گفتگوی رادمن سرداری با امیرمحمد سعادتی - قهرمان نیمسال اول

گفتگوی رادمن سرداری با امیرمحمد سعادتی آردی - قهرمان نیمسال اول -با میانگین تراز 7314 -قهرمانان پیوستگی نیمسال اول 1400 - مصاحبه با رتبه برتر ها

گفتگوی رادمن سرداری با امیرمحمد سعادتی - قهرمان نیمسال اول
نام و نام خانوادگی : امیرمحمد سعادتی آردی
نام شهر : بابل
رشته : ریاضی فیزیک
میانگین تراز : 7314
تحصیلات پدر : کارشناسی کشاورزی
شغل پدر : کارشناس کشاورزی
تحصیلات مادر : کارشناسی صنایع
شغل مادر : خانه دار


 میانگین درصد درس ها 

حسابان : 80%
فیزیک : 90%
شیمی : 90%
هندسه : 70%
گسسته : 70%
ادبیات : 70%
زبان : 80%
عربی : 90%
دینی : 80%



 به جز یکی دو درس دوست دارم در بقیه درس ها بالا ترین درصد را بیاورم 


 آزمون‌ 

از چه زمانی وارد کانون شدید و در چه پایه‌هایی در آزمون‌های کانون شرکت کردید و چند سال؟ دلیل آن چه بود؟ 

از پایه یازدهم  ، دلیل انتخاب کانون داشتن جامعه آماری بالا و همچنین قوی بود و دلیل انتخاب پایه یازدهم برای این بود که شروع جدی درس خواندن من از پایه یازدهم بود.


 دلیل حضور مداوم و پیوستگی شما در آزمون های کانون چیست؟ 

از نظر من مهم ترین شاخصه برای موفقیت در کنکور حفظ کردن آمادگی نسبی در طول سال کنکور است.و برنامه کانون هم امکان این استمرار را فراهم میکند.مهم ترین چالش برای حفظ این آمادگی داشتن انگیزه و انرژی کافی است که البته کاهش این دو حتمی است اما ما باید همواره تلاش کنیم تا از ضرر رساندن و طولانی شدن این دو جلوگیری کنیم. 


مهم ترین ویژگی آزمون‌ها از نظر شما چیست؟ (اصلی و هدف‌گذاری و مشابه پارسال) 

آزمون های مشابه پارسال بدلیل اینکه شباهت زیادی با آزمون های اصلی دارد شرایط آزمون و سطح سوالات را تا حدود زیادی شبیه سازی میکند و برای خود من تاثیر بسزایی در افزایش آمادگی و همچنین تراز دارد.آزمون های اصلی نیز هم برای مقایسه شرایط درسی نسبت به قبل و رسیدن به حد مطلوب لازم است و هم مقایسه خود با دیگر دانش آموزان که قرار است در کنکور با هم رقابت کنیم.


شرایط کرونا و آنلاین بودن آزمون ها، تاثیری در نحوه شرکت و آزمون دادن شما گذاشته است؟ 

واقعیت این است که من از پایه یازدهم شروع کردم و همواره در آزمون های آنلاین شرکت کردم اما قطعا اهمیت آزمون هیچ تغییری نمیکند.اما بعد از کرونا شرایطی به وجود آمد که میشد از آن برای افزایش مطالعه استفاده کرد.


چقدر تراز و رتبه و درصد دیگران برای شما مهم است؟ با توجه به آنلاین بودن آزمون آیا نگران تقلب برخی دانش آموزان هستیدو چقدر این موضوع برایتان مهم است؟ 

آزمون های آزمایشی این خاصیت را دارد که خودتان را با دیگران مقایسه کنی و این اتفاق بسیار خوب است اما نباید برای ما مشکل ایجاد کند بلکه باید از این مقایسه استفاده کنیم تا باز هم نسبت به قبل بهتر شویم.با اینکه این تقلب ها ظلم بزرگی به همه دانش آموزان حتی خود متقلبین است اما ما دانش آموزان چاره ای نداریم جز اینکه با این موضوع کنار بیاییم.


چگونه و در چه زمانی در آزمون مشابه پارسال شرکت می کنید؟ چه هدفی از شرکت در این آزمون ها دارید؟ آیا در چند نوبت به درس ها پاسخ می دهید یا اینکه به همه درس ها در یک زمان پاسخ می دهید؟

 در آزمون مشابه پارسال با توجه به فواید آن همواره شرکت میکنم. من معمولا در چند نوبت به سوالات پاسخ میدهم و آنها را جداگانه بررسی میکنم .


از چه سالی تابستان را جدی گرفتید؟ و شرکت در آزمون های تابستان به شما در طول سال و در دوران مدرسه چه کمکی کرد؟ 

 تابستان سال دوازدهم میتوانم بگویم یکی از بهترین بازه های درسی برای من بود زیرا من توانستم با برنامه خودم در کنار برنامه کانون در تابستان و با تقسیم زمان هم مروری بر یازدهم که نقطه قوت من بود داشته باشم هم پیشرفت چشمگیری در دهم که نقطه ضعف من بود داشته باشم که باعث شد در آزمون 26 شهریور یعنی انتهای تابستان تراز من در پایه دهم به 8089 برسد که این پیشرفت در تابستان برای من لذت بخش بود .


