گفتگوبا قهرمان پیوستگی نیمسال اول (تجربی) افشین کهخا

در این مطلب گفتگوبا قهرمان پیوستگی نیمسال اول (تجربی) افشین کهخا را می‌خوانید.

گفتگوبا قهرمان پیوستگی نیمسال اول (تجربی) افشین کهخا
نام و نام خانوادگی: افشین کهخا
رشته تحصیلی: تجربی نام شهر: ساری
میانگین تراز:7083
تحصیلات پدر:دیپلم
شغل پدر:کارگر
تحصیلات مادر:دیپلم
شغل مادر:خانه دار


اطلاعات درصد دانش آموز در آزمون:

ادبیات ۶۰
عربی ۸۰
دینی ۹۰
زبان ۱۰۰
زمین شناسی 90
زیست ۷0
ریاضی ۹۰
شیمی ۸۰
فیزیک ۷۰


ملاک را رتبه و تراز قرار نداده ام و درصد و پیشرفت برایم مهم و اصل می باشد..


آزمون‌

1-از چه زمانی وارد کانون شدید و در چه پایه‌هایی در آزمون‌های کانون شرکت کردید و چند سال؟ دلیل آن چه بود؟ 

من از سال هشتم در آزمون های کانون ثبت نام کردم و به مدت پنج سال به طور مداوم آزمون دادم.من از قبل از طریق آشنایان و اقوام اطلاعاتی راجب برنامه راهبردی منظم آزمون ها اطلاعاتی داشتم و به نظرم بهترین برنامه ممکن بود و به همین دلیل تصمیم گرفتم در آزمون های کانون شرکت کنم.


2-دلیل حضور مداوم و پیوستگی شما در آزمون های کانون چیست؟ 

از نظر من فرآیند آزمون دادن یک کار مدام و پیوسته است و غیبت در یک آزمون هم میتوانست خیلی به ضررم باشد. به ویژه در سال کنکور حتی اگر به برنامه راهبردی نرسیدم غیبت نکردم و در آزمون شرکت کردم و سعی کردم خودم را کامل به بودجه بندی آزمون بعد برسانم.به همین دلیل من به طور پیوسته در تمام آزمون های کانون شرکت میکردم.


3-مهم ترین ویژگی آزمون‌ها از نظر شما چیست؟ 

 آزمون ها با وجود سنجش خوبی که دارند باعث می شوند تا  ما میزان مطالعه خودمون در طی دوهفته را با  ازمونی که تشابه زیادی به کنکور داره محک بزنیم و همین باعث پیشرفت باشد.ازمون دادن به صورت روتین خیلی اهمیت دارد تا از داده ها و دیتاهایی که از هر درس برداشت شده امتحان داده بشود. آزمون های اصلی شبیه ساز خیلی خوبی نسبت به کنکور هستند و آزمون هدف گذاری که طی یک هفته قبل آزمون اصلی برگزار می شود، باعث می شود تا با نمونه سوالات بیشتر آشنا بشویم و دروس مطالعه شده در طی یک هفته را محک بزنیم. آزمون مشابه پارسال هم با کار کردن نمونه سوالات علاوه بر محک زدن خودمان که چقدر برای آزمون اصلی حاضر هستیم، باعث می شود تا تست هایی با تشابه بالا به تست های کنکور را کار کرده باشیم.


4-شرایط کرونا و آنلاین بودن آزمون ها، تاثیری در نحوه شرکت و آزمون دادن شما گذاشته است؟ 

شرایط کرونا فرصت بهتری برای درس خوندن ایجاد کرده به خصوص غیرحضوری بودن مدرسه که زمان کمتری  می برد، باعث می شود فردی که واقعا اشتیاق درس خوندن را دارد بتواند ازین فرصت به بهترین صورت ممکن استفاده کند.


