ریدینگ -زبان - بررسی کنکور 99 ریاضی- محمد شمس الدینی

ریدینگ -زبان-بررسی کنکور 99 ریاضی- محمد شمس الدینی

ریدینگ -زبان - بررسی کنکور 99 ریاضی- محمد شمس الدینی

سلام دانش آموزان عزیز


محمد شمس الدینی فارغ التحصیل مهندسی مکانیک دانشگاه صنعتی شریف هستم.ریدینگ -زبان - بررسی کنکور 99 ریاضی- محمد شمس الدینی


در این مطلب به بررسی ریدینگ کنکور ریاضی 99 میپردازیم.

📌 نکته کلیدی: در حل سوالات ریدینگ سعی به استدلال سازی نداشته باشید. یعنی اینکه اگر یک گزینه مستقیما در متن به آن اشاره نشده است آن را به راحتی حذف کنید. در سوالات ریدینگ برای نمره دهی به مهارت زبان انگلیسی شما است نه قوه استدلال شما. در این ریدینگ یک نمونه سوال شبیه این داریم. 

🎁 برای مشاهده و تمرین نمونه سوالات بیشتر ریدینگ، لیسنینگ، کلوز تست و ... می توانید از لینک زیر استفاده کنید:

****مجموعه سوال، درسنامه و نکات****






سوال 97:

این سوال از ما میخواهد که ادامه متن را حدس بزنیم و بگوییم که در ادامه نویسنده راجع به چه موضوعی می نویسد.

خب با توجه به اطلاعات داده شده در متن ما می دانیم که 4 نوع طراحی برای فرودگاه داریم و متن فقط راجع به 3 تا از آن ها توضیحات مختصر را داده است. پس گزینه 2 صحیح است. 

 

سوال 98:

در این سوال از ما میخواهد که طراحی خطی برای کدام نوع فرودگاه مناسب است

گزینه 1 غلط است چون طراحی خطی مناسب برای فرودگاه های کوچک است نه هواپیما های کوچک. اگر دقت لازم را به خرج ندهیم این گزینه به راحتی می تواند ما را گول بزند

گزینه 2 غلط است. چون اصلا در متن اسمی از فرودگا های محلی آورده نشده است. مثلا شاید بعضی استدلال کنند که چون فرودگاه های محلی کوچک هستند پس این گزینه صحیح است. دوباره نکته کلیدی بالای متن را یادآوری می کنم که در سوالات ریدینگ شما نباید استدلال کنید و باید گزینه ای را انتخاب کنید که مستقیما در متن به اشاره شده است. 

گزینه 3 که کاملا پرت است و به راحتی حذف می شود.

قبل از بررسی گزینه 4 نیاز داریم که معنی at a time را بدانیم. در زیر معنی آن و مترادف های آن برای شما فراهم شده است.

At a time: during one particular moment; separately in the specified groups or numbers. At-the-same-time, all-together, all-at-once, together and simultaneous. j 

با توجه به توضیحات بالا گزینه 4 صحیح است. 

البته توجه داشته باشید که مثلا گزینه 4 معادل یا تغییر داده شده paraphrase عبارت درون متن می باشد و دقیقا خود آن نمی باشد. ولی حتما به آن در متن اشاره شده است و ما هیچگونه استدلالی نکردیم. 

 

سوال 99:

در این سوال پرسیده می شود که کدام کلمه در متن تعریف شده است. 

خط فاصله طولانی یا em dash __ برای اطلاعات اضافی راجع یک موضوع استفاده می شود. مثلا بیان کردن تعدادی مثال، توضیحات و یا تعریف کلمه قبل از آن. در این متن نیز یک مرتبه em dash استفاده شده است و برای تعریف مفهوم scale در در فرودگاه می باشد. پس گزینه 1 صحیح است. 

البته با حذف گزینه نیز می توان به این سوال پاسخ داد

گزینه 2 terminals قبل از پاراگراف 4 چندین بار آمده است و این غیر منطقی بنظر می آید که نویسنده تعریف یک عبارت را در پاراگراف پایانی متن بیان کند. 

. گزینه 3 که در پاراگراف 2 فقط یک بار در این پاراگراف به کار برده شده است و به حالت یک عبارت ساده می باشد نه یک تعریف the passengers board aircraft

گزینه 4 نیز عبارت underground passageways است و بعد از آن اطلاعات کمکی آمده است نه تعریف آن. اگر تعریف آن بود ما به جای have  کلمه are را می داشتیم. 

 

سوال 100:

سوال 100 سوال کلیدی و متفاوت این ریدینگ می باشد. البته سوال 97 هم سوال نسبتا جدیدی بود.

در این سوال از ما می خواهد که بگوییم کدام طراحی اتوبوس ها و پله ها استفاده می شوند. خب شاید شما استدلال کنید که با توجه به اینکه طرح pier چون نیاز به پیاده روی طولانی دارد پس اتوبوس ها می توانند استفاده شوند. یا اینکه در طرح satellite چون یک نمونه از قطار ها استفاده می شوند پس اتوبوس ها نیز می توانند استفاده شوند. ولی یک بار دیگر یادآوری می کنم که سوالات ریدینگ برای اندازه گیری قوی استدلال شما نیستند و برای اندازه گیری مهارت ریدینگ شما هستند پس فقط آنچه در متن به آن مستقیما به آن اشاره شده است می تواند پاسخ صحیح به سوال باشد. پس گزینه 4 صحیح می باشد. 

 


-----------------------------------------------------------------------------------------------------

صفحه اینستاگرام ما 

برای ارتباط با برترها و رزرو پشتیبان ویژه  پیج کانون برترها را دنبال کنید.

همچنین میتوانید با شماره ۰۲۱۸۴۵۱ داخلی ۳۱۲۳ تماس بگیرید.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------

Menu