گفت‌و‌گو با نادیا درویشی؛ دانش‌آموز برتر هنر

بله، با سوال‌های بیشتری آشنا می‌شدم و یاد گرفتن چگونه خواندن کتاب را برایم به دنبال داشت.

گفت‌و‌گو با نادیا درویشی؛ دانش‌آموز برتر هنر


نام و نام خانوادگی : نادیا درویشی

پایه و مقطع :‌ سال دوازدهم رشته طراحی دوخت

نام شهر ، استان : سیرجان ، کرمان

سال‌های حضور در کانون : ۲ سال

میانگین تراز : 7022

شغل مادر : معلم

شغل پدر : کارمند


مصاحبه‌گر : صفا شیدایی

 

در چند آزمون اصلی و چند آزمون هدیه شرکت کردید؟ 

۱۹ عدد آزمون اصلی و ۴آزمون هدیه

 

آیا در آزمون‌های هدفگذاری شرکت می‌کردید؟

بله، با سوال‌های بیشتری آشنا می‌شدم و یاد گرفتن چگونه خواندن کتاب را برایم به دنبال داشت.

 

آیا در آزمون‌های مشابه پارسال شرکت می‌کردید؟

بله، با نمونه سوال‌های بیشتر آشنا می‌شدم و باعث آمادگی بیشتر برای آزمون روز بعد می‌شد.


برنامه راهبردی شما برای مطالعه در طول سال چه بود؟ اگر برنامه راهبردی کانون را برای خودتان شخصی سازی می‌کردید، توضیح دهید که روش‌تان چگونه بود؟ 

کاملا طبق بودجه‌‌های هر آزمون برنامه ریزی می‌کردم تا حداکثر بودجه بندی مشخص شده برای آزمون را بخوانم و در‌س‌ها را طبق اهمیت‌شان اولویت بندی می‌کردم.

 

به طور میانگین و در بازه‌های مختلف چند ساعت تست می‌زدید یا مسأله حل می‌کردید و چند ساعت صرف مطالعه و روخوانی می‌کردید، در طول سال و در ماه‌های مختلف این نسبت چه تغییری کرد؟ 

در ماه‌های اول میزان روخوانی بیشتر بود ولی همزمان تست زنی هم انجام می‌دادم تا روش درست خواندن را متوجه بشوم و به مرور زمان میزان تست زدن مخصوصا در ماه‌های آخر بیشتر شد. روخوانی ۸ساعت و تست ۳الی ۴ساعت


سال گذشته کانون روی کشف دو سؤال ساده در هر آزمون تمرکز داشت، آیا شما می‌توانستید سؤال‌های ساده آزمون را تشخیص دهید؟ 

اوایل خیر ولی بعد سوال‌های ساده و نکته دار را می‌توانستم  تشخیص بدهم.

 

در جلسه کنکور آیا توانستید سؤال‌های ساده‌تر را تشخیص دهید؟ 

بله، حتی ممکن است سوال های ساده اول آزمون نباشند و با سوال سخت شما را ناامید کنند ولی بهتر است اول سوال‌های ساده را تشخیص بدهیم.

 

به طور میانگین در هر آزمون تعداد اشتباه‌های شما چند تا بود؟ 

به طور میانگین 8 تا ۱۰ اشتباه داشتم.

 

هنگام بررسی آزمون‌ها به کدام‌یک اولویت بیشتری می‌دادید؟ 

بررسی اشتباهات و بعد چک کردن سوال‌های ساده

 

شما تا چه حد خود را یک دانش‌آموز کانونی می‌دانید؟

حد بسیار خوب، من هیچ غیبتی نداشتم و تمام آزمون‌ های هدف گذاری و مشابه پارسال را شرکت می‌کردم و طبق برنامه راهبردی و بودجه های مشخص شده پیش می‌رفتم.