5-چقدر تراز و رتبه و درصد دیگران برای شما مهم است؟ با توجه به آنلاین بودن آزمون آیا نگران تقلب برخی دانش آموزان هستید و چقدر این موضوع برایتان مهم است؟

برای من تراز و رتبه و درصد دیگر شرکت کنندگان، که رقیب های ما برای آزمون اصلی که همان کنکور است محسوب می شوند،خیلی مهم است.بعد از هر آزمون نفرات برتر را بررسی و اگر ضعفی نسبت به هم ترازهای خودم دارم را سعی می کنم در آزمون بعدی اصلاح کنم. خیر هیچ نگرانی برای تقلب افراد وجود ندارد.این افراد انگیزه کسانی که سخت کوش هستند را بیشتر می‌کنند که تایم بیشتری را مطالعه کنند و پیشرفت بیشتری داشته باشند و در کنکور رتبه به مراتب بهتری کسب کنند. ملاک را رتبه و تراز قرار نداده ام و درصد و پیشرفت برایم مهم و اصل می باشد.


6-آزمون های هدف گذاری چه تاثیری در برنامه ریزی مطالعاتی و ساعت مطالعه شما وپیشرفت در هر آزمون داشت؟

بنده مرتبا آزمون های هدف گزاری را از ۸ صبح آغاز می کردم و به نظر من خیلی این آزمون مفید و کاربردی است به این خاطر که زمان این آزمون پنج شنبه یک هفته قبل از آزمون اصلی است و شما سعی می کنید کل بودجه بندی آزمون اصلی را تا پنج شنبه برسانید که باعث افزایش ساعت مطالعه و پیشرفت می شود. خوبی دوم آن این است که اگر نتیجه مطلوبی کسب نکردیم متوجه می شویم که به اندازه کافی تلاش نکرده ایم یا باید راهکار خواندن هر درس را با توجه به عملکردی که داشتیم عوض کنیم.


7-چگونه و در چه زمانی در آزمون هدف گذاری و آزمون مشابه پارسال شرکت می کنید؟ چه هدفی از شرکت در این آزمون ها دارید؟ آیا در چند نوبت به درس ها پاسخ می دهید یا اینکه به همه درس ها در یک زمان پاسخ می دهید؟

پنج شنبه هفته قبل آزمون اصلی در آزمون هدف گذاری و پنج شنبه یک روز قبل آزمون اصلی آزمون مشابه پارسال را شرکت می کردم. من بخاطر اینکه همان شرایط آزمون حضوری برایم ایجاد شود سوالات را صبح آزمون پرینت می گیرم و برای تایم عمومی و اختصاصی تایمر می گذارم که سر ساعت آزمون را به پایان برسانم. هدفم از شرکت در این دو آزمون ، آشنایی با سوالات با کیفیت بیشتر و آمادگی بهتر برای آزمون اصلی هست که واقعا هم تاثیر گذار است . همان طور که در بالا عرض کردم سوالات را پرینت میگیرم و در دو تایم عمومی و اختصاصی به سوالات پاسخ میدهم و خیلی مفید در مدیریت زمان آزمون می تواند باشد.

 

8- از چه سالی تابستان را جدی گرفتید؟ و شرکت در آزمون های تابستان به شما در طول سال و در دوران مدرسه چه کمکی کرد؟

بنده از سال هشتم در آزمون های کانون شرکت کردم و از تابستان نهم به طور پیوسته تا کنون در تمام آزمون ها شرکت کرده ام.

از نظر من بهترین فایده آزمون های تابستان پیش خوانی مطالب جدید بر اساس یک برنامه درست و اصولی و سنجش با سوالات استاندارد است.البته که مرور درسهای پیشین هم بسیار مفید است ولی پیش خوانی مطالب جدید قبل از شروع سال تحصیلی خیلی به شما کمک می‌کند و یک گام به راحتی از بقیه رقیب هایی که از مهر و از صفر شروع می کنند جلوتر هستید.


9-اولین ترازی که در کانون گرفتید چند بود و به چه ترازی رسیده اید؟ دلیل پیشرفت خود را چه می دانید؟ 

اولین تراز من در آزمون های کانون مربوط میشود به ۳ آذر ۹۶ و سال هشتم که ۵۴۸۰ بود.و میانگین تراز امسال ۷۰۸۳ بوده است. بنظر من تنها راه پیشرفت فقط کوشش و تلاش و یاد گرفتن از  راه اصولی و مفهومی خواندن تمام مطالب است. باید روش های اصلی را یاد بگیریم هر چند که طولانی باشند و به مرور زمان با تمرین بیشتر و انجام محاسبات ذهنی می توانیم خیلی سریعتر سوال ها را حل کنیم.هیچ گاه دنبال تکنیکی که آن را درک نکردم نرفتم زیرا نتیجه مطلوبی نخواهد داشت و باعث می شود بعد از هر آزمون تمام زحمات و تلاشی که کرده ام بیهوده شود.


