گفت‌وگو با مرتضی توفیق - دانش آموز برتر هنر

گفت و کو با مرتضی توفیق - دانش آموز برتر هنر- نام و نام خانوادگی : مرتضی توفیق مقطع و رشته : گروه آزمایشی هنر میانگین تراز : 7546

گفت‌وگو با مرتضی توفیق - دانش آموز برتر هنر

گفت و گو با مرتضی توفیق - دانش آموز برتر هنر


 نام و نام خانوادگی : مرتضی توفیق

مقطع و رشته : گروه آزمایشی هنر

میانگین تراز : 7546       

سال‌های حضور در کانون : یک سال

تعداد کل آزمون‌ها : 19

شغل و تحصیلات مادر : لیسانس مدیریت, بازنشسته فرهنگی

شغل و تحصیلات پدر : لیسانس مدیریت, بازنشسته فرهنگی


مصاحبه‌گر : حمید مینایی


چند سال و چه سال هایی دانش اموز کانون بودید؟ 

یک سال, از مرداد 1401تا کنکور تیرماه 1402.


در چند ازمون اصلی و چند آزمون هدیه شرکت کردید؟

در مجموع در 19 آزمون شرکت کرده ام.

 

برنامه راهبردی شما برای مطالعه در طول سال  چه بود؟ اگر برنامه راهبردی کانون را برای خودتان شخصی سازی می‌کردید،‌توضیح دهید که روش تان چگونه بود؟ 

از مرداد ماه که در آزمون های کانون شرکت کردم تا پایان سال با برنامه راهبردی کانون پیش رفتم و به صورت هفتگی از مشاورم برنامه دریافت می کردم که طبق آن روزانه دروس را مطالعه می کردم.

 

به طور میانگین و در بازه های مختلف چند ساعت تست می زدید یا مساله حل می‌کردید و چند ساعت صرف مطالعه و روخوانی می‌کردید، در طول سال و در ماه های مختلف این نسبت چه تغییری کرد؟

امسال به دلیل تغییر شرایط کنکور به خصوص در رشته هنر تست مناسب و پوشش دهنده کم بود و من مجبور بودم گاهی اوقات از کتاب هایی که قبلا به آنها توجه نشده بود تست طرح کنم. اما به طور کلی در طول تابستان بیشتر تمرکزم روی یادگیری و مطالعه بود و از مهر ماه تا فروردین تست و یادگیری و تحلیل تست ها همراه با هم بود, برای همین نمی توانم بگویم دقیق چقدر از زمانم را صرف تست و چقدر را صرف مطالعه کردم, اما هرچه که به کنکور نزدیک تر می شدم تسلطم روی مطالب بیشتر می شد و به خصوص از بازه ی فروردین تا کنکور بیشتر برای مرور و رفع اشکال به کتاب مراجعه میکردم.

 

7-آیا روش بازیابی(Retrieval )را  می‌شناسید، اگر این روش  را می شناسید،‌ آن را چگونه یاد گرفتید؟

بله. در طول سال هرچه می گذشت نقاط قوت و ضعف خودم را به کمک آزمون ها بهتر تشخیص می دادم و تحلیل آزمون های کانون به من کمک می کرد تا نقاط ضعفم را شناسایی کنم و آنهارا دوباره مرور کنم. برای مرور هم از روش های زیادی کمک گرفتم. شش ماه اول بیشتر شامل خلاصه نویسی و مرور مستمر بود و ماه های آخر معممولا برای خودم فلش کارت درست می کردم یا تمام کلمات کلیدی که خوانده بودم را سعی میکردم از حفظ تکرار کنم.

 

در کدام درس ها بیشتر از روش بازیابی استفاده کردید؟ و تاثیر این روش برای شما چه بود؟

درک عمومی هنر, توانستم روی مطالبی که قبلا خوانده بودم تسلط بیشتری داشته باشم و در نتیجه اعتماد به نفس بیشتری هنگام آزمون ها و در مواجهه با سوال های سخت داشته باشم.

