گفت‌و گوی کیمیا ابراهیمی با قهرمان پیوستگی مبین فرجی

از نیمسال دوم پایه هفتم با دیدن شرکت برخی دانش آموزان کوشا در آزمون ها، وارد کانون شدم.

گفت‌و گوی کیمیا ابراهیمی با قهرمان پیوستگی مبین فرجی


نام دانش‌آموز:مبین فرجی

نام شهر:تنکابن  

 رشته‌ تحصیلی:علوم تجربی 

  میانگین تراز:6779  

تحصیلات مادر: کارشناسی ارشد گرافیک        

  شغل مادر:فرهنگی

تحصیلات پدر:کارشناسی ارشد عمران  

 شغل پدر:کارمند دانشگاه

  رتبه در منطقه 3: 96

رتبه کشوری:497

 درصده های کنکور:دروس عمومی: ادبیات:56%            عربی:89/4              دین و زندگی:72%                زبان انگلیسی:100%

دروس اختصاصی:زمین شناسی:14/7      ریاضی:44/5       زیست:73/4           فیزیک:64/5           شیمی:68/6

رشته قبولی:  دندانپزشکی  

 نام دانشگاه قبولی:علوم پزشکی اصفهان  

 تعداد سال حضور در کانون: 6 سال

تعدادکل آزمون ها: 101 آزمون

تعداد آزمون های امسال: 23 آزمون

گفت‌و گوی کیمیا ابراهیمی با قهرمان پیوستگی مبین فرجی


شرکت در آزمون های  کانون  

از چه زمانی وارد کانون شدید و در چه پایه‌هایی در آزمون‌های کانون شرکت کردید و چند سال؟ دلیل آن چه بود؟ 

از نیمسال دوم پایه هفتم با دیدن شرکت برخی دانش آموزان کوشا در آزمون ها، وارد کانون شدم.

  

 دلیل حضور مداوم و پیوستگی شما در آزمون های کانون چه بود؟ مهم ترین ویژگی آزمون‌ها از نظر شما چیست؟ 

می دانستم که با شرکت در آزمون ها مجبورم پیوستگی مطالعاتی ام را حفظ کنم و با گرفتن رتبه و تراز، انگیزه ام را هر دو هفته یکبار تثیبیت کنم. مهم ترین ویژگی آزمون ها پیشروی منظم و مطمئن در برنامه راهبردی است که نه دروس گذشته فراموش می شوند و نه دروس آینده جا می‌مانند.


 آیا در سال‌های حضور خود در کانون در آزمون‌ها غیبت کردید؟ چند غیبت؟ دلیل غیبت شما چه بود؟

در سال های پایه چندباری پیش می آمد که مثلا به دلیل نرسیدن به مباحث آزمون، در آن غیبت میکردم و ضرر آن را هم می دیدم. اما در سال تحصیلی دوازدهم در همه آزمون ها شرکت کردم و نگذاشتم حتی از یک آزمون عقب بیفتم.



شرکت آزمون ها به صورت آنلاین در مقایسه با سال قبل چه تفاوتی برای شما داشت؟ چگونه خود را مدیریت می کردید و شرایط آزمون را برای خود فراهم می کردید؟

طبیعتا نبود محیط آزمون و تنهایی آزمون دادن تجربه ای متفاوت و البته سخت بود، باید سعی می کردم شرایطم را تا حد امکان مطابق جلسه کنکور کنم و به همین خاطر در روز آزمون لباس بیرون می پوشیدم و بر روی تک‌صندلی می نشستم و برگه های آزمون را قبل از شروع زمان، در کنار پایم قرار می دادم و سعی می کردم به جای حذف سر و صدای اطراف، به آنها عادت کنم تا یاد بگیرم تمرکزم را در شرایط پر سر و صدا حفظ کنم.


