10 سوال پرتکرار در مورد آزمون 16 اردیبهشت را بدانید

آیا آزمون جمعه 16 اردیبهشت حضوری برگزار می‌شود؟ آیا شرکت در آزمون 16 اردیبهشت به صورت حضوری اجباری ست؟

10 سوال پرتکرار در مورد آزمون 16 اردیبهشت را بدانید

  1- آیا آزمون جمعه 16 اردیبهشت حضوری برگزار می شود؟ آیا  شرکت در آزمون 16 اردیبهشت به صورت حضوری  اجباری  ست؟  

 در اکثر شهرها و نیز در تهران علاوه بر آزمون غیر حضوری بسته به شرایط کرونا و بسته به درخواست دانش آموزان بعد از بررسی آزمون حضوری نیز گرفته می شود.  برای شرکت حضوری در آزمون ها در شهرهایی که امکان پذیر باشد، حتما با نمایندگی خود تماس بگیرید و هماهنگ کنید.

 البته آزمون حضوری اجباری نیست و امکان آزمون غیرحضوری هم برای شما مهیاست و انتخاب حضوری یا غیرحضوری بودن آزمون با خودتان است.

 

 2-ساعت شروع و پایان آزمون 16 اردیبهشت چه زمانی می‌باشد؟ ساعت های پردازش آزمون و دریافت کارنامه به چه صورتی می‌باشد؟

طبق روال همه آزمون‌های کانون، آزمون ساعت 7:45 روز آزمون در صفحه شخصی شما فعال می‌شود و تا ساعت 13:00 فرصت دارید تا در پردازش اول قرار بگیرید و کارنامه اصلی دریافت کنید.

ساعت های پردازش در روز آزمون :

پردازش اول:ساعت 13:00 - پردازش دوم:ساعت 16:00 - پردازش سوم: ساعت 18:00 - پردازش چهارم:ساعت 20:00

بسته به اینکه چه زمانی آزمون خود را تمام کنید، در یکی از پردازش های اول، دوم، سوم و ... قرار می‌گیرید.

 کارنامه را دو ساعت بعد از اتمام هر پردازش دریافت می‌کنید.

 

3- الف) تا چه زمانی فرصت شرکت در آزمون 16 اردیبهشت را داریم؟

 در صورتی که آزمون را در روز اصلی خود پاسخ دهید، کارنامه اصلی دریافت می کنید. 

تا  روز دوشنبه فرصت شرکت در آزمون را دارید، ولی کارنامه معادل دریافت می کنید. 

اگر در لیست آزمون اعتبارسنجی قرار دارید، حتما در زمان اصلی و در پردازش اول در آزمون شرکت نمایید.

ب)کارنامه معادل چیست؟

درصد و نمره دانش آموزانی که تا ساعت 13 آزمون را تمام کنند با یکدیگر مقایسه می‌شوند و رتبه و تراز اصلی می‌گیرند(گروه اول). بعد از ساعت 13 و پردازش اول نمره های این گروه پردازش اولی ثابت  و فریز می شود و با پردازش های بعدی تغییر نمی کند.  سپس دانش اموزانی که بعد از ساعت 13 آزمون را تمام کنند و یا شروع کنند، نمره و درصدشان با گروه پردازش اولی  مقایسه  و شبیه سازی می‌شود و رتبه و تراز معادل دریافت می‌کنند. تراز معادل نوبت آزمون را نشان می‌دهدکه  خودتان شرایط آزمون خود را از نظر زمان و مراجعه به پاسخ می‌دانید. تراز معادل نه کم تر و نه بیش تر از تراز اصلی است بلکه مقایسه و شبیه سازی شده با پردازش اولی هاست.

 *** توجه کنید با در نظر گرفتن زمان استراتژی بازگشت( نیم ساعت زمان ویرایش) تا ساعت 13 فرصت دارید آزمون را تمام کنید. بعد از اتمام آزمون تا 12:30 دقیقه نیم ساعت زمان ویرایش دارید و تا ساعت 13 زمان آزمون برای پردازش اول تمام می شود. چنانچه بعد از ساعت 13 از استراتژی بازگشت( نیم ساعت زمان ویرایش)  استفاده نمایید در پردازش های بعدی قرار می گیرید. 

