاس درس تخته را نمی بینم با این حال همیشه سعی می کنم با تکیه بر شنوایی ام و با استفاده بهتر از سایر توانایی هایم این کمبود را جبران کنم و مطالب درسی را یاد بگیرم.

 

چند سال است که در آزمون های کانون شرکت می کنید و علل موفقیت شما در آزمون ها چیست؟

من از سال نهم در آزمون های کانون شرکت می کنم، من شدیدا علاقه مندم که در رشته چشم پزشکی تحصیل کنم و هر زمانی که دچار خستگی و ناامیدی می شوم فکر کردن به این هدف دوباره به من انرژی می دهد تا به تلاشم ادامه دهم. سال نهم بالاترین ترازم در آزمون های کانون 5500 بود. زمانی که در آزمون ورودی مدارس تیزهوشان قبول نشدم احساس ناامیدی شدیدی به من دست داد اما هدف ارزشمندی که از همان زمان برای خودم در نظر گرفته بودم به من کمک کرد که دوباره بلند شوم و تلاشم را از سر بگیرم چرا که معتقدم شرط بسیار مهم برای کسب موفقیت این است که من در مسیر رسیدن به هدفم تلاش کنم و توانایی هایم را باور داشته باشم.

 

از کدام یک از کتاب های کانون بیشتر استفاده می کنید؟

کتاب های سه سطحی چون تست های این کتاب برای ارزیابی میزان تسلط بر مطالب درسی بسیار مناسب است همچنین استخراج نکات موجود در این کتاب ها قبل از هر آزمون باعث آمادگی بیشتر من برای آزمون ها می شود.

 

آیا بر اساس برنامه راهبردی درس می خوانید؟

بله برنامه درسی ام با برنامه راهبردی هماهنگ است اما معمولا سعی می کنم یک قدم از برنامه راهبردی جلوتر باشم که اگر زمانی مشکل خاصی برایم پیش آمد و کمتر درس خواندم فرصت جبران داشته باشم و نگران عقب ماندن از برنامه آزمون ها نباشم.

 

آیا از میزان مطالعه خود در تابستان رضایت دارید؟

من در تمامی آزمون های تابستان بدون غیبت شرکت کردم و میانگین ترازم به 6322 رسید. در تابستان توانستم بیشتر دروس دهم و یازدهم را بر اساس برنامه ی راهبردی کانون مطالعه کنم اما از خودم کاملا راضی نیستم و باید در ادامه بیشتر تلاش کنم.

 

به طور کلی چه تصوری درباره سال کنکورتان دارید؟

گاهی دچار نگرانی هایی می شوم از این که مبادا تلاش هایم بی نتیجه بماند و پدر و مادرم را از خودم ناامید کنم برای کنترل این افکار منفی بهتر است حداکثر زمان ممکن را به درس خواندن اختصاص دهم. تمام تلاشم را می کنم در هیچ آزمونی غیبت نکنم و برنامه ی راهبردی را با شخصی سازی کردن کامل انجام دهم. هر زمان که نا امید می شوم به مسیر فکر می کنم تا نتیجه و همین باعث می شود تمرکز بیشتری برای درس خواندن به دست بیاورم.

 

در پایان بفرمایید از چه افرادی قدردانی می کنید؟

در درجه اول از پدر و مادرم قدردانی می کنم چون همیشه حامی من هستند و به من روحیه می دهند همچنین از چهار نفر از دوستانم قدردانی می کنم چرا که در این مسیر پر فراز و نشیب از هیچ کمکی به یکدیگر دریغ نمی کنیم تا اینکه با یاری خدا همه بتوانیم در کنکور به نتیجه دلخواه مان برسیم.

Menu