 

اگر خود را یک دانش‌آموز کانونی می‌دانید، توضیح بدهید که از کدام منابع کانونی استفاده موثری داشتید؟ نام این منابع را بنویسید و درباره هر کدام یک خط توضیح دهید.

منابعی که داخل برنامه راهبردی مشخص شده بود و کتاب های نوروزی و کتاب زرد شامل کنکورهای سال گذشته و کتاب خواص مواد 

کتاب نوروز و زرد در زمان مناسب خودشان خیلی به بهتر شدن و تسلط پیدا کردن در آزمون‌‌ها کمک کردند و خواص مواد هم یک خلاصه مفید از تمام درس بود به همراه تست.

 

شما خود را در کانون چه نوع قهرمانی می‌دانید؟

قهرمان پیشرفت

 

در صورتی که خود را قهرمان پیشرفت می‌دانید توضیح بدهید که در کدام درس پیشرفت زیادی داشتید؟

در درس درک عمومی هنر با مطالعه بیشتر و خواندن کتاب‌های بیشتر و مرور کتاب‌های پایه و افزایش تعداد تست به مراتب پیشرفت کردم.

روش مطالعه من به دلیل حفظی بودن بیشتر درس‌ها مرور کردن بود. درسی را که می‌خواندم در همان روز و روز بعد و سه روز بعد و در آخر هفته مرور کلی انجام می‌دادم.

 

بهترین درس شما در کنکور کدام است؟ 

درک عمومی هنر


روش‌های مطالعه خود را در این درس به صورت آیتم‌وار بنویسید. 

اول باید کتاب‌های پایه به صورت کامل خواند و در طول سال آنها را مرور کرد و کامل به آنها مسلط شد مثل تاریخ هنرها و پویانمایی ۱و۲ و عکاسی ۱و۲ و....

دوم بیشتر خواندن کتاب‌های مشخص شده در این درس مثل نقوش سنتی، کارگاه فلز و کتاب‌های ریزتر که شاید به اندازه کتاب‌های پایه با اهمیت نشان داده نشوند ولی برای بیشتر کردن تسلط باید هرچی بیشتر کتاب خواند.

 

اگر در آزمون تیرماه نسبت به آزمون دی ماه پیشرفت قابل ملاحظه‌ای داشتید، توضیح دهید که در طی ماه‌های بین این دو آزمون چه برنامه‌ای اجرا کردید؟ 

با تعطیلات بیشتر وقت بیشتری برای با تمرکز خواندن برای کنکور بود و من با برطرف کردن نقاط ضعف هر درس و خواندن درس‌های عقب مانده یا نیمه خوانده و رساندن خود به برنامه راهبردی قلمچی و تست زدن بیشتر و حل آزمون‌های کنکور‌های سال قبل و مرور کتاب‌ها و تست‌های اشتباه توانستم پیشرفت کنم.

 

هوش هیجانی 

امسال سؤال‌های درس ریاضی در کنکور دشوار بود. آیا شما توانستید در مورد این سؤال‌ها و سؤال‌های دشوار درس‌های دیگر خودتان را مدیریت کنید؟ زمان را مدیریت کنید؛ سؤال‌های ساده‌تر را پیدا کنید و به سؤال‌ها به صورت تصادفی پاسخ ندهید. لطفاً در این مورد توضیح دهید. 

من با آرامش اول به سراغ تست‌های درک عمومی هنر و خلاقیت تجسمی رفتم تا وقت باقی مانده طبق وقت تعیین شده به سراغ ریاضی بروم و اول سوال‌های ساده را تشخیص دادم و حل کردم و سوال‌هایی را که حدس می‌زدم می‌توانستم حل کنم دایره کشیدم تا در آخر وقت باقی مانده روی آنها فکر کنم و مهم نبود که هرچقدر کم سوال حل کنم نباید کنترل را از دست داد و شانسی سوال‌ها را حل کرد. با حل هر سوال اشتباه تمام زحمت‌های کشیده شده به هدر می‌رفت.


Menu