گفت و گو با سمیه شکری-رتبه 55 کنکور هنر 1402

گفت و گو با سمیه شکری-رتبه 55 کنکور هنر 1402----خهاغعفزرذدئو

گفت و گو با سمیه شکری-رتبه 55 کنکور هنر 1402

نام و نام خانوادگی: سمیه شکری

مقطع و رشته: هنر

نام شهر و استان : آذربایجان غربی-میاندوآب

میانگین تراز :9006

شغل و تحصیلات مادر:خانه دار

شغل و تحصیلات پدر:کشاورز

 مصاحبه‌گر : شبنم مزروعی


شما چگونه با کانون آشنا شدید؟ فرد خاصی توصیه کرد؟ آیا فردی در خانواده شما عضو کانون بوده یا هست؟ چه نتیجه‌ای کسب کردند؟

ازطریق یکی از دوستانم.

 

چند سال و چه سال‌هایی دانش‌آموز کانون بودید؟ 

1سال(1402)

 

در چند آزمون اصلی و چند آزمون هدیه شرکت کردید؟

 2 آزمون هدیه و 5 آزمون جامع.

 

دستاورد شما از شرکت در آزمون‌های کانون چه بود؟

کنترل استرس ومدیریت زمان.

 

پیوستگی در آزمون‌ها چگونه توانست باعث پیشرفت شما شود؟

آزمون های مداوم و منظم و بودجه بندی شده ی آن سبب پیشرفت بود.

 

مطابق برنامه‌ی راهبردی درس می‌خواندید؟ چگونه شخصی سازی می‌کردید، توضیح دهید که روش‌تان چگونه بود؟

بله –برنامه راهبردی سبب منظم شدن و تداوم درس خواندن من می شد.


 روش‌تان برای تحلیل آزمون‌ها چگونه بود؟ آیا همه‌ی سؤالات را تحلیل می‌کردید یا فقط سؤالات غلط یا بدون پاسخ را بررسی می‌کردید؟

تمام سوالات را بررسی می کردم

 

کدام درس‌ها نقطه قوت شماست؟ روش مطالعه این درس‌ها چگونه است؟ در مدرسه یا آزمون‌ها چه نمره‌ای برای این درس‌ها کسب می‌کنید؟

درک عمومی ریاضی –مستمر خوانی.

 

در طول این سال‌ها درسی بوده که ضعیف باشید اما با تغییر روش، آن را به نقطه قوت تبدیل کرده باشید؟ کدام درس؟ چه کاری کردید؟

تصویری- با تست زیاد پیشرفت کردم.

 

به طور میانگین و در بازه‌های مختلف چند ساعت تست می‌زدید یا مسأله حل می‌کردید و چند ساعت صرف مطالعه و روخوانی می‌کردید، در طول سال و در ماه‌های مختلف این نسبت چه تغییری کرد؟

50درصد مطالعه را به تست اختصاص می دادم.

 

کدام بازه‌ی زمانی در موفقیت تحصیلی شما نقش پررنگ‌تری داشته است: تابستان، پاییز، دی‌ماه، نیم‌سال دوم، دوران طلایی نوروز، خردادماه و امتحانات نهایی یا دوران جمع‌بندی؟ دلیل این موضوع چیست؟

نیم سال دوم و نوروز.

 

کدام نقش آزمون‌های کانون برای شما پررنگ‌تر بود: نقش برنامه‌ای، آموزشی یا سنجشی؟ دلیل‌تان برای این انتخاب را بگویید.

برنامه ای – بدلیل برنامه منسجمی که داشت.

 

به طور میانگین در هر آزمون تعداد اشتباه‌های شما چند تا بود؟

7الی 10

 

27- هنگام بررسی آزمون‌ها به کدام‌یک اولویت بیشتری می‌دادید؟ 

الف) بررسی اشتباهات *

ب) بررسی سؤال‌های ساده

 

29-در کارنامه ابتدا به سراغ دیدن نمره کدام درس‌ها می‌روید؟ ایرادات هر درس را چگونه برطرف می‌کنید؟تمام درس ها- باحل تست بیشتر

 

دفتر برنامه ریزی دارید؟ تکمیل این دفتر چه کمکی به شما از لحاظ درسی و غیردرسی کرده است؟

بله-منظم شدن برنامه هایم.

 

بهترین درس شما در کنکور کدام است؟ روش‌های مطالعه خود را در این درس به صورت آیتم‌وار بنویسید.

درک عمومی هنر- تداوم و مستمر خواندن این درس.


امسال سؤال های درس ریاضی در کنکور دشوار بود. آیا شما توانستید در مورد این سؤال‌ها و سؤال‌های دشوار درس‌های دیگر خودتان را مدیریت کنید؟ زمان را مدیریت کنید؛ سؤال‌های ساده‌تر را پیدا کنید و به سؤال‌ها به صورت تصادفی پاسخ ندهید. لطفاً در این مورد توضیح دهید. 

بله – به نسبت سال های پیش دشوارتر بود. ولی با پیدا کردن سوالات ساده این شکل حل شد و توانستم درصد متوسطی بگیرم.

 

کدام درس در جلسه‌ی کنکور شما را غافلگیر کرد؟ واکنش شما به این موضوع چگونه بود؟ چقدر توانستید خودتان را مدیریت کنید؟

ریاضی با خونسردی به حل سوالات ساده پرداختم.

 

در طول سال چقدر به رتبه فکر می‌کردید؟ خانواده شما چه انتظاری از شما داشتند؟ استرس و نگرانی ناشی از فکر کردن به رتبه را چگونه مدیریت می‌کردید؟

به رتبه فکر نمی کردم بیشتر تلاشم روی پیشرفت بود.

 

اگر دوباره به گذشته برگردید چه کارهایی را انجام نمی‌دهید؟ چرا؟

بیشتر تست می زدم و مرور می کردم.

 

استفاده شما از گوشی و فضای مجازی در چه حدی بود؟ آیا مدیریتی بر این مسئله داشتید؟ 

استفادم می کردم ولی در حدی که به درس هایم لطمه نزند.

 

چه تصمیماتی برای بهتر شدن در نیم سال دوم گرفتید؟ 

مرور کردن زیاد.

 

آیا در برنامه ریزی زمانی را به استراحت و تفریح اختصاص می‌دهید؟ چه کارهایی می‌کنید؟

بله، تفریح با خانواده و دوستان.

Menu