گفت و گو با مریم یوسفی رمنتی؛ داستان یک موفقیت

نام و نام خانوادگی: مریم یوسفی رمنتی نام شهر: بابل رشته و منطقه کنکور: علوم انسانی-منطقه 2 رتبه منطقه 2 سال :1401 1079 رتبه کشوری سال :1401 3007 سال‌های حضور در کانون: 1 سال)دوزادهم(

گفت و گو با مریم یوسفی رمنتی؛ داستان یک موفقیت

نام و نام خانوادگی: مریم یوسفی رمنتی

 نام شهر: بابل

 رشته و دانشگاه قبولی : آموزش ابتدایی دانشگاه فرهنگیان ساری

رتبه سال 1401 : رتبه 1079 منطقه 2 و 3007 کشوری کنکور انسانی

سال های حضور در کانون: 1 سال

میانگین از اول تا پایان دوران طلایی : 5463 

میانگین تراز دوران طلایی : 6036

مصاحبه کننده : مریم حضرتی


آیا در دوران طلایی نوروز تفریح داشتید؟

 بله روز عید را به صورت کامل استراحت کردم و به مهمانی و عید دیدنی پرداختم ولی روزهای دیگر به صورت کامل متمرکز بر مطالعه بودم و فقط روز آزمون تا زمان انتشار کارنامه طبق برنامه ام استراحت کوتاهی داشتم. 


شرایط خانه برای مطالعه شما در نوروز چطور بود؟ 

خانواده و اقوام بسیار همراهی کردند و حتی عید دیدنی های آن سال بسیار محدود بود و در اتاقم به مطالعه می پرداختم و شرایط مطالعه کاملا فراهم بود و تمرکز خوبی داشتم.


از چه زمانی تصمیم به مطالعه جدی برای کنکور گرفتید؟

 از تیرماه سال یازدهم به دوازدهم استارت مطالعه کنکوری ام خورد و با برنامه پیش رفتم اما استارت جدی از مهرماه و بدو شروع مدارس بود که با ساعت مطالعه حدودا. ۵-4 ساعت شروع کردم و آرام آرام افزایش دادم و به ۸-۱۰ ساعت هم رساندم.


 در طی این سال ها چگونه در آزمون ها شرکت می کردید؟

 به صورت منظم و پیوسته در آزمونها شرکت می کردم و غیبت نداشتم چون بودجه بندی آزمون ها بسیار حائز اهمیت بود در عملکردم و برای اینکه از بودجه عقب نمانم و کیفیت مطالعه ام را بسنجم در آزمون ها حضور پیوسته داشتم.


 روش مطالعه شما برای پیشروی با برنامه آزمون ها چه بود؟

 مطابق با برنامه راهبردی آزمون ها و برنامه مشاورم ابتدا متن درس را در کنار درسنامه بسیار دقیق می خواندم و نکات مهم را هایلایت می کردم و و سپس حداقل بین ۱۰-۱۵ تست آموزشی می زدم تا با نکات مهم آن درس آشنا شوم و طی روزهای آینده برای مرور و تثبیت مطالب آن درس تست سنجشی با تعداد بالاتر می زدم.


 یکی از دروسی که مشکل داشتید چه بود و راه حل شما برای برطرف کردن آن چه بود؟ 

در درس ریاضی مشکل داشتم و در ابتدا به سراغ حل تست نمی رفتم و بسیار برایم دشوار بود اما سپس با مطالعه با کیفیت تر و تدریس دبیرم و اینکه تست های متنوع با سطوح مختلف و تعداد بیشتر حل کردم موفق شدم درصد آن را به حد قابل قبولی برسانم.


 هیچ وقت با خود نگفتید کاش زودتر شروع می کردم؟  

اوایل می گفتم چون فکر می کردم از بودجه بندی عقب می مانم و رقبا از من جلوتر هستند اما جلوتر که رفتم به این موضوع پی بردم که کیفیت شروع بسیار مهم است و استارت از تابستان یازدهم به دوازدهم بسیار مهم است.

 

وقتی خسته و ناامید میشدید چطور مسیر را از سر می گرفتید؟ 

 از فضایی که برایم استرس ایجاد می کرد دور می شدم و در آن لحظه درس نمی خواندم چون می دانستم کیفیت مطالعه ام پایین است و کمی استراحت می کردم و به کارهایی می پرداختم که بهشان علاقه داشتم و به من انگیزه می داد از جمله گوش کردن به موسیقی،نقاشی کشیدن و ...


 چرا کانون را انتخاب کردید؟

 به خاطر جامعه آماری بالایی که داشت و این که سطح بعضی از سوالاتش از سطح کنکور فراتر بود و برنامه راهبردی اصولی داشت که نقشه راه خوبی را به کنکوری می داد .


تحلیل آزمون را چگونه انجام می دادید؟ 

 روز جمعه بعد انتشار کارنامه به صورت درس محور به تحلیل دروس می پرداختم به این شکل که درس به درس به سراغ بررسی سوالات غلط،نزده و حتی سوالاتی که صحیح پاسخ داده بودم می رفتم و نکاتشان را در دفتر یادداشت می کردم و سوالاتی که اشتباه پاسخ داده بودم , مباحثشان را پیدا می کردم و در کتاب درسی هم علامت می زدم.


 میانگین ساعات مطالعاتی شما چقدر بود؟

 در طول سال دوازدهم میانگین روزانه بین ۶-۸ ساعت و در ایام طلایی نوروز به ۱۰ ساعت هم رسیده بود.


 از کدام منابع کانونی استفاده می کردید؟ 

کتاب آبی اقتصاد با وجود درسنامه های پرنکته و تست های شناسنامه دار کنکور سراسری سال های گذشته که دقیق کنار تست سال کنکور ذکر شده بود و همچنین تحلیل دقیق هر تست در پاسخنامه تشریحی در درس اقتصاد بسیار به من کمک کرد.


 از سایت کانون و مجلات یا امکانات دیگری استفاده می کردید؟

 بله از امکانات سایت کانون علی الخصوص مصاحبه با قهرمانان پیشرفت و رتبه برترها استفاده می کردم در مواقعی که بی انگیزه می شدم مطالعه مصاحبه رتبه های برتر بسیار به من انگیزه می داد.


 نحوه استفاده شما از گوشی در سال کنکور چگونه بود؟

 قبل از عید در طول روز هم یکی دوبار از گوشی استفاده می کردم اما بعد از عید بسیار محدود شده بود و فقط شب ها قبل از خواب چند دقیقه چک می کردم.


 مهم ترین ویژگی مثبت شما در رسیدن به جایی که الان هستید چه بود؟ 

مهم ترین ویژگی از نظر خودم پشتکار ، تلاش مستمر و داشتن برنامه ریزی اصولی و پایبندی به آن بود.


 چه توصیه ای برای دانش آموزان دارید ؟ 

توصیه ام به کنکوری ها این است که قبل از شروع مطالعه برای سال کنکور در ابتدا هدفشان را مشخص کنند تا متناسب با هدفشان مشخص شود که چگونه و چقدر تلاش کنند و هدفشان را جدی بگیرند ! 

Menu