10-کدام درس نقطه قوت شما محسوب می شود؟ در این درس چه روش مطالعه ای دارید؟

در دروس عمومی بهترین عملکردم در زبان و دین و زندگی بوده که فکر میکنم نقطه قوت اکثر بچه ها باشد.

در درس دین و زندگی بنظرم فقط و فقط خواندن کتاب درسی با جزئیات کامل  و بعد از آن تست زدن می‌تواند بهترین روش باشد.

برای درس زبان هم با توجه به پایه ایی که هر شخص دارد می تواند متفاوت باشد ولی برای کسانی که ضعیف تر هستند این است که حتما هم خود کتاب را بخوانند و درسنامه کتاب های کمک آموزشی هم میتواند مفید باشد و کلاس رفتن را هم اگر وقت زیادی نگیرد می تواند کمک کننده در پیشرفت باشد. در دروس اختصاصی نقطه قوت من زیست است.اول از همه حداقل ۳ بار کتاب درسی را با جزئیات و توجه به شکل ها   می خوانم سپس به سراغ تست زنی می روم.راه پیشرفت در درس زیست تست زنی مداوم و یادگیری درست نکته ها و مفهوم است  و همین طور  اگر به نکته جدیدی برخوردم که نخوانده  بودم آن را در دفتر و یا کتاب، که کتاب بهتر است ، یادداشت می کنم تا در مرور همه نکات را بلد باشم.


11-برای پیشرفت کردن، با کسی مشورت کردی و از کسی کمک گرفتی؟

برای پیشرفت خصوصا در سال کنکور هیچ کس بجز خانواده و خود فرد نمی تواند مفید باشد.البته خانواده  هم تا حدی دغدغه و مشکلاتی دارند و وقت  آن چنان زیادی  ندارند بنابراین بهترین فرد برای پیشرفت مخصوصا سال کنکور خودتان هستید. باید خودتان به خودتان کمک کنید تا آیندتان را بسازید و هر روز بهتر از روز قبل باشید و به کسی تکیه نکنید زیرا هیچکس بغیر خود و خانواده شما ممکن است صلاح شما را نخواهند و به شدت از رقیب ها عقب بیفتید و تمرکزتان بهم بخورد.


12-بعد از شرکت در آزمون‌ها در مدرسه هم رشد داشتی؟ آزمون ها چگونه باعث رشد شما درمدرسه شده است؟ 

صددرصد همینطور است.کسی که مفهومی بخواند و بتواند آزمون ها و سوالات استاندارد را به خوبی پشت سر بگذارند. دغدغه  خاصی برای امتحان های مدرسه ندارند و استرسی که برای کنکور دارند هم کاهش میابد.

مفهومی و با جزئیات و خط به خط خواندن کتاب های درسی و به طور مدام و پیوسته آزمون دادن قطعا باعث پیشرفت در تمام آزمون های موجود می شود و به راحتی میتوان در مدرسه نتایج عالی کسب کرد.

برنامه و کتاب

1-همانگونه که میدانید بسیاری از دانش آموزان که کانونی هم نیستند طبق برنامه راهبردی کانون برنامه ریزی میکنند. به نظر شما مهمترین ویژگی برنامه راهبردی چیست؟

بنظر من همه افرادی که با برنامه راهبردی کانون پیش میروند نتیجه بسیار خوبی می‌گیرند زیرا برنامه معقول و منطقی دارد و شما به راحتی میتوانید به بودجه بندی هر درس برسید و از همه مهمتر این است که هر دو هفته آزمون می دهید که خیلی موثر است و اگر مشکلی هم  در درسی دارید در دو هفته مشخص می‌شود و خیلی زود میتوانید آن را رفع کنید.


2-چقدر برنامه مدرسه و برنامه راهبردی برای شما فرق دارد؟ چگونه برنامه مدرسه و برنامه آزمون ها را با هماهنگ می کنید؟

در مورد مدرسه ، از وقتی که مجازی شد کمتر با مدرسه پیش روی داشتم و البته که برنامه مدرسه و برنامه راهبردی یکسان هستند و این یک امتیاز مثبت هست. برنامه راهبردی یک برنامه کاملا دقیق و با جزئیات طراحی شده هست که شما هم بازه های مرور و  هم جمع بندی ها را چندین بار در سال دارید و اهمیت شایانی  دارد.

