حمیدآقالوئی:استراتژی قهرمانان پیشرفت در هفته آخر و روز کنکور 3

هفته‌ی آخر را تورق سریع داشتم و برای درس زیست و دینی در این هفته وقت بیشتری گذاشتم.

حمیدآقالوئی:استراتژی قهرمانان پیشرفت در هفته آخر و روز کنکور 3




حمیدآقالوئی:استراتژی قهرمانان پیشرفت در هفته آخر و روز کنکور 3

سینا پالیک رتبه‌ی 1378 تجربی از بندرعباس، 11646 رتبه پیشرفت

رشته قبولی : پزشکی دانشگاه علوم پزشکی بندرعباس

هفته ی آخر را تورق سریع داشتم و برای درس زیست و دینی  در این هفته وقت بیشتری گذاشتم.  متاسفانه روز قبل کنکور مادر بزرگم به رحمت خدا رفتند و وضعیت سخت و غیر قابل تحملی برایم بوجود آمد و کنترل اوضاع بیش از قبل برایم سخت شد .اما تمام تلاشم را کردم تا آن ۴ساعت و ده دقیقه را به هیچ چیزی جز آزمون دادن فکر نکنم. کنکور ۹۹انتظار چنین سوالات دشواری را نداشتم و باعث شد استرس بگیرم و کنترل سر جلسه را نداشتم اما برای کنکور ۱۴۰۰این پیش بینی را داشتم که ممکن است همانند سال قبل سوالات سخت باشند و اگر سوالات سخت باشد ،برای همه به این گونه است و نباید انتظار درصد بالایی در دروسی که سخت طراحی شده اند داشته باشم. سطح سوالات عمومی در حد انتظارم بود و  همان گونه که در خانه آزمون می دادم ،برای هر درس عمومی پانزده دقیقه وقت در نظر می گرفتم و پانزده دقیقه آخر را برای ریدینگ و درک مطلب و برخی سوالات ادبیات وقت گذاشتم. 

 

سارا کیوان رتبه‌ی 595 تجربی از مشهد، 2534 رتبه پیشرفت

رشته قبولی : دندان پزشکی روزانه سمنان 

هفته آخر و روز های آخر بر خلاف خیلی ها که معتقدند باید قبل جلسه استراحت کنیم تا روز کنکور خسته نباشیم. ولی من ترجیح دادم تا نصف روز را مطالعه کنم و تمام مطالب فرار و حفظی دروس را مرور می کردم . درس هایی مثل زمین را فقط در هفته آخر مطالعه کردم . در این بازه زمانی بر سوالات کنکور هایی که برگزار می شد تاکید داشتم و با مرور خلاصه نویسی ها و فرمول های مربوطه مطالب را تثبیت می کردم. به طور کلی مدیریت سر جلسه از مطالعه طول سال اهمیت بیشتری دارد . اینکه یاد بگیرید بی دلیل استراتزی خود را در سر جلسه عوض نکنید که به ضرر شما خواهد بود ( مثلا من در کنکور 99 بر خلاف آزمون های طول سال به سوالات شک دار پاسخ دادم که بعد از جلسه اکثر آنهااشتباه بود و نه تنها درصد هایم را بالا نبرده بود بلکه باعث پایین آمدن درصد درسهایی مثل زیست شده بود ).از طرفی باید یاد بگیرید که به بسته به شرایط کنکور گاهی لازم است استراتژی خود را عوض کنید تا به نتیجه بهتری برسید ( مثلا من در کنکور 1400 بر خلاف آزمون های طول سال ادبیات را به عنوان درس آخر عمومی پاسخ دادم و بخشی از تایم ریاضی را به فیزیک اختصاص دادم ) .البته تمام این اقدامات باید با تدبیرو بصورت سنجیده انجام شود. سر جلسه هیچ مشاوری قرار نیست در کنار شما باشد و در آخر این شمایید که باید در لحظه تصمیم بگیرید که چه درسی را کی و با چه تایمی پاسخ دهید و اگر در طول سال خودتان هم شرایط آزمون سخت هم متوسط و هم آسان را برای خود ایجاد کرده باشید سر جلسه تصمیم گیری راحت تری خواهید داشت.


