گفت و گو با محیا بیک محمدی؛ دانش‌‌آموز برتر دوازدهم تجربی

تمرکز اصلی من در تابستان فقط کتاب‌های درسی هستند و در کنار آن‌ها از کتاب تابستان استفاده می‌کنم و همانطور که گفتم تصمیم دارم از کتاب‌های سه سطحی هم استفاده کنم

گفت و گو با محیا بیک محمدی؛ دانش‌‌آموز برتر دوازدهم تجربی

نام و نام خانوادگی : محیا بیک محمدی

استان و شهر: قزوین ، بوئین زهرا

مقطع : دوازدهم تجربی 

میانگین تراز : 7022

سال های حضور در کانون : یک سال

مصاحبه‌گر: محمدرضا خسروی

 

به چه دلایلی تصمیم گرفتید که از تابستان در آزمون‌ها شرکت کنید؟

 به علت جامعه آماری بالای کانون تصمیم به ثبت نام در کانون گرفتم و هدفم جمع‌بندی پایه در طول تابستان و پیش‌خوانی و آمادگی برای شروع سال دوازدهم بود.

 

میانگین چند ساعت مطالعه روزانه در تابستان دارید؟ به استراحت و تفریح هم در برنامه تابستان توجه می‌کنید ؟

به طور میانگین روزانه 8 تا 9 ساعت مطالعه دارم و چون هدفم بیشتر جمع‌بندی پایه هست 60 درصد از زمانم را به تست زدن اختصاص دادم . بله قطعا استراحت هم در برنامه‌ام گنجانده‌ام ولی نسبت به گذشته کم‌تر شده و در طی هفته نهایتا یک نیم‌روز را به بیرون رفتن اختصاص می‌دهم.

 

در تابستان بیشتر برای حفظ نقاط قوت سال قبل برنامه ریزی کرده بودید یا تبدیل نقاط ضعف به قوت؟ آیا پیش‌خوانی هم می‌کنید ؟

من برای هر دو برنامه‌ریزی کردم برای حفظ نقاط قوتم تست بیشتر می‌زنم و برای درس ریاضی که کمی در آن ضعیف‌تر بودم تلاش کردم تا با تمرین بیشتر و تست بیشتر زدن پیشرفت کنم و به نقطه قوتم تبدیل کنم و برای سال دوازدهم هم کمی پیش‌خوانی دارم ولی بیشتر تمرکزم روی پایه است.

 

در کدام دروس در تابستان پیشرفت قابل ملاحظه داشتید؟ برای آن‌ها چه کار کردید که به نقطه قوت شما تبدیل شدند؟

در درس ریاضی در 2 آزمون اول 4 از 10 بودم و در آزمون‌های بعدی 10 از 10 که با مطالعه بیشتر و دقیق‌تر و افزایش تایم مطالعه و تست زدن توانستم به اینجا برسانم .

 

تراز اولین آزمون شما در تابستان چند بود؟ در حال حاضر چه ترازی کسب می‌کنید ؟

اولین ترازم 7400 بود که در آزمون 9 تیر کسب کردم که با توجه به این‌که اولین آزمون بود و شاید تعداد شرکت کننده‌ها کم‌تر بود و امتحانات مدارس به تازگی تمام شده بود من این تراز را داشتم در حال حاضر محدوده‌ی ترازم بین 6900 تا 7000 است که از نظر خودم این تراز واقعی‌ام هست چون الان همه داوطلبان با جدیت بیشتر نسبت به آزمون اول با هم در رقابت هستند.

 

در تابستان از کدام یک از منابع کانون استفاده بیشتری کنید؟

در حال حاضر از کتاب تابستان استفاده می‌کنم که به نظرم سوالات این کتاب ایده‌های خوبی دارد که مشابه‌شان را در کتاب‌های دیگر ندیدم و تصمیم دارم به توصیه پشتیبانم و تعاریفی که شنیدم از کتاب‌های سه‌سطحی هم استفاده کنم .

 

چه توصیه‌ای برای دانش‌آموزانی که از تابستان در آزمون‌ها شرکت می‌کنند دارید؟

اصلا غیبت نکنند و پیوسته با برنامه راهبردی پیش بروند تا عقب نمانند چون پیوستگی رمز موفقیت است .

 

چرا از تابستان در آزمون‌های کانون شرکت کردید؟

چون از مهر ماه که وارد سال دوازدهم می‌شوم حجم درس‌ها سنگین‌تر می‌شود و تابستان فرصت خوبی برای جمع‌بندی پایه و همچنین فرصت آزمون و خطاست و با جمع‌بندی پایه و پیدا کردن اشتباهات در آزمون دادنم، می‌توانم با آمادگی وارد سال دوازدهم شوم و در آزمون‌ها هم پیشرفت بیشتری داشته باشم .

 

منابع مطالعاتی شما در تابستان چه کتاب‌هایی هستند ؟

تمرکز اصلی من در تابستان فقط کتاب‌های درسی هستند و در کنار آن‌ها از کتاب تابستان استفاده می‌کنم و همانطور که گفتم تصمیم دارم از کتاب‌های سه سطحی هم استفاده کنم و در طی سال تحصیلی هم به توصیه‌های پشتیبانم در استفاده منابع دیگر توجه خواهم داشت.