به نظر شما آزمون‌های آنلاین چه فايده اي دارد؟ ايا در آزمون‌ها غیبت می‌کردید؟ علت تداوم در شرکت در آزمون‌ها چه بود؟ روزهای جمعه آزمون رادرچه زمانی شروع میکردید؟

شرایط تحصیلی آنلاین، به قول آقای قلمچی دانش آموزان را به دوقطب تقسیم می کند؛ عده ای با دیدن اینکه فرصت بیشتری دارند و اوقات کمتری در رفت و آمد و... تلف می شوند، از وقتشان بهترین استفاده را می کنند و پیشرفت می کنند. عده ای دیگر هم با دیدن آنلاین شدن آزمون ها و کلاس ها ، آن هارا جدی نمی گیرند و مایۀ افت خودشان را فراهم می کنند. خیلی برایم مهم بود که آزمونی را از دست ندهم چون در سال های گذشته تجربۀ غیبت در آزمون را داشتم و می دانستم که باعث افت مطالعه ام می شود. روز های جمعه آزمون را ساعت 8 (و 8:30 در اواخر) شروع می کردم و همیشه کارنامه ام را در پردازش اول دریافت می کردم. 


چقدر تراز و رتبه و درصد دیگران برای شما مهم بود؟ با توجه به آنلاین بودن آزمون آیا نگران تقلب برخی دانش آموزان بودید و چقدر این موضوع برایتان مهم بود؟

اوایل خیلی برایم مهم بود و با دیدن برخی افراد در صدر لیست نفرات برتر بسیار ناراحت می شدم ولی از بعد از عید تصمیم گرفتم به آنها اهمیتی ندهم و تمرکزم بر روی پیشرفت شخصی ام را دوچندان کنم که بسیار موثر بود. اگر به گذشته بازگردم، هرگز به رتبه و تراز دیگران توجهی نمی کردم.


 چگونه و در چه زمانی در آزمون هدف گذاری و آزمون مشابه پارسال شرکت می کردید؟ چه هدفی از شرکت در این آزمون ها داشتید؟ 

صبح روز پنجشنبه به مرور سریع مباحث آزمون می پرداختم و حدود ساعت 4 یا 5 بعدازظهر پنجشنبه، آزمون مشابه پارسال را مانند آزمون اصلی حل می کردم و درنهایت تقریبا یک ساعت روی تحلیل آزمون و مرور سریع نقاط ضعف وقت می گذاشتم.


باچه هدفی در آزمونهای هدفگذاری شرکت میکردید؟آزمون هاي هدف گذاري چه فايده اي برايتان داشت ؟ 

آزمون دادن خیلی مهم است و ترجیح می دادم هر آزمون کاملی که به آن دسترسی داشتم را حل کنم. آزمون مشابه پارسال را در ابتدای سال به قصد مقایسه منطقی جایگاه خودم با داوطلبان آزمون حضوری سال قبل حل میکردم ولی کم کم تبدیل به یک عادت شد و آن را بخشی از آزمون اصلی خودم می شماردم و بخش قابل توجهی از مهارت های آزمونی ام را در آزمون های مشابه پارسال یادگرفته و به کار برده ام.


در زمان هایی که خسته و یا نا امید بودید و یا اینکه به برنامه آزمون نرسیده بودید، آیا در آزمون ها حاضر می شدید؟ چگونه خود را مدیریت می کردید؟ آیا از اینکه ترازتان کم شود نگران نبودید؟

آزمون همیشه برای من نقطه تجدیدقوا بود. خیلی وقت ها پیش می آمد که روزهای منتهی به آزمون انگیزه ام افت کند و یا احساس کنم به برنامه ام نمی رسم ولی باتوجه به تجربۀ قبلی می دانستم که بعد از آمدن کارنامه، انگیزه ام برای مطالعه بیشتر می شود و نمی گذاشتم ناامیدی بر من غالب شود و به مطالعه ادامه می دادم.


 در دوران جمع بندی پیوستگی شما به برنامه ی آزمون ها نسبت به گذشته چه تغییری کرد؟ آیا در همه ی آزمون های دوران جمع بندی کانون شرکت کردید ؟ 

در دوران جمع بندی، اهمیت آزمون دادن چندین برابر می شود و برنامۀ ویژه ای برای این دوران داشتم تا به بهترین نحو از آن استفاده کنم و در این دوره، رشد خوبی در تراز و رتبه هایم داشتم. در هر چهار آزمون جمع بندی شرکت کردم.


