روش مطالعه قهرمانان پیشرفت : درس فیزیک

یکی از روش‌هایی که می‌تواند در کشف روش مطالعه صحیح در مسیر مطالعه کمک کند و باعث می‌شود که به اندازه زحمت و توانی که در مطالعه یک کشیده اید ، موفق شوید، آشنایی با روش‌های مطالعه‌ی افراد موفق است.

روش مطالعه قهرمانان پیشرفت : درس فیزیک

یکی از روش‌هایی که می‌تواند در کشف روش مطالعه صحیح در مسیر مطالعه کمک کند و باعث می شود که به اندازه زحمت و توانی که در مطالعه یک کشیده اید ، موفق شوید، آشنایی با روش‌های مطالعه‌ی افراد موفق است.  هر فرد با یک مدل منحصر به فرد یاد می‌گیرد و لازم است تا بر ویژگی‌های شخصی‌اش آگاهی داشته باشد.  گاهی تشخیص می دهید که روش های شما در آن درس نیاز به تصحیح و تغییر و تکمیل دارد و یا تشخیص می دهید که با این که زیاد وقت گذاشته اید اما نتیجه ی مطلوب را کسب نکرده اید و روش شما نیاز به تغییر اساسی دارد شما نیز با سر زدن به کلکسیون‌های روش مطالعه می‌توانید بهترین روش مطالعه را که با نیازها و توانایی‌های شما سازگار است انتخاب کنید و در مطالعه از آن روش استفاده کنید.

در قسمت زیر روش های مطالعه موفق قهرمانان پیشرفت کنکور 1400 در درس فیزیک را مشاهده می کنید.


درس فیزیک
ردیفنام و نام خانوادگیرتبه کنکور 1399رتبه کنکور 1400درصد سال 1399درصد سال 1400رشته قبولیمیزان پیشرفتروش مطالعه
1شایان اکبری  -1945-65برق شهید بهشتی-به علت این که پشتیبانم طبق برنامه راهبردی آزمون برایمان کلاس رفع اشکال می گذاشت من هم چسبندگی خودم را به برنامه راهبردی حفظ کردم    روش درس خواندنم به این صورت بود که تمرکز اصلی ام را اجرای پیمانه های پیشنهادی فیزیک طبق برنامه ی راهبردی قرار داده بودم به علت این که در ابتدا در درس فیزیک مشکل داشتم با این متد انگیزه می گرفتم که کل مباحث آزمون را می توانم با تعداد مشخصی از تست بخوانم  در این درس فقط از کتاب آبی کانون استفاده کردم و بعد از آزمون هم در کتاب خودآموزی سوالات اشتباه و شک دار را می نوشتم البته در ابتدا برایم بسیار زمان گیر بود اما بعد از مدتی حدودا نیم ساعت تحلیل فیزیک از من زمان می گرفت. کار دیگری که انجام دادم این بود که سعی می کردم استراتژی بازگشت را تمرین کنم تا وقت کم نیاورم  در این درس برای هر آزمون حدود ۲۰ پیمانه تست از کتاب آبی تست حل می کردم.فیزیک را هفته ای حدودا ۷ ساعت می خواندم
2فاطمه ایزدی  نوزاد  7723522070مکانیک دانشگاه تهران50ریاضی و فیزیک کلا نقاط قوت من بودند و من روی فیزیک تمرکز ویژه کردم.(ولی در کنکور 99درصد خوبی نداشتم) .تصمیم گرفتم ،کلاس کنکوری را انتخاب کنم که  سر فصل هایش منطبق با برنامه راهبردی آزمون های کانون باشد .هفته ی اول بیشتر تشریحی می خواندم و هفته دوم بیشتر تست می زدم .تست زنی در کاربرد فرمول ها را بسیار تمرین کردم
3  یونس اسکندری 581110343275دندانپزشکی جندی شاپور اهواز   43در شروع درس خواندنم از کتاب آبی استفاده می کردم و سال آخر برای بالا بردن درصدم از کتاب سه سطحی استفاده می کردم. روش مطالعه ام این گونه بود اول از خودم آزمون می گرفتم و بعد بر اساس نتیجه آزمون سراغ مباحث    مشکل دارمی رفتم  و تست کار می کردم . نکته ی قابل توجه در درس فیزیک من این بود از هیچ مطلب و سوالی که بلد نبودم به راحتی نمی گذشتم. هفته ای 15 ساعت فیزیک می خواندم  و روزی 100 تست فیزیک کار می کردم
4محمد مباشری37373272061پزشکي دانشگاه علوم پزشکي مشهد41روش مطالعه من در درس فیزیک به این گونه بود که قسمت مفاهیم و مسائل را از روی درس نامه کتاب کمک آموزشی مطالعه می کردم و بعد تست های مسائل و مفاهیم را ابتدا به صورت آموزشی و سپس به صورت زمان دار پاسخ می دادم و سعی می کردم هر شب 10تست زمان داراز فیزیک حل کنم. 
5 ملیکا شلیله1258120608.135.6دارو سازی  روزانه علوم پزشكي همدان27.5برای درس فیزیک از روی کتاب اول می خواندم و بعد درس نامه خیلی خلاصه و مختصری می خواندم و بعد شروع به تست زنی می کردم که این روش بسیار برایم جواب می داد. 
6 مهدی انصاری702920513355داروسازی روزانه دانشگاه علوم پزشکی اصفهان22در درس فیزیک من روش خودم را داشتم و شاید این روش برای همه درست نباشد چون من در سال اول کنکور در درس فیزیک قوی بودم ولی نتوانستم سر جلسه کنکور عملکرد خوبی داشته باشم به همین دلیل برای مطالعه این درس در سال دوم ابتدا بدون مطالعه درس نامه می رفتم سراغ تست و به صورت آموزشی جواب می دادم و از تست به درس نامه برمی گشتم . این روش باعث می شد موضوعات بهتر در ذهنم بماند و کار دیگری که می کردم سوالات را تیپ بندی می کردم که این کار برای مرور و جمع بندی مطالب به من خیلی کمک کرد.
7حسين جعفری 47885425673.4پزشكی دانشگاه شهيد بهشتی17.4در درس فیزیک ابتدا جزوه معلم را چند بار می خواندم بعد سراغ تست زنی از منابعم می رفتم و چند بار تست های هر منبع را می زدم. در برخی مباحث درس نامه کتاب ها کمک اموزشی را نیز مطالعه می کردم و چند روز مانده به آزمون پیش رو تست های کتاب سه سطحی را با دقت می زدم. سعی می کردم همه سوالات را خودم به جواب برسانم.


روش مطالعه قهرمانان پیشرفت : درس زیست شناسی                        

روش مطالعه قهرمانان پیشرفت : درس زبان                        

روش مطالعه قهرمانان پیشرفت : درس دینی                        

روش مطالعه قهرمانان پیشرفت : درس عربی                        

روش مطالعه قهرمانان پیشرفت : درس ادبیات                        

Menu