 

در تابستان تمرکز شما روی قسمت نگاه به گذشته بود یا نگاه به آینده؟چرا؟

نگاه به گذشته، چون می‌خواهم روی دروس پایه به تسلط کامل برسم و از مهر با برنامه‌ریزی روی دروس دوازدهم تمرکز داشته باشم و دفترچه سوالات نگاه به آینده را در منزل مرور می‌کنم تا با سوالات آشنا شوم.

 

از آموخته‌های تابستان برای طول سال چه استفاده‌ای خواهید کرد ؟

چون یک سری از مباحث ادامه سال دهم و یازدهم هستند و بهم پیوسته هستند، یادگیری و جمع‌بندی سال دهم و یازدهم قطعا به یادگیری ادامه‌ی آن مباحث در سال دوازدهم کمک خواهند کرد و در طی سال تحصیلی راحت‌تر خواهم بود .

 

دفتر برنامه ریزی هم دارید ؟

 بله از همان ابتدای ثبت نام با راهنمایی پشتیبانم از دفتر برنامه‌ریزی استفاه می‌کنم . روشم بدین صورت هست که طبق برنامه راهبردی کانون برای دو هفته پیش رو برنامه‌ریزی می‌کنم و ساعت مطالعه‌ام را وارد دفتر می‌کنم و هر روز با دیدن برنامه روز قبل و این‌که به مباحث رسیده‌ام، انگیزه می‌گیرم و سعی می‌کنم بهتر از روز قبل عمل کنم . همچنین دفتر برنامه ریزی به نظم ذهنی من کمک می‌کند.

 

چه عاملي باعث شد به صورت مستمر در آزمون‌ها شركت كنيد و غيبت نداشته باشيد؟

چون برنامه آزمون‌ها جوری هست که اگر یک جلسه غیبت کنی زنجیره مطالعه بهم می‌خورد و رشته کار از دست خارج می‌شود اصلا غیبت نمی‌کنم تا هم پیوستگی را حفظ کنم و هم پیشرفت داشته باشم .

 

مهمترين دستاورد و ثمره پيوستگي خود را چه مي دانيد؟

انگیزه‌ام را بالاتر می‌برد و روحیه‌ام حفظ می‌شود. با این انگیزه به مطالعه بیشتر و بهتر می‌پردازم که نتیجه‌اش پیشرفت در آزمون‌ها است.

 

در تابستان برنامه شما تا بحال به چه صورت بوده است؟

 برنامه‌ام نگاه به گذشته و جمع‌بندی پایه و تسلط بر روی این دوسال بوده است و توانستم تا بحال پیشرفت قابل ملاحظه‌ای در این زمینه داشته باشم .

 

آيا در اين مدت نااميد شده ايد؟ براي برون رفت از آن چه اقداماتي انجام داده ايد؟

خیلی نه، ولی وقتی شنیدم کنکور امسال خیلی سخت بوده کمی ناامید شدم ولی سعی کردم با دور کردن این فکر از خودم و تکیه به تلاش خودم مسیرم را ادامه دهم .

 

نقش خانواده خود را در همراهی با شما برای شرکت در آزمون‌های تابستان چقدر پر‌رنگ می‌دانید ؟

خیلی زیاد پررنگ می‌دانم. خانواده‌ام خیلی خوب از من حمایت می‌کنند آن‌ها با آرام نگه داشتن محیط خانه و حفظ آرامش در خانه، مثل دعوت نکردن مهمان، نرفتن به بیرون و تفریح و مهمانی مثل قبل و فراهم کردن ابزارهای کمک آموزشی و فراهم کردن نیازهایم برای سال کنکور به خوبی در کنارم هستند .

 

نظرتان در مورد برنامه راهبردی کانون چیست ؟

برنامه راهبردی کانون خیلی برنامه خوب و کاملی است و می‌توان اعتماد کامل به آن داشت ، که تا زمان کنکور تمام مباحث، چندین بار جمع‌بندی و تکرار می‌شوند و فرصت مرور را به خوبی دارد و من به طور دقیق با برنامه کانون پیش می‌روم .

 

برای طی سال تحصیلی چه برنامه‌ای دارید ؟

 از ابتدای مهر من تا ساعت 2 در مدرسه هستم. تصمیم دارم تمام تلاشم را داشته باشم تا بتوانم در طی سال تحصیلی هم کیفیت ساعت مطالعه‌ام را بالا ببرم و هم تشریحی و هم تستی مطالعه داشته باشم و بتوانم در آزمون‌ها هم پیشرفت خودم را حفظ کنم و بهتر شوم .

 

یک توصیه به دوستانی که این مصاحبه را می‌خوانند درباره مطالعه در تابستان داشته باشید ؟

 توصیه می‌کنم خیلی دنبال حاشیه و روش های مطالعه دیگران نباشند و روش مطالعه منحصر به خودشان را پیدا کنند و حتما برای مطالعه برنامه‌ریزی داشته باشند و طبق برنامه راهبردی پیش روند تا جا نمانند و پیشرفت داشته باشند .

Menu