  چه خاطره‌ی خوبی از شركت درآزمون‌های کانون دارید؟

سال دهم در یکی از آزمون ها نتیجۀ خوبی نگرفتم و بسیار ناراحت شده بودم. خانواده ام به من دلگرمی دادند و بر رفع نقاط ضعف تأکید کردند و گفتند که تراز و رتبه نباید هدف اصلی باشد. همان روز جمعه تصمیم گرفتم برای آزمون بعد به طور جدی تر و مصمم تر درس بخوانم و دوهفتۀ بعد موفق شدم اولین تراز بالای هفت هزارم را در کانون کسب کنم که خاطرۀ بسیار شیرینی است.


  بعد از شرکت در آزمون‌ها در مدرسه هم رشد داشتی؟ آزمون ها چگونه باعث رشد شما درمدرسه شده است؟ 

وقتی برای آزمون مطالعه می کردم، دیگر لازم نبود برای امتحانات مدرسه ای مطالعۀ جداگانه داشته باشم و به مرور اکتفا می کردم. البته برخی دبیران بسیار سریع پیشروی می کردند و مطالعۀ همزمان مباحث جلوتر و مباحث کانون برایم سخت و اذیت‌کننده بود. 

 

 

برنامه راهبردی


تا چه حد با منطق برنامه راهبردی کاملا آشنا بودید؟چگونه آن را اجرا می کردید و برای خودتان شخصی سازی می کردید ؟مهم ترین ویژگی برنامه راهبردی را چه می دانید؟

برنامه راهبردی برنامه ای ساده ولی درعین حال منظم و اصولی است که نقشۀ راه دو هفتۀ منتهی به آزمون را نشان می دهد. یک برنامۀ خوب باید درعین توجه دوره ای به مباحث گذشته، پیشروی آرام و مطمئنی داشته باشد. از سال دهم و به خصوص در سال دوازدهم به روش خودم برنامه ریزی دقیق می کردم، معمولا برنامه های کوتاه مدت و بلند مدتم را در ذهن داشتم و به آن عمل می کردم.


 چقدر برنامه مدرسه و برنامه راهبردی برای شما فرق داشت؟ چگونه برنامه مدرسه و برنامه آزمون ها را باهماهنگ کردید؟ 

مدرسه موظف به اتمام دروس تا اسفندماه است درنتیجه تداخل های فراوانی در پیشروی دروس بین برنامه راهبردی و برنامه مدرسه پیش می آمد. سعی می کردم با برنامۀ کانون پیش بروم و مطالعه عمیق و آرام را فدای پیشروی سریع دبیر نکنم. در امتحاناتی از مدرسه که از برنامه راهبردی جلوتر بودند، به روش شب امتحانی درس می خواندم تا به برنامه اصلی ام لطمه نزند.


 آیا روش مطالعه شما در سال کنکور با سال های پایه تفاوتی کرد؟ چه تفاوتی؟ آیا در باره روش های مطالعاتی خود با دیگران نیز مشورت می کردید؟ چقدر دانستن روش مطالعه دیگران به شما کمک کرد؟ 

روش مطالعه ام در سال کنکور ترکیبی از روش های گذشته خودم و روش های نفرات برتری بود که مصاحبه آن هارا خوانده بودم. در سال های پایه، خیلی روی مباحث مکث می کردم و عمیق می خواندم ولی در سال کنکور به دلیل فشردگی دروس از عمق مطالعه کم کردم ولی به جای آن، آزمون های بیشتری حل می کردم تا نقاط ضعفم را پیدا و رفع کنم؛ اینگونه نه تنها از بازدهی و عمق یادگیری ام کم نشد، بلکه در بلندمدت نتیجۀ خیلی بهتری گرفتم.


در دوران دبستان هم برنامه‌ریزی می‌کردی؟ در دوران امتحانات چگونه درس می‌خواندی؟

در دوران دبستان به درس اهمیت می دادم ولی مطالعه خاصی نمی کردم و در امتحانات بیشتر از آموخته های سر کلاسم استفاده می کردم و نتیجۀ خوبی می گرفتم. البته این روش در مقاطع دیگر اصلا مناسب نیست.


وقتي مدارس غير حضوري شد چگونه برنامه ريزي براي درس خواندن كرديد؟

سعی کردم خودم را از مدرسه و دبیران جدا کنم و با منطق خودم برای آزمون ها مطالعه کنم. غیرحضوری شدن مدارس تاثیر بسزایی در پیشرفت من داشت و در این دوران وقت خیلی بیشتری برای مطالعه شخصی داشتم. محور اصلی درس خواندن من، مطالعه شخصی بود و اصلا به مدرسه وابسته نبودم.


