مجموعه کتاب‌های برگزیده_راهنمای پرورش کودکان شاد

اولیای گرامی قطعا موثر‌ترین کار برای تربیت فرزندانتان، کتاب خوانی است. ما قصد داریم روزانه خلاصه ای از کتاب‌های برگزیده دنیا در مورد فرزند پروری را در اختیار شما قرار دهیم.

مجموعه کتاب‌های برگزیده_راهنمای پرورش کودکان شاد

سلام...


اولیای گرامی قطعا موثر ترین کار برای تربیت فرزندانتان، کتاب خوانی است.

ما قصد داریم روزانه خلاصه ای از کتاب های برگزیده دنیا در مورد فرزند پروری را در اختیار شما قرار دهیم.


کتاب چهارم: راهنمای پرورش کودکان شاد 


فرض کنید که دارای دو کودک شایسته و تحسین­‌برانگیز ـ یک پسر و یک دختر ـ هستید. شما هر دوی آنها را از صمیم قلب دوست دارید و به شدت مراقب هستید که عشق و علاقه­‌ی خود را به صورت منصفانه بین آنها تقسیم کنید. علاوه­ بر این، به صورت جدی، کوشش می­‌کنید تا به شکل عادلانه و مساوی، به آنها توجه کنید و هرگز یکی را بدون در آغوش­‌گرفتن دیگری، بغل نکنید. اما چرا وقتی با پسرتان صحبت می­‌کنید، او ترجیح می­‌دهد که کمی عقب‌­تر بایستد و خیلی رغبتی به اینکه شما او را در آغوش بکشید، از خود نشان نمی­‌دهد؟


دلیل اصلی این شکل از اعتراض، آن است که شما نیازها و خواسته‌­های فرزندان­تان را به خوبی برآورده نمی­‌کنید. اما چرا؟ با وجود توصیفاتی که پیشتر بیان کردیم، چرا یکی از فرزندان شما باید چنین باوری داشته باشد؟


واقعیت این است که نیازهای کودکان با یکدیگر متفاوت است و هر کودکی نیازهای خاص خود را دارد. علاوه بر این، هر کودکی دارای خلقیات و ویژگی­‌های شخصیتی متفاوتی است. بنابراین مسئولیت حساس شما به عنوان پدر یا مادر آن است که در ارتباط با هر یک از فرزندان­تان، رویکرد تربیتی خاصی را در پیش بگیرید که مطابق با شخصیت او باشد.


متاسفانه بسیاری از والدین به غلط تصور می­‌کند که روش­‌های تربیتی جامعی وجود دارد که با اتکا به آنها می­‌توان هر کودکی را به شکل صحیح تربیت و هدایت کرد. اما از آنجایی که هر کودکی، دنیای ذهنی و ویژگی­‌های شخصیتی و خلقی خاص خود را دارد، نه تنها این باور به والدین برای آگاهی­‌بخشی و هدایت صحیح فرزندان­شان کمک شایانی نمی­‌کند، بلکه گه‌گاه باعث می­‌شود، از طریق بروز رفتارهای ناکارآمد و غلط، باعث آسیب‌­دیدن فرزندشان و شکل­‌گیری ذهنیت­‌های غلط در او شوند. 


بنابراین تمام والدین باید از طرق مختلف مثل مطالعه‌­ی کتاب «پرورش کودکان شاد»، با راهکارهای کسب شناختی دقیق از فرزندان خود آشنا شوند. این کتاب به شما کمک می‌کند، با کسب شناختی درست از ویژگی‌های شخصیت فرزند خود، تربیتی کارآمدتر و متناسب‌تر با خلقیات و روحیات او را شکل داده و او را در مسیر یادگیری مهارت‌های اجتماعی، مورد حمایت قرار دهید‌. 




Menu