من با برنامه راهبردی کاملا موافقم و معمولا دروسم را  بر طبق همین برنامه پیش میبرم.


3-آیا روش مطالعه شما در سال کنکور با سال های پایه تفاوتی کرده است؟ چه تفاوتی؟ 

بله قطعا تفاوت زیادی در سال های پایه و سال کنکور است.اگر شما در سال های پایه کم کاری کرده اید سال کنکور تنها فرصت شما برای جبران کم کاری شماست و نباید آن را به راحتی از دست بدهید.

روش مطالعه در سال کنکور برای هر فرد یا توجه به وضعیتی که دارد متفاوت است. کسی که پایه خوبی دارد کافیست فقط مروری در دروس پایه داشته باشد و بعد سراغ تست برود و فقط برای دروس دوازدهم نیاز به درک مطلب و مفاهیم جدید دارد.

ولی افرادی که در سال های پایه کم کاری کرده اند باید وقت و تایم بیشتری را نسبت به بقیه افراد به پایه اختصاص دهند که صرف درک و فهم مطالبی که نخوانده اند میرود. هرکس با توجه به وضعیتی دارد با یک برنامه اصولی می‌تواند با برنامه راهبردی کانون همگام شود و به نتیجه دلخواهش برسد.


4-برای رسیدن به تراز کنونی، در برنامه‌ریزی‌های خود چه تغییراتی ایجاد کردی؟

قطعا هر فرد در طول سال کنکور برنامه و راهکارهای مختلف را برای پیشرفت بیشتر امتحان میکند و اگر در آزمون نتیجه نگیرد یا به روش قبلی روی میاورد یا به دنبال راهکار جدیدی میرود. بستگی به موقعیت و وضعیت هم فرد دارد و اگر تراز پایینی دارید قطعا با تغییر روش و راهکار میتوانید در مدت کمی به نتیجه دلخواهتان برسید.


5-ازکدام یک  از کتاب آبی ، سه سطحی ،تابستان ،نوروز و زرد و.... استفاده میکنید یا کرده اید؟ مهم ترين ويژگي هاي اين كتاب هايي كه استفاده كرديد را توضيح دهيد؟

من از تمامی کتاب های کانون تا جایی که تایم کافی داشته  باشم استفاده می کنم و هر کتاب ویژگی مخصوص خود را دارد. برای مثال کتاب آبی به دلیل داشتن کنکورهای اخیر و آزمون های کانون منبع مناسب و استانداری برای شروع تست زنی است.

کتاب تابستان برای تابستان، کتاب نوروز در زمان عید و کتاب زرد در دوران جمع بندی جزو بهترین کتاب ها هستند.

ویژگی تمام کتاب های کانون استاندارد و با کیفیت بودن تمام سوالات آن می باشد که با تسلط بر آن سوال ها، هر دانش آموزی پس اکثر تست ها برخواهد آمد.


6-آيادفتر برنامه ريزي دارید؟ دفتر برنامه ريزي چه كمكي به شما كرد و مهمترین ویژگی آن چیست؟

بله بعد از هر آزمون بعد از بررسی کارنامه و تحلیل هر درس و رفع اشتباهات برنامه ای برای آزمون بعدی که شامل دو هفته می شود را   طبق بودجه بندی و برنامه راهبردی در دفتر برنامه ریزی  می نویسم و طبق آن تمام دروس را می‌خوانم و تا جایی که مشکلی پیش نیاید برنامه را به طور کامل اجرا میکنم ولی اگر مشکلی پیش بیاید برای جبران روز بعد آن قسمت عقب افتاده را میخوانم.

مهمترین ویژگی دفتر برنامه ریزی و برنامه نوشتن این است که مارا اجبار به انجام برنامه ایی که نوشتیم میکند و باعث میشود تنبلی را کنار بگذاریم و به برنامه عمل کنیم  و حتی اگر به مشکلی خوردیم و نتوانستیم کل برنامه را اجرا کنیم سعی در جبران آن در روزهای آتی داریم.