درهردرس منابع کانونی خود را بنويسيد، مهم ترين ويژگي و فايده و دلیل انتخاب اين كتاب ها برای شما چه بوده، لطفا توضيح دهيد؟

در دوران جمع بندی از کتاب زرد اختصاصی استفاده کردم تا تعداد آزمون هایی که در دوران جمع بندی کار کرده ام را افزایش دهم.


    کارنامه و سایت

از سایت کانون در این مدت چه استفاده هايي کردید ؟

از کارنامه آزمون ها و آزمون های غیرحضوری و مصاحبه با نفرات برتر استفاده می کردم. گاهی اوقات به صفحه مقطع می رفتم. در دوران جمع بندی از تخمین رتبه استفاده کردم.


روز جمعه كارنامه را چه ساعتي مي گرفتید ؟ و چگونه و به كدام قسمت ها بيشتر توجه مي کردید؟ 

بین ساعات 2:30 تا 3:30 کارنامه را دریافت می کردم و به تراز و درصد هایم در هر درس و عملکردم نسبت به آزمون گذشته توجه می کردم.


از كداميك از كارنامه هاي ديگر استفاده مي كنيد؟ 

در اسفندماه احساس کردم تحلیل آزمون های قبلی ام به اندازۀ کافی قوی و مفید نبوده و تصمیم گرفتم از کارنامۀ اشتباهات استفاده کنم و مجددا سوالات را حل کنم تا نقاط ضعفم را رفع کنم.



از کدام ابزارهای اطلاع‌رسانی استفاده می‌کردید؟ 

بیشتر از سایت کانون استفاده می کردم. گاهی اوقات مجله را می خواندم.


هفته ی اول ودوم برنامه تان چگونه بود؟روزهای جمعه آزمون رادرچه زمانی شروع میکردید؟آیادرپردازش اول کارنامه میگرفتید؟يادر پردازش هاي بعدي ؟چرا؟

برای هر آزمون بسته به سطح خودم در دروس و مباحث پیش‌رو، منطق برنامه ای منحصر به فرد آن آزمون را داشتم. کمتر پیش می آمد که از الگوی خاصی پیروی کنم. سعی می کردم برنامه را تا روز چهارشنبۀ هفتۀ آزمون تمام کنم و روز پنجشنبه را به مرور و حل آزمون مشابه پارسال بپردازم. آزمون را ساعت 8 یا 8:30 شروع می کردم و در پردازش اول کارنامه دریافت می کردم.


 

    برنامه‌ریزی شخصی و روش مطالعه

آيادفتر برنامه ريزي داشتيد؟ دفتر برنامه ريزي چه كمكي به شما كرد؟

دفتر برنامه ریزی را هم در سال دهم و هم در سال دوازدهم به طور دقیق استفاده کردم. این کار به من کمک می کرد که کم کاری ها و زیاده روی هایم را بشناسم و با تغییر و دستکاری در ساعت مطالعه هر درس، به بهترین ترکیب مطالعاتی خودم در طی این سال ها برسم.


 ساعت مطالعه خودرا طول دوره بنويسيد؟ ساعت مطالعه شما ابتدای شرکت در آزمون های برنامه ای کانون چقدر بود؟ ساعت مطالعه شما در سال آخر چقدر بود؟ 

سال دهم با انگیزه وارد رشتۀ تجربی شدم و از همان مهرماه مطالعۀ پیوسته داشتم. در سال دهم روزانه حدود 4 ساعت مطالعه می کردم و در آزمون ها نتیجۀ خوبی می گرفتم. در تابستان منتهی به یازدهم روزانه حدود 7 ساعت مطالعه میکردم. ابتدای سال یازدهم حدود 6 ساعت مطالعه داشتم. از آبان سال یازدهم تا اواسط تابستان منتهی به دوازدهم به علت یکسری مسائل ساعت مطالعه ام به شدت افت کرد و باعث ناامیدی شدیدم شد.اما با شروع مجدد مطالعه، کم کم تا مهرماه ساعت مطالعه خود را به 6 الی 7 ساعت رساندم و با رهایی از مدرسه در عید آن را به 8 الی 9 ساعت در روز افزایش دادم. سعی می کردم تا کنکور، همین 8 ساعت را حفظ کنم. گاهی اوقات افت داشتم. در دوران جمع بندی، حفظ ساعت مطالعه سخت تر می شود ولی نباید روی آن وسواس فکری داشت. کسانی را می شناسم که با 4-5 ساعت مطالعه مفید در سال دوازدهم به رتبه های سه رقمی یا دورقمی رسیده اند. مهم ترین نکته، هدفمند بودن و مفید بودن بازه های مطالعاتی است که با برنامه ریزی دقیق محقق می شود.


