حمیدآقالوئی:استراتژی قهرمانان پیشرفت در هفته آخر و روز کنکور 2

در هفته آخر بیشتر روی دروس حفظی تاکید داشتم و آزمون کنکور 98 که ساده بود را هم کارکردم که از فضای آزمون خارج نشوم .

حمیدآقالوئی:استراتژی قهرمانان پیشرفت در هفته آخر و روز کنکور 2


حمیدآقالوئی:استراتژی قهرمانان پیشرفت در هفته آخر و روز کنکور 2

سینا دیلم صالحی رتبه‌ی 501 تجربی از چالوس، 8740 رتبه پیشرفت

رشته قبولی: دندانپزشکی بابل

در هفته آخر بیشتر روی دروس حفظی تاکید داشتم و آزمون کنکور 98 که ساده بود را  هم کارکردم که از فضای آزمون خارج نشوم . کنکور سخت هم ندادم که دچار استرس و نگرانی نشوم. ایات دینی را مجدد مرور کردم و چیزهایی که از متن همیشه ضعف داشتم را مرور کردم . در روز اخر که کنکور ریاضی بود سعی می کردم چیزی راجب به کنکور ریاضی نپرسم تا استرس نگیرم اما می دانستم که ریاضی سخت امده است اما سوالات را حل نکردم. در سه سال اول که کانون بودم روش های مدیریت زمان را جدی نمی گرفتم ولی در سال اخر بسیار جدی گرفتم و به استراتژی بازگشت بسیار توجه می کردم چون می دانستم با این کار می توانم تراز خودم را 400 تا 500 واحد افزایش دهم. همین کار باعث شد در کنکور 1400 در استراتژی بازگشت در درس ریاضی درصد خودم را افزایش دهم. سال 99 سوالات سطح بالا بود و ناامیدانه به کنکور ادامه می دادم اما در سال 1400 چون ان قدر سطح بالا کار کرده بودم و می دانستم کاملا  اماده هستم و اگر سطح سوالات هم بالا بود ناامید نمی شدم و می گفتم چون من نتواستم بزنم پس بقیه هم نمی توانند و به سوالات بعدی فکر می کردم . حتی در درس ریاضی هم در دور اول 4 سوال تواستم حل کنم اما می دانستم که بقیه هم مثل من نمی توانند سوالات سخت را حل کنند . دچار استرس نشدم و همین هم باعث شد سراغ سوالات زیست بروم و شیمی و فیزیک هم به خوبی پاسخ دادم و وقت زیادی را نیز اضافه اوردم و در استراتژی بازگشت توانستم سوالات بیشتری از ریاضی را حل کنم . 



کوثر نجف زاده رتبه‌ی 1680 تجربی از مرند، 2706 رتبه پیشرفت

رشته ی قبولی: پزشکی روزانه اردبیل 

دو روز قبل کنکور سوالات عمومی کنکور هنر را کاملا برسی کردم و حتی اشکالات دینی ام را از آقای نظری بقا (طراح کانون) پرسیدم و ایشان هم به من جواب دادند و مشکلم حل شد. روز بعد کنکور ریاضی را بررسی کردم و متوجه شدم که هم کنکور ریاضی و هم کنکور انسانی سوالات ریاضی خیلی سخت تر از حد تصور است این باعث شد که من متوجه شدم که مطمئنا ریاضی کنکور من هم سخت خواهد بود. این موضوع از دلایل موفقیت من شد چون می دانستم قرار است سخت باشد دیگر غافلگیر نشدم و فقط در ۱۵ دقیقه به ۸ سوال درست جواب دادم و بقیه زمان ریاضی را صرف فیزیک و شیمی کردم .روز قبل کنکور من ساعت ۱۰ مطالعه ام به پایان رسید و ساعت ۱۱ خوابیدم . روز کنکور توانستم شرایط را مدیریت کنم و موفق شوم. وقتی کنکور تمام شد و از جلسه خارج شدم به خانواده ام گفتم که من امسال مطمئنا قبول می شوم.

