گفت و گو با فرید رضایی؛ رتبه 1068 منطقه 3 تجربی از روانسر

نام و نام خانوادگی : نام شهر و استان : روانسر – کرمانشاه پایه : دوازدهم تجربی چند سال و چه سال هایی دانش آموز کانون بودید؟ پایه یازدهم، دوازدهم ،و2 سال پشت کنکور

گفت و گو با فرید رضایی؛ رتبه 1068 منطقه 3 تجربی از روانسر

نام و نام خانوادگی : فرید رضایی

نام شهر و استان : روانسر – کرمانشاه

پایه : دوازدهم تجربی

مدرسه متوسطه دوم: دبیرستان ملاصدرا

چند سال و چه سال هایی دانش آموز کانون بودید؟ پایه یازدهم، دوازدهم و 2 سال پشت کنکور

تعداد آزمون ها: 91 آزمون

شغل و تحصیلات مادر: ابتدایی و خانه دار

شغل و تحصیلات پدر: لیسانس و معلم


مصاحبه گر: ندا صافی پور


برای شرکت در آزمون های کانون، الف) انگیزه تان چه بود؟ ب) فایده آزمون های هدفگذاری برای شما چه بود؟

انگیزه و هدف از شرکت در آزمون ها سنجش خودم با توجه به سوالات مشابه به کنکور کانون و همچنین جامعه آماری بالا، و همچنین مدیریت نحوه آزمون دادن.

 

برنامه راهبردی شما برای مطالعه در طول سال چه بود؟ اگر برنامه ی راهبردی کانون را برای خودتان شخصی سازی می‌کردید، ‌توضیح دهید که روش تان چگونه بود؟

من طبق برنامه کانون پیش می رفتم، به غیر از یکی دو آزمون، که نیاز داشتم مباحثی بیشتر از مباحث بودجه آزمون های کانون را بخوانم یا کلا برای مدت کوتاهی از برنامه جدا شوم.

 

به طور میانگین و در بازه های مختلف چند ساعت تست می زدید یا مساله حل می‌کردید و چند ساعت صرف مطالعه و روخوانی می‌کردید، در طول سال و در ماه های مختلف این نسبت چه تغییری کرد؟ 

5 تا 7 روز اول، مختص مطالعه و پیشروی بود و زمان کمی ب تست اختصاص میدادم، و تمرکزم روی یادگیری مطالب بود، اما هفته دوم اکثر تایم مطالعه ام روی تست ها بود، و مرور و رفع اشکال، چهارشنبه و پنجشنبه تست زمان دار و آزمون های مشابه پارسال یا آزمون های دیگری می دادم، ساعت مطالعه نقطه ضعف من بود،به طور متوسط 8 ساعت می خواندم،ولی کیفیت درس خواندم خوب بودم،چون پشت کنکوری بودم 8 ساعت برایم کافی بود،اما ساعت مطالعه ام از اردیبهشت تا کنکور زمانم را که به امتحانات تشریحی و آزمون های جامع اختصاص دادم، بیشتر شد و نیاز بود که بیشتر مطالعه کنم.

 

سال گذشته کانون روی کشف دو سؤال ساده در هر آزمون تمرکز داشت، آیا شما می‌توانستید سؤال‌های ساده آزمون را تشخیص دهید؟

سوالات ساده در بیشتر آزمون ها برایم قابل تشخیص بودند، در کنکور هم توانستم این سوالات را پیدا کنم.

 

هنگام بررسی آزمون ها به کدام یک  اولویت بیشتری می‌دادید؟ 

تعداد پاسخ های اشتباه متغیربود، میانگین بین 10 تا 20 سوال بود، و هنگام بررسی سوالات به سوالات اشتباه بیشتر توجه می کردم، زیرا نشان دهنده نقاط ضعف یادگیری من روی مباحث بودند،و اگر نکته خاص و جدیدی برایم داشتند در کتاب یادداشت می کردم.