چه برنامه ای برای مطالعه دروس عمومی و اختصاصی خود داشتید؟ 

 راهبرد اصلی من در تعادل بین مطالعه دروس عمومی و اختصاصی، احساس تسلط و نتیجۀ آزمون هایم در هر کدام از آن ها بود. ساعت مطالعه ثابتی نداشتم. اگر احساس می کردم در مبحث پیشِ ‌روی آزمون ضعف شدیدی در عمومی دارم، بخش زیادی از مطالعه ام را به عمومی اختصاص می دادم و بالعکس. پویایی برنامه در مسیر کنکور بسیار مهم است، ما نباید خودمان را درگیر قید و بند های کلیشه ای (مثل 30+70 در تعادل عمومی و اختصاصی) کنیم. 

 

درکدام درسهاروش مطالعه ی خودراتغییردادیدوپیشرفت زیادی داشتید؟ 

در درس عربی، به جای حل مبحثی یا درس به درس، تصمیم گرفتم آزمون جامع بزنم و نقاط ضعفم را در آزمون جامع رفع کنم و نکات خاص قواعد را طی تست زنی( و نه با مطالعه درسنامه) یاد بگیرم. این تغییر روش باعث شد در طی چهار پنج ماه، درس عربی که ابتدا از آن بیزار و در آن ضعیف بودم را در کنکور 89 درصد پاسخ بدهم.


مهارت های خودتنظیمی:‌فراشناخت و هوش هیجانی

آيا هدف گذاري چند از 10را انجام مي داديد؟ ايا براي هدف گذاري از اين كارنامه ها استفاده مي كرديد؟

 هدف گذاری هایم بیشتر ذهنی و حدودی بود. به نظرم تعیین درصد قبل از آزمون کار درستی نیست و بیشتر باید در جلسۀ آزمون و طی حل سوال، هدف گذاری موردنظر را انجام داد. به عنوان مثال در درس ریاضی کنکور امسال، من در طی حل سوالات و مواجهه با سختی آن متوجه شدم که درصد های 40 به بالا بسیارخوب محسوب می شوند و همانجا هدفم را 4 تا از 10 تا گذاشتم و به آن رسیدم.


شما درسال گذشته بيشتر با روش بازيابي درس مي خوانديد يا باروش دوباره خواني؟نظر خودرا راجع به روش بازيابي بنويسيد.

 تا قبل از عید به روش دوباره خوانی عمل می کردم ولی با شروع عید، آزمون های جمع بندی مختلفی کار کردم و سپس مباحثی که لازم می دیدم را به مقدار مناسب مطالعه می کردم. روش بازیابی بهترین روش برای دوران جمع بندی(نیمسال اول و دوم) است چراکه وقت کافی برای مطالعه ریزبینانۀ همۀ مباحث نیست.

 

 چگونه بین مطالعه براي امتحانات نهایی و مطالعه براي کنکور و تعادل ایجاد کردید تا بتوانید در هر دو نتیجه لازم را به دست بیاورید؟ 

با مطالعه برای کنکور، به طور طبیعی بر آزمون های نهایی تسلط داشتم. تنها کاری که می کردم،  اختصاص دادن چند ساعت به مرور متن کتاب در روز قبل آزمون بود. در دروسی مثل سلامت و بهداشت که مطالعه قبلی نداشتم، روز قبل از امتحان از کتاب های شب امتحانی استفاده می کردم و نتیجۀ خوبی در امتحانات کسب کردم.


براي اين كه از حاشيه های کنکور و کرونا و ... به دورباشيد، چه كارهايي انجام داديد؟ 

فعالیتم در فضای مجازی تنها به یک گروه دوستانه محدود بود و سعی می کردم خودم را از اتفاقات بیرون جدا کنم تا به درسم لطمه نزند.