7-در کدام درس ها روش مطالعه ی خود را تغییر دادید و پیشرفت زیادی داشتید ؟چگونه؟

به عنوان مثال پارسال درصد زیست متوسطی داشتم و هیچ وقت درصد عالی نمیتوانستم کسب کنم اما امسال با تغییر برنامه و راهکار به درصد بالاتری دست یافتم.

پارسال  به کتاب درسی توجه خاصی نداشتم و فقط جزوه برخی معلمین را می خواندم و در تست زنی به مشکل می‌خوردم اما امسال اهمیت  خط به خط کتاب درسی برایم مشخص شده و به نظرم بهترین منبع است و خط به خط آن مهم می‌باشد.

 

کارنامه و سایت

1-از سایت کانون در این مدت چه استفاده هايي کرده ای ؟

من در این ۵ سال از تمامی ابزارهای کانون استفاده کردم که شامل جعبه کارنامه که انواع مختلفی دارد می‌شود استفاده کردم که در عیب و رفع مشکلات بسیار مفید بوده است.


2-آیا تا بحال برای مرور و جمع بندی پیش از آزمون از مطالب درسی سایت کانون استفاده کرده اید؟

بله اگر گاهی قسمتی از درس برایم نامفهوم میماند از فیلم های اموزشی که در سایت کانون هست استفاده کرده ام که بسیار مفید بود.


3-روز جمعه كارنامه را چه ساعتي مي گيري ؟ و چگونه و به كدام قسمت ها بيشتر توجه مي كني؟

روز جمعه ساعت ۴ کارنامه را میگیرم و در همان لحظه به بررسی و تحلیل درصدها و اشتباهاتم با پاسخنامه تشریحی میپردازم و کار تحلیل آزمون را تا شب به اتمام میرسانم.

من بیشتر  درصد هر درس و پیشرفت نسبت به ازمون قبل  برایم اهمیت داشت و نگاه ریزی به رتبه در شهر داشتم و سعی میکردم همیشه جزو ۱۰ نفر برتر شهر باشم.


4-از جعبه‌ی ابزار کارنامه، از کدام کارنامه‌ها استفاده میکنی و چرا؟ 

هر کدام از کارنامه ها ویژگی خاص خودشان را دارند و همه آن ها هم در شرایطی مفید هستند

کارنامه اصلی آزمون برای دریافت کارنامه در روز آزمون، کارنامه هدف گزاری برای مقایسه با هم ترازان و وضعیتتان در هر آزمون در هر درس و....

هر کدام ویژگی خاص خودشان را دارند که خیلی مفید می تواند باشد.


5-هفته ی اول و دوم برنامه تان چگونه است ؟روزهای جمعه آزمون را در چه زمانی شروع می کردید؟ آیا در پردازش اول کارنامه می گرفتید يا در پردازش هاي بعدي ؟ چرا؟

سعی می کنم در هفته اول برنامه کامل به بودجه بندی آزمون برسم و در آزمون هدف گزاری شرکت کنم و خودم را بسنجم و هفته دوم جنبه مرور و تست بیشتر را برایم دارد.

در روز های جمعه آزمون را سر ساعت ۸ شروع میکردم و سر تایم پایان ازمون را میزدم.

همیشه در پردازش اول کارنامه را می‌گرفتم و برایم کارنامه صادر میشد و همان اول به دنبال نتیجه ازمون و رفع مشکلات بودم


6-روش شما برای بررسی کارنامه ها و تحلیل آزمون ها چگونه بود ؟

در گام اول درصد های هر درس برایم اهمیت داشت و اینکه نسبت به ازمون قبل پیشرفتی داشتم یا نه سپس به رتبه و تراز نگاه ریزی داشتم و اگر نتیجه مطلوب را کسب نکرده بودم بلافاصله  به سراغ تحلیل درس به درس میرفتم و  علت مشکلاتم را بررسی میکردم و حداکثر تا شب تحلیل ازمون را به پایان میرساندم.