 

اگر خود را یک دانش آموز کانونی می‌دانید، توضیح بدهید که از کدام منابع کانونی استفاده موثری داشتید؟ نام این منابع را بنویسید و درباره هر کدام یک خط توضیح دهید.

 من در مقطعی از کتاب های سه سطحی فیزیک و ریاضی استفاده کردم، کتاب های سه سطحی کتاب های مکمل مفیدی برای دانش آموزان هستند که با سوالاتی استاندارد می توانند تسلط خود را در درس ها بالا ببرند.


 شما خود را در کانون چه نوع قهرمانی می‌دانید؟

قهرمان پیوستگی و پیشرفت.

 

در صورتی که خود را قهرمان پیشرفت می‌دانید توضیح بدهید که در کدام درس پیشرفت زیادی داشتید؟ و روش‌هایی را که منجر به پیشرفت شما شد، توضیح دهید.روش مطالعه یک درس را هم بنویسید. 

من در درس شیمی و زیست ضعف داشتم، که امسال با تغییر منبع توانستم در هر دو درس درصد قابل قبولی در آزمون های کانون و کنکور بدست بیاورم،نیاز به کار کردن چند منبع مختلف نیست به نظر من یک منبع را به خوبی کار کنید کافیست،در کنکور درس زیست را 57 درصد پاسخگو بودم، به دانش آموزان توصیه می کنم آزمون های جامع و استاندارد زیادی برای این درس در طول سال و همچنین نزدیک کنکور تمرین کنند و با دیدگاه های مختلف طراحان آشنا شوند، همچنین کنکور 1401 شیمی را 24 درصد زدم که امسال به درصد 56 رسیدم، برای شیمی حتما نکات درسنامه و سوالات را وارد کتاب کنید که کتاب درسی یک درسنامه شخصی برای خودتان باشد و نیازی به خواندن درسنامه در زمان های دیگر سال نباشد،و می توانید مسائل شیمی را جداگانه به صورت روتین کار کنید که من همین کار را کردم، و در آخر هم تست های متنوع کار کنید، تست زدن تکمیل کننده مطالعه شما در همه دروس است.

 

بهترین درس شما در کنکور کدام است؟ روش‌های مطالعه خود را در این درس به صورت آیتم‌وار بنویسید. 

درس فیزیک 58 درصد بهترین درصد من بود، من ابتدا درسنامه می خواندم و اگر نیاز بود از روی کتاب درسی هم می خواندم،اگر مشکل عمیق بود به فیلم مراجعه می کردم، و بعد به سراغ تست می رفتم و تست های کتابم را کامل می زدم، و در آخر هفته  دوم، آزمون مطابق برنامه راهبردی می زدم تا برای آزمون اصلی آماده شوم، از کتاب های آزمونی زیاد استفاده کنید.


امسال سوال‌های درس ریاضی در کنکور دشوار بود. آیا شما توانستید در مورد این سوال‌ها و سوال‌های دشوار درس‌های دیگر خودتان را مدیریت کنید؟ زمان را مدیریت کنید؛سوال‌های ساده‌تر را پیدا کنید و به سوال‌ها به صورت تصادفی پاسخ ندهید. لطفا در این مورد توضیح دهید. 

هوش هیجانی بسیار مهم است، که دانش آموز بداند چه سوالاتی را رد کند و پاسخ ندهد و بتواند استرس و زمان را در جلسه آزمون مدیریت کند، من با تمرین مدیریت زمان در آزمون های کانون و منزل توانستم در کنکور آرامشم را تا پایان آزمون حفظ کنم که همین کار تاثیر زیادی در نتیجه ام داشت،به طور مثال درس ریاضی امسال سخت و غیر استاندارد بود، تقریبا نصف زمان دفترچه گذشته بود که من فقط به 2 یا 3 سوال پاسخ داده بودم ولی خب استرس نگرفتم چون می دانستم برای اکثر داوطلبان شرایط همین است و درصد همه افت می کند،و در ادامه توانستم سوالات بیشتری را پاسخ بدهم.

Menu