4-الف) آزمون هدف گذاری و آزمون مشابه پارسال برای جمعه 16 اردیبهشت چه زمانی برگزار می شود؟

آزمون هدف گذاری پنج شنبه 8 اردیبهشت در صفحه شخصی شما فعال گردید.

 آزمون مشابه پارسال در سه روز 13 اردیبهشت (سه شنبه)، 14 اردیبهشت (چهارشنبه) و 15 اردیبهشت (پنج شنبه)   در صفحه شخصی دانش آموزان کانونی فعال خواهد بود.

 حتما در آزمون های مکمل(هدف گذاری و مشابه پارسال) جهت آمادگی در آزمون اصلی شرکت کنید.

** این آزمون ها در صفحه شخصی شما قسمت سمت راست در بخش آزمون های غیرحضوری قرار می گیرد. 

ب) آیا تراز هدف گذاری و مشابه پارسال در میانگین تراز تاثیر دارد؟ 

خیر.  تراز آزمون هدف گذاری و مشابه پارسال در میانگین ترازتان تاثیر ندارد و جهت رفع اشکالات و برطرف کردن اشتباهات متداول و تبدیل یادگیری ناقص به کامل است و فرصتی برای شناخت نقاط قوت و ضعف و رفع اشکالات جهت آمادگی در آزمون اصلی است، پس با خیال راحت در این دو آزمون حتما شرکت کنید.

 

5-درصد من اشتباه محاسبه شده است؟  من این سوال را درست زده ام ولی در پاسخبرگ و کارنامه ام برایم غلط زده

اولا همیشه بهتر است که بعد از اتمام آزمون از پاسخبرگ خود عکس بگیرید و ذخیره نمایید.  چون معمولا با گذشت زمان ، به دلیل اینکه بعد از آزمون پاسخ ها را نیز خوانده اید و سوال ها را مجدد مرور کرده اید و یا اینکه فرصت کافی دارید تا با خیال راحت و وقت بیشتری به سوال پاسخ دهید و  بعد از آزمون به این دلایل ممکن است به سوالی ،درست پاسخ دهید و به همین دلیل گمان می کنید برایتان ساده بوده و  درست پاسخ داده اید و در کارنامه برایمان غلط محاسبه شده است. بنابراین حتما بعد از زدن ثبت نهایی پاسخبرگ خود را عکس گرفته و ذخیره کنید. 

البته در صورتی که با انجام این روند، باز هم به نظر خودتان مغایرتی را احساس کردید،می توانید در سایت با صفحه شخصی کامنت بگذارید تا کارنامه شما را بررسی کنیم و نتیجه را به شما بگوییم ور در صورت وارد بودن مشکل آن را برطرف نماییم.

 

5-چرا  گاهی در یک آزمون با اینکه درصد بالاتری را زده ایم، ترازمان  کم  می شود؟

در آزمون های دوران طلایی و آزمون های ویژه  و نیز در برخی از آزمون ها،  دانش اموزان برتر، سخت کوش و جدی و نیز بازه‌های ترازی بالاتر حضور چشم گیری داشتند لذا میانگین درصد بالا می رود و تراز  کمتر می شود. نمره‌ تراز شما هم به عملکرد شما و هم به عملکرد بقیه‌ دانش آموزان  بستگی دارد.   یعنی تراز علاوه بر حضور برترها به میانگین درصد هر درس و انحراف معیار هر درس نیز بستگی دارد. علاوه بر آن حذف جهش ترازی‌ها نیز در تراز موثر است. اگر ترازها کاهش داشته است دلیل آن صرفا بالا رفتن میانگین درصدها یا بالارفتن انحراف معیار و یا بالارفتن هر دو است. گزارش میانگین درصد هر درس و انحراف معیار نیز  در سایت بعد از هر آزمون بارگذاری می شود و می توانید مشاهده کنید. در پاسخ به سوال آخر این مطلب نحوه محاسبه تراز را گفته ایم.

 

6-شرایط قرارگیری در لیست نفرات برتر آزمون جمعه 16 اردیبهشت چیست؟

برای قرارگیری در لیست نفرات برتر آزمون جمعه 16 اردیبهشت ، حتما باید در آزمون اعتبارسنجی آن شرکت کرده باشید و سپس در آزمون اصلی شرایط زیر را کسب کنید:

1-تراز بالای 6000 در آزمون 

2-    اسامی دانش آموزانی که در پردازش اول کارنامه آن ها صادر شده است ( قبل از ساعت 13 ) در این لیست قرار دارد 

3-اگر جهش تراز داشته باشید ؛ یعنی تراز شما با میانگین ترازتان همخوانی نداشته باشد و اختلاف تراز داشته باشید ترازتان در کارنامه قرار نمی‌گیرد و بالطبع در لیست نفرات برتر نیز قرار نمی‌گیرید.