جانان صدوقی رتبه‌ی 394 تجربی از میاندواب، 5781 رتبه پیشرفت

رشته قبولی: پزشکي دانشگاه علوم پزشکی اردبيل

روش ضربدرمنها و زمان نقصانی در تمام آزمون ها و کنکور اجرا می کردم. حتی در آزمون های خانه هم همواره بکار می بردم. در نظرم اجرا کردن این روش ها برای برای مدیریت هرچه بهتر آزمون ضروری بود. هفته اخر تلاشم حفظ ارامش بود کار هایی انجام می دادم که برایم روحیه بخش بود برای مثال بیشتر با خودم خلوت کرده و دعا می کردم. کتاب های درسی را تورق می کردم خلاصه ها و نکات تست ها و آزمون هارا مرور کرده و مطالب فرار را علامت می زدم تا روز اخر مجددا مرور کنم. از چند سوال اول  ریاضی در کنکور متوجه دشواری سطح سوالات ریاضی شدم. سعی کردم ارامش خودم را حفظ کرده و آزمون را مدیریت کنم. از روش ضربدر منها مثل بقیه دروس استفاده کردم و سوالات را یک دور خواندم و سپس بین انان 10 سوال را انتخاب کرده و حل کردم. همه ی جواب ها هم درست بود. ترتیب سوالات دفترچه عمومی را  تغییر نمی دادم اما برای اختصاصی ها متفاوت بود.

 

 محمد حسین حسین پور چوبی رتبه‌ی 988 تجربی از بابل، 3650 رتبه پیشرفت

 رشته‌ی قبولی: پزشکي دانشگاه علوم پزشکي بابل

اگه بخواهم در یک کلمه بگویم روز کنکور خیلی سریع گذشت. در واقع روز کنکور از شب قبلش شروع می شود. من طبق معمول به تخت خواب رفتم و مثل هر شب برای این که استرس نداشته باشم کمی لغت خواندم. من قبل از آن هم چندین بار تمرین ذهنی برای شب کنکور کرده بودم. مثلاً یک شب معمولی که می خواستم بخوابم تصور می کردم که فردا کنکور دارم و آنقدر واقعی و جدی این کار را انجام می دادم که خیلی اوقات استرس می‌گرفتم و شب سختی می شد. ولی شب کنکور راحت بودم و حدود ساعت هفت بیدار شدم و صبحانه کاملی خوردم ولی اگه بخواهم بگویم استرس نداشتم دروغ گفتم. سعی می کردم به کنکور فکر نکنم . در حوزه امتحانی که با چند تا از دوستانم مواجه شدم. خیلی خوشحال شدم چون خیلی وقت بود همدیگر را ندیده بودیم و با چند شوخی و خنده سعی کردم حالم را بهتر کنم با خودم هم یک بطری آب و یک ساندویچ برده بودم چون عادت داشتم موقع آزمون دادن چیزی بخورم.

 

 

نگار بناکار رتبه‌ی 851 تجربی از فسا، 2643 رتبه پیشرفت

رشته قبولی: پزشکی دانشگاه فسا

 سر جلسه کنکور مشکلی با زمان نداشتم و وقت کم ‌نیاوردم‌ و مهم ترین علت آن‌ ، این بود که آزمون های جامع زیادی کار کرده بودم و به همین دلیل سرعت عمل بالایی داشتم و دام های فصل های مختلف از هر درس را می دانستم. نکته اصلی برای موفقیت در کنکور مرور فراوان است، که باعث تثبیت نکات می شود و گرنه مطالعه ی سطحی را همه ی داوطلبان انجام می دهند .من همه درس ها را به ترتیب دفترچه پاسخ می دادم زیرا  طبق آزمون و خطاهای انجام شده در ازمون های آزمایشی  به هم زدن ترتیب دفترچه تمرکزم را به هم‌ می ریخت و باعث می شد سوال ها را اشتباه در پاسخ برگ وارد کنم بنابراین طبق ترتیب دفترچه پاسخ دادم

 

 