 

مهتاب جهانگیری رتبه‌ی 1030 انسانی از شهرستان لالی، 5570 رتبه پیشرفت

رشته قبولی: دبیری زبان ادبیات فارسی دانشگاه فرهنگیان شهید باهنر شهر کرد

خوشبختانه آزمون های سه روز یک بار انگیزه و امید من را افزایش داد و بعد از آن آزمون ها به مرور مطالب پرداختم و تست هایی که احساس می کردم مهم تر هستند و نکات خوبی دارند را کار کردم و کنکور سال  ۹۹ را برای بعد از ازمون های سه روز یک بار گذاشته بودم و آن را ازخودم آزمون گرفتم. متاسفانه به علت دندان درد شدید و این که تنها راه حل هم جراحی بود سه روز از هفته ی پایانی را هیچ مطالعه ای نداشتم آن سه روز برایم بدترین دوران بود .بعد از تمام شدن جراحی سریعا به سراغ نکته های یادداشتی ام رفتم وچنان با دقت آن هارامطالعه کردم که حتی اگرکسی کنارم داد هم می زد متوجه ی صدایش نمی شدم. باپشتیبانم صحبت کردم و مقداری از استرسم ر اکاهش داد و روز آخر کنکور هم به استراحت پرداختم و ازحوزه ی آزمون بازدیدکردم و ساعت ۱۰ شب خوابیدم و صبح باخوردن صبحانه ای کامل و مغذی و با آرامش به محل حوزه ی آزمون رفتم.

 


یونس اسکندری رتبه‌ی 1034 تجربی ازدزفول، 10966 رتبه پیشرفت

رشته‌قبولی: دندانپزشکی جندی شاپور اهواز

من سال گذشته قربانی استرس در جلسه آزمون شدم و وقت کم آوردم همین که از سر جلسه‌ی آزمون بیرون آمدم به برادرم گفتم خراب کردم  اما این بار می دانستم مشکلم کجاست بنابراین از همان ابتدا تمرکز اصلی ام را برای به کارگیری تکنیک های آزمونی به کار بردم. از همان ابتدای سال روش زمان های نقصانی را شروع کردم و منتظر خرداد نماندم و از روش ضربدر و منها در طول هفته و در منزل استفاده می کردم .هفته آخر استرسم نسبت به سال های قبل کم بود، جزوه ها و دست نوشته هایم را مرور می کردم و از کلاسور ارزیابی نیز استفاده می کردم و تورق سریع هم برای عمومی ها انجام می‌دادم و تا روز قبل کنکور این کار را انجام دادم  و روز قبل عمومی ها و ریاضی ، فیزیک و شیمی رشته ی ریاضی ها رو حل کردم  و این کار استرس من رو به شدت کم کرد کاری که سال قبل انجام نداده بودم .

 


محمدرضا ویسی رتبه‌ی 743 تجربی از لردگان، 1535 رتبه پیشرفت

رشته‌قبولی: پزشکی دانشگاه اصفهان

 در واقع سال ۱۴۰۰ من خود را برا کنکوری دشوار اما آسان تر از  ۹۹ آماده کردم.همین طور هم بود ولی سوالات درس ریاضی بسیار دشوار تر از حد انتظارم بودند و وقتی با سوالات ریاضی روبه رو شدم کمی دچار استرس شدم اما سعی کردم سریع به سراغ سوالات درس زیست بروم و روی سوالات درس ریاضی نمانم هرچند روبه رو شدن با سوالات ریاضی بر روی روحیه ام تاثیر منفی داشت اما سعی کردم روی درس زیست و شیمی آرامش خود را حفظ کنم. وقت آزمون سراسری محدود است و باید حتماً از استراتژی های خاصی برای کنترل زمان سر جلسه استفاده کرد. در حقیقت آزمون کنکور آزمونی تلفیقی از سواد و مهارت است اما به نظر می‌رسد که در کنکورهای اخیر بُعد مهارتی کنکورها بیشتر مطرح هستند و کسی موفق است که مهارت بالایی در کنترل زمان، کنترل روحیه و اعتماد به نفس و...مهارت بالایی داشته باشد اما خیلی از دانش آموزان به این بُعد مهم توجه ندارند و موفقیت در کنکور را صرفا وابسته به سواد می دانند.