7-در سال های دهم و یازدهم از نظر آموزشی چه وضعیتی داشتید؟ در آزمون ها چه ترازی داشتید؟ اگر نسبت به سال های پایه پیشرفت داشته اید، دلیل و انگیزه ی این پیشرفت چه بود؟

در سال های پایه وضعیتم در حد متوسط بود و بد نبود و نهایت ترازم ۶۵۰۰ بود و پیشرفت چندانی نمیکردم اما امسال به طور جدی هر سه پایه را مطالعه میکردم و برای هر درس و ازمون اهمیت  زیادی قائلم و هیچ درسی را حذف و یا نخوانده نمیگذارم حتی زمین شناسی. بله پیشرفت خاصی داشتم و آن اینکه امسال   فرصت اخر برای جبران کم کاری ها و ضعف ها است و دیگر چنین فرصتی نصیب ادم نمی شود.

گفتگوبا قهرمان پیوستگی نیمسال اول (تجربی) افشین کهخا


مهارت های خودتنظیمی وفراشناخت

1-آيا هدف گذاري چند از 10را انجام مي دهی؟ براي كدام درس ها ؟ چگونه انجام مي دادي؟ ايا براي هدف گذاري از اين كارنامه ها استفاده مي كردي؟

بله قبل از آزمون برای همه دروس  با توجه به مطالعه ای که داشته ام هدف گزاری چند از ده را انجام میدادم. 

بله تا حدی به کارنامه ها توجه می کردم ولی بیشتر ملاکم در نحوه مطالعه در دو هفته آزمون بود و  می‌توانستم حدس بزنم که چه درصدی می آورم .


2-شما امسال بيشتر با روش بازيابي درس مي خوانید يا با روش دوباره خواني؟ نظر خودرا راجع به روش بازيابي بنويسيد. آيا اول آزمون مي داديد بعد درس مي خوانديد يا اول درس مي خوانديد بعد ازمون مي داديد؟

برای هر درس و با توجه به تعداد خوانش دروس متفاوت بود. برای درسی مانند زیست بنظرم دوباره خوانی شیوه بهتری است زیرا کلمه به کلمه کتاب مهم است ولی در دروس عمومی و درسی مثل ریاضی روش بازیابی  فکر میکنم موثرتر باشد.

بنظرم اول ازمون دادن بعد درس خواندن ممکن است روی روحیه فرد تاثیرگذار باشد و از درس به علت عملکرد ضعیف تو ازمون زده شود و به همین دلیل من اول درس را به طور کامل و با جزئیات میخوانم و سپس ازمون می دهم.


3-آیا خلاصه نویسی دارید؟ روش خلاصه نویسی شما چگونه است؟

بله برای دروس عمومی و بعضی دروس اختصاصی مثل فیزیک و ریاضی و شیمی مفید است اما بنظرم خلاصه نویسی برای زیست مضر می‌باشد زیرا از تک تک کلمات می تواند سوال طرح شود و همینطور قیدها خیلی مهم و کلیدی هستند.

در دروس عمومی مطالب مهم و کلیدی که بارها و بارها از آن تست آمده را یادداشت میکنم و در دروسی مثل فیزیک و ریاضی فرمول های آن فصل را می نویسم و در شیمی هم نکات مهم ان فصل.


4-آیا خلاصه نویسی و جزوه ای دارید که به سایر دانش آموزان کمک کند ؟ 

بنظرم خلاصه نویسی هر فرد با فرد دیگری متفاوت است و عقیده هر فرد با یکدیگر فرق دارد و مطالبی که از نظر فردی ممکن است پر اهمیت جلوه کند برای فرد دیگری میتواند بی اهمیت باشد. به همین دلیل بنظرم هر کس باید خود بتواند خلاصه نویسی را یاد بگیرد و برای خود خلاصه نویسی کند و یا اگر خیلی   اینکار برایش مشکل است از کتابهای خلاصه محور استفاده کند.


5-براي اين كه از حاشيه های کنکور و کرونا و ... به دورباشيد، چه كارهايي انجام می دهید؟

من خودم زیاد درگیر فضای مجازی و موبایل نمیشوم و فقط برای مواقع اضطراری از آن استفاده میکنم و به هیچ وجه درگیر حواشی موجود در سال کنکور نمی‌شوم و تمرکز خود را روی تلاش و کوشش و مطالعه قرار می دهم و درگیر چیزهای بیهوده نمی شوم و اینکه تا جای ممکن در خانه می مانم که از انواع مریضی مثل کرونا و سرماخوردگی آنفولانزا و .... در امان باشم و از درس عقب نیفتم.