 اولین ترازی که در کانون گرفتید چند بود و به چه ترازی رسیده اید؟ دلیل پیشرفت خود را چه می دانید؟ 

اولین تراز من در آزمون 2 آبان پایه یازدهم بود که تراز6942 را کسب کردم و آخرین آنها 7747 بود. دلیل پبشرفت تلاش زیاد و درست است یعنی ما باید بتوانیم استراتژی های مناسبی را اجرا کنیم تا به هدف های از پیش تعین شده دست بیابیم.


کدام درس نقطه قوت شما محسوب می شود؟ در این درس چه روش مطالعه ای دارید؟ 

نقطه قوت من در درس فیزیک است. من برای درس فیزیک علاوه بر تدریس معلم تنها یک کتاب کمک آموزشی دارم که با توجه به علاقه ام به این درس اول درسنامه را به خوبی و مفهومی می خوانم سپس تنها چیزی که می ماند تست زیاد و مداوم است.


برای پیشرفت کردن، با کسی مشورت کردید و از کسی کمک گرفتید؟ 

بله با مادرم و همچنین مشاور مدرسه ام.البته مهم ترین کمک را خود دانش آموز میتواند به خودش بکند که با درک و شناخت درست از خودش این اتفاق رخ میدهد.


  بعد از شرکت در آزمون‌ها در مدرسه هم رشد داشتید؟ آزمون ها چگونه باعث رشد شما در مدرسه شده است؟ 

قطعا هدف مدارس هم مانند آزمون های کانون آمادگی برای کنکور است و پیشرفت در کانون در مدرسه هم تاثیر گذار است.



 برنامه و کتاب 



 همانگونه که میدانید بسیاری از دانش آموزان که کانونی هم نیستند طبق برنامه راهبردی کانون برنامه ریزی میکنند. به نظر شما مهمترین ویژگی برنامه راهبردی چیست؟

برنامه راهبردی کانون با توجه به اینکه توسط کسانی طراحی شده که سال ها در این راه تجربه دارند فواید بسیار زیادی دارد مهم ترین آنها این است که دانش آموز یک برنامه بلند مدت خواهد داشت که میداند تا روز کنکور باید چه کند و البته بودجه بندی مناسبی دارد که میتوان با آن تا روز کنکور به آمادگی کامل رسید .


چقدر برنامه مدرسه و برنامه راهبردی برای شما فرق دارد؟ چگونه برنامه مدرسه و برنامه آزمون ها را با هماهنگ میکنید؟

من زمانم را به سه بخش تقسیم میکنم که یک بخش به مدرسه یک بخش به برنامه درسی شخصی خودم و بخش بزرگ تر آن به آزمون های کانون اختصاص دارد و با این روش هیچ مشکلی برای درس مدرسه ام پیش نمی آید. 


 آیا روش مطالعه شما در سال کنکور با سال های پایه تفاوتی کرده است؟ چه تفاوتی؟ 

در سال کنکور با توجه به فشردگی مطالب سه سال تحصیلی تفاوت هایی به وجود آمده مانند اختصاص زمان به هر سه سال و همچنین افزایش زمان مطالعه.


کدام درس نقطه قوت شما محسوب می شود؟ در این درس چه روش مطالعه ای دارید؟

برای رسیدن به تراز کنونی، دربرنامه‌ریزی‌های خود چه تغییراتی ایجاد کردی؟ ساعت مطالعه خود را افزایش دادم و همچنین نحوه و زمان مطالعه دروسی را که در آن ضعف داشتم تغییر دادم. 


در کدام درسها روش مطالعه ی خود را تغییر دادید و پیشرفت زیادی داشتید؟ چگونه؟

در درس شیمی سعی کردم اهمیت بیشتری به تست زدن بدهم و درحال پیشرفت در درس شیمی هستم.


 

 کارنامه وسایت: 



 از سایت کانون در این مدت چه استفاده هايي کرده اید ؟ 

بررسی کارنامه خودم و رتبه برتر ها و همچنین پیشرفت خودم در طول سال.  


روز جمعه كارنامه را چه ساعتي مي گيريد ؟  و چگونه و به كدام قسمت ها بيشتر توجه مي كنيد؟

معمولا منتظر میمانم تا کارنامه بیاید و تمام قسمت های آن را به دقت بررسی میکنم


از جعبه‌ی ابزار کارنامه، از کدام کارنامه‌ها استفاده میکنید و چرا؟

 همه آنهای ویژگی های مفیدی دارند که به وقت نیاز از آنها استفاده می کنم. 


هفته ی اول و دوم برنامه تان چگونه است ؟روزهای جمعه آزمون را در چه زمانی شروع میکردید؟آیا در پردازش اول کارنامه میگرفتید يا در پردازش هاي بعدي ؟چرا؟

من در ابتدای هفته اول به دروس مدرسه میرسم سپس  به سرفصل آزمون میرسم و از ابتدای هفته دوم بیشتر وقتم به تست و مرور اختصاص می یابد.


