مهتاب جبار رتبه 4 سهمیه 5 درصد رشته‌ی زبان (4سال ،95 آزمون )

دانش آموز 4 سال عضو کانون بوده است وکاملاً منطبق با آموزه‌ها کارکرده است.

مهتاب جبار رتبه 4 سهمیه 5 درصد رشته‌ی زبان  (4سال ،95 آزمون )

 

نام و نام خانوادگی : مهتاب جبار    

مقطع و رشته : دوازدهم تجربی

میانگین تراز : 7380

سال‌های حضور در کانون : 4 سال

تعداد کل آزمون‌ها : 95 آزمون

شغل و تحصیلات مادر : فوق لیسانس ژنتیک ،  ماما

شغل و تحصیلات پدر : تخصص بیهوشی ، پزشک

مصاحبه‌گر : منیره نوروزی

 

چند سال و چه سال هایی دانش آموز کانون بودید؟ 

4 سال  از سال نهم تا دوازدهم در آزمون ها شرکت می کردم. 

 

در چند آزمون اصلی و چند آزمون هدیه شرکت کردید؟ 

در سال دوازدهم در 26 آزمون اصلی و در 1 آزمون هدیه شرکت کردم. 

 

آیا در آزمون های هدف گذاری شرکت می‌کردید؟ 

اگر پاسخ تان مثبت است، الف) انگیزه تان چه بود؟ ب) فایده آزمون های هدفگذاری برای شما چه بود؟ 

بله در بیشتر مواقع شرکت می کردم. انگیزه ام بررسی نقاط ضعف مطالعه ام در هفته گذشته و برنامه ریزی برای هفته آینده بود . شرکت در این آزمونها کمک می کرد مطالعه ام جهت یابد و به ذهنم نظم می داد. 


برنامه راهبردی شما برای مطالعه در طول سال  چه بود؟ اگر برنامه راهبردی کانون را برای خودتان شخصی سازی می‌کردید،‌توضیح دهید که روش تان چگونه بود؟

 مبنای برنامه ام برنامه راهبردی کانون بود اما با توجه به شناختی که از نقاط ضعف و قوتم بود داشتم و تعداد تست هایی که برای هر مبحث در اختیار داشتم و برنامه انعطاف پذیری می چیدم که بتوانم هر روز هر روز 3 تا 4 درس اختصاصی را بخوانم و یک درمیان بازه های مطالعه ام را به تست و مرور درسنامه اختصاص می دادم. 

 

به طور میانگین و در بازه های مختلف چند ساعت تست می زدید یا مساله حل می‌کردید و چند ساعت صرف مطالعه و روخوانی می‌کردید، در طول سال و در ماه های مختلف این نسبت چه تغییری کرد؟ 

بازه های مطالعه من معمولاّ دو ساعته بود که این بازه برای درس های ریاضی و فیزیک عموماً با تست تکمیل می شد و برای زیست و شیمی 60% تست و 40% مطالعه و مرور بود به طوری که روزانه 4 تا 5 ساعت تست و 2 تا 3 ساعت روخوانی بود و تا آخر سال به 7 ساعت تست و 3 ساعت مرور رسید. 


آیا روش بازیابی(Retrieval )را  می‌شناسید، اگر این روش  را می شناسید،‌ آن را چگونه یاد گرفتید؟در کدام درس ها بیشتر از روش بازیابی استفاده کردید؟ و تاثیر این روش برای شما چه بود؟

بله ، زیست و ادبیات در هر دو کمکم می کرد بازدهی مطالعه ام را بالا ببرم و زمانم را بهتر مدیریت کنم. 

 

سال گذشته کانون روی کشف دو سؤال ساده در هر آزمون تمرکز داشت، آیا شما می‌توانستید سؤال‌های ساده آزمون را تشخیص دهید؟

آیا این مهارت و توانایی در طول سال بهبود پیدا کرد؟ 

بله به تدریج یاد گرفتم سوالات پیچیده چند مرحله ای را تغییر دهم و حل آنها را به آخر زمان دفترچه اختصاص دهم.

 

در جلسه کنکور آیا توانستید سوال‌های ساده تر را تشخیص دهید؟ بله فکر می کنم تقریب خوبی بیشتر سوالات ساده را تشخیص دادم.