 


محمد صالحیان رتبه‌ی 676 تجربی از سقز، 7906 رتبه پیشرفت

رشته قبولی: دندان پزشکی سنندج

هفته آخر خیلی استرس داشتم ولی فقط به خدا توکل کردم و بهش گفتم خدایا تو شاهد تمام زحمات من بودی خودت مسیر را برایم هموار کن وگرنه درس خاصی نخواندم فقط در حد مرور  خلاصه هایم بود وبیشتر سعی می کردم ذهنم را آرام کنم و تصویر سازی سرجلسه آزمون را انجام می دادم. در کنکور عمومی ها را بدون برهم زدن نظم دفترچه از ادبیات شروع کردم و به ترتیب سوالاتشان را پاسخ دادم ولی برای اختصاصی ها وضعیت متفاوت بود به دلیل اینکه نقاط قوتم زیست و شیمی بود ابتدا سراغ زیست رفتم سپس شیمی و بعد از آن ریاضی و فیزیک را پاسخ دادم.

  

احمد رضا ياقوتى چگنى رتبه‌ی 651 تجربی از خرم آباد، 9339 رتبه پیشرفت

 رشته قبولی: پزشکی دانشگاه اصفهان

به خودم اعتماد کامل داشتم. در عمومی ها بسیار قوی بودم و همین برایم قوت قلبی بود. وقتی وارد حوزه آزمون شدم، یکی از دوستان دوران مدرسه ام را دیدم و با خوشحالی با او احوالپرسی کردم. پرسید خواندی؟ گفتم آمدم برای سه رقمی. عمومی ها را بسیار قدرتمند جواب دادم، فقط در ادبیات کمی نمره منفی گرفته بودم که نمی دانستم. اولین کسی بودم که عمومی را تمام کرد و سریع از مسئول جلسه خواستم که اختصاصی ها را توزیع کند. بسیار حس خوبی بود. در دروس اختصاصی بدشانس بودم چون من رفته بودم که 80 درصد ریاضی بزنم چون حتی در کنکور 99 خارج از کشور در خانه 87 درصد زده بودم. ریاضی وحشتناک سخت آمده بود. کار جالبی که کردم این بود که ریاضی را به جای 47 دقیقه در 29 دقیقه پاسخ دادم و روی زیست سرمایه گذاری کردم. این را اضافه کنم که روش ضربدر و منها  باعث شد در کنکور در عمومی ها دو دقیقه وقت اضافه بیاورم و در اختصاصی ها هم اصلا دچار کمبود وقت نشدم. زمان های نقصانی را یک ماه قبل از کنکور هنگام آزمون های شبیه ساز کنکور تمرین کردم و تحولی در کنترل زمانم ایجاد شد.

  

 

فاطمه محمدی تازه‌کند رتبه‌ی 739 تجربی از اهر، 2594 رتبه پیشرفت

رشته قبولی :پزشکی دانشگاه ارومیه

 روز کنکور همه چیز طبق برنامه پیش رفت. ادبیات فقط سخت بود که با تجربه ای که از کنکور سال قبل داشتم خیلی زود به خودم  مسلط شدم.درس های عمومی خیلی خوب پیش رفت. به دفترچه اختصاصی که رسیدم چون از قبل دفترچه کنکور ریاضی را هم نگاه کرده بودم، انتظار داشتم سخت باشد و از قبل آزمون تصمیم داشتم فقط سوالات ساده تر را بزنم و تایمم را بگذارم برای بقیه درس هایم. در درس  فیزیک چند تا از سوالات را پشت سرهم نتوانستم جواب بدهم و باوجود همه توصیه هایی که دراین خصوص می شود بازهم استرس گرفتم و باعث شد درصد فیزیکم افت پیدا کند. ولی بعدازآن با خودم گفتم اگه در درس  شیمی درصد خوبی بگیرم تاثیر گذار خواهد بود و عملکرد ضعیف  بقیه درس هایم جبران خواهد شد با این تفکرکمی مکث کردم. چند نفس عمیق کشیدم بعد سراغ باقی سوال هارفتم.


حمیدآقالوئی:استراتژی قهرمانان پیشرفت در هفته آخر و روز کنکور 1                        

Menu