گفت و گوی محمدرضا خسروی با قهرمان پیشرفت سینا پالیک

متاسفانه روز قبل کنکور مادر بزرگم به رحمت خدا رفتند و وضعیت سخت و غیر قابل تحملی برایم بوجود آمد و کنترل اوضاع بیش از قبل برایم سخت شد

گفت و گوی محمدرضا خسروی با قهرمان پیشرفت سینا پالیک

سینا پالیک در یک نگاه

نام شهر: بندرعباس 

رتبه ی سال 98 : 13024  منطقه ۲

رتبه سال 99  : 5680  منطقه ۲ 

رتبه سال 1400  : 1378  منطقه ۲

رشته قبولی : پزشکی دانشگاه علوم پزشکی بندرعباس، روزانه

پدر:دبیر بازنشسته ،فوق دیپلم 

مادر:خانه دار،دیپلم

حضور در کانون: پایه یازدهم و دوازدهم و دو سال فارغ التحصیلی، 92 آزمون


درصدهای کنکور 1400:

ادبیات ۴۸، عربی ۶۰، دینی ۷۴، زبان ۶۰، ریاضی ۳۰، زیست ۸۰، فیزیک و شیمی ۳۵

 

از چه زمانی برای کنکور 1400 شروع به درس خواندن کردید؟

در کنکور سال ۹۸ اصلا انتظار چنین رتبه ای را نداشتم و من هم برای آن چیزی که می خواستم مجبور بودم دوباره برای کنکور درس بخوانم.از مهر ماه شروع به خواندن دوباره کردم و لیست اشتباهاتی که در سال قبل انجام دادم را برای خودم نوشتم و تمام تلاشم را کردم تا همه را جبران کنم.برای کنکور ۹۹ نسبت به سال قبل آمادگی بیشتری داشتم و راه درستی را رفته بودم اما به دلیل مواجه شدن با سوالات سخت این کنکور و اختلاف سطحش با کنکور گذشته دچار اضطراب شدم و به نتیجه مطلوبی نرسیدم. اما می دانستم که باز هم توانایی جبران خطا هایی که سر جلسه انجام دادم را دارم و اگر قرار است دوباره کنکور بدهم ،باید انتظار سخت بودن سوالات را داشته باشم . برای کنکور ۱۴۰۰از آذر ماه شروع کردم و طبق برنامه راهبردی کانون جلو می رفتم.

 

 وضعیت ساعت مطالعه شما در این سه سال دهم، یازدهم و دوازدهم چگونه بود؟

از سال یازدهم سعی کردم به طور جدی برای کنکور درس بخوانم . در سال دوازدهم با این که ساعت مطالعه ی بالایی داشتم اما کیفیت مطالعه ام خوب نبود .اما برای کنکور های ۹۹ و ۱۴۰۰کیفیت برایم مهم تر از کمیت بود .

 

زمانی که آزمون های کانون در دوران کرونا غیرحضوری شد عملکرد شما چگونه بود؟

غیر حضوری شدن آزمون ها چندان فرقی برایم نداشت و سعی می کردم در همان زمان خودش یعنی از ساعت ۸ تا ۱۲وربع آزمون بدهم و به دلیل  مجازی بودن و این که احتمال تقلب بود ، اصلا خودم را با بقیه مقایسه نکردم.

 گفت و گوی محمدرضا خسروی با قهرمان پیشرفت سینا پالیک

تحلیل آزمون ها را چگونه انجام می دادید؟

 بعد از ظهر جمعه ،بعد از کمی استراحت و پس از آمدن نتایج شروع به تحلیل آزمون می کردم.چه آزمون را خوب می دادم چه بد ،باید آزمون تحلیل می شد.چون آزمون دادن بدون تحلیل هیچ فایده ای نداشت.ابتدا تحلیل را با درس زیست انجام می دادم و تمام سوالات را تحلیل می کردم و نکات جدید را یادداشت می کردم و اشتباهاتم را در دفتر اشتباهات یادداشت می کردم. گاهی تحلیل تا روز شنبه هم طول می کشید .اما تا  تحلیل آزمون تمام نمی شد برای آزمون بعد برنامه ریزی نمی‌کردم.

 

در مسیر کنکور زمان هایی بود که خسته شوی یا اینکه از تصمیمی که گرفتی پشیمان بشوی؟چطور باهاش مقابله کردی؟

پشت کنکور ماندن دشواری های زیادی دارد و ترس دوباره نرسیدن وجود دارد و امکان ندارد فردی از ادامه دادن در این مسیر لااقل یک بار ناامید نشود چه برسد دو سال پشت کنکور ماندن . قطعا طی این مسیر دلسردی و نا امیدی وجود داشت اما حس رسیدن به هدف شیرین تر از آن بود که بخواهم از این مسیر کنار بروم.