به طور میانگین در هر آزمون تعداد اشتباه های شما چند تا بود؟ 

حدود 8 تا 10 اشتباه  

 

هنگام بررسی آزمون ها به کدام یک از سوالات اولویت بیشتری می‌دادید؟ 

بررسی اشتباهات ، زیرا اشتباهات عموماً از یادگیری های ناقص منشا می گیرند که اگر دقیق بررسی و رفع نشود معمولاً به اشتباهات بیشتری می انجامند. 

 

شما تا چه حد خود را یک دانش آموز کانونی می‌ دانید؟

 با این معیارها فکر می کنم حدودا 80% کانونی به حساب می آیم .

من یک دانش آموز بی غیبت یا کم غیبت در آزمون‌های اصلی بودم. 

من با برنامه راهبردی آزمون های کانون هماهنگ بودم یا برنامه راهبردی  را برای خودم شخصی سازی می‌کنم. 

منابع من کانونی بود. امسال در آزمون ها غیبت نداشتم برنامه راهبردی شخصی سازی شده را دنبال می کردم و در درس های ریاضی و فیزیک و زیست از کتاب های کانون استفاده می کردم . 

 

اگر خود را یک دانش آموز کانونی می‌دانید، توضیح بدهید که از کدام منابع کانونی استفاده موثری داشتید؟ نام این منابع را بنویسید و درباره هر کدام یک خط توضیح دهید.

سه سطحی ریاضی : به عنوان منبع دوم پس از مطالعه درس نامه و مرور نکات و زدن تست های آموزشی منبع اول برای کسب تسلط از این کتاب استفاده می کردم.

آبی فیزیک : برای پیش خوانی در تابستان و همچنین زدن تست زمان دار از این کتاب استفاده می کردم.

آبی زیست : برای کسب تسلط پس از مطالعه کتاب و زدن تست های منبع اول از این منبع استفاده می کردم.  


شما خود را در کانون چه نوع قهرمانی می‌دانید؟ 

قهرمان پیوستگی 


بهترین درس شما در کنکور کدام است؟ روش‌های مطالعه خود را در این درس به صورت آیتم‌وار بنویسید. 

زیست

  • مطالعه دقیق و ریزبینانه کتاب درسی
  • استخراج نکات شکل های کتاب و یادداشت کردن آنها و مرور آنها
  • زدن مجدد تست های غلط یا نزده آزمون ها و تست های علامت دار کتاب ها 
  • تحقیق و جست و جو درباره مطالبی که در کتاب درسی ناواضح توضیح داده شده بود.
  • زدن تست زیادی تست
  • یادداشت کردن نکات تست ها در کتاب درسی و مرور آنها 
  •  

اگر در آزمون تیر ماه نسیت به آزمون دی ماه پیشرفت قابل ملاحظه‌ای داشتید، توضیح دهید که در طی ماه‌های بین این دو آزمون چه برنامه‌ای اجرا کردید؟

 من در آزمون دی ماه پایه دوازدهم را کامل مطالعه نکرده بودم و جمع بندی ترکیبی سه سال را هم انجام نداده بودم و به همین دلیل تعداد زیادی از تست های مربوط به نیم سال دوم پایه دوازدهم که اکثرا ساده تر از تست های نیم سال اول بودند از دست دادم که این مسئله با مطالعه این دروس و جمع بندی و تنظم زمان بندی آزمون تا حد زیادی برطرف شد و در آزمون تیر نتیجه بهتری گرفتم. 

 

امسال سوال‌های درس ریاضی در کنکور دشوار بود. آیا شما توانستید در مورد این سوال‌ها و سوال‌های دشوار درس‌های دیگر خودتان را مدیریت کنید؟ زمان را مدیریت کنید؛سوال‌های ساده‌تر را پیدا کنید و به سوال‌ها به صورت تصادفی پاسخ ندهید. لطفا در این مورد توضیح دهید. 

بله ، هرچند شاید نه در حدی که باید مدیریت می کردم با این حال در درس ریاضی با دیدن سوالات پیچیده تر سعی کردم استرسم را کنترل کنم و از انتهای دفترچه شروع به بررسی سوالات کردم تا سوالات ساده تری پیدا کردم و بعد از حل آنها تا آنجا که زمان داشتم برای سوالات دشوار وقت گذاشتم.

Menu