نگین شیخی رتبه‌ی 634 تجربی از هشتگرد، 1851 رتبه پیشرفت

رشته قبولی: پزشکی شهید بهشتی تهران

از روش ضربدر منها و زمان های نقصانی از همان سال ورودم به کانون استفاده می کردم و سعی می کردم در هر آزمون آن را بهبود ببخشم تا در روز کنکور در آماده ترین حالت ممکن قرار داشته باشم زیرا که آزمون دادن یک مهارت است که این مهارت جز با استمرار و تمرین زیاد به دست نمی آید..صبح کنکور همه چیز طبق چیزی که انتظار داشتم پیش رفت . کمی استرس داشتم که از نظر خودم این استرس طبیعی بود اما به محض این که شروع به حل سوالات دفترچه عمومی کردم استرسم از بین رفت ؛ با حل سوالات دفترچه عمومی این باورم که کنکور ۱۴۰۰، کنکور ساده ای است به یقین تبدیل شد اما با دیدن سوالات دفترچه اختصاصی و به خصوص ریاضی شوکه شدم ؛ بنابراین استراتژی را تغییر دادم و سعی کردم به جای حل کردن تک تک سوالات ریاضی به دنبال سوالاتی بگردم که بلد باشم و فقط آن هارا حل کنم و در درس ریاضی غرق نشوم . این تجربه را از کنکور ۹۹ داشتم که وقتی یک درس مانند شیمی بسیار سخت می شود ، می توان با درصد کم رتبه ی نسبتا خوبی به دست آورد . به خاطر همین ریسک کردم و زمان بندیم را تغییر دادم .

 

امیر حسین محمدزاده رتبه‌ی 288 تجربی از آمل، 6464 رتبه پیشرفت

رشته قبولی : دندان پزشکی شهیدبهشتی ( شهریه پرداز)

همیشه این رویا با من بود که دندان پزشکی دانشگاه شهید بهشتی قبول بشوم. روز کنکور برنامه ام این بود که اول سوالات ساده را جواب بدهم و سوالاتی که کمی سخت تر هستند را علامت دار کنم و بعد در زمان اضافه ای که سیو می کنم پاسخ بدهم ولی  وقتی به درس ریاضی رسیدم چون ریاضی خیلی سخت بود دیدم سوالات را خیلی نمی تونم جواب بدهم. در ان لحظه گفتم 2 حالت دارد، یا سوالات خیلی سخت است که نمی توانم بیشتر از 20% بزنم که خب درصد خوبی می شود یا این که من نمی توانم پاسخ بدهم و مغزم هنگ کرده که در این حالت هم باز کاری نمی توانم بکنم پس استرس رو با این حالت از خودم دور کردم و به پاسخگویی به سایر سوالات پرداختم. برخلاف تمام آزمون هایی که تا ان زمان داده بودم برای ریاضی 15 دقیقه بیشتر زمان نگذاشتم ، 5 تا سوال صحیح زدم و بعد به سراغ درس دیگری رفتم و زمان درس ریاضی را به دروس دیگر اختصاصی دادم که به نظر خودم تصمیم درستی گرفتم با این که  این تصمیم در لحظه و سریعی بود.

 

