حمیدآقالوئی:استراتژی قهرمانان پیشرفت در هفته آخر و روز کنکور 1

هفته‌ی آخر به دلیل آزادی زمانی بیشتر، سعی کردم ساعت مطالعه ام را بالاتر ببرم و از مرور‌های کوچک مطالب طول هفته غافل نشوم .

حمیدآقالوئی:استراتژی قهرمانان پیشرفت در هفته آخر و روز کنکور 1



حمیدآقالوئی:استراتژی قهرمانان پیشرفت در هفته آخر و روز کنکور 1

رضا ابراهیمی رتبه‌ی 1619 تجربی از مرند، 18794 رتبه پیشرفت

رشته‌قبولی: پزشکی دانشگاه رشت

در هفته‌ی آخر استرسم نسبت به سال های قبل کم بود. جزوه ها و دست نوشته هایم را مرور می کردم و از کلاسور ارزیابی نیز استفاده می کردم و تورق سریع هم برای عمومی ها انجام می دادم و بیشتر از لحاظ روانی روی خودم کار می کردم. من با آمادگی ذهنی کامل در جلسه ی کنکورشرکت کردم چون تجربه ی یک سال پشت کنکور ماندن را داشتم می دانستم یک درس بسیار سخت خواهیم داشت ، وقتی ریاضی را دیدم که سوالات خیلی سختی دارد اصلا خودم را نباختم و با استفاده از آموخته هایم در طی سال و روش استراتژی بازگشت توانستم درصد قابل قبولی در این درس بگیرم و درکل آزمونم را مدیریت کردم.


فاطمه قدسی  رتبه‌ی 1186 تجربی از اسفراین، 8879 رتبه پیشرفت

رشته قبولی : پزشکی بجنورد 

در هفته‌ی آخر من کنکور98 خارج را در هفته آخر زدم و همچنین نکات مربوط به کنکور 99 داخل و خارج را دوباره مرور کردم. تورق سریع دروس را انجام دادم. خلاصه هایی که نوشته بودم و آیات دینی و لغات ادبیات را بار دیگر مرور کردم همچنین فرمول های مربوط به دروس ریاضی و فیزیک. روز قبل کنکور درسی مطالعه نکردم و فقط سوالات دروس عمومی کنکور انسانی و هنر را بررسی کردم و سعی کردم آرامش خودم رو حفظ کنم و اصلا به نتیجه فکر نکنم. 


مهیار صفرزاده رتبه‌ی 869 تجربی از رشت، 9763 رتبه پیشرفت

رشته قبولی: داروسازی دانشگاه علوم پزشکی گیلان

هفته‌ی آخر به دلیل آزادی زمانی بیشتر، سعی کردم ساعت مطالعه ام را بالاتر ببرم و از مرور های کوچک مطالب طول هفته غافل نشوم . مخصوصا از کتاب خودآموز که گنجینه نکات 2 ساله من بود استفاده کردم . با این حال 3 روز مانده به کنکور استراحت کردم و روی اعتماد بنفس خودم حین آزمون کار کردم.  ترتیب پاسخگویی من به این شکل بود: دینی زبان ادبیات عربی زیست فیزیک شیمی ریاضی ودلیلش این بود که ریتم پاسخ گویی من به درس ها این بود که اول از درس هایی که به آن ها بسیار تسلط داشتم شروع می کردم تا اعتماد بنفس حین آزمونم برای بقیه درس ها بالا برود و حین کنکور هم این روش را اجرایی کردم. من آمادگی زیادی برای ریاضی کسب کرده بودم و به فکر درصد های بالایی بودم اما وقتی نیم نگاهی به سوالات ریاضی انداختم متوجه شدم که سوالات راحتی نیستند و قرار است برای تمام جامعه آماری سخت باشد . پس با آرامش وقت محدودی به آن اختصاص دادم و بقیه وقتم را صرف درس های دیگر مثل زیست و شیمی کردم.

 


فاطمه سادات معدنی رتبه‌ی 1256 انسانی از قم، 2645 رتبه پیشرفت

رشته ی قبولی: آموزش الهيات، دانشگاه فرهنگيان قم

روز قبل از کنکور من آزمون عمومی هنر را در منزل دادم تا یک پیش زمینه ای از کنکور فردایش در ذهنم داشته باشم شب قبل از کنکور هم چنان تا ساعت ۱۲ شب مشغول مطالعه بودم حدود یک ساعت طول کشید تا بتوانم مغزم را وادار به خواب کنم صبح کنکور سر حال بیدارشدم و تا حدود زیادی استرس داشتم ، من برخلاف خیلی از کنکوری ها تاپشت در حوزه امتحانی مشغول خواندن خلاصه نویسی هایم بودم این کار باعث القای آرامش به من می شد. سر جلسه کنکور چون دومین بار بود که این فضا را تجربه می کردم توانستم کمی آرامشم را حفظ کنم اما وقتی دفترچه های عمومی پخش شد و اعلام شد که شروع کنید مجددا استرس بر من قالب شد اما بعد از ۱۵دقیقه چنان غرق سوالات بودم که به چیز دیگری فکر نمی‌کردم ، به یاد می آورم که ساعت ۱۰:۳۰ بود که من به خودم آمدم و گفتم باورم نمی شود که سر جلسه کنکور نشسته ام انگار حس می کردم یک آزمون مثل آزمون های هر دوهفته است این احساس نتیجه تداوم در آزمون ها بود من حتی یک بار هم به خودم اجازه ندادم که در آزمون غیبت داشته باشم.