4-شرکت در حداقل 2 آزمون در آزمون های امسال

معیارهای مرتب سازی اسامی برترها در هر شهر:اسامی شهر ها به ترتیب حروف الفبا درج شده اند و در هر شهر نفرات برتر به ترتیب میانگین نمره تراز آزمون 2 اردیبهشت مرتب شده است.

5- میانگین تراز از مهر ( از آزمون 23 مهر )  بیش تر از 5500 باشد.

6-   اسامی دانش آموزان ششم دبستان تا دوازدهم که در آزمون اعتبار سنجی غیرقابل قبول بوده (نمره ی چند از 10 ، چهار یا پنج واحد کمتر از نمره ی آزمون های قبل باشد) یا در آزمون اعتبارسنجی شرکت نکرده اند در لیست برترها قرار ندارد 

 

7- نتیجه آزمون اعتبارسنجی کجا قرار می‌گیرد؟ چرا نتیجه اعتبارسنجی را دریافت نکرده ام؟

1-نتیجه آزمون اعتبارسنجی در همان روز آزمون و فقط به موبایل دانش آموز پیامک می‌شود.

2-حتما شماره موبایل خود را با انفورماتیک نمایندگی شهرتان کنترل کنید که به طور صحیح ثبت شده باشد 

3- کنترل کنید که پیامک های تبلیغاتی خط موبایل شما بسته نباشد.

 

 8-من در پردازش دوم و سوم آزمون دادم، ولی هنوز کارنامه ام را دریافت نکردم؟ زمان پردازش چه ساعتی است؟

 به دلیل اینکه به روزرسانی های سایت در پردازش های غیر از پردازش اول، با فاصله زمانی بیشتری صورت می‌گیرد، کارنامه شما دیرتر صادر می شود.  کارنامه دو ساعت بعد از هر پردازش و بعد از به روزرسانی در صفحه شخصی صادر می شود.

 ساعت های پردازش در روز آزمون :

پردازش اول:ساعت 13:00 - پردازش دوم:ساعت 16:00 - پردازش سوم: ساعت 18:00 - پردازش چهارم:ساعت 20:00

بسته به اینکه چه زمانی آزمون خود را تمام کنید، در یکی از پردازش های اول، دوم، سوم و ... قرار می‌گیرید و کارنامه را حداقل دو ساعت بعد از اتمام هر پردازش دریافت می‌کنید.

   

9-چرا کارنامه بعضی از دانش آموزان  رتبه و تراز ندارد؟

دانش آموزان گرامی توجه داشته باشید، به سه دلیل کارنامه شما  در روز آزمون بدون تراز و رتبه صادر ‌می‌شود و روز بعد از آزمون رتبه و تراز در کارنامه شما قرار خواهد گرفت:

الف)اگر جهش تراز داشته باشید.

ب) در آزمون اعتبارسنجی شرکت نکرده باشید.

ج) نتیجه اعتبارسنجی شما غیرقابل قبول باشد.

 

الف)اگر جهش تراز داشته باشید:

جهش تراز بر اساس یکی از سه حالت  زیر در نظر گرفته می‌شود:

حالت اول: اگر اختلاف تراز  آزمون فعلی شما  با دومین مینیمم آزمون های قبلی شما بیش از  ۷۰۰ نمره ترازی باشد.

حالت دوم: اگر اختلاف تراز  آزمون فعلی شما با میانه آزمون های قبلی شما بیش از  600 نمره ترازی باشد. 

حالت سوم: اگر اختلاف تراز  آزمون فعلی شما با ماکزیمم آزمون های قبلی شما بیش از  500 نمره ترازی باشد. 

 

ب) پایه های ششم تا کنکوری اگر در آزمون اعتبارسنجی شرکت نکرده باشید:

اگر به هر دلیلی(موجه یا غیر موجه) در آزمون اعتبارسنجی شرکت نکرده باشید، در روز آزمون کارنامه شما بدون تراز و رتبه صادر ‌می‌شود و روز بعد از آزمون رتبه و تراز در کارنامه شما قرار خواهد گرفت.

