- «ما در دوران مدرسه شش نفر بودیم که همیشه با هم درس می خواندیم و نکات و سوالات آزمون ها و امتحان های مدرسه را با هم کار می کردیم.»
نام و نام خانوادگی : محمدعرفان لطفیان
نام شهر و استان : قم ، قم
رتبه سال 1401 : رتبه 612 منطقه 2 و 1658 کشوری کنکور انسانی
رشته و دانشگاه قبولی : حقوق دانشگاه بين المللي امام خميني (ره) قزوين
میانگین تراز : 6067
سال های حضور در کانون : 1 سال
تعداد کل آزمون ها : 31 آزمون
شغل و تحصیلات مادر : خانه دار ، دیپلم
شغل و تحصیلات پدر : آزاد ، دیپلم
مصاحبه گر : احمد بیکی
- آیا در آزمون هدفگذاری و مشابه پارسال هم شرکت می کردید؟ دلیل آن چیست؟
- در آزمون مشابه پارسال شرکت می کردم چون تشابه بسیار بالایی با آزمون اصلی داشت هم چنین یک روز مانده به آزمون نقاط ضعفم را متوجه می شدم و روی آن ها کار می کردم و هم چنین به مرور کل دو هفته کمک بسیار بالایی می کرد.
- از کدام یک از کارنامههای جعبه ابزار کارنامه استفاده میکردید؟ دلیل استفاده از هر کارنامه را ذکر کنید.
- از کارنامه اشتباهات و کلاسور ارزیابی بیشتر در مواقع جمع بندی استفاده می کردم زیرا تمامی مباحثی که ایراد داشتم را یکجا دریافت می کردم و سوالات ساده را بیشتر در آن جا بررسی می کردم.
- مطابق برنامهی راهبردی درس می خواندید؟ چگونه برنامهریزی می کردید؟
- بله سعی می کردم مطابق برنامه ی راهبردی پیش بروم، در هفته اول چون تندخوان بودم مباحث را تمام می کردم و در هفته دوم بیشتر تست زنی و رفع اشکال می کردم و در مباحثی که احساس می کردم مسلط شدم از برنامه جلوتر هم می خواندم.
شما چگونه با کانون آشنا شدید؟ فرد خاصی توصیه کرد؟
دوستانم در مدرسه شرکت می کردند و پیشرفت خوبی داشتند که من هم با پرس و جو از آن ها آزمون های کانون را به من توصیه کردند.
- دستاورد شما از شرکت در آزمون های کانون چه بود؟
- مهم ترین دستاورد این بود که در بازه های دو هفته ای به طور منظم درس می خواندم و می دانستم چه مبحثی در چه زمانی باید کار کرد و از سردرگمی نجات پیدا می کردم، همچنین مدیریت زمان و نحوه تست زنی را نیز از این آزمون ها فرا گرفتم.
-
- پشتیبان تحصیلی شما در منزل چه کسی است؟ پدر و مادر یا خواهر و برادر؟ چه کمکی به شما می کنند؟
- بیشتر به صورت شخصی برنامه ریزی می کردم و کارهایم را پیش می بردم. پدر و مادر نقش حامی داشتند و کارها را از دور نظارت می کردند و در بعضی مسایل با آن ها مشورت می کردم.
- کدام درس ها نقطه قوت شما بودند؟ روش مطالعه این درس ها چگونه است؟
- ریاضی، اقتصاد و روانشناسی. ریاضی و اقتصاد را سعی می کردم بیشتر با حل مثال و تست یاد بگیرم و نمرات مدرسه ام هم در سال دوازدهم بالا بودند.
- در طول این سال ها درسی بوده که ضعیف باشید اما با تغییر روش، آن را به نقطه قوت تبدیل کرده باشید؟ کدام درس؟ چه کاری کردید؟
- در درس ریاضی با درصد منفی 19 شروع کردم چون بیشتر متن کتاب می خواندم و حفظ می کردم اما با تغییر روش و البته شرکت در کلاس تقویتی و رفع اشکال بیشتر به حل تمرین و مثال روی آوردم و به جای خواندن تست کار می کردم و از دل تست ها نکات را یاد می گرفتم و خلاصه نویسی می کردم.
- روزی چند ساعت درس می خواندید؟ چند درصد زمان خودتان را به تست زدن اختصاص می دادید؟
- از روزی 2 ساعت شروع کردم و به 8 ساعت رساندم و با توجه به اینکه رشته انسانی بودم نصف زمانم را تست کار می کردم و مابقی را مرور و مطالعه درسنامه و خلاصه نویسی می کردم. همچنین در زمان مرور هم بیشتر تست می زدم تا اینکه بخوانم.
- در کارنامه ابتدا به سراغ دیدن نمره کدام درس ها می رفتید؟ ایرادات هر درس را چگونه برطرف می کردید؟
- ابتدا با نقاط قوتم مثل ریاضی که ایراداتم کم بود شروع می کردم و سوالات و نکات آزمون را در یک جزوه تحلیل آزمون یادداشت می کردم و در آخر به سراغ دروس چالشی می رفتم و نکات مربوط به هر درس را جداگانه یادداشت برداری می کردم.
دلیل این که در آزمونهای تابستان شرکت کرده اید چه بود؟
همکلاسی هایم از تابستان شروع کرده بودند و من هم از آن ها یاد گرفتم و آزمون ها را از همان تابستان شرکت کردم.
- چه تصمیماتی برای بهتر شدن در نیم سال دوم گرفتید؟
- افزاش زمان مطالعه، همچنین تغییر روش درس خواندن در دورس عربی و ریاضی و اصلاح منابع مطالعاتی که کمک بسیار زیادی به اصلاح درصدهای من در آزمون های پایانی و کنکور کرد.
- آیا در برنامه ریزی زمانی را به استراحت و تفریح اختصاص می دادید؟ چه کارهایی می کردید؟
- بله ، در زمان استراحت بیشتر باشگاه بدنسازی و سینما و تفریح رفتن با دوستانم بود.
- آیا برای درس خواندن با دوستان صمیمی خود در ارتباط بودید؟ در مورد چه چیزی با هم گفت و گو می کردید؟
- ما در دوران مدرسه شش نفر بودیم که همیشه با هم درس می خواندیم و نکات و سوالات آزمون ها و امتحان های مدرسه را با هم کار می کردیم.