فائزه محمدی : ازتراز 5718 تا 6574 هدفم موفقیت در هنر بود

دانش آموز دررشته‌ی هنر وکارگردانی پذیرفته شده با تمرکز برافزایش ساعت مطالعه وهماهنگی با برنامه‌ی راهبردی توانست موفق شود.

فائزه محمدی : ازتراز 5718 تا 6574 هدفم موفقیت در هنر بود

نام و نام خانوادگی  فائزه محمدی

مقطع و رشته هنر- دانشجوی کارشناسی کارگردانی دانشگاه سوره

نام شهر و استان خرم اباد لرستان

رتبه 229 منطقه 3 

از چه سالی عضو کانون بوده از سال ششم تا دوازدهم  

شغل و تحصیلات مادر دیپلم – خانه دار

شغل و تحصیلات پدر لیسانس – فرهنگی

مصاحبه گر : احمد بیکی 

شما چگونه با کانون آشنا شدید؟ فرد خاصی توصیه کرد؟ آیا فردی در خانواده شما عضو کانون بوده یا هست؟ چه نتیجه ای کسب کردند؟

نام قلمچی را چه در تبلیغات های انجام گرفته و چه در میان همکلاسی ها و هم سن و سالهای خودم شنیده بودم ، اما قبل از من برادرم هم در رشته ی ریاضی در آزمون های قلمچی شرکت می‌کرد ونتیجه گرفت. 

 

دستاورد شما از شرکت در آزمون های کانون چه بود؟ 

آزمون های کنکور من را با تیپ سوالات در هر درس آشنا می‌کرد و بعد از پاسخگویی به سوالات به میزان تسلطم در آن درس و مبحث پی می بردم و اینکه آیا شیوه ی درس خواندنی که برای این دو هفته پیش گرفته ام موثر بوده است یا نه، به طور کلی در آزمون ها خودم رو به چالش می‌کشیدم.

 

آیا در آزمون هدف‌گذاری و مشابه پارسال هم شرکت می کنید؟ دلیل آن چیست؟ 

در آزمون های هدف گذاری و مشابه پارسال هم شرکت می‌کردم و کمک بسیار زیادی به من می‌کردند، بعد از پاسخگویی به سوالات هم با سوالات دیگری آشنا می‌شدم و پاسخ های صحیح آن هارا یاد می‌گرفتم و هم به اینکه چقدر در مبحث تسلط دارم و چقدر نیاز است که وقت بیشتری روی آن مبحث بگذارم ، پی می‌بردم .

مطابق برنامه‌ی راهبردی درس می خوانید؟ چگونه برنامه‌ریزی می کنید؟

 برنامه ی راهبردی به خواندن من جهت می‌داد و من مطالعه ام بر اساس تقسیم بندی های برنامه راهبردی برای هر آزمون بود، هفته ی اول مباحث تقسیم شده را می‌خواندم و هفته ی دوم را صرف دوره و تست می‌کردم.

کدام درس ها نقطه قوت شماست؟ روش مطالعه این درس ها چگونه است؟ در مدرسه یا آزمون ها چه نمره ای برای این درس ها کسب می کنید؟

نقطه ی قوت من درس خلاقیت نمایشی بود، هم به سبب علاقه ای که به این درس داشتم و هم به سبب مطالعه گسترده ای که در این حیطه داشتم، این درس را از دو کتاب مختلف می‌خواندم و تست هایی را از کتاب های مختلف جواب می‌دادم، همچنین خارج از کتاب های درسی مطالعاتی را در زمینه تئاتر و سینما داشتم .

 

روزی چند ساعت درس می خوانید؟ چند درصد زمان خودتان را به تست زدن اختصاص می دهید؟

 من مطالعه ام را از پنج ساعت شروع کردم و نزدیک به کنکور تا 9 ساعت درس می‌خواندم، تست زدن بخش مهمی از روند درس خواندن من بود مخصوصا در درس درک عمومی هنر به سبب حجم بالای مباحث بیشتر با تست یاد می‌گرفتم ، چون دروس هنر برای من تازه بودند نصف زمان را درسنامه و نیمی دیگر را به تست اختصاص می دادم.