 

 در سال آخر زمانی برای استراحت و تفریح در نظر گرفته بودید ؟

نمی شود در این سال فقط درس خواند و باید برای تمام کار ها برنامه داشت و وقت برای صحبت با دوستان، فیلم دیدن، تفریح و بازی در نظر گرفت.

 

روش مواجهه شما با درس ها درکنکور چطور بود ؟

کنکور ۹۹انتظار چنین سوالات دشواری را نداشتم و باعث شد استرس بگیرم و کنترل سر جلسه را نداشتم اما برای کنکور ۱۴۰۰این پیش بینی را داشتم که ممکن است همانند سال قبل سوالات سخت باشند و اگر سوالات سخت باشد ،برای همه به این گونه است و نباید انتظار درصد بالایی در دروسی که سخت طراحی شده اند داشته باشم. سطح سوالات عمومی در حد انتظارم بود و  همان گونه که در خانه آزمون می دادم ،برای هر درس عمومی پانزده دقیقه وقت در نظر می گرفتم و پانزده دقیقه آخر را برای ریدینگ و درک مطلب و برخی سوالات ادبیات وقت گذاشتم.

 

عملکرد شما در دوران جمع بندی چگونه بود ؟

برای دوران جمع بندی به صورت بازیابی عمل می کردم. ابتدا تست های مارک دار کتاب تست ها و آزمون ها را می زدم و سپس مباحثی که نیاز به خواندن بود ،به کتاب رجوع می کردم.

 

برنامه شما در روش سه روز یک بار و بعد از این که آزمون می دادید چه بود ؟

برای کنکور های ۹۸ و ۹۹ سوالات کنکور های اخیر را آزمون می دادم و هر روز آزمون دروس عمومی را در برنامه ام داشتم اما برای کنکور ۱۴۰۰چون با سوالات کنکور های گذشته آشنا بودم، از آزمون های جمع بندی گذشته کانون و دیگر آزمون های جمع بندی استفاده کردم. در فاصله بین آزمون ها برنامه ام به این صورت بود که ابتدا وقت برای مباحثی که مشکل دارم قرار دهم و سپس پیشروی در دهم ،یازدهم و سپس دوازدهم داشتم.

 

در هفته منتهی به کنکور چه کارهایی کردید ؟

هفته ی آخر را تورق سریع داشتم و برای درس زیست و دینی  در این هفته وقت بیشتری گذاشتم.  متاسفانه روز قبل کنکور مادر بزرگم به رحمت خدا رفتند و وضعیت سخت و غیر قابل تحملی برایم بوجود آمد و کنترل اوضاع بیش از قبل برایم سخت شد .اما تمام تلاشم را کردم تا آن ۴ساعت و ده دقیقه را به هیچ چیزی جز آزمون دادن فکر نکنم.

 

برای دانش آموزانی که می خواهند مثل شما موفق باشند چه پیشنهادی دارید؟

اول از همه به هدفی که دارید ایمان داشته باشید و با تمام وجود برای رسیدن به آن بجنگید. خودتان را فقط با  خودتان مقایسه کنید. پیوستگی داشته باشید و اگر آزمونی آمادگی لازم را نداشتید، باز هم شرکت کنید و از اشتباهاتتان درس بگیرید.

 

 در مورد همراهی پدر و مادر بگویید

 پدر و مادر دو حامی بزرگ برایم در این مسیر بودند و هر وقت چیزی لازم داشتم برایم مهیا میکردند و فضای مناسبی برای درس خواندن فراهم کردند.من هم بابت  این لطف و حمایت پدر و مادرم از آن ها تشکر میکنم.

 

در آخر اگر صحبتی هست بفرمایید:

اول از هر چیزی خدا را شاکرم که من را در مسیر درستی قرار داد و امید وارم به خوبی از تمام لحظات برای پیشرفت خودم و جامعه استفاده کنم.  همچنین از حامیانی که در این مسیر داشتم بسیار  سپاسگزارم و هیچ گاه کسانی که در شرایط سخت در کنارم بودند را فراموش نمی کنم.

مصاحبه کننده: محمدرضا خسروی


قهرمان پیشرفت، مهدی نریمانی، از رتبه ی 15653 تا رتبه ی 1149


Menu