 

 ج)اگر نتیجه اعتبارسنجی شما غیرقابل قبول باشد:

اگر در آزمون اعتبارسنجی شرکت کرده باشید، ممکن است به دلایل زیر رتبه و تراز نگیرید:

1- اگر چند از ده آزمون اعتبارسنجی شما  چهار یا پنج واحد کمتر از چند از ده درس اصلی یا میانگین چند از ده درس اصلی در  آزمون امروز و آزمون های قبلی شما باشد، نتیجه غیر قابل قبول است.

2 - اگر چند از ده آزمون اعتبارسنجی شما  دو یا سه واحد کمتر از چند از ده درس اصلی یا میانگین چند از ده درس در آزمون همان روز و آزمون های قبلی شما باشد، نتیجه عدم قطعیت می باشد.

 

10-الف) تراز هر درس چگونه محاسبه می شود؟

برخی از دانش آموزان در کامنت هایشان  می گویند چرا به ما تراز های پایین دادید. برای پاسخ عملی به این سوال ، روش محاسبه ی تراز به شکلی خیلی ساده به شما می گوییم تا از این پس خودتان بتوانید به راحتی نمره ی تراز خود را محاسبه کنید .. همچنین می توانید ،‌ببینید  در هر درس میانگین درصد ازمون 2 اردیبهشت چقدر است . در هر درس بیشترین تراز چقدر است. چند نفر در هر درس 100% زده اند.

برای محاسبه ی تراز هر درس نیاز به دانستن دو  داده ی مهم دارد : 1- میانگین نمره ی  همه ی دانش آموزان در هر درس  و 2 – انحراف معیار در هر درس.  

 

** این دو داده را می توانید در مطلب  جدول میانگین درصد 16 اردیبهشت و  بیشترین تراز در هر درس و  انحراف معیار " که  از ساعت 16 به بعد یعنی بعد از پردازش اول  در سایت کانون قرار می گیرد، استفاده کنید.

 برای محاسبه تراز هر درس:

قدم اول:  نمره ی میانگین را از نمره ی درصد  در درسی که می خواهید ترازتان را به دست آورید  کم کنید:میانگین همان  درس – درصد خودتان  در درس

قدم دوم: سپس  حاصل را بر عدد انحراف معیار تقسیم کنید 

قدم  سوم: خارج قسمت را در عدد 1000 ضرب کنیدو سپس با عدد 5000 جمع کنید .

نمره ی تراز شما  در درسی که می خواستید به دست آمد . 

البته اگر میانگین نمره ی همه ی دانش آموزان و انحراف معیار را در هر درس نداشته باشید نمی توانید تراز خودتان را در درس ها به دست آورید ولی ما هر دو ی این داده های مهم را در اختیارتان قرار می دهیم

ب) تراز کل چگونه محاسبه می شود؟

 تراز کل نیز بر اساس ضرایب دروس محاسبه می شود.

برای محاسبه تراز کل ، دانستن تراز تک تک درس های دخیل در تراز کل الزامی هست. بنابراین مطابق قدم های بالا در پاسخ سوال 10 ، تراز تک تک درس ها را محاسبه می کنیم و در نهایت به تراز کل می رسیم. به این صورت که تراز درس 1 ضربدر ضریب درس 1 بعلاوه تراز درس 2 ضربدر ضریب درس 2 بعلاوه تراز درس 3 ضربدر ضریب درس 3 و به همین ترتیب. سپس حاصل را تقسیم بر مجموع ضرایب دروس می کنیم و حاصل تراز کل می شود

مطلب میانگین درصد و انحراف معیار آزمون 16 اردیبهشت را در سایت کانون بخوانید و خودتان تراز هر درس را محاسبه نمایید.

 

دانش آموز گرامی:

ابتدا سوال و پاسخ های مطلب بالا را بخوانید تا پاسخ سوال خود را دریافت کنید، در صورتی که ابهام و یا سوال دیگری داشتید، در بخش کامنت ها به طور مشخص و با صفحه شخصی کامنت بگذارید تا بتوانیم پاسخگوی شما جهت راهنمایی و رفع هر گونه مشکل احتمالی باشیم.

 

 

Menu