در کارنامه ابتدا به سراغ دیدن نمره کدام درس ها می روید؟ ایرادات هر درس را چگونه برطرف می کنید؟

 در کارنامه ابتدا به سراغ درس هایی می رفتم که در آزمون قبل نتیجه ی دلخواه را نگرفته بودم و برای آزمون بعد روند درس خواندن را تغییر داده بودم، می خواستم نتیجه ی آن برنامه و روند جدید را ببینم، اگر در درسی افت یا ایرادی داشتم برای آزمون بعد وقت بیشتری برای آن صرف می‌کردم، تست بیشتری می‌زدم و مطالب را مرور و همچنین درباره ی آن ها در کتاب و سایت های مختلف می خواندم، همچنین دفترچه های آزمون های قبل را هم دوره می‌کردم.

 

کدام یک از کتاب های کانون را استفاده می کنید؟ این کتاب ها چه ویژگی‌هایی دارند؟ 

بیشتر از کتاب های آبی قلمچی استفاده می‌کردم، با کتاب های آبی با سوالات بیشتری آشنا می شدم و همچنین پاسخ های آخر کتاب هم مفید بود.

چه تصمیماتی برای بهتر شدن در نیم سال دوم گرفته اید؟ 

 در نیم سال دوم ساعت مطالعه را بیشتر کردم و تعداد تست رو بالا بردم. روش های مطالعه دروسی که نتیجه نگرفته بودم را کنار گذاشتم و روش های دروسی که نتیجه گرفتم را روی سایر دروس پیاده کردم.

 

فکر می کنید مهم ترین ویژگی که شما دارید و باعث می شود خوب درس بخوانید، چیست؟ 

علاقه به رشته ی هنر و تئاتر مهم ترین محرک من برای درس خواندن بود. خیلی ها در مسیر به من نا امیدی می دادندکه رشته هنر آینده ندارد، اما من برای هدفم جنگیدم و از این بابت خوشحالم.

 

آیا در برنامه ریزی زمانی را به استراحت و تفریح اختصاص می دهید؟ چه کارهایی می کنید؟ 

بعد از اینکه برنامه ی مطالعه ی روزانه ام تمام می‌شد و وقتی باقی می‌ماند ،آن را صرف استراحت و همچنین فیلم دیدن می‌کردم، هر دو هفته یکبار بعد از آزمون هم استراحت می‌کردم و آن روز را بیرون از خانه و در طبیعت و هوای آزاد می‌گذراندم .

 

آیا برای درس خواندن با دوستان صمیمی خود در ارتباط هستید؟ در مورد چه چیزی با هم گفت و گو می کنید؟ وضعیت درسی دوستان شما چگونه است؟

وضعیت درسی دوستان نزدیک من در سطح خودم بود و بیشتر آن ها هم مانند من مشغول درس خواندن برای کنکور هنر بودند. در بعضی سوالات چالشی بعد ا زآزمون گفت وگو می‌کردیم و هر کسی چیری بلد بود به دیگری می آموخت.

 

روش مطالعه شما در دوران نوروز چگونه بود؟ 

دوران طلایی را به تست و مرور بیشتر اختصاص دادم و همچنین مرور دفترچه های آزمون های قبلی قلمچی. هم چنین کارنامه اشتباهات را مرور میکردم و شبیه تست های غلطم سوالات بیشتری را حل می‌کردم.

 

چه بخشی از دوران نوروز را به استراحت و تفریح اختصاص دادید؟ 

روز های اول عید کمتر درس می‌خواندم و وقتی را برای عید دیدنی و تفریح گذاشتم اما بعد از گذشت چند روز از عید مجدد به روال سابق درس خواندن برگشتم.

 

شرایط منزل و خانوداه شما در دوران نوروز به چه صورتی بود؟

 خانواده ی ما کم جمعیت است به همین سبب خانه در سکوت بیشتری قرار داشت و من تا تمرکز بیشتری می‌توانستم به درس خواندن بپردازم .

 

 

Menu