نازنین دوستی رتبه‌ی 1178 تجربی از کهنوج، 8322 رتبه پیشرفت

رشته ی قبولی: پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمان 

شب قبل از کنکور اخر حدود ساعت ده و نیم به رخت خواب رفتم .فکر کنم حدود نیم ساعت، چهل دقیقه بیدار بودم تا خوابم برد. ولی حدودا ساعت یازده و چهل دقیقه از خواب پاشدم از استرس ، نگران سوالات ریاضی و فیزیک بودم مخصوصا که گفتند واقعا برای بچه های ریاضی سخت طراحی شده بودند و احتمالا برای ما هم همین طوراست. مادرم رو بیدار کردم .در هال رخت خواب پهن کردیم تا کنار هم باشیم . به جز  استرس کنکور استرس خواب نرفتن هم داشتم . سعی کردیم حواسمان رو پرت کنیم ، دیگه چاره ای نبود.راجب به مسافرت بعد از کنکور و خاطرات خوب گذشته صحبت کردیم حدودا ساعت پنج صبح توانستم بخوابم و یک ساعتی خوابیدم. ساعت کوک نکرده بودم چون ترجیح می دادم مادرم بیدارم کند تا ساعت .دوش گرفتم و صبحانه خوردم حتی با این که میل نداشتم و با والدینم تا حوزه کنکور رفتم .وقتی  روی صندلی نشستم اصلا برایم  مهم نبود که شب نخوابیدم. همه ی  حواسم را دادم به کاری که باید انجام بدهم ، سال های قبل تو کانون قبل از آزمون خود نگاری آغازین انجام می دادیم قبل از کنکور هم برای خودم داشتم می نوشتم ( یک تیکه کاغذ سفید با خودم داشتم که فکر کنم نباید سر جلسه ببریم) که چی کار می کنم و اگر ریاضی سخت بود اصلا مهم نیست و ... با بقیه داوطلب ها کمی صحبت کردم تا جو برایم ارام شود ولی خودم را  با صحبت کردن خسته نکردم . وقتی گفتن شروع کنید شبی که گذشته بود اصلا برایم مهم نبود فقط حواسم به کارم بود و برعکس دو کنکور قبل اصلا استرس نداشتم ، انگار دارم در خانه آزمون می دهم انگاری آزمون اخر سه روز یک بار بود برایم یه جورایی .چیزی غافل گیرم نکرد برای درک مطلب برنامه داشتم برای سوالات سخت ریاضی ذهنم اماده بود ، طبق زمان مشخص شده می رفتم سراغ درس بعد و ذهنم کاملا ارام بود . 

 

علیرضا نجفی رتبه‌ی 1023 تجربی از مشهد، 5583 رتبه پیشرفت

رشته قبولی: پزشکی دانشگاه علوم پزشکی گیلان

سال ۹۹ سر جلسه، این موضوع به من آسیب زد؛ برای همین برای کنکور بعدی، پیش بینی این قضیه را داشتم که قراراست یک درس عجیب و غریب بیاید و خودم را برایش آماده کرده بودم. در نتیجه، دشواری سوالات نتوانست روحیه من را سر جلسه خراب کند. برای همین نه تنها ریاضی ۱۴۰۰ به من لطمه نزد، بلکه سکوی پرش هم محسوب می شد. سعی کردم سرجلسه تا حد مطلوبی به سوالات این درس پاسخ بدهم تا ترازم را پایین نکشد و ۳۰ دقیقه بیشتر وقت برای ریاضی نگذاشتم و از این درس توانستم وقت خوبی برای سایر دروس اختصاصی ذخیره کنم. حالا سوال پیش میاد که ما چگونه می توانیم خودمان را برای شرایط این چنینی(در کنکور ۱۴۰۱) آماده کنیم؟ جواب: آزمون زیاد. من سعی می کردم تا جای امکان آزمون های مختلف با درجه سختی های متفاوت از خودم بگیرم و زمان بندی و روحیه و خیلی چیزهای دیگر را سر این جلسات تمرین کنم. آزمون های جامع کانون که بعد از عید برگزار می شدند، به من در دروس مختلف به ویژه درس زیست و شیمی کمک کردند و شبیه ساز کاملی برای من محسوب می شدند. چالش بعدی داشتن ذهن برتراست. چالشی که همه ما با آن به طور خودآگاه یا ناخودآگاه رو به می شویم. داشتن ذهنیت برتر به ما این امکان را می دهد که تا حداکثر مقدار ممکن از افکار منفی دوری کنیم.چطوری؟ به عنوان مثال، این که آیا من امسال رشته دلخواهم قبول می شوم یا یک سال دیگه پشت کنکور می مانم، سوالی  که از ذهن خیلی ها عبور می کند. بعضی با این سوال ذهنشان درگیر می شود ، برایشان به دغدغه تبدیل می شود و تلاش می کنند از استرس این سوال کم کنند؛ ولی افراد دارای ذهن برتر می دانند دارند برای چی تلاش می کنند، می دانند قراراست به رشته دلخواهشان برسند و می دانند که اگر یک درصد این اتفاق نیفتاد، باید بعد کنکور و زمان انتخاب رشته به دغدغه خودشان تبدیل کنند، چرا که الان هدف دیگری ذهنشان را مشغول کرده است.


حمیدآقالوئی:استراتژی قهرمانان پیشرفت در هفته آخر و روز کنکور 1                        

حمیدآقالوئی:استراتژی قهرمانان پیشرفت در هفته آخر و روز کنکور 2                        

Menu