 

سال گذشته کانون روی کشف دو سؤال ساده در هر آزمون تمرکز داشت، آیا شما می‌توانستید سؤال‌های ساده آزمون را تشخیص دهید؟

بله. اتفاقا برای تفریح بعد از هر آزمون برای خودم سوالات بسیار ساده را علامت گذاری می کردم هرچه میگذشت توانایی بیشتری در تشخیص سوالات ساده داشتم.


در جلسه کنکور آیا توانستید سوال‌های ساده تر را تشخیص دهید؟

در درس درک عمومی و خلاقیت تصویری بله اما در بخش ریاضی سوالات به نظر ساده دام های زیادی داشتند و وقت زیادی از من گرفتند.

 

به طور میانگین در هر آزمون تعداد اشتباه های شما چند تا بود؟

 به طور میانگین 15 عدد.


هنگام بررسی آزمون ها به کدام یک  اولویت بیشتری می‌دادید؟

 قطعا اشتباهاتم. اما سعی میکردم جواب سوالات ساده را نیز دوباره از حفظ تکرار و آن سوال را از کتابش پیدا کنم و بقیه ی آن مبحث را هم خیلی سریع برای خودم مرور کنم.


شما تا چه حد خود را یک دانش آموز کانونی می‌ دانید؟

خودم را دانش آموز کانونی می دانم زیرا معمولا در تمام آزمون های عادی کانون بدون غیبت شرکت داشتم و به برنامه راهبردی کانون پایبند بودم و تمام تلاشم این بود که تا آزمون بعدی تمام مطالب را به سطح مطلوبی جلو ببرم و به طور کلی از آزمون ها عقب نمانم.


اگر خود را یک دانش آموز کانونی می‌دانید، توضیح بدهید که از کدام منابع کانونی استفاده موثری داشتید؟ نام این منابع را بنویسید و درباره هر کدام یک خط توضیح دهید.

درطول تابستان کتاب سبز خلاقیت نمایشی کانون را مطالعه کردم که کمک زیادی به من در طول سال برای یادگیری بهتر مطالب کرد. از کتاب های آبی خلاقیت تصویری, خلاقیت نمایشی و درک عمومی هم به عنوان منبع تست استفاده کردم.


شما خود را در کانون چه نوع قهرمانی می‌دانید؟

قهرمان پیوستگی-چیزی که همیشه از آن می ترسیدم زیگزاگی شدن روند ترازم بود که با مطالعه مداوم و برنامه ریزی نذاشتم مقدار آن زیاد از حد شود.


روش مطالعه یک درس را بنویسید.

روش مطالعه یک درس(ریاضی):

من با اینکه رشته ام در دبیرستان ریاضی بود نمرات حسابان و فیزیکم آن چنان تعریفی نداشت و همواره در نوسان بودند. چیزی که به من در مورد درس ریاضی کمک کرد استمرار من بود. تا اسفند به شدت از این درس بدم می آمد و از آن فراری بودم. اما استمراری که در این درس داشتم باعث شد در دوماه بعد پیشرفت زیادی در آن داشته باشم وآن را تبدیل به نقطه قوت خودم کنم و حتی از آن لذت ببرم. در نهایت تست های کنکور سال های گذشته بهترین کمک برای ماه های پایانی هستند که به تقویت ریاضی من کمک بسیاری کردند.


بهترین درس شما در کنکور کدام است؟ روش‌های مطالعه خود را در این درس به صورت موردی بنویسید. 

درک عمومی.

-حذف نکردن هیچ منبعی

-توانایی تشخیص میزان اهمیت هر کتاب و مطالب آن بر اساس سلیقه ی طراحان کنکور.

-مطالعه مستمر و مهم بودن تثبیت مطالب به اندازه ی خواندن و مطالعه مطالب جدید.

-حفظ بودن خط به خط کتاب های اصلی مثل هنر ایران و جهان و مکاتب نقاشی.

-تست و تحلیل تست مستمر.

Menu