 پدر و ماردتان درسال آخر چه كمك هاي آموزشی به شما كردند؟

پدر و مادرم با فراهم کردن شرایط آرام خانه و محیط درس خواندن و تأمین منابع درسی و آزمون ها کمک فراوانی به پیوستگی و حفظ انگیزه ام در مسیر کنکور کردند.


تعطیل شدن مدارس به خاطر کرونا چه تأثیری روی درس خواندن شما داشت؟

با تعطیل شدن مدارس، وقت آزاد بیشتری پیدا کردم و از آنجایی که وابستگی به مدرسه نداشتم، توانستم با آرامش دوچندان به مطالعه بپردازم.


قویترین درس شما چیست؟ براي درس هايي كه قوي هستي از کدام کتابها استفاده کردید؟ 

زیست شناسی و انگلیسی و ریاضی نقاط قوت من بودند.


قبل از دبستان پدر و مادر چه چیزهايي به شما یاد دادند؟ 

در پیش دبستانی با ارقام و الفبا و شعر آشنا شدم.

 

 

معیارهای شما برای انتخاب رشته چیست؟کدام رشته هارادراولویت قرارمیدهید وباچه معیارهایی؟

علاقه و آینده شغلی و فرصت های پیش‌روی رشته معیار هایم در انتخاب رشته است. رشتۀ دندانپزشکی را در انتخاب رشته در اولویت قرار می دهم.


بدترین تراز شما درکدا م آزمون یا آزمونها بود؟واکنش خودتان چه بود؟واکنش خانواده تان چهب ود؟وقتی افت تراز ورتبه داشتید،واکنش شما وخانواده تان چگونه بود؟

در یکی از آزمون های طول سال، نتیجۀ خوبی نگرفتم و رتبه ام در شهر به بالای 25 رسید. خودم ناراحت شدم و خانواده ام نگرانی خاصی نشان ندادند و تأکید کردند که مهم ترین نکته، رفع نقاط ضعف و آماده شدن برای کنکور است و کسب رتبه و تراز هدف اصلی نیست و گفتند که بهتر است نقاط ضعف آزمون را به دقت بررسی کنم تا برای کنکور آماده شوم.


نظرات منفی وکنایه های دیگران چقدرمانع کارشما میشد؟تشویقها وتحسینهای دیگران چقدرسبب مغرورشدن سست شدنش مادردرس خواندن و پیشرفت میشد؟

تا قبل از ورود به متوسطۀ دوم، نسبت به حرف های دیگران حساس بودم و زود رنجیده می شدم. ولی در سال دوازدهم تقریبا هیچ اهمیتی به حرف کسی نمی دادم و سعی می کردم به خودم اعتماد داشته باشم. تعریف و تحسین ها هم با وجود اینکه حس خوبی می داد ولی مغرورم نمی کرد و همیشه احساس می کردم باید بهتر و بهتر شوم.


درکدام درس میتوانید دربخش تدریس،طراحی سوال،ویراستاری سوال وویراستاری کتاب با کانون همکاری کنید؟ 

در درس زیست شناسی و ریاضی استعداد طرح سوال دارم و به خصوص در درس زیست که همیشه یادگیری ام با طرح تست و نکته بود و مجموعه ای از تست های تالیفی خودم را دارم.


کدام معلم خودرا به عنوان معلم برترمعرفی میکنید؟چرا؟

استاد زمان زاده در درس زیست و استاد پورقاسمی در درس ادبیات به دلیل تدریس مفهومی و بیان نکات ریز و تکیه بر تست زیاد، جزو بهترین دبیران شهر تنکابن محسوب می شوند.


كداميك از معلم هاي شما بهترين سوالات امتحاني را طرح مي كردند؟

استاد زمان زاده، دبیر زیست و استاد پورقاسمی، دبیر ادبیات سوالات بسیار زیبایی در این دروس طرح می کردند که ارزش چندبار حل کردن داشتند.