 

6-در صورتی که در یک مقطع از سال افت تراز داشتید بگویید علت این افت چه بود و چگونه و با چه روش هایی توانستید دوباره به مسیر درست برگردید ؟ 

بله قطعا هرکس در هر مقطعی از سال دچار افت تراز میشود حتی رتبه ۱ کنکور و دلیل آن هم این است که هر فرد در سال کنکور انواع روش ها را امتحان می کند که شاید نتیجه و پیشرفت بیشتری داشته باشد که خیلی از آن روش ها ممکن است نتیجه عکس داشته باشند و از تراز کنونی هم کمتر بشود که در صورت مواجه با چنین روش هایی به سرعت باید روش مطالعه خود را تغییر می دهم تا به روش مطلوب خود برسم.


7-پشتیبان شما چه کمکی در پیشرفت شما داشته است و از نظر شما پشتیبان خوب چه ویژگی هایی دارد؟

پشتیبان خوب یک نعمت محسوب می شود و مثل یک مشاور، وضعیت کل دروس هر فرد برایش اهمیت خاصی دارد و برنامه هر فرد را چک می کند و اگر نقصانی در آن وجود داشته باشد اصلاح می کند و با معرفی منابع و روش های مناسبی که افراد سال های گذشته با آن نتیجه گرفته اند راه را برای موفقیت هموار می سازد.


8-اعضای خانواده برای کمک کردن در برنامه ریزی، افزایش روحیه و کنترل وضعیت درسی شما چه اقداماتی داشته و دارند؟

بنظر من برنامه ریزی یک کار اصولی است که هرکس بدون شناخت ویژه نمی تواند برنامه خوبی بچیند و به همین دلیل فکر نمی کنم خانواده در برنامه ریزی نقش موثری داشته باشند . البته کمک در اجرای برنامه ریزی به خانواده بستگی دارد و اینکه چقدر در سال کنکور مراعات می کنند و فضایی با ارامش و اسایش به دور از هر گونه درگیری ذهنی و روحی و روانی ایجاد می کنند تا بدون هرگونه مشکل و اضطرابی فرد بتواند در کمال آرامش مطالعه کند.در مورد کنترل وضعیت درسی بنظرم برای هر خانواده ای از کارنامه  آزمون هر   فرد  فقط قابل بررسی است و منبع خوبی برای کنترل وضعیت هر فرد می تواند باشد و در صورت اینکه پیشرفت را در کارنامه های فرزندشان ببینند با تشویق او به مطالعه عمیق تر می‌توانند باز هم شاهد پیشرفت او باشند.

 

 روش های مدیریت زمان

1-زمان آزمون های خود را چگونه مدیریت می کنید؟

من در گام اول، برای مدیریت زمان، در قبل از آزمون تست زمان دارمی زنم وکه زمان را بتوانم کنترل کنم. همینطور آزمون مشابه پارسال را قبل آزمون اصلی شرکت می کنم و زمان را به دو تایم عمومی و اختصاصی تقسیم می کنم و همانند تایمی که صفحه اول دفترچه ذکر شده  آزمون می دهم و هرچقدر ازمون بیشتری بدهم سرعت عمل ام در  مدیریت زمان بالاتر می رود و در هنگام آزمون  سوالاتی که جدید بنظر می رسند یا جواب طولانی دارند یا مدت زمان زیادی برای جواب دادن به آن طول می کشد  را رها می کنم و اول به  سراغ سوال های روتین و راحت تر می‌روم و اگر آخرسر وقت اضافه آوردم به سراغ آن سوال ها خواهم رفت.


2-از کدام یکی تکنیک های مدیریت زمان استفاده میکنید؟

من از تکنیک ضربدر منها استفاده می کنم و سوالاتی که جواب طولانی دارند و یا زمان زیادی برای جواب دادن می‌برند را با علامت ضربدر مشخص کرده ولی سوالاتی که ایده جدیدی دارند و یا بلد نیستم را با علامت منها مشخص می کنم.

-----------------------------------------------------

دانش آموزان عزیز، خلاصه مصاحبه های کانون با رتبه های تک رقمی کنکور 1400 را در صفحه کانون برترها دنبال کنید.

-----------------------------------------------------

Menu