گفت و گوی مریم حضرتی با قهرمان پیشرفت فاطمه سوید

من چون سال دومی بود که می‌خواستم کنکور شرکت کنم درس‌ها برایم تکراری شده بودند و گاهی باعث می‌شد که احساس کنم مبحث را بلدم و درست و با دقت نتوانم بخوانم

گفت و گوی مریم حضرتی با قهرمان پیشرفت فاطمه سوید

فاطمه سوید در یک نگاه

نام شهر : شیراز

رتبه‌ی سال اول: 3732 منطقه 1

رتبه‌ی سال آخر: 1348 منطقه 1

سال‌های حضور در کانون: از هشتم تا دوازدهم به مدت 5  سال 

رشته‌قبولی: پزشکی دانشگاه علوم پزشکی فسا

تحصیلات و شغل پدر: پزشک، فوق تخصص

تحصیلات و شغل مادر: پزشک، فوق تخصص

 

...برای سال دوم می دانستم که حتما  رتبه ام بهتر از سال قبل می شود ولی مهم این بود که من بیشتر از سال قبل تلاش می کردم‌. 

 

از چه سالی وارد کانون شدید و دلیل شما برای انتخاب ازمون های کانون چه بود؟

من از سال ۹۵ ازمون های کانون رو ثبت نام کردم و دلیل انتخابم جامعه ی اماری بالای کانون و سطح نسبتا خوب سوالات بود و این که اکثر رتبه های برتر ازمون های کانون رو شرکت می کردند.

 

چرا دوباره تصمیم گرفتی در کنکور شرکت کنی؟

من می دانستم که سال قبل تمام تلاشم را نکرده بودم و اگر تغییراتی در نحوه درس خواندن و ساعت مطالعه ام داشته باشم حتما رتبه بهتری کسب خواهم کرد همچنین فشار خانواده باعث شد که دوباره کنکور را شرکت کنم.


ساعت مطالعه ات در روز چقدر بود؟  برای دروس اختصاصی و عمومی ات چگونه تقسیم زمان می کردی؟

من روزانه حداکثر ۹ ساعت درس می خواندم و سعی می کردم هیچ روزی با وجود خستگی ساعت مطالعه ام را صفر نکنم و حداقل ۳ ساعت را مطالعه داشته باشم. قبل از فروردین ۲ ساعت را برای عمومی اختصاص می دادم ولی بعد از عید نوروز توجه ام به دروس عمومی بیشتر شد و ۳ الی ۴ ساعت را اختصاص می دادم.


بهترین تراز شما مربوط به کدام درس بود ؟ روش مطالعه ات برای این درس چه بود؟

من همیشه نقطه قوتم در دروس اختصاصی ریاضی بود که اول جزوه معلمم را دقیق و کامل می خواندم بعد سوالات مربوط به آن درس را جواب می دادم و سوالاتی را که غلط جواب می دادم و سوالات نکته دار را مارک دار می کردم و هردفعه که می خواستم مبحث را مرور کنم علاوه بر تست های جدید به این سوالات بر می گشتم و آن ها رامرور می کردم.

گفت و گوی مریم حضرتی با قهرمان پیشرفت فاطمه سوید

چه چالش هایی در سال کنکور داشتی؟

من چون سال دومی بود که می خواستم کنکور شرکت کنم درس ها برایم تکراری شده بودند و گاهی باعث می شد که احساس کنم مبحث را بلدم و درست و با دقت نتوانم بخوانم ولی خب در آزمون ها می دیدم که اشتباه می کنم و مباحث را از سال قبل فراموش کردم و این یک حس کاذب است و باید دقیق بخوانم. همچنین فشار روانی که از طرف اطرافیان و خودم که نا امید می شدم، وارد می شد جزو چالش های کنکور من بود.


برای روز کنکور چه توصیه ای داری؟ 

از ازمون دادن نترسند و حتما ازمون زیاد بدهند. اگر سر جلسه کنکور سوالات درسی برایشان سخت بود نا امید نشوند و بدانند که برای همه سخت خواهد بود و سعی کنند سوالات آسان تر را پیدا کنند و آن ها را جواب بدهند.

 

آیا در سال دوم درسی بود که روش مطالعه ات را عوض کنی؟

بله در درس عربی و زیست سال اول فقط کتاب درسی و کمک درسی را می خواندم و تست نمی زدم! اما سال دوم برای هر درس حداقل تعداد تستی را مشخص کردم که انجام بدهم و باعث شد بفهمم که چه نکاتی از نظر طراحان ازمون ها و کنکور اهمیت بیشتری دارند.

هم چنین سوالات کنکور چند سال اخیر را در ماه های پایانی از خودم ازمون گرفتم و بنظر من این ازمون ها به بچه ها از دو جهت خیلی کمک خواهد کرد اول که نکات سوالات کنکور گاها تکرار می شود و همچنین دانش اموزان می فهمند که طراحان کنکور به چه نکاتی توجه می کنند و از چه نکاتی هنوز سوال ندادند و ممکن است در کنکورشان از ان ها بیاید.و دوم این که روش های مدیریت زمان را بدون استرس تراز و رتبه امتحان کنند و ازمون دادن را تمرین کنند که برای جلسه کنکور امادگی کافی را داشته باشند.

 

چه توصیه ای به دانش اموزان کنکوری داری؟

به تلاششان حتی تا روز کنکور ادامه بدهند این که بعضی روز ها نتوانستند به اندازه کافی مطالعه داشته باشند را در ذهنشان بزرگ جلوه ندهند و هروقت که به اشتباهاتشان در نحوه درس خواندن پی بردند همان لحظه سعی کنند مطالعشه شان را بهبود بدهند.

مصاحبه کننده: مریم حضرتی


قهرمان پیشرفت، مریم حسنی، از رتبه ی 3173 تا رتبه ی 896

قهرمان پیشرفت، کیمیا سلمانی، از رتبه ی 5496 تا رتبه ی 1303

Menu