گفت و گوی ساراسادات تقوی با قهرمان پیشرفت مریم رزمجو

... جمله دومین برادرم قبل از دومین کنکورم آرامشی غیر قابل وصف در من به وجود آورد آن هم این بود که "جواب و شرایط هر طور باشد من به تو افتخار می‌کنم"

گفت و گوی ساراسادات تقوی با قهرمان پیشرفت مریم رزمجو

مریم رزمجو دریک نگاه 

نام شهر:اردبیل

منطقه : منطقه دو 

رتبه در سال 99: 7427

رتبه در سهمیه سال 1400 : 1505

رشته قبولی : پزشکی دانشگاه اردبیل روزانه 

سال های کانونی بودن: دهم تا دوازدهم و سال اخر فارغ التحصیلی، 4 سال، 75 آزمون

میانگین تراز 1400: 6123

 

... جمله دومین برادرم قبل از دومین کنکورم آرامشی غیر قابل وصف در من به وجود آورد آن هم این بود که "جواب و شرایط هر طور باشد من به تو افتخار می کنم"

 

دلیل اینکه برای یک سال پشت کنکور ماندید چه بود؟

تنها دلیلی که صراحتا می توانم بیان کنم هدفم بود و در هر دو سال در انتخاب رشته هایم جز پزشکی رشته دیگری را انتخاب نکردم. به نظرم استفاده از منابع کم و گاهی اشتباه در بعضی درس ها و همچنین کم کاری در حل تست های زمان دار مهم ترین دلایل عدم موفقیتم در سال اول شدند.

  

نظر خانواده برای اینکه دوباره کنکور بدهید چه بود؟ 

بزرگترین پشتوانه من همیشه خانواده‌ام بود. وقتی تصمیم به پشت کنکور ماندن را گرفتم، اعتماد داشتن خانواده‌ام به من در مسیر اهدافم، مرا بیشتر مصمم کرد. این راه مانند همه‌ی راه ها پستی و بلندی های زیادی دارد. هیچ وقت صحبت های امید بخش مادرم در اوقاتی که خسته می شدم و از نتایجم ناامید می شدم را فراموش نمی کنم. پدرم و پشتیبانم هم همیشه جویای احوالم بودند. هر دو برادرانم در این راه به من بسیار روحیه می دادند، مخصوصا جمله دومین برادرم قبل از دومین کنکورم آرامشی غیر قابل وصف در من به وجود آورد آن هم این بود که "جواب و شرایط هر طور باشد من به تو افتخار می کنم"

 

روش مطالعه نقاط قوت تو چگونه بود؟

نقطه قوت من در اختصاصی ها زیست بود. زیست را روزانه مطالعه می کردم و تست می زدم تا سرعت تست زنی ام زیاد باشد و زمانی که تستی را اشتباه می زدم سریع به کتاب مراجعه کرده و آن بخش را مرور می کردم. 

 

اگر در درسی روش مطالعه را تغییر داده اید بگویید که این تغییر به چه صورت بوده است؟ 

روش مطالعه ام در دینی در سال کنکور دوم بسیار تغییر کرد و این باعث شد که پیشرفت زیادی در آن بکنم. طوری که تلاش کردم به جای حفظ کردن دینی، مفهوم آیات و روایات را یاد بگیرم و روزانه هم تست دینی بزنم تا با نوع تست های هر درس دینی بیشتر آشنا شوم.

 

چطور با کانون آشنا شدید؟ به چه دلیل به کانون آمدید؟ 

توسط اطرافیانم با کانون آشنا شدم و دلیل ثبت نام در آزمون های کانون هم برنامه ی منظم و تکرار مباحث آن برای یادگیری بهتر بود. از سال دهم عضو کانون شدم و مهم ترین ویژگی آزمون های کانون هم برای من همان گونه که گفتم تکرار مباحث برای یادگیری بود.


برنامه ریزی را در طی دو هفته چگونه انجام می دادید؟

من همیشه برنامه ریزی هایم را با دوست صمیمی ام انجام می دادم. بعد از هر آزمون روز جمعه با هم تماس می گرفتیم و درباره ی آزمون و سوالات گفت و گو می‌کردیم و سپس با هم برنامه ریزی می‌کردیم. طوری که تست های مباحث آزمون بعد را به اندازه روزهای باقی مانده تقسیم می‌کردیم و هر روز تعداد مشخصی تست کار می کردیم. مطالعه مباحث آزمون را هم بیشتر هفته اول انجام می دادیم.

  

تحلیل آزمون را چه زمانی آغاز می کردید و به چه مواردی دقت می کردید؟

من تحلیل آزمون را همان روز جمعه آغاز می کردم ولی در بیشتر مواقع  3 ,  4 روز طول می‌کشید تا تحلیل را تمام کنم. در تحلیل آزمون، علاوه بر تست های غلط و  نزده ، تست های درست را هم بررسی می‌کردم.

 

از روش های مدیریت زمان استفاده می کردید؟ دفتر برنامه ریزی داشتید؟

بله از تکنیک ها بسیار استفاده کردم. مخصوصا در هنگام آزمون و کنکور، زمان های نقصانی کمک شایانی به من کردند. بله دفتر برنامه ریزی داشتم و سعی می کردم همیشه آن را بنویسم و طبق برنامه پیش بروم.

 

فکر می کردید چنین رتبه ای بگیرید؟ روز کنکور مورد خاصی که پیش نیامد؟ 

در سال دوم برعکس سال اول از لحظه‌ای که وقت آزمون تمام شد حس بسیار خوبی داشتم. چون آزمون را تحلیل نکرده بودم نمی دانستم رتبه ام در چه حدودی است. در حقیقت من تمام تلاشم را می کردم که روز کنکور همه چی عادی باشد مانند آزمون های کانون. 

زمان اعلام نتایج اولیه سال ۱۴۰۰ بدون شک یکی از بهترین روزهای زندگی ام بود و امیدوارم همه کسانی که با تمام وجود تلاش می کنند طعم این لحظه‌ی بی نظیر را بچشند

 

توصیه ای برای دانش آموزان دارید؟ 

دوران کنکور، دوران پر از پستی و بلندی ، هم از لحاظ روحی، هم از لحاظ انرژی و هم از لحاظ امیدواری است. هیچ وقت کسی در یک حالت روحی نمی تواند ثابت بماند. برای همین به جای ساعت مطالعه، بیشتر در پیوسته بودن مطالعه تان تمرکز کنید. یادتان نرود برای داشتن چیزی که تا به حال نداشتیم، باید کسی باشیم که تا به حال نبودیم ...

مصاحبه کننده: سارا سادات تقوی


قهرمان پیشرفت، سینا پالیک، از رتبه 13024 تا رتبه ی 1378

Menu