روش مطالعه قهرمانان پیشرفت : درس عربی

یکی از روش‌هایی که می‌تواند در کشف روش مطالعه صحیح در مسیر مطالعه کمک کند و باعث می‌شود که به اندازه زحمت و توانی که در مطالعه یک کشیده اید ، موفق شوید، آشنایی با روش‌های مطالعه‌ی افراد موفق است.

روش مطالعه قهرمانان پیشرفت : درس عربی

یکی از روش‌هایی که می‌تواند در کشف روش مطالعه صحیح در مسیر مطالعه کمک کند و باعث می شود که به اندازه زحمت و توانی که در مطالعه یک کشیده اید ، موفق شوید، آشنایی با روش‌های مطالعه‌ی افراد موفق است.  هر فرد با یک مدل منحصر به فرد یاد می‌گیرد و لازم است تا بر ویژگی‌های شخصی‌اش آگاهی داشته باشد.  گاهی تشخیص می دهید که روش های شما در آن درس نیاز به تصحیح و تغییر و تکمیل دارد و یا تشخیص می دهید که با این که زیاد وقت گذاشته اید اما نتیجه ی مطلوب را کسب نکرده اید و روش شما نیاز به تغییر اساسی دارد شما نیز با سر زدن به کلکسیون‌های روش مطالعه می‌توانید بهترین روش مطالعه را که با نیازها و توانایی‌های شما سازگار است انتخاب کنید و در مطالعه از آن روش استفاده کنید.

در قسمت زیر روش های مطالعه موفق قهرمانان پیشرفت کنکور 1400 در درس عربی را مشاهده می کنید.


 درس عربی
ردیفنام و نام خانوادگیرتبه کنکور 1399رتبه کنکور 1400درصد درس سال 1399درصد درس سال 1400رشته قبولیمیزان پیشرفت ( درصد)روش مطالعه
1فاطمه سادات معدنی390112562662دبیری الهیات دانشگاه فرهنگیان پردیس قم36من در درس عربی همواره مشکل داشتم و جز نقاط ضعف من محسوب می شد و سال اول درصد 26 در عمومی و درصد20 در اختصاصی را کسب کردم اما سال دوم می دانستم که عربی برای ما انسانی ها که هم جز دروس تخصصی و هم جز دروس عمومی است حکم شاه کلید را دارد بنابراین از خرداد ماه 1۴00 یعنی حدود یک ماه مانده به کنکور روش خواندن عربی را تغییر دادم ، یک دفترچه کوچک برداشتم و تمام قواعدی که ممکن بود فراموش کنم را مرتب و با مثال می نوشتم هم چنین در کلاس عربی نیز شرکت کردم و توانستم در عرض یک ماه جهش درصد در درس عربی داشته باشم و در کنکور انسانی : عربی عمومی را 62درصد ، عربی اختصاصی را 76 درصد و در کنکور زبان نیز عربی عمومی را 76درصد بزنم
2حسين جعفری 478854268100پزشكی دانشگاه شهيد بهشتی32سال اول با توجه به اين كه عربي نقطه قوت من هميشه در مدرسه و آزمون ها بود، توجه زيادي به آن نداشتم كه به درصد 68 در كنكور رسيدم . اما در سال دوم هرشب تايم مشخصي را براي درس عربي اختصاص مي دادم ، آزمون هاي جمع بندي را نيز به طور مرتب در برنامه خودم قرار داده بودم . علاوه بر اين ها در دوران جمع بندی هم توجه بسيار ويژه ای به عربی داشتم و آزمون هاي جمع بندی را نيز ادامه دادم.
3 فائزه حسن پور311512636495پزشکی دانشگاه علوم پزشکی زنجان31روش مطالعه من در درس عربی به این شکل بود که اول مرور کلی برروی کتاب درسی داشتم. سپس سراغ درس نامه کتاب کار می رفتم و سعی می کردم قواعد را خیلی خوب یادبگیرم. برروی کاغذی می نوشتم و قواعد را باتمام جزئیات و نکات به خودم توضیح می دادم و دو منبع برای این درس داشتم که هردو را 3بار کار کردم . همچنین یک دفترچه داشتم که نکات ریز وترکیبی ومهم ومطالبی که فراموش می کردم را یادداشت می کردم و در دوران جمع بندی بارها مرور کردم واین باعث شد درکنکوربتوانم از این درس درصد 94.8 را کسب کنم . 
4 مهدی انصاری702920516484داروسازی روزانه دانشگاه علوم پزشکی اصفهان20برای درس عربی روش مطالعه من به این صورت بود که تست های ترجمه چند سال اخیر کنکور همه رشته ها را دسته بندی کرده بودم و ابتدا کار کردم و این موجب شد به تسلط خوبی در تست های ترجمه برسم و برای قواعد هم شبی 5 تست تمرین می کردم .این کار باعث شد تقریبا تا عید من کاملا درس عربی را خوانده باشم و بعد از عید فقط مجموعه سوال های مشابه کنکور به صورت زمان دار کار می کردم و برای سوالات  متن عربی و تحلیل صرفی  فقط با تمرین و تکرار میشه به تسلط خوبی در این قسمت رسید.
5 علی بدوی591916806078پزشکي دانشگاه علوم پزشکي جندي شاپوراهواز18من در ابتدا روی نکات ترجمه تمرکز کرده بودم و تست های بسیار زیادی حل کرده بودم و کاملا مسلط شده بودم . برای نکات قواعد    خلاصه نویسی را انجام می دادم و باعث می شد تا در آزمون ها پیشرفت کنم
6مبین محمدپور36008416478دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل 14درس عربی را از روی کتاب می خواندم و بعد از تسلط بر کتاب برای آن مباحث تست آموزشی و زمان دار می زدم .
7 فرید فلاحی29623554050مهندسي برق دانشگاه تربيت دبيرشهيدرجايي، تهران10ابتدا درس نامه کتاب کمک درسی خود را مطالعه می کردم و نکات مهم آن را خلاصه نویسی می کردم. پس از خلاصه نویسی مطالب مهم و نکات کنکوری به سراغ تست ها می رفتم و تست های بسیار زیادی را حل می کردم.معمولا یک شب در میان 10 تست ترجمه حل می کردم.


روش مطالعه قهرمانان پیشرفت : درس ادبیات                        

Menu