 


رئوف رستمی قاری قشلاقی رتبه‌ی 529 تجربی از اردبیل، 3338 رتبه پیشرفت

رشته قبولی: پزشکی دانشگاه شاهد تهران

هفته اخردر مرور زیست کم کاری کردم و بابت این موضوع خیلی پشیمانم . ولی برای دروس عمومی مخصوصا برای بخش حفظیات، لغات ادبیات یا گرامر زبان، قواعد عربی و یه سری فرمول های زیست را مرور کردم و یک قسمتی از فرمول های ریاضی کامل تحلیل کردم و روز بعد عمومی های کنکور هنر و ریاضی هم بررسی کردم . متوجه شدم که در کنکور ریاضی ها، درس ریاضی سخت بوده است و بر این اساس من آمادگی داشتم که اگر ریاضی ما هم سخت بود دیگه روحیه ام را سر جلسه نبازم. روز روز کنکور همه چیز طبیعی بود و من چون چند بار آزمون های جامع کنکور رو شبیه سازی کرده بودم همه چیز عادی بود و برایم طبیعی بود

 


 سیدعلی حجازی رتبه‌ی 1027 تجربی از عجب شیر، 3936 رتبه پیشرفت

رشته‌ی قبولی: پزشکی دانشگاه علوم پزشکی ارومیه 

طبق برنامه ریزی و کارهایی که همیشه در آزمون های شبیه ساز کنکوری که در خانه و یا نمایندگی کانون شهرمان در دو ماه آخر به دفعات زیاد انجام داده بودم سر جلسه کنکور اصلی نیز به همان شکل حاضر شدم چون دیگر کنکور دادن برایم عادی شده بود .در دوران جمع بندی هرگونه سوالات آسان و سخت رو کار کرده بودم و برای هرشکل از کنکور آماده بودم. البته کمی استرس در چنین شرایط حساسی به نظرم طبیعی است.  طبق ترتیب شخصی همیشگی خودم با عربی شروع کردم (چون نسبت به بقیه بهتر بودم) بعد دینی بعد زبان و در آخر ادبیات. چون طبق چندین کنکوری که کار کرده بودم می دانستم که ادبیات همیشه سخت طراحی می شود و اگر سخت باشد در میزان پاسخ دهی به بقیه دروس عمومی اثر منفی خواهد گذاشت. در دفترچه اختصاصی طبق همان ترتیب همیشگی خودم با ریاضی شروع کردم و دیدم که سوالات ریاضی غیر معقول و خارج از عرف معمولی کنکوراست و برخلاف بقیه خوشحال شدم و فهمیدم که درصد کم برای ریاضی کافیست. بعد سراغ شیمی سپس زیست رفتم و در آخر فیزیک رو پاسخ دادم .

 


فائزه گلستانی رتبه‌ی 1556 ریاضی از ورامین، 35775 رتبه پیشرفت ( تغییر رشته از تجربی به ریاضی)

رشته قبولی :مهندسی معماری دانشگاه علم و صنعت ایران

دفترچه عمومی به خوبی پیش رفت و تقریبا هم سطح با سوالات کنکور هنر روز قبل بود. اما دفترچه اختصاصی زمانی که سوالات ریاضی را دیدم برای یک لحظه احساس کردم که کنکور امسالم را هم باید قیدش را بزنم و یک سال دیگر پشت کنکور بمانم. چون تک تک سوالات را بررسی می کردم و می دیدم که حتی سوالات سخت تر از سال قبل شده بود و نمونه هایی که من ازآن تا به حال کار نکردم زیاد بود. در آن لحظه حدود یک دقیقه به خودم فرصت دادم و فقط فکر کردم و دیدم که من امسال نهایت تلاشم را کرده بودم و نمی توانستم به راحتی قید زحمات و زمانی را که در آن سال صرف کرده بودم بزنم و تسلیم شوم. با این که در آن لحظه به خاطر سوالات عصبی شده بودم و تمام اعتماد به نفسم رادر لحظه از دست دادم  ولی به خودم در آن لحظه اجازه ندادم که این عصبانیت ادامه پیدا کند و با خودم گفتم که وقت برای عصبانی شدن هست و بعد آزمون می توانم این کار رابکنم و الان مهم تر از هرچیزی فقط حفظ ارامشم و برگرداندن اعتماد به نفسم هست تا درس های بعدی را بتوانم از پسش بر بی آیم که خب باعث شد همه ی احساسات منفی رادر لحظه فراموش کنم و ارامشم را بدست بیاورم. و تصمیم گرفتم سوالاتی را که می توانم بزنم و بروم سراغ درس های بعدی و دوباره اخر سر برگردم به سوالات ریاضی. چون اگر این کاررا نمی کردم وقت کم می آوردم و به دروس بعدی نمی رسیدم چون سوالات ریاضی اکثرا سوالات وقت گیری بود.

Menu