 روش شما برای بررسی کارنامه ها و تحلیل آزمون ها چگونه بود؟ 

من ابتدا کارنامه و درصد ها را به دقت بررسی میکردم و معمولا سوالات اشتباه را هم دوباره بررسی میکنم تا اشتباهات قبلی دیگر تکرار نشود.


 درسال های دهم ویازدهم ازنظرآموزشی چه وضعیتی داشتید؟درآزمون  هاچه ترازی داشتید؟اگرنسبت به سالهای پایه پیشرفت داشته اید، دلیل وانگیزه این پیشرفت چه بود؟

من در سال دهم اصلا درس نمی خواندم و در آزمون های کانون هم شرکت نکرده بودم.اما از سال یازدهم که شروع کردم به درس خواندن همواره تراز خوبی داشتم و همیشه به جز یکی دو آزمون تراز بالای 7000 داشتم اماکم کم این تراز بیشتر شد.


 

 مهارت های خودتنظیمی وفراشناخت : 



آيا هدف گذاري چند از 10را انجام مي دهید؟ براي كدام درس ها ؟ چگونه انجام مي داديد؟ آيا براي هدف گذاري از اين كارنامه ها استفاده مي كرديد؟

من معمولا پیش از آزمون با آزمون مشابه پارسال و میزان مطالعه و تسلطم درتست ها می دانم که در چه درس هایی مشکل دارم و برای خودم درصدی را در ذهن دارم که سر آزمون انتظار بیشتر از خودم نداشته باشم .


 شما امسال بيشتر با روش بازيابي درس مي خوانید يا باروش دوباره خواني؟ نظر خودرا راجع به روش بازيابي بنويسيد. آيا اول آزمون مي داديد بعد درس مي خوانديد يا اول درس مي خوانديد بعد ازمون مي داديد؟ 

بسته به میزان تسلط خودم و همچنین عمومی یا اختصاصی بودن درس ها از دو روش متفاوت استفاده می کنم.وقتی از روش بازیابی استفاده میکنیم زمان اضافه برای مطالب ساده استفاده نمیشود و مرورمان مفید تر می شود. 

من ابتدا مطالعه میکنم بعد از آن آزمون میدهم.


 آیا خلاصه نویسی دارید؟ روش خلاصه نویسی شما چگونه است؟

من زیاد اهل خلاصه نویسی نیستم اما برای دروس شیمی و دینی در حاشیه کتاب کمی خلاصه نویسی میکنم.


براي اين كه از حاشيه های کنکور و کرونا و ... به دور باشيد، چه كارهايي انجام میدهید؟ 

به نظرم حواشی برای همه وجود دارد اما ما باید تلاش کنیم که آن را کنترل کنیم تا در روند درس خواندن ما مشکل ایجاد نکند.


پشتیبان شما چه کمکی در پیشرفت شما داشته است و از نظر شما پشتیبان خوب چه ویژگی هایی دارد؟

پشتیبان ها با توجه به تجربه ای که از سال های قبل دارند می توانند کمک خوبی به دانش آموزان داشته باشند و پشتیبان من هم تجربیات خود را در اختیار من قرار می دهد.به نظر من یک پشتیبان خوب باید اطلاعات کاملی در نحوه مطالعه همه درس ها داشته باشد و از استراتژی های مورد نیاز برای همه بازه های زمانی طول سال باخبر باشد.  


اعضای خانواده برای کمک کردن در برنامه ریزی، افزایش روحیه و کنترل وضعیت درسی شما چه اقداماتی داشته و دارند؟

 مهم ترین کمکی که پدر و مادر من برای مطالعه به من کردند فراهم کردن یک آرامش برای من به معنای نگذاشتن فشار بر دوش من در آزمون ها بود که از هر دوی آن ها ممنونم.



 روش های مدیریت زمان: 

 


زمان آزمون های خود را چگونه مدیریت میکنید؟ 

مهم ترین کاری که من برای مدیریت زمان می کنم تست زنی بیشتر و بیشتر و دادن آزمون های بیشتر است و به نظرم هیچ چیز دیگری این تاثیر گذاری را ندارد. 


از کدام یکی تکنیک های مدیریت زمان استفاده میکنید؟(ضربدر منها- زمان های نقصانی...) 

واقعیت این است که از هیچ کدام از این تکنیک ها استفاده نمیکنم.نمی دانم خوب است یا بد ولی به جز یکی دو درس دوست دارم در بقیه درس ها بالا ترین درصد را بیاورم و دوست ندارم از هیچ کدام از سوال ها عبور کنم البته خیلی کم پیش می آید که با ایده یک سوال آشنا نباشم.



دانش آموزان عزیز، خلاصه مصاحبه های کانون با رتبه های تک رقمی کنکور 1400 را در صفحه کانون برترها دنبال کنید. 

گفتگوی رادمن سرداری با امیرمحمد سعادتی - قهرمان نیمسال اول


Menu