 مدیریت زمان

برا ی مدیریت زمان سر جلسه کنکور چکار کردید؟ از کدام یک از روش هاي مدیریت زمان استفاده کردید؟

از زمان های نقصانی و استراتژی بازگشت استفاده کردم. از روشی مشابه ضربدر و منفی که با آن راحت تر بودم نیز استفاده کردم.نقشۀ راهم در روز کنکور کاملا برایم مشخص بود. می دانستم که با هر سطح سختی در هر درسی چگونه برخورد کنم و زمان را مدیریت کنم. در طول دوران جمع بندی، ده ها بار در آزمون های مختلف مهارت های مدیریت زمانم را تقویت و تثبیت کردم. در روز کنکور، در دروس عمومی تقریبا 10 دقیقه وقت اضافه آوردم که مجددا سوالات شک دار را بررسی کردم و گزینه های هر 100 سوال عمومی پاسخبرگ را با گزینه های دفترچه ام تطبیق دادم. در دروس اختصاصی تقریبا 5 دقیقه زمان اضافه آوردم که 5 سوال زمین شناسی حل کردم و گزینه های دفترچه اختصاصی را به صورت تصادفی با پاسخبرگم تطبیق دادم.


چگونه آرامش خود را درروز كنكورحفظ کردید؟آیا در روز کنکوربا سوالات سخت چالشی و طراحی جدیدمواجه شدید؟  چگونه احساسات و زمان خود را مدیریت کردید؟ کدام درس اینگونه بود ؟ 

شب کنکور برخلاف انتظارم، ساعت 8 خوابیدم و در روز کنکور خوابم تکمیل بود. قبل از شروع آزمون تقریبا نیم ساعت تمرینات آرام سازی انجام دادم. هفته های منتهی به کنکور بارها و بارها در ذهنم حالت های مختلف غافلگیری در کنکور را تصور کردم و برای هر یک استراتژی معینی داشتم درنتیجه در مواجهه با سوالات سخت ریاضی آرامش خودم را حفظ کردم و به جای نیم ساعت، طی 25 دقیقه به هفت سوال ریاضی پاسخ دادم و سعی نکردم با هیچ سوالی وقت خودم را تلف کنم. می دانستم با همان 7 سوال هم از اکثر داوطلبان پیشی گرفتم و ترجیح دادم زودتر سوالات دروس دیگر را حل کنم تا خیالم از بابت آن ها راحت شود و بخش عمده استراتژی بازگشتم را صرف ریاضی کردم و به 12 سوال، بدون غلط پاسخ دادم.


 روش شما به پاسخگویی به سوالات در روز کنکور چه بود؟ ایاترتیب دفترچه سوال را رعايت كرديدیا تغيير داديد؟ 

در دروس عمومی به ترتیب به سوالات درس ادبیات، دینی، زبان و عربی، و در دروس اختصاصی به ترتیب به دروس ریاضی، زیست، شیمی و فیزیک را پاسخ دادم. این ترتیب را قبلا بارها در آزمون ها به کار بردم و با آن راحت بودم.


آیااتفاق غیرمنتظره‌ای درجلسه ی کنکور برایتان به وجودآمد؟آیادرسی بودکه درجلسه ی کنکورشمارا غافلگیرکرده  باشد؟چگونه خودتان رادرآن شرایط مدیریت کردید؟ 

با شروع آزمون عمومی، ناگهان درد زیادی در نیمه چپ قفسه سینه و کتفم احساس کردم که حتی نفس کشیدن هم دردناک بود. اول بسیار مضطرب شدم و احساس کردم که قرار است کنکورم را به همین سادگی خراب کنم ولی سعی کردم به خودم آرامش ذهنی بدهم و تمرکزم را بر حل سوالات بگذارم. با شروع آزمون اختصاصی تقریبا از یادم رفته بود و کاملا درگیر حل سوالات بودم. در مواجهه با درس ریاضی غافلگیر نشدم و کاملا انتظار سختی سوال را داشتم. در درس شیمی برخلاف انتظارم به اندازۀ یک و نیم صفحه وقت کم آورده بودم که تصمیم گرفتم 5 دقیقه بیشتر به آن اختصاص دهم و باقی آن را در استراتژی بازگشت حل کنم.


در مورد رتبه،رشته و دانشگاه قبولی توضیح داده شود؟علت انتخاب رشته قبولی را ذکر کنید.

علاقه و آینده شغلی و فرصت های پیش‌روی رشته معیار هایم در انتخاب رشته است. رشتۀ دندانپزشکی را در انتخاب رشته در اولویت قرار می دهم و در رتبه 96 منطقه 3 در رشته دندانپزشکی دانشگاه اصفهان هم پذیرفته شدم.

 

Menu